خواص دارویی گیاه سرخارگل

بررسی مهمترین خواص دارویی گیاه سرخارگل

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1400/10/26
خواص دارویی گیاه سرخارگل
مشاهده لیست عناوین :
  • گیاه سرخارگل
  •  نکته
  • خواص گیاه سرخارگل
  • در آخر

هر منطقه و هر کشور گیاهان دارویی مخصوص به خود را دارد.پزشکان طب سنتی در هر منطقه عقاید خاص خود را دارند. گیاه سرخارگل از جمله گیاهانی است که خواص فراوانی دارد.و مورد استفاده بیشتر مردم برای درمای بیماریهای مختلف و همچنین تسکین درد قرار می گیرد.

گیاه دارویی سرخارگل ابتدا در کشورهای اروپایی و آمریکایی مورد استفاده مردم قرار گرفت. این گیاه با مزیت های فراوانی که دارد در کشور ما هم استفاده میشود.بیشتر پزشکان طب سنتی این گیاه را برای درمان بیماریهای مختلفی پیشنهاد می کنند.

گیاه سرخارگل

این گیاه خواص فراوانی دارد. تنها گیاهی است که از تمامی قسمت های آن برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود.
گیاه سرخارگل از خانواده گیاهان کاسنی است. این گیاه از شما در برابر ویروس هایی مثل سرما خوردگی محافظت می کند.این گیاه معمولا بعد از دو سال و یا بیشتر به رشد کامل می رسد. یک ریشه و چند شاخه دارد. این شاخه ها معمولاً ۱۰ تا ۵۰ سانتی متر ارتفاع دارند. که دارای برگ هایی با شکلهای خنجری یا بیضی هستند. همچنین در انتهای شاخه ها گل هایی با رنگ بنفش قرار داده شده است. گیاه دارویی سرخارگل در کشور های اروپایی به مقدار فراوانی کشت میشود.
قسمتهای مهم گیاه سرخارگل، گیاه و ریشه آن هستند.که معمولا با جوشاندن این قسمتها برای درمان بیماریها استفاده میشود.

 نکته

افرادی که دارای حساسیت های مختلف هستند، هرگز نباید از این دارو برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده کنند. در موارد ضروری قبل از استفاده حتماً با پزشک طب سنتی مشورت داشته باشند.
افرادی که به بیماری مولتیپل اسکلروزیس مبتلا هستند هرگز نباید از این گیاهان دارویی برای تسکین درد و یا بیماریهای مختلف استفاده کنند.
مصرف گیاه سرخارگل برای افرادی که بیماری ایدز دارند ممنوع است.این گیاه دارای ترکیبات شیمیایی پلی یین،پلیوینیل،روغن فرار،رزین،الکیلامید،هتروپلی و ساکاریدها است.مصرف این گیاه در بیماریهای خود ایمنی باعث تحریک سیستم ایمنی و آسیب رساندن به بیمار می شود.در بیماریهای سل و سرطان خون، استفاده از این دارو مضر است.هرگز این داروی گیاهی را همزمان با خوردن نوشیدنیهای کافئین دار استفاده نکنید،لذا این گیاه مانع خروج کافئین از بدن میشود،و عوارضی به همراه خواهد داشت، مثل ضربان قلب،سردرد،عصبانیت.مصرف گیاه سرخارگل حتما باید با مشورت با پزشک طب سنتی صورت گیرد.

خواص گیاه سرخارگل

از بین بردن عفونت: این گیاه مسیر متابولیسم را مسدود میکند و باعث متوقف و نابودی باکتری ها می شود.
ضد التهاب: با خواصی که این گیاه دارد التهاب های موضعی را کاملا از بین می برد.
ایمنی بدن: همانطور که می دانید گلبول های سفید نقش مهمی در بدن انسانها دارند. گیاه سرخارگل باعث افزایش این گلبولها و در نتیجه افزایش مقاومت در برابر انواع بیماری ها در فرد میشود.
عفونت های ادرار و تنفس:باعث کاهش شدید و درمان این موارد در فرد میشود.ک

اهش بیماری سرطان:این گیاه دارویی به دلیل فیتوکمیکال هایی که دارد می تواند با بسیاری از تومورها مبارزه کرده وابتلا به سرطان را کاهش دهد.

کاهش درد: گیاه دارویی سرخارگل به مسکن طبیعی معروف است.و باعث کاهش فراوان درد هایی مثل،دندان،ورم لوزه،معده درد، ورم معده ،سردرد ،تبخال، سرخک و گلودرد می شود.
درمان بیماری گوارشی:مصرف روزانه دو فنجان از این گیاه باعث کاهش فراوان دردهای گوارشی و درمان یبوست در فرد می شود.
درمان سلامت ذهنی:گیاه سرخارگل برای درمان کم توجهی،پیش فعالی،افسردگی و اضطراب استفاده میشود.
آنفولانزا و سرماخوردگی:
اصلی ترین فواید گیاه، درمان بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا است که در سریع ترین زمان عوارض آنرا کاهش میدهد.
آلرژی ها:هنگامی که به آلرژی مبتلا شدید با نوشیدن چای سرخار گل کاملا بهبود می یابید.این گیاه باعث کاهش تب و آبریزش می شود.
میگرن:میگرن یکی از بیماری عذاب آوری است، که درمان قطعی و درستی ندارد و باعث آزار فرد می شود.این گیاه باعث کاهش فشار در عصب مغزی می شود.و به شما آرامش دهد.
شوره سر:تنها درمان قطعی برای شوره سر است، که بیشتر مردم از آن استفاده می کنند.با خاصیت ضد میکروبی شوره سر را ازبین میبرد.

در آخر

سرخارگل گیاهی با فواید بسیار زیاد است.که از زمانهای قدیم برای درمان بیماریهای زیادی مورد استفاده قرار گرفته و تا به امروز استفاده از آن به مردم توضیه شده است.اما همانطور که خواندید این گیاه برای تمامی افراد قابل استفاده نیست و قبل از استفاده حتما باید با پزشک طب سنتی مشورت داشته باشید تا شمارا به درستی راهنمایی کند.


سرخارگل
سرخارگل
55,00055,000تومان
اضافه
خواص دارویی گیاه سرخارگل
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
خواص دارویی گیاه سرخارگل
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
خواص دارویی گیاه سرخارگل
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
خواص دارویی گیاه سرخارگل
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
خواص دارویی گیاه سرخارگل
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن