توجه: تمامی سفارشات ثبت شده بعد از تاریخ 1402/12/15 در تاریخ 1403/01/05 ارسال خواهد شد.

تقویت بینایی با چند دمنوش گیاهی

بررسی نکات مهم در تقویت بینایی با چند دمنوش گیاهی

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1400/10/26
تقویت بینایی با چند دمنوش گیاهی
مشاهده لیست عناوین :
  • خاصیت دمنوش هلو
  • خواص دارویی قاصدک برای تقویت بینایی
  • طرز تهیه دمنوش گیاهی قاصدک
  • مواردی که مصرف دمنوش قاصدک منع شده است

در فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان که احتمال ابتلا به بیماری های مختلف زیاد است نوشیدن دمنوش گیاهی می تواند بسیار مفید بوده و نقش مفیدی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف را داشته باشد. مخصوصا جوشانده گیاهی، برای تقویت بینایی بسیار مناسب است.

مواد غذایی همواره نقش مهمی را در سلامت بدن ایفا می‌کنند و پزشکان در هر مشکل و بیماری خاصی، مصرف برخی مواد غذایی را توصیه و افراد را از خوردن موادی منع می‌کنند. چشم‌ها عضو مهمی در بدن هستند و مانند سایر اندام‌های بدن برای عملکرد خوب به تغذیه سالم نیاز دارند.

مصرف سبزیجات برگ سبز و تازه، انواع میوه‌ها و غلات و عدم استفاده از غذا‌های فرآوری شده و فست‌فود‌ها تاثیر بسزایی در تقویت بینایی افراد دارد. مطالعات نشان می‌دهد با مصرف غذا‌های سالم، خطر ابتلا به آب مروارید تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

رژیم غذایی ناسالم روند پیری را تشدید می‌کند و به بافت‌های چشمی آسیب می‌زند و استفاده از مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های A ، C و E موجب بهبود بینایی چشم می‌شود. در این مطلب دمنوش‌هایی را معرفی کرده ایم که مصرف آن‌ها به تقویت بینایی افراد کمک شایانی می‌کند.

خاصیت دمنوش هلو

یکی از دمنوش های موثر در تقویت بینایی دمنوش هلو است. اگر دمنوش گیاهی هلو را مصرف کنید باعث تقویت بینایی و همچنین خوش‌بو شدن دهان می شود.

طرز تهیه دمنوش هلو

ابتدا ۲ عدد هلو تازه و رسیده را با دقت بالا بشویید تا پوستشان بدون پرز شود.سپس هلو ها را پوست بکنید به طوری که فقط مقدار کمی از گوشت داخل میوه است روی پوست باقی بماند؛ سپس یک قاشق مربا خوری چای سیاه را به همراه پوست هلو در قوری بریزید و حدود ۲ لیوان آب نیز به آن بیفزایید. در صورتی که دوست داشتید می‌توانید از عسل نیز برای شیرین کردن استفاده کنید. این موادی که مخلوط کردید را روی حرارت غیر مستقیم به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا به خوبی دَم بکشد و  سپس میل کنید.

خواص دمنوش کرفس و چای‌سبز

استفاده از دمنوش کرفش و چای سبز تاثیر چشمگیری در افزایش قدرت بینایی افراد دارد.علاوه بر این دمنوش کرفس باعث کاهش وزن  و لاغری موثر نیز میشود.

طرز تهیه دمنوش گیاهی چای‌سبز و کرفس

برای تهیه دمنوش کرفس و چای سبز:  می توانید یک لیوان را با آب جوش بشویید تا گرم شود بعد از شست و شو، نصف قاشق چای‌خوری پودر برگ کرفس و ۲ قاشق چای‌خوری هم چای سبز را در درون همان لیوان بریزید و آبی که هشتاد درجه سانتی گراد جوش آمده است را به آن اضافه کنید. لیوان را به دور از حرارت نگه دارید و بعد از گذشت پنج دقیقه می توانید آن را بنوشید. برای اینکه چای سبز و کرفس طعم‌دار شود می توانید از زعفران و زیره به مقدار کمی استفاده کنید.

خواص دارویی قاصدک برای تقویت بینایی

گیاه قاصدک جوشانده ایی فوق العاده برای جلای چشم است و کمک شایانی به تقویت بینایی نیز می کند.

قاصدک قابض و مقوی معده است. مصرف آن باعث متوقف شدن خونریزی معده میشود. برای زیاد شدن شیر مادران مفید است، بنابراین زنان شیرده می توانند مقداری از آن را با سالاد خود مخلوط کرده و میل کنند.

استفاده از دمنوش گیاهی قاصدک سبب تصفیه خون نیز می‌شود. مصرف کردن دمنوش قاصدک برای درمان کم‌خونی، اگزما و بیماری‌های پوستی کاربرد و تاثیر بسیار چشم گیری دارد.

باعث اشتها می شود؛ افرادی که اشتها ندارند می توانند چهار گرم ریشه گیاه قاصدک را در ۲۰۰ سی‌سی آب‌جوش به مدت ۲۰ دقیقه دَم کنند. و وقتی دم کشید آن را بنوشند. و به مرور اشتهایشان باز می گردد. به غیر از اینکه جوشانده قاصدک نوشیدنش مقوی است، حتی شستن چشم‌ها با جوشانده گیاه قاصدک به جلای چشم و تقویت بینایی کمک بسزایی می‌کند.

طرز تهیه دمنوش گیاهی قاصدک

حدود ۳۰ گرم برگ خشک قاصدک را به همراه ۲ لیوان آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید تا بجوشد، سپس آن را از صافی رد کنید و روزانه حداقل ۳ فنجان از این جوشانده را به مدت یک ماه مصرف کنید. در صورتی که متخصص طب سنتی هم اجازه داد به مدت بیست روز دیگر نیز مصرف این جوشانده را ادامه دهید. فقط توجه داشته باشید که گیاه قاصدک را بیش از سه ماه  استفاده نکنید.

مواردی که مصرف دمنوش قاصدک منع شده است

کسانی که مبتلا به مشکلات کبدی هستند بهتر است از این دمنوش گیاهی استفاده نکنند، کسانی که انسداد یا سنگ مجاری صفرا دارند، کسانی که انسداد روده دارند، کسانی که دارای زخم اثنی‌عشری هستند، کسانی هم که نارسایی کلیوی و مشکلات قلبی دارند نیز بهتر است از این دمنوش قاصدک استفاده نکنند. حتی عدم مصرف  این دَم نوش برای افرادی که به گیاهان خانواده آستراسه مثل: بابونه و گل مینای چمنی آلرژی و حساسیت دارندتوصیه شده است و کسانی که مبتلا به سنگ مجاری ادرار هستند بسیار مضر است و حتی امکان دارد به جای تقویت بینایی برایتان خطرناک باشد.


گل-قاصدک
گل قاصدک
43,00043,000تومان
اضافه
چای-سبز
چای سبز
33,00033,000تومان
اضافه
تقویت بینایی با چند دمنوش گیاهی
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
تقویت بینایی با چند دمنوش گیاهی
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
تقویت بینایی با چند دمنوش گیاهی
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
تقویت بینایی با چند دمنوش گیاهی
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
تقویت بینایی با چند دمنوش گیاهی
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن