8 تا از بهترین گیاهان دارویی برای التهاب پوست

گیاهان دارویی برای التهاب پوست

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/2/4
8 تا از بهترین گیاهان دارویی برای التهاب پوست

التهاب در پوست می‌تواند به علت حساسیت، عدم رطوبت رسانی به پوست و یا قرار گرفتن پوست در معرض نور آفتاب به وجود بیاید. فارغ از اینکه التهاب پوست به چه علتی رخ داده است، باید حتما به دنبال راهی برای رفع آن باشید. گیاهان دارویی برای التهاب پوست به عنوان یکی از بهترین گیاهان برای درمان مشکلات پوستی شناخته می‌شوند که سطوح بالای آنتی اکسیدانی دارند و با خواص ضد التهابی خود می‌توانند برای کاهش مشکلات پوستی استفاده شون. این گیاهان برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی از جمله آکنه، اگزما، روزاسه، پسوریازیس و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین می‌توانند برای درمان سوختگی، عفونت و زخم‌های پوستی استفاده شوند. در ادامه مقاله قصد معرفی گیاهان دارویی برای درمان التهابی پوستی را داریم. پس اگر نیاز به خرید گیاهان دارویی مفید پوست را دارید، با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

گیاهان دارویی برای التهاب پوستی

گیاهان دارویی جایگزین مناسب‌تری برای محصولات شیمیایی پوستی محسوب می‌شوند. این گیاهان برای کاهش التهاب در پوست موثرند و می‌توانند باعث کاهش مشکلات پوستی شوند. نگرانی‌های موقت پوستی با کمک گیاهان دارویی درمان و تسکین پیدا می‌کنند. در ادامه مقاله قصد داریم به روش‌های درمان التهاب پوست با گیاهان دارویی اشاره کنیم. بنابراین، اگر از مشکلات پوستی خودتان ناراحت هستید، با ما همراه باشید تا شما را با گیاهان موثر برای کاهش التهاب در پوست آشنا کنیم.

گیاهان دارویی برای التهاب پوست- دیجی عطار

1. آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از بهترین گیاهان دارویی برای التهاب پوست است. این گیاه به دلیل خواص خنک کنندگی خود بسیار در میان مردم شناخته شده است. برای درمان آفتاب سوختگی، زخم‌ها و بریدگی‌های کوچک روی پوست می‌توان از این گیاه استفاده کرد. برای استفاده از آلوئه ورا کافیست که ژل داخل آن را خارج کرده و مورد استفاده قرار دهید.

خواص ضد میکروبی آلوئه و تقویت کننده کلاژن باعث شده تا این گیاه بتواند برای تسکین مشکلات پوستی مورد استفاده قرار گیرد. آلوئه ورا با کاهش التهاب می‌تواند لکه‌های خشک را درمان کرده و باعث کاهش خارش در ناحیه پوست نیز شود. از این رو برای درمان اگزما، پسوریازیس و مشکلات مشابه استفاده از آلوئه ورا بسیار توصیه می‌شود. این ژل میزان چربی پوست را کنترل کرده و باعث کاهش منافذ مسدود شده خواهد شد. برای بهره مندی از خواص ضد میکروبی و رفع آلودگی‌ها و باکتری‌های روی پوست می‌توانید از این گیاه یا کرم آلوئه ورا استفاده کنید.

2. برگ ریحان

برگ ریحان یکی از بهترین گیاهانی است که می‌تواند خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی داشته باشد. برگ ریحان برای درمان آکنه و بسیاری از مشکلات پوستی مناسب است. می‌توانید برای خرید برگ ریحان مانند انواع داروهای گیاهی از طریق سایت دیجی عطار اقدام کنید و سپس برای خاصیت ضد التهابی و ضد آکنه‌ای این گیاه از آن استفاده نمایید. برگ‌های ریحان می‌توانند منافذ باز پوست شما را تمیز کنند و از هر گونه تجمع چربی و سلول‌های مرده پوست جلوگیری نمایند. برگ ریحان به رفع قرمزی پوست کمک کرده و باعث کاهش خارش و مشکلات پوستی خواهد شد.

برگ ریحان غنی از آنتی اکسیدان‌های مغذی است که می‌توانند باعث افزایش تولید کلاژن شوند و گردش سلولی را بهبود ببخشند. برای مبارزه با علائم پیری پوست مانند چین و چروک‌های پوستی و خطوط ریز استفاده از این گیاه توصیه می‌شود. ریحان دارای خواص ضد قارچی برای درمان و پیشگیری از عفونت‌های پوستی است.

برای استفاده از برگ‌های ریحان می‌توانید مقداری برگ ریحان خشک شده یا تازه را له کرده و با آب لیمو مخلوط کنید. سپس این ترکیب را روی پوست خودتان بمالید. برای آبرسانی بهتر می‌توانید مقداری عسل نیز به این معجون اضافه کرده و بعد از 15 الی 20 دقیقه با آب بشویید. همچنین می‌توانید برگ ریحان خشک را بجوشانید و به آن آب لیمو اضافه کنید. سپس بعد از سرد شدن مایع آن را به عنوان تونر مورد استفاده قرار دهید و بعد از 20 دقیقه پوست خودتان را با آب بشویید.

گیاهان دارویی برای درمان التهاب پوست- دیجی عطار

3. روغن کالاندولا

روغن کالاندولا یا روغن گل همیشه بهار یکی از بهترین روغن‌هایی است که می‌تواند به دلیل خواص ضد میکروبی، آبرسانی و ضد التهابی خود مورد استفاده قرار گیرد. این روغن سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که می‌توانند تورم و قرمزی پوست را کاهش دهند. همچنین با کمک این روغن می‌توانید تولید کلاژن در پوست را تحریک کرده و سلول‌های صاف پوست را تقویت کنید. به غیر از خواص ضد التهابی، روغن کالاندولا می‌تواند مشکلات پوستی را کاهش داده و باعث درمان عفونت‌های پوستی نیز شود. برای درمان بیماری‌های مزمن پوستی مانند اگزما نیز می‌توان از این روغن استفاده کرد.

روغن کالاندولا همچنین سرشار از اسید کلندیک است. این ماده می‌تواند پوست را آبرسانی کند و باعث ترمیم پوست گردد. از این رو استفاده از این روغن برای پس از انجام برخی از فرآیندهای پوستی مانند تاتو، میکروبلیدینگ، میکرونیدلینگ و... مفید است. می‌توانید برای خرید انواع روغن‌های گیاهی از طریق سایت دیجی عطار اقدام کنید.

4. گل بابونه

گل بابونه می‌تواند به عنوان دارو گیاهی ضد حساسیت پوستی برای کاهش التهاب پوست استفاده شود. همانطور که گل بابونه دارای خاصیت آرام بخشی است و مشکلات ناشی از بیماری‌های پوستی و فعالیت میکروب‌ها را کاهش می‌دهد، می‌تواند برای رفع قرمزی، التهاب و عفونت پوست نیز استفاده شود. گل بابونه برای بهبود زخم و جوش‌های پوستی بسیار مفید بوده و باعث کاهش علائم ناشی از التهاب در پوست خواهد شد. برای درمان اگزما می‌توان از بابونه استفاده کرد.

خواص آنتی اکسیدانی گل بابونه باعث تولید بیشتر کلاژن خواهند شد. از این گل می‌توان برای روشن شدن پوست کمک کرد. با کاهش تاثیر استرس اکسیداتیو در پوست با وجود گل بابونه، می‌توان از علائم پیری نیز جلوگیری کرد و شاهد خطوط و چین و چروک‌های کمتر بود.

5. ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان که به دلیل فواید دارویی که دارد بسیار در میان مردم معروف و محبوب است. ریشه شیرین بیان حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی به نام گلیسیریزین است که می‌توانند قرمزی، التهاب پوستی و خارش پوست را تسکین دهند. ریشه شیرین بیان دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی نیز هست و می‌تواند به التیام زخم و بیماری‌های مزمن پوستی کمک کند.

ریشه شیرین بیان حاوی لیکوکالکون A است. این ماده یک آنتی اکسیدان ضد التهابی است که باعث کاهش تحریک پوست خواهد شد و به تولید چربی پوست کمک می‌کند. عصاره ریشه شیرین بیان به دلیل خواص ضد پیری مانند محافظت در برابر آسیب‌های خورشید، چین و چروک و روشن کننده پوست بسیار محبوب است. می‌توانید برای تهیه انواع دمنوش‌های گیاهی با ریشه شیرین بیان روی اثربخشی آن در پوست حساب باز کنید.

بهترین گیاهان دارویی برای درمان التهاب پوست- دیجی عطار

6. گزنه

عصاره گزنه یکی از بهترین گیاهان دارویی برای التهاب پوست است. گزنه حاوی چندین آنتی اکسیدان، ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب امگا 3 و 6 برای تغذیه و التیام پوست است. این گیاه حاوی ویتامین‌های B2، C، D، K و مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم، مس، آهن منگنز و... می‌باشد که همگی برای سلامت پوست و بدن مفیدند. گزینه حاوی خواص ضد التهابی برای تسریع درمان مشکلات سوختگی، بهبود زخم و... نیز می‌باشد. با کاهش واکنش‌های آلرژیک و التهابی منند پسوریازیس و اگزما، مصرف گزنه بسیار توصیه می‌شود.

اسیدهای لینولئیک و اولئیک موجود در این گیاه سد پوستی را تقویت می‌کنند تا سلول‌ها را هیدراته نگه دارد. همچنین آن‌ها از آلوده کردن پوست توسط محرک‌ها جلوگیری می‌کنند و تولید چربی پوست را بدون اینکه منافذ پوست را بندند، کنترل خواهند کرد. گزنه به دلیل خواص قابض ملایم خود با آکنه مبارزه کرده و می‌تواند برای کاهش جوش‌های پوستی نیز استفاده شود. از این رو برای درمان لکه‌های هورمونی، لکه‌های تیره و... می‌توان از این گیاه استفاده کرد. می‌توان از جوشانده برگ گزنه به عنوان یک تونر برای محافظت از پوست استفاده کرد.

7. زردچوبه

زردچوبه با رنگ زرد متمایز خود سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و خواص ضد التهابی برای پوست است. این گیاه روند بهبود زخم را تسریع می‌کند، با جوش‌ها مبارزه می‌کند، جای زخم آکنه را کاهش می‌دهد. همچنین برای درمان عفونت و تحریک پوست می‌توان از این گیاه استفاده کرد. مطالعات نشان داده‌اند که زردچوبه علائم پسوریازیس، اگزما و آلوپسی را کاهش می‌دهد. مشخصات غنی از مواد مغذی این گیاه تولید کلاژن را برای افزایش درخشندگی و سلامت پوست را افزایش می‌دهند. می‌توانید با مخلوط کردن زردچوبه با مقداری آب و گلاب یک خمیر مناسب برای رفع التهاب پوست بسازید. به طوری که خمیر را به آرامی روی نواحی مختلف پوست قرار دهید و پس از گذشت 15 الی 20 دقیقه ناحیه مورد نظر را بشویید. پودر زردچوبه اگر به صورت خوراکی هم مصرف شود نقش موثری روی سلامت پوست خواهد داشت.

درمان التهاب پوست با گیاهان دارویی مناسب- دیجی عطار

8. بومادران

بومادران با فواید بی نظیری که دارد، می‌تواند خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی بسیار زیادی نیز داشته باشد. این گیاه بک قابض طبیعی حاوی فلاونوئیدها و اسید سالیسیلیک است. به همین خاطر مصرف بومادران به سفت شدن منافذ پوست کمک می‌کند و با باکتری‌هایی که باعث آکنه می‌شوند، مبارزه خواهد کرد. بومادران تولید چربی پوست را متعادل می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا پوستی آرام داشته باشید. آنتی اکسیدان‌های موجود در بومادران می‌توانند باعث تولید کلاژن شوند و هر گونه التهاب در پوست را تسکین دهند.

بومادران به دلیل خواص ترمیم زخم و توانایی آن در توقف خونریزی معروف است. می‌توان از این گیاه روی بریدگی‌ها و مشکلات پوستی برای کاهش التهاب، تمیز کردن آن ناحیه و جلوگیری از عفونت استفاده کرد. می‌توانید از روغن بومادران یا جوشانده و دمنوش این گیاه به عنوان تونر استفاده کنید. دمنوش گل بومادران می‌تواند نقش بسیار مهمی را در پاکسازی پوست داشته باشد.

خرید انواع گیاهان دارویی برای التهاب پوست

درمان التهاب پوست با کمک رطوبت رسانی به آن قابل انجام است. گیاهان دارویی مختلفی وجود دارند که می‌توانند به تسکین التهاب پوست کمک کنند و باعث کاهش مشکلات پوستی مانند خارش، سوزش و قرمزی پوست شوند. در این مقاله لیستی از 8 مورد از گیاهان دارویی مفید برای التهاب پوست را به شما ارائه کردیم. می‌توانید برای خرید هر یک از این گیاهان دارویی به سایت دیجی عطار که مرکز فروش دمنوش‌های گیاهی و گیاهان دارویی است مراجعه کنید. تمامی محصولات موجود در سایت با بهترین کیفیت به فروش می‌روند تا از نظر ماندگاری و دوام آن‌ها خیالتان راحت باشد.

پودر-آلوئه-ورا
پودر آلوئه ورا
450,000450,000تومان
اضافه
گل-بومادران
گل بومادران
18,00018,000تومان
اضافه
پودر-زردچوبه
پودر زردچوبه
55,00055,000تومان
اضافه
برگ-گزنه
برگ گزنه
10,00010,000تومان
اضافه
-ریحان-خشک
ریحان خشک
45,00045,000تومان
اضافه
روغن-بابونه-60-سی-سی
روغن بابونه - 60 سی سی
70,00070,000تومان
اضافه
پودر-ژله-آلوئه-ورا
پودر ژله آلوئه ورا
92,50092,500تومان
اضافه
پودر-ریشه-شیرین-بیان
پودر ریشه شیرین بیان
30,00030,000تومان
اضافه
پودر-ژل-آلوئه-ورا
پودر ژل آلوئه ورا
115,000115,000تومان
اضافه
عرق-بابونه-تک-گل-900-سی-سی
عرق بابونه تک گل - 900 سی سی
40,00040,000تومان
اضافه
پودر-آلوئه-ورا
پودر آلوئه ورا
450,000450,000تومان
اضافه
گل-بومادران
گل بومادران
18,00018,000تومان
اضافه
عرق-بومادران-تک-گل-900-سی-سی
عرق بومادران تک گل - 900 سی سی
40,00040,000تومان
اضافه
صبر-زرد
آلوئه ورا - صبر زرد
85,00085,000تومان
اضافه
بابونه
بابونه
45,00045,000تومان
اضافه
بابونه-شیرازی
بابونه شیرازی
69,00069,000تومان
اضافه
گل-بابونه-گاوی
گل بابونه گاوی
40,00040,000تومان
اضافه
کالاندولا
کالاندولا
12,555ناموجود
اضافه
ریشه-شیرین-بیان
ریشه شیرین بیان
37,50037,500تومان
اضافه
عصاره-شیرین-بیان
عصاره شیرین بیان
34,00034,000تومان
اضافه
ریشه-گزنه
ریشه گزنه
27,00027,000تومان
اضافه
کرم-آلوئه-ورا
کرم آلوئه ورا
75,00075,000تومان
اضافه
عرق-بومادران-تک-گل-900-سی-سی
عرق بومادران تک گل - 900 سی سی
40,00040,000تومان
اضافه
صبر-زرد
آلوئه ورا - صبر زرد
85,00085,000تومان
اضافه
8 تا از بهترین گیاهان دارویی برای التهاب پوست
خواص جوز هندی برای مو و موارد مصرف ( بررسی کامل )
8 تا از بهترین گیاهان دارویی برای التهاب پوست
خواص و مضرات عسل طبیعی برای پوست صورت
8 تا از بهترین گیاهان دارویی برای التهاب پوست
درمان اختلالات هورمونی زنان با گیاهان دارویی
8 تا از بهترین گیاهان دارویی برای التهاب پوست
گیاه دارویی برای جلوگیری از سفیدی مو
8 تا از بهترین گیاهان دارویی برای التهاب پوست
گیاه دارویی با خواص جلوگیری از ریزش مو