توجه: تمامی سفارشات ثبت شده بعد از تاریخ 1402/12/15 در تاریخ 1403/01/05 ارسال خواهد شد.

بهترین گیاه دارویی برای سردرد میگرنی

چه دارویی برای سردرد میگرنی مناسب است؟

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1400/7/16
بهترین گیاه دارویی برای سردرد میگرنی
مشاهده لیست عناوین :
  • سنبل الطیب
  • بابونه؛ معجزه ضداسترس
  • گل ساعتی
  • چای نعناع
  • گل مینا
  • گیاه نفله
  • شیرین بیان
  • گیاه فرنجمشک  ( Skullcap )
  • گیاه مریم گلی

میگرن 

یکی از بیماری هایی است که حتی اندکی قبل از آغاز، علامت های آن امان شخص مبتلا را می برد. تقریباً سه چهارم افرادی که از سردردرنج می برند دارای سابقه خانوادگی در این زمینه هستند. میگرن یکی از انواع سردرد همراه با درد بسیار است. بعضی علائم مانند سروصدای زیاد، بوهای تند، نور زیاد، کم بود آب بدن، اضطراب زیاد، خواب و غذای ناکافی سبب تشدید میگرن می شود.

راهکارهای متعددی برای کنترل درد ناشی از این بیماری موجود است از جمله؛ استفاده از دارو، کمپرس آب سرد و قرار گرفتن در اتاق تاریک. ولی راه حل بهتری هم برای کنترل این درد آزاردهنده وجود دارد.

این شیوه تغذیه مناسب و نوشیدن برخی دمنوش های ارام بخش گیاهی است که میتواند به کنترل درد کمک کند.

سنبل الطیب

از ترکیب سنبل طیب و گل گاوزبان بعنوان داروی گیاهی آرامبخش استفاده می ‍ شود. ولی قبل از آن، دمکرده این گیاه تنها سبب فروکش کردن سردردهای شدید می شود که میتوانید بعنوان یک مسکن گیاهی برای درمان میگرن از آن استفاده کنید.

روش استفاده:

ریشه خشک شده این گیاه را بشویید. بعد آنرا درون قوری ریخته و قدری آب جوش به آن اضافه کنید. بگذارید سنبل الطیب 15 تا 20 دقیقه دم بکشد تا ترکیبات آرام بخش  آن وارد آب شود. اکنونآن را بنوشید تا سردردتان آرام شود. برای داشتن طعم بهتر میتوانید.
به آن لیمو امانی هم اضافه کنید. بهتر است این گیاه دارویی را جایی بگذاریدکه از نور و حرارت دور باشد.

بابونه؛ معجزه ضداسترس

چای بابونه یکی ديگر از داروهای گیاهی مورد توجه افراد مبتلا به میگرن است که به آرامش و خواب بهتر این اشخاص کمک می کند. بابونه اضطراب های وارد شده به سیستم عصبی را آرام می کند. بدین ترتیب افراد مبتلا به میگرن باید چای بابونه را بعنوان یک نوشیدنی دائمی در رژیم غذای خویش داشته باشند. این چای برای خردسالان هم ضرری ندارد.

گل ساعتی

از قدیم این گیاه بعنوان ارام بخش در وضعیت استرس و بیخوابی استفاده می شده است. همچنين برای درمان سردردهایی که در حالت خاص اتفاق می افتند، موثر است. این گیاه همان طور که از نامش پیداست برای افردی که در زندگی بسیار هیجان دارند، آنهایی که خيلي بااحساس، آتشین مزاج و عصبی هستند و به آسانی خشمگین میشوند سفارش می شود. این گیاه خواص ارام بخش و تسلابخش سیستم عصبی را دارد و سبب تقلیل سردردهای ناشی از وضعیت هیجانی می شود.

چای نعناع

نوشیدن یک فنجان چای نعناع هم به کاهش درد کمک میکند. یک فنجان چای نعناع با کمی عسل برای ایجاد احساس آرامش مؤثر است. نعناع دارای خواص ضد التهابی است که میتواند بطور شگفت آوری درد را تسکین دهد. چای بابونه هم بنابه علل مشابه یک جایگزین خوب است.

گل مینا

داروی گل مینای به تازگی بعنوان دارویی در تسکین سردرد کاربرد دارد. این ماده باتوجه به خواص ضد التهابی و قابلیت از بین بردن اسپاسم عضلات استفاده می شود. برای تقلیل دردهای میگرنی بهتر است دمنوش این گیاه را هر روز بنوشید. این گیاه به صورت خشک شده در مراکز فروش داروهای گیاهی وجود دارد. چنانچه این گیاه را بصورت تازه بجوید، امکان دارد دهانتان زخم شود.
حد مجاز استفاده از این گیاه دارویی، روزانه 125 ميلي گرم است. برای آن که از ماکزیمم تأثير گل مینا برای کاهش دردهای میگرن بهره مند شوید، بهتر است در طولانی مدت مقطع دمنوش گل مینا استفاده کنید. یک دوره استفاده چهار تا شش هفته ای برای بهبود نسبی ضروری است.

نکته: زنان حامله نباید دمنوش گل مینا استفاده کنند. زیرا استفاده از این گیاه دارویی سبب پیدایش انقباض های رحمی می شود.

گیاه نفله

دم کرده گیاه نفله هم درمان مناسبی برای سردردهای میگرنی است. ۵۰ گرم سرشاخه های گلدار و برگ های خشک شده گیاه را در هزار گرم آب جوش بریزید و قرار دهید خوب دم بکشد و روزی دو تا سه فنجان نوش جان کنید.

شیرین بیان

شیرین بیان عطر و طعم دلنشینی دارد و در سردرد های ناشی از نارسایی آدرنال بسیار مفید است . با این وجود در همه ی افراد نتیجه یکسان نیست و طبق گزارشات این گیاه دارویی برای سردرد بعضی افراد مناسب بوده و برعکس سردرد های بعضی دیگر را زیاد هم کرده است.

شاه پسند

شاه پسند یک گیاه علفی با گلهای رنگارنگ است و بسیار مفید برای درمان PMS یا سردرد تنشی و سردرد ناشی از اعصاب و اضطراب است .فقط یک مقدار از گیاه تازه لازم است تا مانند چای دم کرده و استفاده کنید

گیاه فرنجمشک  ( Skullcap )

skullcap یک گیاه مفید برای درمان سردرد های تنشی است . بیماران مبتلا به سردرد شدید ممکن است متوجه شوند که دندان هایشان از شدت درد به هم میخورند و از درد فک رنج میبرند و اغلب مشت هایشان گره خوره است . این گیاه به عنوان یک آرام بخش و ریلکسیشن قوی عمل میکندو به کاهش اضطراب کمک میکند که نتیجه ی آن کاهش سردرد های ناشی از استرس و اضطراب است .

گیاه مریم گلی

پس از سستی در زیاده روی غذاهای تعطیلات یا مصرف بیش از حد چربی حیوانات ، مریم گلی به ویژه در سردردهای گوارشی ناشی از اینها نیز مفید است . همچنین برای سردردهای هورمونی و گرمازدگینیز مفید است . دوزهای بالاتر مریم گلی نیز به طور موفقیت آمیز برای سردردهای تنشی که درد آنها در پیشانی ظاهر میشوند نیز استفاده میشود .

زنجبیل

زنجبیل برای قرن ها به عنوان گیاه دارویی برای سردرد مورد استفاده قرار گرفته است و در کاهش میگرن به علت سرما خوردگی ، ویروس ها و عفونت های سینوسی موثر است . زنجبیل التهاب را کنترل میکند میتواند به شدت در کاهش درد های ناشی از سردرد کمک کند . زنجبیل تازه را میتوان خرد کرده و به آن آب جوش اضافه کنیم و مانند چای دم کرده استفاده کرد همچنین میتوان تنها به عنوان بخور استفاده کردو از طریق استنشاق وارد بدن شود که هردو راه موثر است .


بابونه-شیرازی
بابونه شیرازی
59,00059,000تومان
اضافه
پودر-ریشه-شیرین-بیان
پودر ریشه شیرین بیان
18,00018,000تومان
اضافه
روغن-بابونه-60-سی-سی
روغن بابونه - 60 سی سی
60,00060,000تومان
اضافه
گل-ساعتی
گل ساعتی
200,000200,000تومان
اضافه
عصاره-شیرین-بیان
عصاره شیرین بیان
25,00025,000تومان
اضافه
ریشه-شیرین-بیان
ریشه شیرین بیان
19,50019,500تومان
اضافه
ریشه-سنبل-الطیب
ریشه سنبل الطیب
49,50049,500تومان
اضافه
گل-بابونه-گاوی
گل بابونه گاوی
40,00040,000تومان
اضافه
بابونه-شیرازی
بابونه شیرازی
59,00059,000تومان
اضافه
پودر-ریشه-شیرین-بیان
پودر ریشه شیرین بیان
18,00018,000تومان
اضافه
بهترین گیاه دارویی برای سردرد میگرنی
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
بهترین گیاه دارویی برای سردرد میگرنی
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
بهترین گیاه دارویی برای سردرد میگرنی
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
بهترین گیاه دارویی برای سردرد میگرنی
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
بهترین گیاه دارویی برای سردرد میگرنی
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن