خواص و فواید درمانی شگفت انگیز گیاه کاکتوس

مهمترین خاصیت های درمانی گیاه کاکتوس

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1400/7/10
خواص و فواید درمانی شگفت انگیز گیاه کاکتوس
مشاهده لیست عناوین :
  • خواص گیاه کاکتوس
  • کاهش کلسترول خون
  • کاهش التهابات بدن
  • کاهش قند خون
  • جلوگیری از رشد سلول های سرطانی
  • پاکسازی کبد
  • محافظت از سلول های خاکستری مغز
  • درمان افسردگی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • استفاده موضعی از گیاه کاکتوس

احتمالا شما نیز پیش از این از گیاه کاکتوس، تنها به لحاظ جنبه های زیبایی و جلوه آن به عنوان یک گیاه آپارتمانی، بهره برده باشید؛ اما اگر در خصوص خواص گیاه کاکتوس بیشتر بدانید، از این پس نگاه دیگری به این گیاه شفابخش خواهید داشت. این گیاه که به ظاهر سخت و خشن به نظر می رسد، بمبمی از ویتامین های مختلف بوده و در واقع باید آن را یک گیاه دارویی بدانیم.

در ادامه با دیجی عطار همراه باشید تا درباره خواص درمانی گیاه کاکتوس و ارزش مواد مغذی آن بیشتر بدانیم.

خواص گیاه کاکتوس

از جمله خواص و فواید گیاه کاکتوس، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش کلسترول خون

افزایش کلسترول خطرات زیادی را برای فرد، به ویژه سلامت قلبی وی به وجود می آورد. فیبر موجود کاکتوس، به کاهش کلسترول کمک زیادی کرده و در صورتی که برای مدت 4 هفته، به صورت مستمر و پیوسته از این گیاه استفاده شود، سطح کلسترول و همین طوری تری گلیسیرید خون، به شکل چشمگیری کاهش خواهد یافت.

کاهش التهابات بدن

ریشه بسیاری از بیماری ها، التهابات بدن است که می توان در طولانی مدت، آسیب جدی به ارگان های مختلف بدن انسان بزند. آب برگ کاکتوس، دارای آنتی اکسیدان های فعال قابل توجهی بوده و با استفاده از آن، می توان التهابات بدن را کاهش داده و از بیماری های مختلف از جمله سرطان های ارگان های مختلف، پیشگیری به عمل آورد.

کاهش قند خون

نوع خاصی از گیاه کاکتوس در کاهش سطح قند خون بسیار موثر است. تحقیقات نشان داده که کاکتوس گلابی خاردار، می تواند به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 موثر باشد.

جلوگیری از رشد سلول های سرطانی

برگ کاکتوس اثربخشی عالی در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی دارد و در صورتی که در مراحل اولیه ابتلا به سرطان به طور مستمر از این گیاه استفاده شود، از رشد پیشرونده و سریع سلول های سرطانی به ویژه در سرطان های پستان، کبد و پروستات جلوگیری می کند. البته در نظر داشته باشید که نمی توان برگ کاکتوس را درمان کاملا جایگزین پزشکی دانست و حتما مبتلایان به انواع سرطان ها باید مراجعه به پزشک و دنبال کردن پروتکل های درمانی داشته باشند.

پاکسازی کبد

کاکتوس گلابی خاردار، دارای آنزیم های فعالی است که به پاکسازی کبد کمک کرده و همین طور از چرب شدن کبد جلوگیری می کند. مصرف مستمر این گیاه، کمک می کند تا سلامت کبد بازیابی شده و از ابتلا به بیماری های مربوط به آن، پیشگیری به عمل آید.

محافظت از سلول های خاکستری مغز

خواص ضدالتهابی و همین طور آنتی اکسیدان های فعال موجود در گیاه کاکتوس، به حفاظت از سلول های خاکستری مغز کمک کرده و از ابتلا به بیماری هایی چون آلزایمر و پارکینسون جلوگیری به عمل می آورد.

درمان افسردگی

مواد معدنی و آنتی اکسیدان های فعال موجود در گیاه کاکتوس، به درمان افسردگی کمک می کنند. همین طور این گیاه حاوی مقادیر قابل توجهی منیزیم بوده و ویتامین های A، C و E موجود در آن، موجب شادابی و نشاط روحی خواهند شد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

گیاه کاکتوس دارای ترکیب آنتی اکسیدانی قوی بوده و با داشتن مقادیر قابل توجهی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. پس از 4 هفته نوشیدن آب برگ گیاه کاکتوس، سطح ایمنی بدن ارتقا پیدا کرده و در وضعیت بهینه تری در مقابل انواع ویروس ها و باکتری ها قرار می گیرد.3

استفاده موضعی از گیاه کاکتوس

ماسک آب برگ گیاه کاکتوس، دارای آنتی اکسیدان فراوانی بوده و از پیری زودهنگام پوست جلوگیری می کند. البته باید حتما پیش از آن روی پوست بازوی خود، یک تست کوچک انجام داده و مطمئن باشید که نسبت به این گیاه حساسیت پوستی نداشته باشید.

سخن پایانی

در بالا مروری کوتاه بر خواص گیاه کاکتوس داشتیم، شما تا چه اندازه پیش از این گیاه کاکتوس را به عنوان یک گیاه شفابخش و دارویی مورد استفاده قرار داده اید؟ در دیجی عطار می توانید انواع کاکتوس و فرآورده های مربوط به آن را به صورت کاملا ارگانیک و باکیفیت خریداری کرده و این گیاه با خواص شفابخش و درمانی آن را در سبد داروهای گیاهی خود قرار دهید.

خواص و فواید درمانی شگفت انگیز گیاه کاکتوس
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
خواص و فواید درمانی شگفت انگیز گیاه کاکتوس
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
خواص و فواید درمانی شگفت انگیز گیاه کاکتوس
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
خواص و فواید درمانی شگفت انگیز گیاه کاکتوس
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
خواص و فواید درمانی شگفت انگیز گیاه کاکتوس
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن