خواص نارگیل برای بدن انسان

2. نارگیل برای کنترل دیابت:

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1400/5/15
خواص نارگیل برای بدن انسان
مشاهده لیست عناوین :
  • 1.سلامت کلی:
  • 2. نارگیل برای کنترل دیابت:
  • 3. نارگیل برای تقویت سیستم گوارشی و کمک به هضم:
  • 4. خواص ضدپیری نارگیل :
  • 5. نارگیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن:
  • 6. نارگیل برای درمان و آب کردن چربی دور شکمی:
  • 7. نارگیل برای مبارزه با سرطان:
  • 8. نارگیل کلسترول خون را بهبود می بخشد:
  • 9. روغن نارگیل برای مبارزه با خشکی پوست:
  • 11. روغن نارگیل برای جلوگیری از سرطان پوستی:
  • 12.کمک به جوانسازی پوست:
  • 13.کمک به افزایش گردش خون:
  • 14.درمان و کاهش اثرات برنزه شدن پوست:
  • 15. نارگیل برای درمان پوست چرب:
  • 16. روغن نارگیل یک پاک کننده آرایش چشم:
  • خواص روغن نارگیل
  • 17. اسکراب بدن:
  • 18.خواص نارگیل برای مو:
  • 19. نارگیل برای جلوگیری از عفونت های پوست سر:
  • 20. داشتن موهای سالم:

نارگیل یک میوه مطلق به درخت نخل کوکوس است، صد ها گونه نارگیل در سرتاسر هند یافت میشود و طعم آن با توجه به قلیایی بودن خاک متفاوت است.قسمت بیرونی آن سبز رنگ است و زمانی که میرسد قهوه ای میشود و زیر پوسته سختی که دارد گوشتی سفید رنگ وجود دارد.نارگیل تازه حاوی آب شیرین است که برای سلامتی بسیار مفید می باشد و همچنین یک ماده سالمی است که میتوان حتی به عنوان یک غذا مورد استفاده قرار بگیرد.

1.سلامت کلی:

تحقیقات ثابت کرده است، افرادی که روزانه نارگیل مصرف میکنند در مقایسه با بقیه افراد در معرض کمتری برای ابتلا به بیماری هستند و سالم می باشند.

2. نارگیل برای کنترل دیابت:

مصرف نارگیل ترشح انسولین و استفاده از قند خون را بهبود می بخشد و با تاثیر مثبت که روی هورمون های کنترل قند خون دارد، باعث کاهش ابتلا به دیابت می شود.

3. نارگیل برای تقویت سیستم گوارشی و کمک به هضم:

نارگیل دارای فیبر است و به همین دلیل حاوی مزایای گوارشی بوده و باعث هضم بهتر غذا می شود و از اختلالات معده و روده پیشگیری می کند. مصرف نارگیل در درمان تهوع و استفراغ نیز مفید است.

4. خواص ضدپیری نارگیل :

سیتوکینین، کینتین و ترانسیتین موجود در نارگیل دارای اثر ضد سرطانی و ضد پیری برای بدن هستند.

5. نارگیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن:

مواد مغذی موجود در نارگیل برای سیستم ایمنی بدن مفید است. نارگیل به دلیل دارا بودن خواص ضدویروسی، ضدقارچی، ضدباکتریایی و ضدانگلی، از بدن در برابر انواع ویروس ها و باکتری های مضر محافظت کرده و مصرف آن در درمان شدیدترین بیماری های عفونی مانند عفونت گلو، عفونت ادراری و کرم های روده مفید است.

6. نارگیل برای درمان و آب کردن چربی دور شکمی:

برای از بین بردن چربی های خطرناک شکمی نارگیل مصرف کنید ؛چربی های شکم خطرناک ترین چربی ها هستند و عامل اصلی برخی بیماری ها می باشد که مصرف روزانه 200 گرم نارگیل باعث کاهش چشمگیر چربی های دور شکم و دور کمر در طی 12 هفته می گردد.

7. نارگیل برای مبارزه با سرطان:

نارگیل حاوی اثرات ضدسرطانیاست و مخصوصا برای درمان سرطان کولون و سرطان سینه بسیار مفید است.

8. نارگیل کلسترول خون را بهبود می بخشد:

مصرف نارگیل به بهبود سطح کلسترول خون کمک میکند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. چربی های اشباع شده در نارگیل باعث افزایش کلسترول خوب شده و کلسترول بد خون را کنترل می کند.این بهبود در عوامل خطر بیماری های قلبی و عروقی باعث کاهش آنها میشود.

9. روغن نارگیل برای مبارزه با خشکی پوست:

استفاده از روغن نارگیل روی پوست از خشکی و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری کرده و پوست را مرطوب و نرم نگه می دارد. همچنین باعث درمان عفونت و برخی بیماری های پوستی می شود.

11. روغن نارگیل برای جلوگیری از سرطان پوستی:

مصرف روغن نارگیل باعث افزایش رطوبت و چربی در پوست می شود و با مسدود کردن 20 درصد از اشعه های مضر، از بروز سرطان پوست جلوگیری می کند.

12.کمک به جوانسازی پوست:

استفاده از روغن نارگیل راهی عالی برای حفظ شادابی و جوانسازی پوست است.مواد آنتی اکسیدانی موجود در نارگیل، با مهار کردن رادیکال های آزاد، روند پیری را کاهش می دهند.قبل از حمام کردن، چندین قطره روغن نارگیل را روی پوست خود بمالید، در حین دوش گرفتن، باز شدن منافذ پوست و جذب روغن از طریق پوست به صورت موثرتری انجام می شود. این کار را به صورت منظم انجام دهید تا پوستی شاداب و جوان داشته باشید.

13.کمک به افزایش گردش خون:

خوردن منظم نارگیل باعث افزایش گردش خون در سطح پوست می شود. سلول های پوستی ما نیاز به مقدار کافی اکسیژن دارند تا با گردش خون مناسب اکسیژن را در بردن حمل کنند که این اتفاق باعث داشتن پوستی سالم و بی عیب و نقص می شود.

14.درمان و کاهش اثرات برنزه شدن پوست:

آب میوه نارگیل را با آب پرتغال ترکیب کنید و آن را روی تمام پوست خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد شستشو دهید. این کار را دو بار در هفته تکرار کنید تا از شر اثرات برنزه شدن خلاص شوید.

15. نارگیل برای درمان پوست چرب:

آب میوه نارگیل برای درمان پوست چرب نیز کاربرد دارد، زیرا باعث پاک شدن چربی های پوست شده و برای رفع آکنه، لکه های سیاه و قرمز موثر است. نصف قاشق چای خوری زرد چوبه را با یک قاشق چای خوری پودر چوب صندل و آب نارگیل ترکیب کنید و آن را 3 بار در هفته روی پوست خود اعمال کنید تا پوستی روشن و عاری از چربی داشته باشید.

16. روغن نارگیل یک پاک کننده آرایش چشم:

روغن نارگیل نیز میتواند برای پاک کردن آرایش چشم مورد استفاده قرار گیرد. یک تکه پنبه را به چند قطره روغن نارگیل آغشته کنید و آرایش چشم را با آن پاک کنید.این کار باعث هیدراته نگه داشتن پوست نیز میشود.

خواص روغن نارگیل

17. اسکراب بدن:

روغن نارگیل نیز میتواند به عنوان اسکراب بدن استفاده شود. برای تهیه اسکراب خانگی مقداری روغن نارگیل و یک فنجان شکر قهوه ای بله خوبی ترکیب کنید و هم بزنید.

سپس مقداری گوشت نارگیل خرد شده به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.شما همچنین می توانید 1 قاشق غذاخوری از آب نارگیل نیز به این خمیر خود اضافه کنید و به مدت 2 دقیقه روی پوست قرار دهید، به آرامی ماساژ دهید و سپس بشویید.

18.خواص نارگیل برای مو:

استفاده از آب و روغن نارگیل برای درمان ریزش مو مفید می باشند. کافیست قبل از حمام موهای خود را با آب یا روغن نارگیل ماساژ داده و سپس بشویید. این کار باعث تقویت و پرپشت شدن موها شده و موها را صاف و نرم می کند.

19. نارگیل برای جلوگیری از عفونت های پوست سر:

خواص ضدقارچی و ضدباکتریایی نارگیل برای عفونت های پوستی مفید بوده و شوره سر، خارش و شپش را، که از عوامل کاهش رشد مو هستند درمان می کند.

20. داشتن موهای سالم:

نارگیل همچنین میتواند به داشتن موهای براق و ابریشمی کمک کند:ویتامین k و آهن موجود در نارگیل باعث حفظ سلامت مو شده و آن رابراق میکند.

اگر چه نارگیل فواید و مزایایی بسیاری برای سلامت بدن دارد، ولی ممکن است در برخی از افراد باعث بروز عوارض جانبی ناخواسته شود.

یک لیوان آب نارگیل حاوی 252 میلی گرم سدیم است، که می تواند برای افرادی که دچار فشار خون بالا هستند و یا بیماری های قبلی و عروقی دارند مضر باشد.

 اثرات مصرف بیش از حد نارگیل

آب نارگیل در نوزادان و برخی از بزرگسالان می تواند باعث آلرژی و حساسیت شود مصرف بیش از حد آب نارگیل می تواند باعث افزایش ادرار شود. در صورتی که هرگونه مشکل کلیوی دارید، در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.

آب نارگیل برای کسانی که دچار مشکل سندرم روده تحریک پذیر هستند، خوب نیست. مصرف بیش از حد آب نارگیل ممکن است در کسانی که دچار فشار خون پایین هستند، باعث افت شدید فشار خون شود.

مصرف بیش از حد آب نارگیل ممکن است باعث مرگ شود، چراکه حاوی مقدار زیادی پتاسیم است و می تواند تعادل الکترولیتی بدن را دچار اختلال کند. نوشیدن آب نارگیل در شب می تواند باعث شب ادراری شود.

پودر-نارگیل
پودر نارگیل
36,00036,000تومان
اضافه
خواص نارگیل برای بدن انسان
داروی گیاهی یا شیمیایی کدام یک اثر بخش است؟
خواص نارگیل برای بدن انسان
خواص گیاه اسطو قدوس
خواص نارگیل برای بدن انسان
بهترین داروهای گیاهی برای درمان معده درد شدید
خواص نارگیل برای بدن انسان
تاثیر عرق نعنا بر لاغری و کاهش وزن
خواص نارگیل برای بدن انسان
خواص دارویی گیاه گل محمدی