دارچین سیلان

دارچین سیلان چیست ؟ دارچین یک ادویه بسیار محبوب است و انواع مختلفی دارد. این ادویه نه تنها خوشمزه بوده، بلکه بسیاری از مزایای سلامتی و بهداشتی آن نیز چشمگیر است.

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1399/9/16
دارچین سیلان: چیستی، خواص و مضرات + خرید اینترنتی - دیجی عطار
مشاهده لیست عناوین :
  • دارچین سیلان چیست؟
  • خواص درمانی دارچین سیلان
  • خاصیت دارچین سیلان

دارچین یکی از ادویه‌هایی است که در فرهنگ‌ها و کشورهای مختلفی به عنوان چاشنی غذاهای ترش و شیرین مورد استفاده قرار می‌گیرد.  جالب است بدانید که دارچین انواع مختلفی دارد؛ شایان ذکر است که دارچین‌ها به شکل‌های مختلفی نمی‌رویند و خواص یکسانی ندارند که از جمله معروف‌ترین آن‌ها، دارچین سیلان و دارچین کاسیا است. آیا می‌دانید دارچین سیلان چیست ؟ آیا با خواص درمانی دارچین سیلان آشنایی دارید؟ در این مطلب ما قصد داریم درخصوص دارچین سیلان اطلاعات مختلفی را در اختیارتان قرار داده و شما را با خاصیت دارچین سیلان آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

دارچین سیلان چیست؟

 دارچین یک ادویه بسیار محبوب است و انواع مختلفی دارد.این ادویه نه تنها خوشمزه بوده، بلکه بسیاری از مزایای سلامتی و بهداشتی آن نیز چشمگیر است.حداقل یک نوع دارچین در بیشتر سوپر مارکت‌ با قیمت ها ارزان و به طور گسترده‌ای در دسترس است. شاید برایتان جالب باشد که بیشتر مردم نمی‌دانند که انواع مختلفی از دارچین وجود دارد و شاید به همین دلیل این سوال که دارچین سیلان چیستدر ذهنشان شکل نمی‌گیرد!

تصویر: دارچین سیلان یکی از انواع دارچین است که خواص بسیاری برای سلامتی دارد.

شاید شنیده باشید که دارچین سمی است. آیا همان دارچین سمی، دارچین سیلان است.

 برای آنکه بهتر به پرسش دارچین سیلان چیست پاسخ دهیم، باید بیشتر با خصوصیات این دارچین آشنا شوید:

دارچین سیلان

دارچین سیلان به انگلیسی True cinnamon tree می باشد. دارچین ادویه‌ای است که از پوست داخلی درخت Cinnamomum تهیه می‌شود اما دارچین سیلان محصول پوست داخلی درخت Cinnamomum verum است. چوب دارچین سیلان به رنگ قهوه‌ای است و رویه آن محکم بوده و لایه‌های نرم دارد.این ویژگی‌ها از کیفیت و بافت کاملا مطلوب دارچین سیلان خبر می‌دهند.

دارچین سیلان به عنوان ادویه‌ای برای پخت و پز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما در عین حال در مقایسه با دارچین کاسیا کم‌یاب تر بوده و گران‌تر است. این دارچین به دلیل داشتن طعمی لطیف و ملایم و شیرین برای درست کردن انواع دسر بسیار مناسب است.

دارچین مال کدام کشور است؟

دارچین مال کدام کشور است؟ همان‌طور که گفته شد، دارچین سیلان نسبت به دارچین کاسیا نوعی کمیاب‌تر بوده، اما در پاسخ به این پرسش که دارچین مال کدام کشور استمی‌بایست بگوییم این دارچین در اصل متعلق به کشور سری لانکا و جنوب کشور هند است.

آیا دارچین سیلان سمی است؟

در بالا اشاره کردیم که برخی از دارچین‌ها سمی هستند اما آیا دارچین سیلان سمی است ؟ خوب است بدانید که دارچین سیلان و کاسیا هر دو دارای خواص مختلفی هستند اما برخی از ویژگی‌هایشان، این دو را از یکدیگر متمایز کرده و به یکی از آن‌ها عنوان دارچین سمی داده‌اند.

تصویر: دارچین سیلان با عنوان دارچین اصل شناخته شده و سمی نیست.

آیا دارچین سیلان سمی است؟ خیر، دارچین سیلان سمی نیست. دارچین کاسیا حاوی کومارین است که می‌تواند سمی باشد. کومارین ترکیبی است که به طور طبیعی در چندین گونه گیاهی یافت می‌شود که در دوزهای بالای مصرف می‌تواند خطرناک و سمی باشد. در جوندگان، کومارین تحت عنوان ماده‌ای آسیب رسان به کلیه، کبد و ریه شناخته شده است که حتی ممکن است باعث سرطان نیز شود. در انسان، این ماده می‌تواند به صورت جداگانه‌ای اثرات مشابه داشته باشد. در حقیقت، میزان تحمل روزانه كومارین (TDI) 0.5 میلی گرم در كیلوگرم از وزن بدن بوده و دارچین کاسیا، نه سیلون، یک منبع بسیار غنی از کومارین است.

دارچین سمی

در پاسخ به آیا دارچین سیلان سمی است، به این نتیجه رسیدیم که دارچین سمی، دارچین کاسیا است. کاسیا، یا همان دارچین سمی حاوی تقریبا 1٪ کومارین است، در حالی که دارچین سیلان تنها 0.004٪ یا 250 برابر کمتر از دارچین سمی کاسیا، کومارین دارد. این مقدار چنان کم است که به راحتی می‌توان از آن چشم پوشی کرد.

تشخیص دارچین سمی

تشخیص دارچین سمیاز روی پودر دارچین بسیار کار مشکل عملا غیر ممکن است. برای تشخیص دارچین سمی بهتر است به سراغ چوب دارچین بروید تا بتوانید به راحتی تفاوت بین دارچین چینی یا همان دارچین کاسیا را از دارچین سیلان را دریابید.

تصویر: برای اطمینان از مصرف دارچین غیر سمی، بهتر است چوب دارچین سیلان را خریداری کرده و خود آن را آسیاب نمایید و استفاده کنید.

برای اینکه تشخیص دارچین سمی را به درستی انجام دهید، باید به چوب دارچین دقت نمایید. همان‌طور که گفته شد، چوب دارچین از پوست لایه لایه بوده در حالی که دارچین کاسیا، دارای یک لایه است که جامد به نظر می‌رسد.  

خواص درمانی دارچین سیلان

خواص درمانی دارچین سیلانمتعدد است و از این ادویه می‌توان برای جلوگیری و درمان تعدادی از بیماری‌ها استفاده نمود. در ادامه می‌توانید با تمامی خواص درمانی دارچین سیلان آشنا شوید:

کنترل دیابت با دارچین سیلان

یکی از خواص درمانی دارچین سیلان، کنترل دیابت است. دارچین به عنوان یک درمان جایگزین برای درمان دیابت و مرض قند در نظر گرفته می‌شود. در یک مطالعه نشان داده شد که دارچین سیلان میزان انسولین در موش‌های صحرایی دیابتی را درحد طبیعی نرمال خود نگه می‌دارد. مطالعات دیگر از این ایده که دارچین سیلان برای درمان دیابت مفید است، پشتیبانی می‌کنند.

دارچین سیلان فعالیت تولید انسولین در بدن را تحریک می‌کند و همچنین مقاومت به انسولین در بدن را کاهش می‌دهد. طبق تحقیقات انجام شده، این امر به افزایش متابولیسم گلوکز در کبد کمک می‌کند.

دارچین سیلان یک درمان امیدوارکننده برای افرادی است که به دنبال جایگزین طبیعی برای درمان با انسولین مصنوعی هستند. برای استفاده از دارچین به عنوان تثبیت کننده انسولین، حداقل مصرف 120 میلی گرم (میلی گرم) در روز توصیه می‌شود.

دارچین سیلان حاوی آنزیم‌های ضد سرطان است

دارچین سیلان حاوی اثرات ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است. این خواص بدان معنی است که دارچین سیلان از سلامت سیستم ایمنی بدن شما پشتیبانی کرده و آن را تقویت می‌کند. خوب است بدانید که دانشمندان دارچین سیلان را مورد مطالعه قرار داده و به این نتیجه رسیدند که این نوع از دارچین می‌تواند فعالیت آنزیم آنتی اکسیدانی را افزایش دهد. این بدان معناست که این خواص درمان دارچین سیلان ممکن است از ابتلا به انواع خاصی از سرطان جلوگیری کرده یا آن را درمان شود.

این خبر خوب برای کسانی است که به دنبال مکمل‌های غذایی هستند تا بتوانند از رشد سرطان آن‌ها جلوگیری کنند. البته این بدان معنی نیست که افراد مبتلا به سرطان درمان پزشکی خود را به تعویق انداخته و یا آن را رها کنند و به این نوع از درمان رجوع نمایند.

به مدیریت فشار خون کمک می‌کند

تمام انواع دارچین حاوی اسید دارچین هستند که این اسید خاصیت ضد التهابی دارد. خاصیت ضد التهابی دارچین به گردش خون در بدن کمک می‌کند تا فشار کمتری به قلب وارد شود.

تحقیقات در مورد دارچین سیلان به سال 1975 باز می‌گردد که نشان داده دارچین سیلان می‌تواند به کنترل فشار خون کمک کند. ضعف قلب به دلیل وجود مشکلات در سیستم قلبی عروقی ایجاد می گردد که در نهایت منجر به بروز انواع بیماری‌های قلبی می‌شود. دارچین سیلان عملکرد قلب و عروق را تقویت کرده و در نهایت سلامت قلب را تضمین می‌کند.

تصویر: دارچین سیلان می‌تواند به کنترل فشار خون و در نهایت بهبود عملکرد قلب کمک کند.

دارچین سیلان در پیشگیری از آلزایمر موثر است

به نظر می‌رسد دارچین نحوه واکنش مغز به انسولین را بهبود می‌بخشد. محققان معتقدند که اثر متابولیکی که در دارچین سیلان وجود دارد، برای بهبود شرایط عصبی مانند بیماری آلزایمر مفید خواهد بود. مطالعاتی که نشان دهنده ارتباط بین دیابت و آلزایمر است از این ایده که دارچین سیلان ممکن است به جلوگیری از شروع آلزایمر کمک کند، پشتیبانی می‌نماید.

همچنین خوب است بدانید که دارچین سیلان به کنترل سطح قند خون بالا در مغز کمک می‌کند. بالا رفتن سطح خون در مغز می‌تواند مشکلات متعددی را به وجود آورد که دارچین می‌تواند از آن جلوگیری نماید.

خاصیت دارچین سیلان

خاصیت دارچین سیلانچیست؟ همان‌طور که گفته شد، خاصیت دارچین سیلان گسترده است و می‌تواند برای دیابت، آلزایمر و فشار خون موثر باشد. علاوه بر این، خواص این دارچین شامل این موارد می‌شود:

درمان مشکلات گوارشی با دارچین سیلان

کنترل علائم IBS از خاصیت دارچین سیلان است. اگر با سندرم روده تحریک پذیر (IBS) دست و پنجه نرم می‌کنید، عادی است که یبوست و اسهال را به طور مرتب تجربه نمایید. دارچین سیلان می‌تواند برای رفع هر دو این مشکل، موثر باشد. دارچین سیلان به عنوان یک داروی گیاهی، یبوست را تسکین داده و باعث کاهش درد و نفخ در مبتلایان به IBS

پودر-دارچین
پودر دارچین
66,00066,000تومان
اضافه
دارچین-قلم
دارچین قلم
31,00031,000تومان
اضافه
دارچین سیلان: چیستی، خواص و مضرات + خرید اینترنتی - دیجی عطار
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
دارچین سیلان: چیستی، خواص و مضرات + خرید اینترنتی - دیجی عطار
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
دارچین سیلان: چیستی، خواص و مضرات + خرید اینترنتی - دیجی عطار
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
دارچین سیلان: چیستی، خواص و مضرات + خرید اینترنتی - دیجی عطار
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
دارچین سیلان: چیستی، خواص و مضرات + خرید اینترنتی - دیجی عطار
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن