خاکشیر و تخم شربتی: خواص آن برای ورزشکاران، کبد و مو

اصلی ترین خواص خاکشیر و تخم شربتی برای ورزشکاران، جلوگیری از ریزش مو و ارتقا سلامت کبد است.

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1399/10/25
خواص خاکشیر و تخم شربتی برای موها فوق العاده بوده و به سلامت کبد نیز کمک می کنند.
مشاهده لیست عناوین :
  • خاکشیر و تخم شربتی
  • خواص تخمه شربتی و خاکشیر برای پوست
  • بهترین روش تهیه تخم شربتی و خاکشیر

هر یک از خاکشیر و تخم شربتی به تنهایی برای تهیه شربت های خنک و نشاط آور عالی هستند، اما آیا می دانید ترکیب این دو کنار یکدیگر چه خواص معجزه آسایی خواهند داشت؟ اگر به خاکشیر مرغوب دسترسی داشته و بتوانید تخم شربتی ممتاز نیز تهیه کنید، ترکیب آن ها در کنار یکدیگر، می تواند به کاهش وزن، بهبود کیفیت پوست، رفع کم آبی بدن، حفظ نشاط، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و ... کمک کند. در دیجی عطار می توانید خاکشیر مرغوب و تخم شربتی ممتاز خریداری کرده و از خواص آن ها برخوردار شوید.

خاکشیر و تخم شربتی

ترکیب خاکشیر و تخم شربتی دارای خواص قابل توجهی بوده و برای افرادی که از کم آبی بدن رنج می برند، یک نوشیدنی عالی خواهد بود. هر دوی خاکشیر و تخم شربتی، دانه های کلوییدی هستند و به راحتی آب را به خود جذب کرده و حالت ژله ای پیدا می کنند. البته این حالت ژله ای در تخم شربتی بیشتر است و در خاکشیر کمتر دیده می شود.

طبع خاکشیر و تخم شربتی

طبع خاکشیر و تخم شربتی خنک بوده و برای روزهای تابستان و گرمازدگی، گزینه هایی عالی محسوب می شوند. اما در واقع باید گفت که طبع خاکشیر سرد و تر بوده و طبع تخم شربتی نیز گرم و تر است و این دو به شکلی در مکمل یکدیگر ظاهر می شوند. با این حساب می توان گفت که هر دو گروه افراد با طبع سرد و افراد با طبع گرم، امکان مصرف شربت و نوشیدنی خاکشیر و تخم شربتی را دارند.

خواص تخمه شربتی و خاکشیر برای پوست

خواص تخمه شربتی و خاکشیر برای پوست به هر دو شکل موضعی و نوشیدنی، اثبات شده است. با نوشیدن شربت تخمه شربتی و خاکشیر (البته بدون شکر و بدون قند)، می توانید به روشن شدن و شفافیت پوست خود کمک کنید. این مخلوط، موجب افزایش آب دریافتی بدن شده و به درمان خشکی پوست منجر خواهد شد.

همین طور تخم شربتی به تنهایی در ساخت کلاژن موثر بوده و برای آن دسته از افرادی که با پشت سر گذاشتن دوران جوانی، کلاژن سازی کمتری در پوست خود دارند، بسیار مناسب خواهد بود. با افزایش کلاژن سازی، جوانسازی پوست فراهم شده و از پیری زودرس و نشانه های چین و چروک، جلوگیری خواهد شد.

خواص خاکشیر و تخم شربتی برای مو

تخم شربتی و خاکشیر دارای ویتامین K،  آهن، آنتی اکسیدان و پروتئین های موثر در رشد موها است و در صورتی که استفاده مداوم و صحیح از این ترکیب و مخلوط داشته باشید، ریزش موهای شما متوقف شده و تاثیر قابل توجهی در روند رشد آن ها مشاهده خواهید کرد.

نکته: جالب است بدانید که شما می توانید از این ترکیب به صورت موضعی برای درمان پسوریازیس و اگزما استفاده کنید. کافی است که خاکشیر و تخم شربتی را با روغن نارگیل یا شی باتر مخلوط کرده و در محل اگزمای پوستی مورد استفاده قرار دهید.

خاکشیر و تخم شربتی برای لاغری

با توجه به این که تخم شربتی حاوی مقادیر قابل توجهی اسید آلفالینولنیک است، می توان انتظار داشت که مخلوط خاکشیر و تخم شربتی برای لاغری کاملا موثر باشد. همین طور خاکشیر و تخم شربتی هر یک دارای فیبر زیادی بوده و این موضوع نیز به کاهش وزن و بهبود متابولیسم کمک خواهد کرد.

در صورتی که می خواهید از خواص تخمه شربتی و خاکشیر برای لاغری بهره مند شوید، بهترین روش استفاده این است که این مخلوط را در آب آماده کرده و هر روز صبح به صورت ناشتا میل نمایید. زمانی که خاکشیر و تخم شربتی در آب خیس می خورند، کمی حجیم شده و می توان انتظار داشت که حجم بیشتری از معده را اشغال کرده و احساس سیری زودهنگامی ایجاد کنند.

خواص تخمه شربتی و خاکشیر برای کبد

خواص تخمه شربتی و خاکشیر برای کبد با توجه به اثربخشی که این مخلوط در درمان سودا و بلغم دارد، قابل توجه است. اگر می خواهید از یک ماده طبیعی برای پاکسازی کبد خود کمک بگیرید، این مخلوط را پیشنهاد می کنیم. البته در صورتی که گرید چربی کبد بالا باشد، با استفاده از داروها و نسخه های گیاهی نمی توان درمان لازم را در زمان مناسب به دست آورد و حتما نیاز به مداخله پزشکی خواهد بود.

خواص تخمه شربتی و خاکشیر برای معده

خواص تخمه شربتی و خاکشیر برای معده با توجه به میزان فیبر بالای این مواد، جالب توجه به نظر می رسد. به علاوه خاصیت جذب آب این دانه ها، باعث می شود که حرکت روده تسهیل شده و مشکلات مربوط به یبوست رفع شوند.

بهترین روش تهیه تخم شربتی و خاکشیر

برای تهیه شربت تخم شربتی و خاکشیر، باید ابتدا هر دوی این دانه ها را در آب خیس کرده و به هر یک بین 5 تا 10 دقیقه زمان بدهید. ممکن است خاکشیر یا تخم شربتی دارای سنگ دانه های ریز باشند، در این صورت باید هر یک را چند بار شستشو داده و صاف کنید. سپس مخلوطی از این دانه ها را در یک لیوان آب ریخته و به اندازه نصف لیمو در آن بچکانید. همین طور اضافه کردن مقداری گلاب یا عرق بیدمشک، به آن طعمی عالی خواهد بخشید.

یک یادآوری: معمولا به این شربت مقداری شکر اضافه می شود که باید متذکر شویم موجب افزایش وزن و بالا رفتن قند خون خواهد شد.

سخن پایانی

در دیجی عطار این امکان فراهم شده است که تمام دانه ها و گیاهان طبی را به صورت کاملا ارگانیک و از بهترین کیفیت خریداری کنید. شما می توانید خاکشیر و تخم شربتی را در بسته بندی کاملا بهداشتی از دیجی عطار خریداری کرده و فرمول تهیه شربت آن را با دقت و بسته به طبع خود همراه با یک اسانس لیمویی، نعنایی و ... دنبال کنید.

دانه-خاکشیر
دانه خاکشیر
70,00070,000تومان
اضافه
تخم-شربتی-ریز
تخم شربتی ریز
78,00078,000تومان
اضافه
سوالات یا پیشنهادات
خواص خاکشیر و تخم شربتی برای موها فوق العاده بوده و به سلامت کبد نیز کمک می کنند.
7 روش جهت تشخیص عسل طبیعی از تقلبی
خواص خاکشیر و تخم شربتی برای موها فوق العاده بوده و به سلامت کبد نیز کمک می کنند.
عسل انگبین: چیستی، فواید، معایب، قیمت و خرید
خواص خاکشیر و تخم شربتی برای موها فوق العاده بوده و به سلامت کبد نیز کمک می کنند.
شهد عسل چیست؟
خواص خاکشیر و تخم شربتی برای موها فوق العاده بوده و به سلامت کبد نیز کمک می کنند.
آموزش نحوه مصرف سیر برای کاهش چربی خون
خواص خاکشیر و تخم شربتی برای موها فوق العاده بوده و به سلامت کبد نیز کمک می کنند.
آموزش نحوه مصرف سیر برای کاهش چربی خون