معرفی داروهای گیاهی ضدالتهاب ریه

بررسی داروهای گیاهی ضدالتهاب ریه

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1400/6/28
معرفی داروهای گیاهی ضدالتهاب ریه
مشاهده لیست عناوین :
  • داروهای گیاهی ضدالتهاب ریه

به دلایل مختلفی ممکن است با مشکلات التهابی ریه مواجه شوید که در صورت عدم رسیدگی به موقع، حادتر شده و حتی ممکن است شما را راهی بیمارستان و تخت آی سیو کند. از این روی اهمیت زیادی دارد که به موقع از التهاب ریه آگاهی پیدا کرده و به کمک داروهای گیاهی ضدالتهاب ریه یا در موارد پیشرفته تر، مداخله پزشکی، بهبود سریع حاصل کنید.

خوشبختانه در طب سنتی و میان انواع داروهای گیاهی، موارد مختلفی برای کاهش التهابات ریه و درمان کامل آن وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

داروهای گیاهی ضدالتهاب ریه

از جمله داروهای گیاهی ضدالتهاب ریه، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آویشن

آویشن یکی از قوی ترین گیاهان برای درمان تنگی نفس و التهابات ریه است. خاصیت ضدعفونی کنندگی آویشن در مجاری تنفسی، از عفونت های ریه جلوگیری کرده و به کاهش التهابات نیز کمک زیادی می کند. از این روی یکی از بهترین و مهم ترین داروهای گیاهی ضدالتهابات ریه را باید شربت آویشن بدانیم. همین طور دمنوش آویشن نیز در این شرایط کمک زیادی خواهد کرد.

شیرین بیان

شیرین بیان، دارای خاصیت خلط آوری بوده و برای کاهش التهابات مجاری تنفسی نیز فوق العاده قوی عمل می کند. خاصیت ضدویروسی شربت شیرین بیان نیز برای بیماری های تنفسی ویرویس، بسیار موثر بوده و می توانید از آن به عنوان یک کاهنده مشکلات ریه و مجاری تنفسی و همین طور گلو درد کمک بگیرید.

رزماری

گیاه رزماری برای درمان سرماخوردگی و عفونت های ریه، شناخته شده است. در این گیاه ترکیبی به نام کارنوسول وجود دارد که ضمن کمک به درمان التهابات ریه، از ابتلا به سرطان ریه نیز جلوگیری می کند. جالب است بدانید که ترکیب کارنوسول موجود در رزماری، علاوه بر آن که به سلول های سرطانی حمله کرده و آن ها را از بین می برد، به سلول های سالم اثری نداشته و یک درمان گیاهی عالی برای سرطان دستگاه تنفسی محسوب می شود.

زردچوبه

زردچوبه حاوی مقادیر زیادی کورکومین بوده که به کاهش التهابات در سیستم تنفسی و به طول کلی التهابات بدن کمک می کند. از این روی نوشیدن دمنوش زردچوبه، کمک خواهد کرد تا مشکلات سیستم تنفسی به اندازه قابل توجهی کاهش یابند.

گل ماهور

گل ماهور یکی از گیاهان دارویی بسیار موثر برای بیماری های تنفسی چون زکام، برونشیت، سرماخوردگی و سایر بیماری های ویروسی سیستم تنفسی است. این گیاه خاصیت آرام بخشی التهابات را داشته و بر سیستم عصبی دستگاه تنفسی به صورت مستقیم تاثیر می گذارد.

گیاه کهن دار

شاید کمتر درباره این گیاه شفابخش شنیده باشید. اما تحقیقات حاکی از آن هستند که گیاه کهن دار، می تواند در کاهش التهابات بسیار موثر بوده و به ویژه بر التهابات بافت های ریه، تاثیر مستقیم می گذارد.

پونه کوهی و مرزنجوش

پونه کوهی و مرزنجوش در ترکیب با یکدیگر، معجونی عالی برای مبارزه با التهابات سیستم تنفسی ایجاد می کنند. همین طور این ترکیب موجب از بین رفتن آلرژی های مختلف و کاهش عوارض آن ها خواهد شد.

گلاوی

گلاوی یک نوع گیاه دارویی بسیار معجزه بخش است که در درمان بیماری های ویروسی مربوط به سیستم تنفسی، عالی ظاهر می شود.

اکالیپتوس

حتی بوییدن و استنشاق گیاه اکالیپتوس به کاهش التهابات ریه و پاکسازی سیستم تنفسی کمک زیادی خواهد کرد. این گیاه دارای خاصیت ضدعفونی کننده عالی بوده و در بیماری های ویروسی سیستم تنفسی عالی ظاهر می شود. در صورتی که به سرفه های مزمن مبتلا شده باشید نیز گیاه اکالیپتوس کمک خواهد کرد تا سرفه های شما آرام شده و احساس نرمی در سینه داشته باشید.

خزه ایرلندی

خزه ایرلندی یکی از اصلی ترین داروهای گیاه ضدالتهاب ریه محسوب می شود که می توان از طریق آن به درمان بیماری هایی چون سرفه های مزمن، برونشیت و سایر بیماری های ویروسی دستگاه تنفسی کمک کرد.

فنیجون

گیاه فنیجون در طب سنتی قدیمی به عنوان درمان اصلی سیاه سرفه شناخته می شد و امروزه نیز می توان از آن برای آرام کردن التهابات ریه کمک گرفت. همین طور این گیاه خلط آور بوده و شربت یا دمنوش آن را می توان برای رفع خلط سینه به کار برد.

کلام آخر

در بالا به معرفی داروهای گیاهی ضدالتهاب ریه پرداختیم که هر یک در نوع خود عالی هستند. اما با این همه توصیه می شود که در صورت ابتلا به التهابات شدید ریوی، حتما با پزشک متخصص مشاوره داشته باشید. همین طور پیشنهاد می کنیم که این مطلب را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک گذاشته و به آن ها نیز در این مورد اطلاع رسانی کنید.

آویشن-باغی
آویشن باغی
28,00028,000تومان
اضافه
پودر-ریشه-شیرین-بیان
پودر ریشه شیرین بیان
18,00018,000تومان
اضافه
پودر-آویشن
پودر آویشن
45,00045,000تومان
اضافه
عصاره-شیرین-بیان
عصاره شیرین بیان
25,00025,000تومان
اضافه
ریشه-شیرین-بیان
ریشه شیرین بیان
19,50019,500تومان
اضافه
پودر-زردچوبه
پودر زردچوبه
80,00080,000تومان
اضافه
روغن-رزماری-60-سی-سی
روغن رزماری - 60 سی سی
60,00060,000تومان
اضافه
برگ-رزماری
برگ رزماری
34,00034,000تومان
اضافه
پونه-کوهی
پونه کوهی
30,00030,000تومان
اضافه
آویشن-شیرازی-دمنوشی
آویشن شیرازی دمنوشی
80,00080,000تومان
اضافه
آویشن-باغی
آویشن باغی
28,00028,000تومان
اضافه
پودر-ریشه-شیرین-بیان
پودر ریشه شیرین بیان
18,00018,000تومان
اضافه
معرفی داروهای گیاهی ضدالتهاب ریه
آویشن برای شما دوست عزیز خوب نیست
معرفی داروهای گیاهی ضدالتهاب ریه
آویشن و ۱۰ خواص اعجاب انگیز آن + نسخه و طریقه مصرف
معرفی داروهای گیاهی ضدالتهاب ریه
زنجبیل: ۲۳ خواص عالی آن برای سلامتی و لاغری + نسخه و دستور مصرف
معرفی داروهای گیاهی ضدالتهاب ریه
قرص عسل یا ژل رویال : خرید، طریق مصرف + معایب و مزایا
معرفی داروهای گیاهی ضدالتهاب ریه
خواص اکالیپتوس و مشتقات آن در بارداری