طرز تهیه دمنوش عناب برای لاغری + خواص عناب برای کاهش وزن

طرز تهیه دمنوش عناب برای لاغری

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/2/2
طرز تهیه دمنوش عناب برای لاغری + خواص عناب برای کاهش وزن

به دنبال یک میوه مغذی هستید تا بتوانید با مصرف آن به کاهش وزن و لاغری برسید؟ می‌خواهید یک میوه کم کالری و پرفیبر را مصرف کنید که برای تناسب اندام شما مفید است؟ همه این ویژگی‌ها، در دمنوش عناب وجود دارند. عناب یک میوه پرفایده و با فیبر بالاست که کالری محدودی داشته و باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود. می‌توانید میوه عناب را به صورت مستقیم میل کنید، اما با آشنایی با طرز تهیه دمنوش عناب برای لاغری این امکان را خواهید داشت که از دمنوش عناب برای کاهش وزن استفاده نمایید. در ادامه مقاله قصد داریم در مورد نحوه تهیه و مصرف دمنوش عناب برای لاغری و کاهش وزن با شما صحبت کنیم.

Insert description

خواص عناب برای لاغری و کاهش وزن

قبل از اینکه بخواهیم در مورد طرز تهیه دمنوش عناب برای لاغری با شما صحبت کنیم، باید در اولین قدم خواص عناب برای کاهش وزن را به شما توضیح دهیم. عناب یک میوه پرفایده کم کالری است. به طوری که میزان کالری آن در حالت معمول به حدود یک سوم میوه‌های دیگر می‌رسد. سایر ویژگی‌های عناب که در ادامه مقاله توضیح می‌دهیم نیز می‌توانند به کاهش وزن کمک بسیار زیادی کنند.

1. وجود فیبر محلول

یکی از ویژگی‌های عناب داشتن فیبر محلول در آن است. فیبر محلول نوعی فیبر است که در آب حل شده و دارای ساختار ژل مانند است. این نوع فیبر می‌تواند در روده شما حجم بگیرد و باعث به تاخیر انداختن فرآیند خالی شدن روده‌های شما شود. همین موضوع باعث افزایش احساس سیری در شما شده و کاهش مصرف غذا را به همراه دارد. فیبر محلول باعث کاهش جذب قند خون نیز می‌شود. به همین خاطر مصرف آن به کنترل قند خون نیز کمک خواهد کرد.

2. کاهش ترشح هورمون کورتیزول

هورمون کورتیزول یکی از هورمون‌های ترشح شده در بدن است که با نام هورمون استرس شناخته می‌شود. این هورمون می‌تواند قند خون در بدن را کنترل کرده و باعث ذخیره سازی چربی‌های اضافه در بدن گردد. هورمون کورتیزول باعث افزایش اشتها و پرخوری می‌شود و میل افراد را به خوردن غذاهای شیرین افزایش می‌دهد. عناب می‌تواند سطح هورمون کورتیزول در بدن را کاهش دهد و باعث کاهش علائم بیماری‌های مزمن نیز گردد.

3. کالری پایین عناب

عناب کاری بسیار پایینی نسبت به میوه‌های دیگر دارد. در هر 100 گرم از عناب فقط 79 کیلوکالری یافت می‌شود که بسیار محدود است. از این رو می‌توانید به عنوان یک میان وعده کم کالری، روی عناب حساب باز کنید.

طرز تهیه دمنوش عناب برای کاهش وزن- دیجی عطار

طرز تهیه دمنوش عناب برای لاغری

اگرچه شما می‌توانید برای لاغری و کاهش وزن، از میوه خشک شده عناب نیز استفاده کنید؛ اما تهیه دمنوش عناب می‌تواند یکی از بهترین راه حل‌ها برای کاهش وزن و لاغری باشد. دمنوش عناب هم به تنهایی و هم با ترکیب با سایر گیاهان دارویی مختلف دیگر قابل تهیه است. اگرچه طرز تهیه دمنوش عناب برای لاغری با طرز تهیه دمنوش عناب برای سرماخوردگی یکسان است؛ اما به دلیل هدف متفاوت، می‌توان یک سری افزودنی‌هایی را برای این دمنوش‌ها در نظر گرفت که باعث کاهش وزن و لاغری می‌شوند.

طرز تهیه دمنوش عناب و زرشک برای لاغری

یکی از بهترین دمنوش‌های توصیه شده برای لاغری و کاهش وزن، دمنوش عناب و زرشک است. برای تهیه این دمنوش باید 15 عدد عناب را با دو قاشق غذاخوری زرشک و دو لیوان آب جوش تهیه کنید. اگر عناب در دسترس ندارید، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه دیجی عطار، عناب باکیفیت را خریداری کرده و مطابق با مراحل زیر دمنوش عناب را تهیه کنید.

عناب خشک شده را برش بزنید و خرد کنید. هر چقدر قطعات عناب ریزتر باشد، طعم و مزه بهتری پس می‌دهد. پس طرز تهیه دمنوش عناب برای لاغری و کاهش وزن را جدی بگیرید و حتما عناب‌ها را سوراخ و خرد کنید. سپس عناب را به مدت 10 دقیقه با آب سرد خیس کنید. سپس زرشک را به همراه عناب در قوری بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید. قوری را روی کتری بگذارید و اجازه دهید که با بخار کتری به مدت 10 الی 15 دقیقه دم بکشد. دمنوش خوشمزه زرشک و عناب شما برای لاغری آمده است و می‌توانید با صاف کردن آن، آن را میل کرده و از خواص بی نظیر دمنوش عناب بهره مند شوید.

طرز تهیه دمنوش عناب برای لاغری (بدون افزودنی)

اگر علاقه‌ای به اضافه کردن زرشک یا ترکیب دیگری به دمنوش خودتان ندارید، جای نگرانی نیست. چون می‌تواید دمنوش عناب برای لاغری و کاهش وزن را بدون هیچ افزودنی تهیه کنید. برای تهیه این دمنوش، 10 عدد عناب را خرد کنید. به گونه‌ای که عصاره آن با آب از این دمنوش خارج شود. سپس این 10 عدد عناب را در 1 لیوان آب جوش که در داخل قوری ریخته‌اید، بریزید و اجازه دهید 15 دقیقه دم بکشد. این دمنوش برای کاهش استرس و افزایش آرامش بسیار مفید است. دقت کنید که دمنوش عناب شیرین بوده و نیازی نیست که به آن شکر یا عسل اضافه کنید.

طرز تهیه دمنوش عناب و دارچین برای لاغری

دارچین یکی از ادویه‌های خوش عطر و بو برای ما ایرانیان است که در بسیاری از چای‌ها و دمنوش‌های خودمان آن را امتحان می‌کنیم. می‌توانید علاوه بر خرید آنلاین دمنوش‌های گیاهی، چند عدد چوب دارچین را نیز تهیه کنید تا به دمنوش‌های خودتان اضافه نمایید. برای تهیه دمنوش عناب برای لاغری و کاهش وزن، می‌توانید 10 عدد عناب را خرد یا سوراخ کنید و درون 1 لیوان آب جوش بریزید. سپس یک تکه چوب دارچین را به دمنوش اضافه کنید و اجازه دهید تا این دمنوش به مدت 15 دقیقه دم بکشد. سپس دمنوش را صاف کرده و میل کنید تا از خواص بی نظیر آن برای لاغری بهره مند شوید.

طرز تهیه دمنوش عناب و زنجبیل برای لاغری

یکی از بهترین دمنوش‌هایی که می‌تواند برای لاغری و کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد و خواص بی شماری برای بدن داشته باشد، دمنوش عناب و زنجبیل است. زنجبیل تازه یا خشک شده می‌تواند به کاهش التهاب در بدن و لاغری کمک کند. ترکیب طعم تند زنجبیل با طعم شیرین عناب نیز باعث شده تا این دمنوش به عنوان یکی از بهترین دمنوش‌ها برای لاغری و کاهش وزن شناخته شود.

برای تهیه این دمنوش، باید 10 عدد عناب خشک شده را خرد و یا سوراخ کنید. سپس یک تکه چوب زنجبیل تازه را در یک قابلمه پر از آب بریزید و اجازه دهید تا جوش بیاید. سپس زیر شعله گاز را کم کنید تا آب یک الی دو ساعت بجوشد. حال می‌توانید دمنوش خودتان را میل کنید. عصاره‌ای که بدست آمده است، یک دمنوش فوق العاده برای لاغری است. علاوه بر این، منبع غنی از آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌های مغذی خواهد بود.

طرز تهیه دمنوش عناب برای تناسب اندام- دیجی عطار

آیا همه افراد می‌توانند از دمنوش عناب برای لاغری استفاده کنند؟

دمنوش عناب برای لاغری به دلیل داشتن فیبر و سلولز بالا تاثیر بسیار زیادی روی کاهش وزن دارد. این روزها بسیاری از مردم علاقه مند به سفارش داروهای گیاهی برای لاغری هستند تا خودشان را از انجام عمل‌های جراحی برای کاهش وزن و لاغری بی نیاز کنند. خوشبختانه عناب نیز به دلیل فیبر بالا، خواص بسیار زیادی برای کاهش وزن دارد و می‌تواند به بیمارانی که به دنبال کاهش وزن هستند، کمک بسیار زیادی کند.

با این حال باید توجه داشت که حتی با وجود خواص متنوع عناب برای لاغری، عناب می‌تواند برای برخی از افراد نیز مضر باشد. اگر دارای شرایط زیر هستید، مجاز به مصرف دمنوش عناب برای لاغری و کاهش وزن نخواهید بود.

  1. در صورتی که انگل‌های روده‌ای دارید، مجاز به مصرف این دمنوش نیستید.
  2. عناب برای افرادی که نفخ زیاد دارند، توصیه نمی‌شود. همچنین افرادی که مشکلات روده‌ای دارند، باید قبل از مصرف دمنوش عناب با پزشک خود مشورت کنند.
  3. افرادی که دارای عفونت دندان‌اند، باید از مصرف دمنوش عناب خودداری کنند.
  4. دمنوش عناب برای افراد سرد مزاج و بلغمی مناسب نیست.
  5. مصرف این میوه به دیابتی‌ها و افراد حساس توصیه نمی‌شود؛ چرا که دارای مقدار زیادی قند بوده و سطح قند خون را بالا می‌برد.

بهترین زمان مصرف دمنوش عناب برای لاغری

به طور کلی، دمنوش عناب را می‌توان برای لاغری و کاهش وزن در هر زمانی از روز مصرف کرد. بهترین زمان مصرف برای این دمنوش می‌تواند در زمان ناشتا یا میان وعده‌های غذایی باشد. اگر می‌خواهید متابولیسم و سوخت و ساز بدن خودتان را افزایش دهید، کافیست که دمنوش عناب را به صورت ناشتا میل کنید. در این صورت از همان ابتدای روز، متابولیسم و میزان سوخت و ساز بدن شما افزایش پیدا می‌کند.

مصرف عناب بین وعده‌های غذایی به افرادی که ریزه خواری دارند و مدام باید یک خوراکی کوچک و پرکالری را مصرف کنند، توصیه می‌شود. چون در این صورت با مصرف دمنوش عناب، احساس سیری بیشتری خواهید داشت و می‌توانید مصرف خوراکی‌های متنوع در طول روز را کنترل کنید.

مصرف عناب در هر زمانی از روز می‌تواند به تامین فیبر مورد نیاز، ویتامین سی و برخی از ویتامین‌های گروه ب کمک بسیار زیادی کند. می‌توانید خودتان با آزمون و خطا متوجه شوید که بهترین زمان مصرف دمنوش عناب برای کاهش وزن و کاهش میل به غذا چه زمانی است و مطابق با همین موضوع، این دمنوش پرفایده را مصرف کنید.

طرز تهیه دمنوش عناب و زرشک برای لاغری- دیجی عطار

چقدر در طول روز عناب بخوریم؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که علاوه بر طرز تهیه دمنوش عناب برای لاغری باید در مورد آن توضیح دهیم، این است که چقدر در طول روز عناب بخوریم. به طور کلی، میزان مجاز مصرف عناب در طول روز بستگی به سن، وزن، سلامتی و عوامل متنوع دیگری دارد که توجه به آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. اما در حالت معمول افراد مجاز به مصرف 20 الی 50 عدد عناب خشک یا تازه در طول روز هستند که این عناب می‌تواند در دمنوش یا به صورت خام مصرف شود.

1 الی 2 لیوان دمنوش یا شربت عناب نیز می‌تواند در طول روز مصرف شود. مصرف بیش از این مقدار عناب در طول روز می‌تواند باعث حساسیت، تداخل دارویی، نفخ و گلودرد شود. همچنین برای رفع خستگی جسمی، مصرف مقدار کافی عناب در طول روز توصیه می‌شود.

پیشنهاد خرید عناب درجه یک از دیجی عطار

واقعیت این است که کیفیت عناب تاثیر بسیار زیادی روی اثربخشی آن دارد. طرز تهیه دمنوش عناب برای لاغری را یاد گرفتید و حالا وقت آن رسیده که این دمنوش خوش طعم را برای درمان مشکلات گوارشی و همچنین لاغری مورد استفاده قرار دهید. برای خرید گیاهان دارویی درجه یک مانند عناب، می‌توانید به فروشگاه آنلاین دیجی عطار مراجعه کنید. خرید روغن‌های گیاهی، عرقیات، گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و... همگی به سلامت جسمی شما کمک زیادی می‌کند.

عناب-لوکس
عناب لوکس
26,00026,000تومان
اضافه
میوه-عناب
میوه عناب
37,00037,000تومان
اضافه
شربت-سکنجبین-عنابی-نیاک
شربت سکنجبین عنابی نیاک
70,00070,000تومان
اضافه
عرق-عناب-تک-گل-900-سی-سی
عرق عناب تک گل - 900 سی سی
33,00033,000تومان
اضافه
عناب-ریز-دمنوشی
عناب ریز دمنوشی
16,00016,000تومان
اضافه
عناب-لوکس
عناب لوکس
26,00026,000تومان
اضافه
میوه-عناب
میوه عناب
37,00037,000تومان
اضافه
طرز تهیه دمنوش عناب برای لاغری + خواص عناب برای کاهش وزن
آموزش نحوه مصرف سیر برای کاهش چربی خون
طرز تهیه دمنوش عناب برای لاغری + خواص عناب برای کاهش وزن
اسفرزه یا پسیلیوم: 20 خاصیت مهم اسفرزه + عوارض و طریقه مصرف
طرز تهیه دمنوش عناب برای لاغری + خواص عناب برای کاهش وزن
سیاه دانه برای لاغری: تاثیر سیاه دانه و روغن آن در لاغری
طرز تهیه دمنوش عناب برای لاغری + خواص عناب برای کاهش وزن
خواص دانه چیا
طرز تهیه دمنوش عناب برای لاغری + خواص عناب برای کاهش وزن
صفر تا 100 استفاده از صبر زرد برای لاغری