توجه: تمامی سفارشات ثبت شده بعد از تاریخ 1402/12/15 در تاریخ 1403/01/05 ارسال خواهد شد.

درمان گیاهی سرماخوردگی نوزاد

روش های درمان گیاهی سرماخوردگی نوزاد

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1400/8/23
درمان گیاهی سرماخوردگی نوزاد
مشاهده لیست عناوین :
  • چند روش گیاهی برای درمان و کاهش سرماخوردگی نوزاد

در ابتدا لازم است بدانیم هنگامی که نوزاد سرما می خورد فقط بر علیه یکی از 200 نوع ویروس ایمنی پیدا می کند.
بنابراین نوزاد شما باید به تمامی ویروس های سرماخوردگی دچار شود تا نسبت به همه ی ویروس ها ایمنی پیدا کند.
زمانی که نوزاد در حال بزرگ شدن است نسبت به ویروس ها بسیار حساس تر است و با میکروبی شدن دست ها به ویروس سرماخوردگی و لیسیدن دست ها و مالیدن به چشم ها، سریع تر مبتلا به سرما خوردگی می شود.
نوزاد در فصل های پاییز و زمستان سریع تر سرما می خورد، این به دلیل این است که هوای داخل خانه گرم و خشک است و خارج از خانه سرد است و باعث خشک شدن مخاط بینی می شود که زمینه ایی آسان برای سرما خوردگی را فراهم می کند.
همچنین با رشد کودک سرما خوردگی در سال کم می شود و در سال های 13 تا 19 سالگی حدود 3 بار در سال می شود.
در ادامه با چند روش گیاهی برای درمان و کاهش این سرماخوردگی ها آشنا می‌شویم:

چند روش گیاهی برای درمان و کاهش سرماخوردگی نوزاد

باز کردن سوراخ بینی: معمولا در هنگام سرماخوردگی چه در بزرگسال و چه در نوزادان، سوراخ بینی آن ها کیپ می شود. در چنین شرایطی شما می توانید با استفاده از یک سرنگ و یا یک قطره چکان و به کمک مقداری آب ضدعفونی شده و یا سرم شستشو بینی نوزادتان را شستشو دهید. برای این کار ابتدا باید سر نوزاد را به عقب برگردانید و سپس قطره های مایع ضدعفونی کننده را درون سوراخ بینی بریزید. این کار کمک می کند تا مخاطی که فضای داخلی بین را پوشانده است و باعث گرفتگی آن شده است، از بین برود و همچنین روش نابود کردنشان نیز راحت تر خواهد شد. وقتی قطره ها را درون سوراخ بینی ریختید، چند دقیقه صبر کنید تا مخاط شل شود و سپس به کمک ساکشن کردن با یک قطره چکان می توانید مخاط را از بینی نوزادتان خارج کنید. برای ساکشن از سرنگ های پلاستیکی که خلا خوبی تولیدی می کند، نیز می توانید استفاده کنید.

استفاده از دستگاه بخور و نعناع: یکی دیگر از راه های درمان گیاهی سرماخوردگی نوزادان، استفاده از بخور نعناست. بخارساز می تواند رطوبت اتاق را بالا ببرد. از این رو نوزادان راحتتر نفس می کشند. این امر التهابات بینی را در هنگام نفس کشیدن کم می کند. قراردادن یک بخارساز با افزودن کمی نعناع داخل بخارساز، درون اتاق کودک باعث می شود تا نوزاد خواب راحتی داشته باشد. توجه داشته باشید که بخارسازها می توانند باعث سوختگی شوند، از این رو آن ها را در مکانی قرار دهید که با شما تماس مستقیم نداشته باشند. یادتان باشد که هر روز آب را تغییر دهید و دستگاه را به صورت مستقیم تمیز کنید.

استفاده از حمام بخار: برای این کار درب حمام را ببندید و با باز کردن آب داغ محیط پر بخاری را به وجود آورید، سپس کودکتان را به درون این محیط ببرید. این کار باعث می شود تا مجاری تنفسی نوزاد باز شود. همچنین رطوبت باعث خستگی نیز می شود. این امر به راحت خوابیدن نوزاد کمک می کند. احتیاط در محیط حمام را از یاد نبرید، چرا که محیط پر از بخار دید را کم می کند و می تواند کف حمام را بیش از حد لغزنده کند.

خوراندن مایعات به نوزاد: مایعات و نوشیدنی های را که به طور معمول به کودکان به فراخور سنشان باید به آنها بدهید را از یاد نبرید. نگذارید که کودکتان با کمبود آب مواجه شود. مایعات می توانند باعث نابودی ترشحات بینی شوند. شما مجبور نیستید، هرگونه مایعات اضافی را به کودک خود بخورانید، با این تفاسیر یادتان نرود که به مقدار کافی مایعات را در اختیار کودکتان قرار دهید.
توجه داشته باشید که اگر کودک شما علائم خاصی از قبیل تب، استفراغ، اسهال، یا تنفس سریع داشته باشد، پس از آن نیاز به مایعات بیشتر از حد نرمال خواهد داشت. برای نوزادان شش ماه به بالا، سعی کنید آب ساده و آب میوه های طبیعی را در برنامه نوشیدنی هایش منظور کنید. برای کودکان کمتر از شش ماه بهترین غذا و نوشیدنی شیر مادر است. اگر مادری با کمبود شیر مواجه شد، می تواند به دستور پزشک از شیر خشک جایگزین استفاده کند.

مایعات گرم به نوزادتان بدهید: اگر نوزادتان بیشتر از شش ماه سن داشته باشد، شما می توانید سوپ مرغ، چای بابونه گرم، چای با لیموترش، آب گرم و سوپ های گرم دیگر را با احتیاط به آن بخورانید. توجه داشته باشد، مایعات شفاف می تواند گلو درد، گرفتگی بینی، درد و خستگی را از بین ببرد. مصرف مایعات گرم و سوپ مرغ میکس شده از سن ۶ ماهگی به بالا توصیه می شود. سوپ مرغ به دلیل مقادیر فراوان پروتئین و کلسیم می تواند باعث بهبود سریع بیماری شود.

خوراکی های بهبود دهنده: یکی دیگر از راه های درمان گیاهی سرماخوردگی نوزادان، استفاده از نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های طبیعی است. درست کردن آبمیوه های سالم و درمانی مانند آب هویج یا مخلوط آب لیمو شیرین و پرتقال، پوره سیب زمینی رنده شده با گلاب، همگی علاوه بر کاهش علائم بیماری می تواند سبب تقویت کودک و بهبود سریع بیماری شود.

گیاه بنگ دانه: این گیاه خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد. خشک شده و کبابی این ماده را روی یک پارچه نخی بریزید و سپس آن را روی قفسه سینه کودک، کف پا، کف دست و یا پشتش قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که خیلی داغ نباشد و ابتدا روی مچ دست خود امتحانش کنید.

استفاده از روغن زیتون: برای آنکه سوزش اطراف بینی نوزادتان را کم کنید، بهتر است مقداری روغن زیتون را در اطراف سوراخ بینی اش بمالید. برای کاهش سوزش بهتر است، نواحی که قرمز شده اند را زیر پوشش روغن زیتون قرار دهید. به هیچ عنوان روغن زیتون را درون بینی نوزاد خود اسپری نکنید.قطره سالین یا آّشور: این قطره برای درمان فوری و یا حتی جلوگیری از گرفتگی بینی کودک می باشد و کاملا هم بی خطر هستند پایه قطره سالین، در واقع آب نمک است و می توانید آن را در سوراخ بینی کودک خود استفاده کنید. زیرا کمک می کند که کاملا شستشو دهد و پاک شود. اگر کودک شما دچار گرفتگی بینی شود، می توانید اسپری های آب نمک را حتی از داروخانه ها تهیه کنید.

حبه های سیر و روغن خردل: تعدادی سیر را با روغن خردل بجوشانید و سپس آن را به صورت موضعی، روس قفسه سینه، گردن، کف پا و کف دست کودک خود قرار دهید. این ماده سرفه کودک شما کمک می کند. توجه داشته باشد، که روغن باید گرم شود نه خیلی داغ. روغن داغ به بدن گرما می بخشد و سیر به دلیل خواص ضد باکتریایی که دارد، سبب نابودی سرماخوردگی می شود.

روغن خردل و نمک: یک قاشق چایخوری نمک را با خردل مخلوط کنید و سپس گرم کنید و بعد به آرامی روی سینه و پشت و کف پاها و دستهای کودک ماساژ دهید و سپس با یک ملافه نخی و یا پتو بپوشانید این مخلوط بدن کودک شما را گرم می کند.

ویکس: هنگامی که کودک شما سرفه می کند، با گرفتگی سینه مواجه می شود، در الگوهای خواب هم به مشکل بر می خورد. برای اینکه کودکتان به آرامی در طول شب بخوابد، این راه حل سریع را امتحان کنید. برای انجام این کار شما فقط نیاز به یک ویکس مخصوص کودکان دارید، تا به کف پاهای کودک خود بمالید و سپس جوراب پشمی یا نخی پایش کنید.

ماساژ روغن نارگیل و برگ تولسی: برگ تولسی که بخشی از گیاهی به نام آدایتوژن است دارای خواص ضد ویروسی، ضد باکتریایی و آنتی بیوتیک است که به درمان بیماری هایی مثل سرماخوردگی، تب، عفونت های گلو، احتقان، آنفولانزا کمک می کند و در کل یکی از مواد قابل استفاده در بسیاری از درمان های خانگی می باشد. برای کودکتان می توانید آن را با روغن های گیاهی مخلوط کنید و بر روی بدنش ماساژ دهید به این روش که: ۲ الی ۳ قاشق چایخوری از روغن نارگیل که ترجیحا ارگانیک باشد و با کیفیت خوب را گرم کنید و با ۵ الی ۶ برگ گیاه تولسی مخلوط کنید، به یاد داشته باشید که روغن نباید خیلی داغ باشد. سپس مخلوط را روی سینه، پشت، کف پاهای کودک در حالی که خواب است ماساژ دهید. این کار به روند بهبود سرماخوردگی و سرفه کمک می کند.

دانه-خردل
دانه خردل
30,00030,000تومان
اضافه
روغن-زیتون-بی-بو-1-لیتر
روغن زیتون بی بو - 1 لیتر
230,000230,000تومان
اضافه
پودر-خردل
پودر خردل
19,50019,500تومان
اضافه
روغن-زیتون-بی-بو-60-سی-سی
روغن زیتون بی بو - 60 سی سی
35,00035,000تومان
اضافه
دانه-خردل
دانه خردل
30,00030,000تومان
اضافه
روغن-زیتون-بی-بو-1-لیتر
روغن زیتون بی بو - 1 لیتر
230,000230,000تومان
اضافه
درمان گیاهی سرماخوردگی نوزاد
داروی گیاهی یا شیمیایی کدام یک اثر بخش است؟
درمان گیاهی سرماخوردگی نوزاد
خواص گیاه اسطو قدوس
درمان گیاهی سرماخوردگی نوزاد
خواص نارگیل برای بدن انسان
درمان گیاهی سرماخوردگی نوزاد
بهترین داروهای گیاهی برای درمان معده درد شدید
درمان گیاهی سرماخوردگی نوزاد
تاثیر عرق نعنا بر لاغری و کاهش وزن