7 روش جهت تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

 تشخیص عسل طبیعی از تقلبی از طریق طعم و بوی عسل، حل شدن در آب و ایجاد لکه روی پارچه قابل انجام است

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1399/5/6
7 روش کاربردی برای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی | دیجی عطار
مشاهده لیست عناوین :
  • تشخیص عسل طبیعی از تقلبی
  • تشخیص عسل طبیعی از مصنوعی
  • تشخیص عسل طبیعی از شکری
  • تشخیص عسل طبیعی با آب سرد
  • تشخیص عسل طبیعی با آب
  • تشخیص عسل طبیعی با چوب کبریت
  • خرید اصل طبیعی و اصل

عسل از خواص درمانی بسیار زیادی برخوردار بوده و نقش پیشگیرانه قوی نیز ایفا میکند. اما اهمیت زیادی دارد که قادر به تشخیص عسل طبیعی از تقلبی بوده و حتما عسل کاملا طبیعی میل نمایید. این چالشی است که بسیاری از ما حین خرید عسل با آن روبرو هستیم و گاهی اتفاقا به اشتباه به تشخیص عسل طبیعی از مصنوعی می‌پردازیم.

در ادامه به روش‌های تشخیص عسل طبیعی با آب یا تشخیص عسل طبیعی با چوب کبریت و غیره می‌پردازیم که هر یک به نوعی می‌توانند کارآمد باشند. به این صورت می‌توانید از خرید عسل طبیعی مطمئن بوده و خواص حداکثری آن را دریافت کنید.

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

1.    تست طعم عسل

نخستین گام در تشخیص عسل طبیعی از تقلبی که باید به آن اشاره کنیم، طعم خاص عسل طبیعی است. به واقع زمانی که عسل طبیعی را می‌چشید، یک طعم خاص و منحصر به فرد از عطر گل در آن احساس می‌شود که عسل‌های تقلبی و مصنوعی فاقد آن هستند. در حقیقت یک روش قطعی تشخیص عسل طبیعی از تقلبی چشیدن طعم آن است و در صورتی که عسل تنها مزه شیرینی داده و خبری از عطر گل و گیاه در آن نباشد، باید مهر تقلبی بودن بر آن بزنید.

با تست کردن طعم عسل می‌توانید به تشخیص عسل طبیعی از تقلبی بپردازید. در صورتی که طعم گل و گیاه با عسل همراه باشد، به احتمال زیاد این عسل طبیعی است.

با تست کردن طعم عسل می‌توانید به تشخیص عسل طبیعی از تقلبی بپردازید. در صورتی که طعم گل و گیاه با عسل همراه باشد، به احتمال زیاد این عسل طبیعی است.

2.    تست بوی عسل

شما می‌توانید با بوییدن عسل نیز تشخیص اصلی یا تقلبی بودن آن را انجام دهید. عسل‌های طبیعی دارای رایحه گل و گیاه هستند که عسل‌های تقلبی و مصنوعی از آن‌ها بی‌نصیب خواهند بود. برای انجام این تست، کافی است که درب بسته بندی عسل را باز کرده و از نزدیک آن را ببویید.

3.    سنجش میزان غلظت

در تشخیص عسل طبیعی و تقلبی باید به میزان غلظت عسل نیز توجه داشته باشید. عسل‌های طبیعی خیلی زود در دهان آب خواهند شد، اما این در خصوص عسل‌های تقلبی فرق می‌کند و شکر زیاد موجود در آن‌ها، غلظت بیشتری به وجود می‌آورد.

4.    تست حل شدن در آب

شما می‌توانید با استفاده از ترکیب عسل و آب، به تشخیص عسل طبیعی و تقلبی بپردازید. کافی است که یک قاشق عسل را در یک لیوان آب بریزید. اگر عسل به سرعت حل شد، باید گفت که با یک محصول تقلبی روبرو هستید.

 با ریختن مقداری عسل در یک لیوان آب، میزان حلالیت آن را بررسی نمایید. عسل طبیعی به راحتی در آب حل نخواهد شد.

 با ریختن مقداری عسل در یک لیوان آب، میزان حلالیت آن را بررسی نمایید. عسل طبیعی به راحتی در آب حل نخواهد شد.

5.    تست آتش

یک کبریت را روشن کرده و در ظرف عسل بیندازید. اگر شعله‌ور شد، با عسل طبیعی روبرو هستید. اگر شعله خاموش شد، عسل روبروی شما مصنوعی است.

6.    تست نان

کافی است که مقداری از عسل را روی نان (به ویژه نان تست) بزنید. عسل طبیعی بلافاصله خود را گرفته و باعث سفت شدن نان نیز خواهد شد، اما عسل مصنوعی به نان رطوبت رسانده و آن را نرم خواهد کرد.

7.    تست تخم مرغ

برای انجام این تست، یک قاشق عسل را در زرده تخم مرغ خام بریزید و مخلوط نمایید. اگر زرده تخم مرغ، شکل زرده تخم مرغ پخته را به خود گرفت، باید گفت که عسل شما طبیعی است.

تشخیص عسل طبیعی از مصنوعی

برای تشخیص عسل طبیعی از مصنوعی روش‌های زیادی وجود دارد که تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها را در بالا آوردیم. از سایر روش‌های تشخیص عسل طبیعی از مصنوعی می‌توان به تست جذب پارچه نیز اشاره کرد. در این روش کمی عسل را روی یک پارچه بریزید. در صورتی که عسل طبیعی باشد، خواهید دید که عسل جذب پارچه نشده و آن را لک نمی‌کند. اما عسل مصنوعی به شکلی به پارچه چسبیده و رد خود را بر جای خواهد گذاشت.

 زمانی که برای خرید عسل به فروشگاهها مراجعه می‌کنید، با انواع و اقسام عسل‌ها از کارخانه های مختلف و برندهای گوناگون مواجه خواهید بود که اکثر آن‌ها غیرخالص و ترکیبی از عسل طبیعی و مصنوعی هستند. اما اگر می‌خواهید با تشخیص عسل طبیعی از مصنوعی محصولی بکر خریداری کنید، توصیه می‌کنیم که با خرید از دیجی عطار حامی محصولات کاملا گیاهی و خالص، اطمینان خاطر را با خرید خود همراه سازید.

برای تشخیص عسل طبیعی از مصنوعی می‌توانید از روش تست لک روی پارچه که در بالا گفته شد، استفاده کنید.

برای تشخیص عسل طبیعی از مصنوعی می‌توانید از روش تست لک روی پارچه که در بالا گفته شد، استفاده کنید.

تشخیص عسل طبیعی از شکری

تشخیص عسل طبیعی از شکری به راحتی با توجه به ته نشین شدن و شکرک زدن عسل، میسر است. در تشخیص عسل طبیعی از شکری می‌بینیم که عسل طبیعی، پس از گذشت چند روز ته نشین شده، کدر به چشم آمده و حالت سفتی پیدا خواهد کرد. اما در عسل مصنوعی، شکرک زدن با تبلور ذرات درشت دیده می شود که شبیه به دانه‌های خود شکر هستند.

تشخیص عسل طبیعی با آب سرد

برای تشخیص عسل طبیعی با آب سرد فرآیند ساده‌ای پیش رو دارید. یک لیوان آب سرد آماده کرده و یک قاشق از عسل مورد نظر خود را در آن بریزید. حال جهت تشخیص عسل طبیعی با آب سرد این دو را هم بزنید. عسل طبیعی به راحتی در آب سرد حل نخواهد شد، اما عسل مصنوعی و تقلبی به سرعت در آب حل شده و محلول یکنواختی ایجاد خواهد کرد.

تشخیص عسل طبیعی با آب

تشخیص عسل طبیعی با آب یکی از ساده‌ترین روش‌های تشخیص عسل طبیعی و تقلبی است که همیشه در دسترس بوده و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. این روش یعنی تشخیص عسل طبیعی با آب خطایی نداشته و با دنبال کردن میزان حل‌شوندگی، امکان تشخیص عسل طبیعی و تقلبی را خواهید داشت.

تشخیص عسل طبیعی با چوب کبریت

تشخیص عسل طبیعی با چوب کبریت نیز از روش‌هایی است که البته مقداری از عسل شما را از بین برده و قادر به مصرف آن نیستید. اما به هر ترتیب می‌توانید با انداختن یک چوب کبریت روشن شده در عسل، ببینید که آیا عسل مورد نظر طبیعی یا مصنوعی است. تشخیص عسل طبیعی با چوب کبریت به این صورت است که اگر شعله پرتاب شده در عسل، افزایش یافت و آتش گرفت، می‌توانید از طبیعی بودن عسل مطمئن باشید. اما اگر چوب کبریت در عسل خاموش شد، عسل شما مصنوعی است.

 با انداختن یک چوب کبریت در ظرف عسل و تست شعله ور شدن یا نشدن آن، می‌توان به تشخیص عسل طبیعی با چوب کبریت پرداخت.

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی با کبریت

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی با کبریت یکی از روش‌های مطمئن تشخیص عسل طبیعی و تقلبی است که معمولا افرادی که به صورت عمده نسبت به خرید عسل اقدام می‌کنند، این روش را مورد استفاده قرار می‌دهند. به این شکل می‌توان یک محصول عمده را از روش تشخیص عسل طبیعی از تقلبی با کبریت را شناسایی کرده و نسبت به اصالت یا عدم اصالت آن، آگاهی یافت.

خرید اصل طبیعی و اصل

به یاد داشته باشید که خرید اصل طبیعی و اصل می‌تواند خواص فوق العاده آن را برای مصرف کننده عسل به همراه داشته باشد. در این حال، عسل مصنوعی را باید تنها یک شیرین کننده در نظر بگیریم که نه تنها فایده خاصی ندارد، بلکه موجب بالا رفتن میزان قند خون شما خواهد شد. از این روی بسیار اهمیت دارد که تامین کننده معتبر را برای خرید اصل طبیعی و اصل یافته و همیشه خرید عسل مورد نیاز خود را از این طریق انجام دهید.

دیجی عطار در زمینه تهیه و ارائه محصولات گیاهی کاملا طبیعی و دارای اصالت، رسالتی بر عهده داشته و ضامن تحویل بهترین و مرغوب‌ترین محصولات گیاهی و طبیعی به هموطنان است.

سخن پایانی

با تشخیص عسل طبیعی و تقلبی می‌توانید بهترین و اصیل‌ترین نوع عسل را خریداری کرده و از خواص عالی آن بهره‌مند شوید. شما چطور به تشخیص عسل طبیعی و مصنوعی می‌پردازید و معمولا از چه طریق عسل مورد نیاز خود را خریداری می‌کنید؟

عسل-چهل-گیاه
عسل چهل گیاه
225,000225,000تومان
اضافه
عسل-آویشن
عسل آویشن
250,000250,000تومان
اضافه
موم-عسل
موم عسل
35,00035,000تومان
اضافه
عسل-سیاهدانه
عسل سیاهدانه
270,000270,000تومان
اضافه
عسل-چهل-گیاه
عسل چهل گیاه
225,000225,000تومان
اضافه
عسل-آویشن
عسل آویشن
250,000250,000تومان
اضافه
7 روش کاربردی برای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی | دیجی عطار
عسل انگبین: چیستی، فواید، معایب، قیمت و خرید
7 روش کاربردی برای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی | دیجی عطار
شهد عسل چیست؟
7 روش کاربردی برای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی | دیجی عطار
آموزش نحوه مصرف سیر برای کاهش چربی خون
7 روش کاربردی برای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی | دیجی عطار
بهترین زمان مصرف سیر برای خواب خوب، لاغری و چربی سوزی
7 روش کاربردی برای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی | دیجی عطار
خواص سیر برای مردان: سلامت پروستات، تقویت قوای جنسی و باروری