آموزش نحوه مصرف سیر برای کاهش چربی خون

سیر جایگزین قرص تری گلیسیرید نمی باشد اما ترکیب سیر و عسل در کاهش چربی و تری گلیسیرید خون موثر است

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1399/5/19
آموزش نحوه مصرف سیر برای کاهش چربی خون و تری گلیسیرید | دیجی عطار
مشاهده لیست عناوین :
  • نحوه مصرف سیر برای کاهش چربی خون
  • چگونگی مصرف سیر برای کاهش چربی خون
  • سیر بهترین جایگزین قرص کاهش تری گلیسیرید است؟
  • آیا خوردن سیر چربی خون را کاهش می‌دهد؟
  • سایر خواص سیر

با توجه به شکل تغذیه و فرمولی که در سبد غذایی اکثر خانواده‌های ایرانی جای دارد، افزایش چربی خون اتفاق عجیبی میان ما نیست. اما خوشبختانه مواد طبیعی زیادی اطراف ما هستند که به کاهش چربی خون کمک می‌کنند.

در صورتی که با نحوه مصرف سیر برای کاهش چربی خون آگاه باشید، می‌توانید با خوردن سیر ناشتا برای چربی خون و ... به کاهش چربی خون خود کمک نمایید.

نمی‌توان با جرات گفت که سیر بهترین جایگزین قرص کاهش تری گلیسیرید است؟ یا خیر؟ اما می‌توان از این موضوع مطمئن بود که سیر به کاهش چربی خون منجر می‌شود. برای آگاهی بهتر از این موضوع، در ادامه با دیجی عطار همراه شوید.

نحوه مصرف سیر برای کاهش چربی خون

یکی از اصلی‌ترین خواص سیر را باید کاهش چربی خون بدانیم. اما این موضوع اهمیت زیادی دارد که شما با نحوه مصرف سیر برای کاهش چربی خون آشنا باشید.

بدیهی است که با مصرف سیر تازه می‌توانید خواص بیشتری از آن دریافت کنید و به همین تناسب، سیر تازه اثربخشی بیشتری بر کاهش چربی خون دارد. اما از آن جایی که همیشه سیر تازه در اختیار نداریم، می‌توان از سیر خشک به عنوان یک جایگزین با اثربخشی کمتر نیز استفاده کرد.

تری گلیسیرید

نحوه مصرف سیر برای کاهش چربی خون چگونه است و چطور می توان به کمک این ماده طبیعی سطح تری گلیسیرید خون را کاهش داد؟

البته لازم به ذکر است که مصرف سیر نمی‌تواند آن قدرها در حذف چربی و کلسترول‌های بد خون موثر باشد که ما با خیال راحت به خوردن غذاهای پرچرب و مضر مشغول باشیم.

در حقیقت تاثیر سیر برای کاهش چربی خون، در محیط آزمایشگاهی به اثبات رسیده است و در بدن انسان عوامل بسیار دیگری نیز دخیل خواهند بود.

ممکن است شما بتوانید با مصرف سیر، به کاهش چربی و تری گلیسیرید خون خود کمک کنید، اما این تاثیر هرگز پا به پای مصرف غذاهای چرب در بدن شما نخواهد رسید. بنابراین همچنان بهترین نسخه،  پرهیز غذایی و کنار گذاشتن مواد غذایی چرب و دارای قندهای مصنوعی است.

توضیح 1: در نظر داشته باشید که مصرف سیر، علاوه بر کاهش چربی خون، موجب کاهش فشار خون نیز می‌شود. بنابراین در افرادی که دارای فشار خون پایین هستند، باید مصرف سیر با احتیاط صورت بگیرد.

توضیح 2: از آن جایی که سیر دارای طبع گرم و خشک است، با مصرف آن (به ویژه مصرف در حجم زیاد و دفعات مکرر)، احتمال افزایش تپش قلب وجود دارد.از این جهت باید در افرادی که با مشکل ریتم ضربان قلب روبرو هستند، احتیاط صورت بگیرد.

نحوه مصرف سیر برای کاهش چربی خون در افرادی که با آریتمی ضربان قلب روبرو هستند، باید با احتیاط صورت بگیرد.

نحوه مصرف سیر برای کاهش چربی خون در افرادی که با آریتمی ضربان قلب روبرو هستند، باید با احتیاط صورت بگیرد.

چگونگی مصرف سیر برای کاهش چربی خون

چگونگی مصرف سیر برای کاهش چربی خون را باید در شکل خام آن در نظر بگیریم. در حقیقت هر گونه خواصی که از سیر سراغ داریم، در صورت خام بودن، به مراتب بیشتر خواهد بود. اما اگر می‌خواهید از تاثیر سیر برای کاهش چربی خون خود بهره مند شوید، بهتر است که سیر خام را به شکل ناشتا و به همراه آب زیاد میل نمایید.

به این ترتیب که یک حبه سیر خام را به شکل نگینی خرد کرده و آن را به همراه دو لیوان آب میل کنید. به این شکل علاوه بر اثربخشی بیشتر سیر برای کاهش چربی خون، دهان شما نیز بوی سیر را بازتاب نخواهد داد و در معاشرت‌های روزانه خود، معذوریت نخواهید داشت.

چگونگی مصرف سیر برای کاهش چربی خون به این ترتیب است که سیر را به شکل ناشتا و به همراه آب زیاد میل نمایید.

چگونگی مصرف سیر برای کاهش چربی خون به این ترتیب است که سیر را به شکل ناشتا و به همراه آب زیاد میل نمایید.

خوردن سیر ناشتا برای چربی خون

خوردن سیر ناشتا برای چربی خون بسیار مفید است. به طور کلی زمانی که سیر را به صورت ناشتا و پیش از میل کردن صبحانه میل می‌کنید، تاثیر آن در کاهش چربی خون، کاهش تری گلیسیرید و نیز افت فشار خون به مراتب بیشتر است.

به همین ترتیب که خوردن سیر ناشتا برای چربی خون موثر واقع می‌شود، این شکل از مصرف سیر، گردش خون را نیز بهبود بخشیده و عروق را باز می‌کند.

ترکیب سیر و عسل

در نظر داشته باشید که با ترکیب سیر و عسل می‌توانید به کاهش فشار خون خود و میزان کلسترول نیز کمک کنید. در حقیقت آن دسته از افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند، می‌توانند به همراه داروهای تجویزی پزشک خود، از ترکیب سیر خام و عسل به صورت ناشتا بهره‌مند شده و به فرآیند کاهش فشار خون خود کمک کنند.

سیر دارای ماده یا به نام آلیسین است که در ترکیب با عسل فعالیت بیشتری پیدا کرده و به پایین آوردن سطح تری گلیسیرید کمک می‌کند.

البته لازم به تذکر است که هرگز نباید از قرار گرفتن تحت نظر پزشک خارج شده و حتما باید همچنان روال درمان و مراقبتی خود را پیگیری نمایید.

ترکیب سیر و عسل بهترین کارایی برای کاهش کلسترول های بد و فشار خون را دارا است.

ترکیب سیر و عسل بهترین کارایی برای کاهش کلسترول های بد و فشار خون را دارا است.

سیر بهترین جایگزین قرص کاهش تری گلیسیرید است؟

شاید بپرسید که آیا سیر بهترین جایگزین قرص کاهش تری گلیسیرید است؟ باید به این سوال این طور پاسخ گفت که نمی‌توان هرگز برای شخصی که تحت درمان دارویی قرار دارد، پیشنهاد کرد که به صورت قطعی با مصرف سیر یا هر ماده طبیعی دیگر، درمان دارویی خود را کنار بگذارد.

از این جهت شما نمی‌توانید سیر را به عنوان جایگزین کامل قرص کاهش تری گلیسیرید مورد استفاده قرار دهید.

آیا خوردن سیر چربی خون را کاهش می‌دهد؟

آیا خوردن سیر چربی خون را کاهش می‌دهد و می‌توان تنها به کمک سیر و مشتقات آن، به کاهش چربی و کلسترول خون کمک کرد؟ برای پاسخ به این سوال باید توجه داشته باشید که نمی‌توان تنها با میل کردن سیر، حتی به صورت منظم و روزانه، انتظار داشت که چربی یا کلسترول خون به شکلی معجزه آسا کاهش یابد.

مصرف سیر تنها می‌تواند به کاهش چربی و کلسترول و تری گلیسیرید خون کمک کرده و در واقع یک کاتالیزور برای پایین آوردن این فاکتورهای مضر در خون افراد محسوب شود.

از این جهت شما علاوه بر آن که به درمان‌های پزشکی و تخصصی خود ادامه می‌دهید، می‌توانید با به کار بردن اصولی نحوه مصرف سیر برای کاهش چربی خون خود، از این ماده طبیعی نیز بهره‌مند شوید.

آیا خوردن سیر چربی خون را کاهش می‌دهد؟ در نظر داشته باشید که سیر نمی تواند جایگزین قطعی برای قرص ها و داروهای چربی خون باشد و شما باید همچنان تحت نظر پزشک خود قرار بگیرید.

سایر خواص سیر

از دیگر خواص سیر در تامین سلامت بدن افراد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·      از بین بردن جوش و آکنه

·      تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو

·      بالا بردن سطح ایمنی بدن

·      درمان سرماخوردگی

·      بهبود سرفه های مزمن

·      درمان واریس

·      درمان روماتیسم

·      و ...

سخن پایانی

شما چه خواص دیگری از سیر می‌شناسید که در بالا به آن‌ها اشاره نشده باشد؟ بهترین نحوه مصرف سیر برای کاهش چربی خون کدام است و چطور می‌توان خواص آن را به حداکثر رساند؟ دانسته‌ها و تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر دنبال کنندگان وبلاگ دیجی عطار در میان بگذارید.

پودر-سیر
پودر سیر
70,00070,000تومان
اضافه
آموزش نحوه مصرف سیر برای کاهش چربی خون و تری گلیسیرید | دیجی عطار
7 روش جهت تشخیص عسل طبیعی از تقلبی
آموزش نحوه مصرف سیر برای کاهش چربی خون و تری گلیسیرید | دیجی عطار
عسل انگبین: چیستی، فواید، معایب، قیمت و خرید
آموزش نحوه مصرف سیر برای کاهش چربی خون و تری گلیسیرید | دیجی عطار
شهد عسل چیست؟
آموزش نحوه مصرف سیر برای کاهش چربی خون و تری گلیسیرید | دیجی عطار
بهترین زمان مصرف سیر برای خواب خوب، لاغری و چربی سوزی
آموزش نحوه مصرف سیر برای کاهش چربی خون و تری گلیسیرید | دیجی عطار
خواص سیر برای مردان: سلامت پروستات، تقویت قوای جنسی و باروری