طرز تهیه دمنوش عناب برای سرماخوردگی

طرز تهیه دمنوش عناب برای سرماخوردگی

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1402/6/27
طرز تهیه دمنوش عناب برای سرماخوردگی

عناب یک میوه شیرین، خوشمزه و با رنگ قهوه‌ای رو به قرمز است که می‌تواند فواید بسیار زیادی برای سلامتی و بدن داشته باشد. مصرف میوه عناب به صورت دمنوش می‌تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد، سیستم ایمنی را تقویت کند و باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف شود. یکی از خواص عناب، درمان سرماخوردگی و کاهش علائم این بیماری است. اگر با طرز تهیه دمنوش عناب برای سرماخوردگی آشنا باشید، می‌توانید خیلی راحت علائم این بیماری را در بدن خودتان کاهش دهید و دوره نقاهت کوتاه‌تری داشته باشید. در ادامه این مقاله دستورالعمل تهیه دمنوش عناب برای سرماخوردگی را به شما توضیح می‌دهیم. فقط کافیست که یکی از این روش‌ها را برای تهیه این دمنوش خانگی فوق العاده، خلط آور و رفع کننده مشکلات تنفسی انتخاب کنید.

عناب، میوه‌ای پرفایده برای بدن 

عناب که در کشورهای مختلف با نام خرمای قرمز نیز شناخته می‌شود و بافتی مشابه با سنجد دارد، می‌تواند بسیار پرفایده باشد. این میوه مغذی سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین سی است. ترکیبات موجود در این میوه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند و سطح قند خون را کاهش خواهند داد. این میوه به دلیل داشتن فیبر بالا، می‌تواند از یبوست جلوگیری کند و از فعالیت رادیکال‌های آزاد به بدن نیز جلوگیری نماید. افرادی که از عناب استفاده می‌کنند، می‌توانند خواب راحت و آرام‌تری داشته باشند.

دمنوش عناب برای درمان بیماری‌های سنتی زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دمنوش در کشور چین به عنوان یک داروی گیاهی عالی شناخته می‌شود و برای بسیاری از بیماری‌ها استفاده خواهد شد. از زمان ورود کرونا به کشور ایران، تقاضای مردم برای تهیه دمنوش‌های چینی که حاوی عناب هستند، افزایش پیدا کرده است. اگرچه در این مقاله قصد داریم در مورد خواص عناب برای سرماخوردگی و نحوه تهیه این دمنوش صحبت کنیم، ولی اجازه دهید بیشتر با خواص این دمنوش برای سلامتی آشنا شوید.

• پیشگیری و درمان سرماخوردگی 

• دارای خاصیت تب بر

• تقویت سیستم ایمنی بدن

• بهبود کیفیت خواب

• کمک به کاهش یبوست و مشکلات معده

• موثر در حفظ سلامت پوست

• کمک به کاهش کک و مک و چروک‌های پوستی

• کاهش فعالیت رادیکال‌های آزاد

• موثر در کاهش التهاب مزمن

• دارای خواص ضد حساسیت

• کمک به کاهش وزن و لاغری

• موثر در کاهش دردهای عضلانی

• کمک به درمان آرتروز

• موثر در بهبود گردش خون 

دمنوش عناب برای سرماخوردگی 

عناب حاوی ترکیبات زیادی همچون ویتامین سی، ویتامین‌های گروه ب و ویتامین A است که هر کدام تاثیر مثبتی روی سلامت جسمی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف دارند. این میوه نرم کننده سینه و مجاری تنفسی است و نقش خلط آوری دارد. افرادی که سرفه‌های خشک در حین سرماخوردگی دارند، می‌توانند با مصرف این دمنوش این علائم را کاهش دهند و گرفتگی صدای خودشان را برطرف کنند.

اگر قصد مصرف یک دمنوش عالی برای درمان سرماخوردگی را دارید، پیشنهاد ما به شما امتحان کردن دمنوش‌های حاوی عناب است. فقط نکته مهمی که باید برای تهیه دمنوش عناب به آن توجه کنید این است که عناب زمانی خواص خود را آزاد می‌کند که روی سطح آن سوراخ و خرد شود. در غیر این صورت عملا عناب تاثیری روی علائم سرماخوردگی نخواهد داشت. پس برای تهیه این دمنوش‌ها، حتما عناب را خرد و سوراخ کنید.

دمنوش عناب برای سرماخوردگی- دیجی عطار

طرز تهیه دمنوش عناب برای سرماخوردگی 

مصرف دمنوش عناب برای افرادی که به تازگی سرما خورده‌اند و می‌خواهند علائم این بیماری را در خودشان خواهش دهند، واقعا مفید است. خوشبختانه آنقدر دستورالعمل‌های متفاوتی برای تهیه دمنوش عناب برای سرماخوردگی وجود دارند که هر یک از افراد می‌توانند بر اساس سلیقه و ذائقه شخصی خودشان از این دمنوش‌ها استفاده کنند. در ادامه چند دمنوش مفید برای سرماخوردگی که حاوی عناب نیز هستند را به شما پیشنهاد می‌کنیم. می‌توانید با توجه به انواع طرز تهیه دمنوش عناب برای سرماخوردگی، این دمنوش‌ها را تهیه و برای کنترل علائم سرماخوردگی مورد استفاده قرار دهید.

طرز تهیه دمنوش آویشن، پونه کوهی و عناب 

یکی از بهترین ترکیباتی که می‌توانید به همراه عناب مورد استفاده قرار دهید، آویشن و پونه کوهی است. آویشن یک خلط آور قوی است و سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کند. عناب نیز مجاری تنفسی شما را نرم‌تر خواهد کرد. پس اگر سرفه‌های خلط دار دارید، می‌توانید از دمنوش برای کنترل آن استفاده کنید. شما می‌توانید این گیاهان را به علاوه گیاهان زیر تهیه کرده و در یک قوری دم کنید.

• آویشن‌

• پونه کوهی

• گل پنیرک

• گل ختمی‌

• قدومه

• بارهنگ

• عناب‌

برای این کار لازم است که ابتدا این گیاهان را به مقدار مساوی با یکدیگر مخلوط کنید و با یک لیوان آب روی حرارت قرار دهید. معمولا پس از گذشت 15 الی 20 دقیقه دمنوش شما آماده می‌شوید و می‌توانید آن را از صافی رد کرده و میل کنید. اگرچه می‌توان این دمنوش را با مقدار زیاد تهیه کرد و در یخچال نگهداری نمود. اما پیشنهاد ما این است که هر روز و به مقدار مورد نیاز خودتان این دمنوش را تهیه نمایید.

طرز تهیه دمنوش عناب و زنجبیل برای سرماخوردگی- دیجی عطار

طرز دمنوش عناب، زنجبیل و دارچین 

زنجبیل یکی از ترکیباتی است که می‌تواند برای تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سرماخوردگی مورد استفاده قرار گیرد. اگر می‌خواهید یک دمنوش عالی داشته باشید، کافیست که 20 عدد عناب را به همراه 30 گرم زنجبیل تازه و 10 گرم چوب دارچین در آب جوش بریزید و اجازه دهید تا به مدت 10 دقیقه به جوش بیایند. سپس می‌توانید به اندازه 15 دقیقه این ترکیب را کنار بگذارید و اجازه دهید تا دم بکشد. این دمنوش طعم شیرین خاصی دارد و نیازی نیست که به آن عسل و یا شکر اضافه کنید.

طرز دمنوش عناب و زرشک برای سرماخوردگی 

اگر می‌خواهید دوره نقاهت سرماخوردگی خودتان را کاهش دهید، باید به سراغ دمنوش‌های تقویت سیستم ایمنی بدن بروید. دمنوش عناب و زرشک یکی از بهترین دمنوش‌هایی است که برای تقویت سیستم ایمنی در دوران سرماخوردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تهیه این دمنوش باید 12 عدد عناب و 2 قاشق غذاخوری زرشک را تهیه کنید.

برای اینکه عناب خاصیت خود را در دمنوش بگذارد، باید آن‌ها را از وسط نصف کنید و اجازه دهید تا با باقی ماندن در آب سرد به مدت 10 دقیقه، نرم و خوش طعم شوند. حالا کافیست که زرشک را به عناب اضافه کنید و در یک لیوان فرنچ پرس بریزید. با اضافه کردن آب جوش و 10 الی 12 دقیقه زمان دادن برای دم کشیدن، این دمنوش آماده مصرف است.

طرز تهیه دمنوش عناب ساده

اگر به هر دلیلی تمایل ندارید که گیاهان دارویی دیگری را به دمنوش عناب اضافه کنید، می‌توانید از خود عناب کمک بگیرید. برای این کار می‌توانید مقداری عناب را بشویید، آن‌ها را خیس کرده و پس از خارج کردن هسته‌های عناب، آن‌ها را خرد کنید. سپس می‌توانید قوری را پر از آب کرده و اجازه دهید تا آب آن به جوش بیاید. حالا عناب‌ها را درون آب جوش بریزید و اجازه دهید تا به مدت 15 دقیقه دم بکشد. معمولا برای یک قوری حاوی یک لیوان آب جوش، ریختن 4 الی 5 عدد عناب کافیست. برای اینکه طعم دمنوش شما خوشمزه‌تر شود، می‌توانید چند قطره آبلیمو نیز به این دمنوش اضافه کنید.

آموزش تهیه دمنوش عناب برای سرماخوردگی- دیجی عطار

طرز تهیه دمنوش عناب برای سرماخوردگی با گشنیز

گشنیز یکی از ترکیبات مفید برای سرماخوردگی است. به خصوص افرادی که در حین سرماخوردگی سردرد بسیار زیادی را تجربه می‌کنند، می‌توانند با مصرف گشنیز این مشکل را درمان کنند. برای تهیه این دمنوش کافیست که 30 عدد عناب را با 5 گرم گشنیز آماده کنید. سپس می‌توانید آب جوش را به این ترکیب اضافه کنید و اجازه بدهید دم بکشد. مصرف روزانه 2 فنجان از این دمنوش عناب می‌تواند فواید بسیار زیادی برای بدن داشته باشد.

طرز تهیه دمنوش انجیر، خرما و عناب برای درمان سرفه 

سرفه یکی از مشکلات رایج در سرماخوردگی است که می‌توان به راحتی با کمک دمنوش عناب آن را برطرف کرد. برای درمان سرماخوردگی و برطرف کردن درد سینه و رفع سرفه، کافیست که به مقدار مساوی انجیر، کشمش، خرما و عناب را با هم مخلوط کنید. حتما این مواد باید به طور کامل خرد شوند تا بتوانید از خواص آن‌ها بهره مند شوید. سپس می‌توانید یک قوری آب جوش تهیه کنید و این ترکیبات را به آن اضافه نمایید. اجازه دهید تا 5 الی 10 دقیقه این ترکیبات با هم بجوشند. شما می‌توانید برای درمان سرفه و سینه درد روزانه 3 فنجان از این دمنوش را تهیه کنید.

دمنوش عناب برای درمان سرماخوردگی- دیجی عطار

نکات مهم برای تهیه دمنوش عناب برای سرماخوردگی 

در این مقاله به طور کامل در مورد طرز تهیه دمنوش عناب برای سرماخوردگی صحبت کردیم. ولی ممکن است برخی از افراد بدون توجه به یک سری نکات از این دمنوش‌ها استفاده کنند و شاهد عوارض مختلفی باشند. در واقع هر فردی نمی‌تواند از این دمنوش استفاده کند و انتظار خواص متنوع آن را داشته باشد. بنابراین، رعایت نکات زیر برای تهیه دمنوش عناب برای سرماخوردگی بسیار حائز اهمیت است.

• در صورت داشتن هر گونه بیماری زمینه‌ای مانند قند خون بالا، فشار خون، چربی خون و... برای مصرف هر یک از این دمنوش‌ها با پزشک متخصص مشورت کنید.

• اگر قصد اضافه کردن یک سری گیاهان دارویی به دمنوش عناب را دارید، حتما در مورد تاثیر این گیاهان روی سرماخوردگی و علائم خودتان تحقیق کنید. ممکن است برخی از آن‌ها برای شما مفید و بعضی دیگر برای شما مضر باشند.

• در صورتی که از داروهای خاص استفاده می‌کنید و تحت درمان با داروهای دیگری هستید، می‌توانید برای تهیه دمنوش عناب با پزشک مشورت کنید.

• در صورت داشتن سابقه حساسیت به عناب یا هر گیاه دارویی موجود در دمنوش عناب، از مصرف این دمنوش جدا خودداری کنید.

خرید عناب باکیفیت از دیجی عطار برای تهیه دمنوش 

حال که با طرز تهیه دمنوش عناب برای سرماخوردگی آشنا شدید، احتمالا می‌خواهید که این دمنوش باکیفیت را برای درمان سرماخوردگی تهیه کنید و از فواید بی نظیر آن بهره مند شوید. برای این کار در ابتدا باید عناب را با کیفیت بالا تهیه کنید و سپس در هر یک از دمنوش‌های مورد نظر خودتان اضافه نمایید. عطاری آنلاین دیجی عطار امکان تهیه عناب با بهترین کیفیت را به شما می‌دهد. همچنین در صورتی که می‌خواهید از ترکیبات گیاهی دیگر مانند آویشن، زنجبیل، دارچین و... برای تهیه دمنوش استفاده کنید می‌توانید آن‌ها را نیز از فروشگاه اینترنتی دیجی عطار تهیه نمایید.

طرز تهیه دمنوش عناب برای سرماخوردگی
درمان انواع سرفه با طب سنتی و گیاهان دارویی
طرز تهیه دمنوش عناب برای سرماخوردگی
زنجبیل برای زخم معده مضر است یا مفید است؟
طرز تهیه دمنوش عناب برای سرماخوردگی
خواص بارهنگ برای درمان کیست؟ (بررسی کامل)
طرز تهیه دمنوش عناب برای سرماخوردگی
کرونا، کوچک اما بی رحم
طرز تهیه دمنوش عناب برای سرماخوردگی
خاکشیر و تخم شربتی: خواص آن برای ورزشکاران، کبد و مو