بهترین دارو های گیاهی برای جوش صورت و بدن

بررسی انواع جوش صورت

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1400/5/29
بهترین دارو های گیاهی برای جوش صورت و بدن
مشاهده لیست عناوین :
  • بررسی انواع جوش صورت
  • 1- روغن درخت چای
  • 2-گیاه نارون کوهی
  • 3-روغن جوجوبا
  • 4- روغن زیتون
  • 5-لیمو
  • روش استفاده از لیمو
  • 6- چای سبز

بیشتر درمان‌های خانگی می‌توانند به متعادل کردن سطح چربی پوست، کم کردن التهاب، از بین رفتن باکتری‌ها، جلوگیری از به وجود آمدن جوش و حتی درمان جوش صورت کمک خوبی خواهد کرد. این درمان ها دربردانده ی اسانس‌های روغنی، گیاهان دارویی، مکمل‌های طبیعی و برخی تغییرات ساده در شیوه‌ی زندگی میباشد. در این مقاله، 6 درمان خانگی جوش صورت و مواد طبیعی برای از بین بردن جای جوش را بیان میکنیم و شواهد علمی این درمان‌ها را نیز بررسی خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید…

بررسی انواع جوش صورت

تا به امروز کسی را دیده اید که ادعا داشته باشد در عمرش حتی یک جوش هم روی پوست صورت یا دیگر بخش های بدنش نزده است؟ چنین ادعایی بیشتر شبیه معجزه است. اغلب مردم در طول زندگی، عارضه پوستی جوش را تجربه خواهند کرد. تقریبا همه افراد در سن نوجوانی به عارضه آکنه مبتلا خواهند شد. ابتلا به آکنه در بزرگسالان هم شایع میباشد.آکنه اغلب بر روی پوست صورت شما پدیدار خواهد شد ، ولی در بیشتر از موارد امکان دارد قسمت‌های دیگر بدن تان نیز به آکنه دچار خواهد شد. شدت جوش می تواند از یک جوش قرمز التهابی کوچک تا آکنه شدید که منجر به اسکار (جای جوش) می‌شود، متغیر شود.

به طور کلی، عارضه آکنه زمانی روی پوست شما ظاهر خواهد شد که منافذ پوست تان بسته خواهد شد و چربی پوست تان راهی برای خروج پیدا نخواهد کرد. در حقیقت، تجمع چربی در زیر منافذ پوست موجب ایجاد برآمدگی و رشد باکتری‌ خواهد شد.

1- روغن درخت چای

روغن درخت چای، یک ماده‌ی ضد باکتری و ضد التهاب طبیعی میباشد، به این معنی که امکان دارد پروپیونی باکتریوم آکنه (باکتری ایجاد کننده‌ی آکنه) را از بین خواهد برد. خواص ضد التهابی روغن درخت چای به صورتی میباشد که می‌تواند تورم و قرمزی جوش‌ها را نیز کم کند.

شما می‌توانید عصاره‌ی درخت چای را به صورت کرم، ژل یا اسانس روغنی، روی آکنه‌هایتان بمالید. اگر از اسانس روغنی استفاده می‌کنید، ابتدا آن را در یک روغن حامل رقیق کنید.

2-گیاه نارون کوهی

نارون کوهی یا هاماملیس یکی از بهترین داروهای شناخته شده برای از بین بردن جای جوش میباشد. این گیاه قابضی طبیعی است که التهاب و قرمزی را تحت کنترل قرار میدهد. همچنین، سرعت رشد باکتری ها بر پوست را کم میکند.

۱ قاشق غذاخوری پوست نارون کوهی را به مدت ۳۰ دقیقه در یک فنجان آب خیس کنید. بعد مخلوط را روی اجاق گاز گذاشته تا به جوش برسد.بعد از آن، حرارت را کم کنید تا به مدت ۱۰ دقیقه (به صورتی که در ظرف را گذاشته‌اید) بجوشد.سپس مخلوط را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دیگر مانده تا خنک شود. مایع را صاف کنید و در ظرف دربسته‌ای نگهداری کنید. شما می‌توانید از این ماده ۱ تا ۲ بار در روز (یا به صورت دلخواه) با استفاده از توپ پنبه‌ای روی پوست تمیز، استفاده کنید.

اگر تهیه و یا استفاده سنتی از این گیاه برایتان سخت میباشد ، می توانید از ژل، دستمال مرطوب و سایر محصولات که حاوی نارون کوهی هستند، استفاده کنید.

3-روغن جوجوبا

روغن جوجوبا، یک ماده‌ی طبیعی مومی میباشد که از دانه‌های درختچه جوجوبا استخراج خواهد شد . مواد مومی موجود در روغن جوجوبا به ترمیم پوست آسیب دیده کمک خواهد کرد ؛ به این معنی که این مواد می‌توانند در تسریع کردن بهبود زخم‌ها (از جمله آکنه و آسیب‌های ناشی از آن) نیز موثر است.

بعضی از ترکیبات موجود در روغن جوجوبا امکان دارد به کم کردن التهاب پوست کمک خوبی خواهد کرد؛ به این معنا که آن‌ها می‌توانند قرمزی و تورم اطراف جوش‌ها، جوش‌های سر سفید و سایر ضایعات پوستی ملتهب را کم کند.

در تلاش باشید اسانس روغنی جوجوبا را با ژل، کرم یا ماسک صورت خاک رس مخلوط کنید و آن را روی آکنه مالش دهید. در غیر این صورت، چند قطره روغن جوجوبا را روی پنبه ریخته و به آرامی روی آکنه‌ها مالش دهید.

4- روغن زیتون

امروزه خواص روغن زیتون از هیچ کس پنهان نیست. این روغن نه تنها برای سلامت بدن مفید میباشد، بلکه یک درمان خانگی جوش صورت هم به حساب خواهد آمد. از آنجایی که روغن زیتون دارای آنتی اکسیدان و ضد التهاب میباشد به درمان جوش کمک خواهد کرد.

هنگامی که پوست مرطوب میباشد جوش و جای آن، سریع‌تر از زمانی که پوست خشک میشود، بهبود پیدا خواهد کرد. روغن زیتون برای این موضوع عالی میباشد چراکه موجب آبرسانی پوست خواهد شد. این روغن منافذ پوست را مسدود نمیکند. البته، اگر به خوبی آن را تمیز و پاک کنید.

۲ قطره روغن زیتون را به صورت خوب بزنید. سپس، یک حوله‌ی گرم و مرطوب را به صورت خود مالش بدهبد تا منافذ آن را کامل باز کند و روغن وارد پوستتان شود. در پایان، صورت خود را با آب گرم و یک پد خشک شست و شو بدهید. اگر هنوز روغنی روی پوست باقی مانده است، به آرامی جذب میشود.

5-لیمو

لیمو، سفید کننده ای طبیعی میباشد که به کمرنگ شدن جای انواع زخم روی پوست شما کمک خواهد کرد. لیمو سلول های مرده ی پوست را از بین خواهد برد، رشد سلول های جدید را بالا میبرد و خاصیت ارتجاعی پوست را بهتر میکند.

روش استفاده از لیمو

با نوک انگشتان خود یا با پنبه، آب لیموی تازه را به طور مستقیم روی جای جوش ها مالش بدهید حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید، بعد، صورت خود را با آب شست و شو بدهید. این کار را یک یا دو بار در روز تکرار کنید.
مقادیر مساوی آب لیمو و عسل را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را با پنبه روی جای جوش ها مالش بدهید. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه منتظر باشید. بعد، آن را با آب شست و شو و به آرامی صورت خود را خشک کنید. هر روز یک بار از این روش کمک بگیرید.
یک قاشق چایخوری آب لیمو را با یک قاشق چایخوری روغن ویتامین E مخلوط کنید. آن را قبل از خواب، روی جای جوش ها مالش بدهید. صبح روز بعد آن را شست و شو بدهید. این کار را هر شب به طور مستمر تکرار کنید.

6- چای سبز

چای سبز، حاوی غلظت بالایی از گروهی از آنتی اکسیدان‌های پلی فنول، به نام کاتشین‌ها است. به همین دلیل یک درمان خانگی جوش صورت محسوب می‌شود. در منافذ پوست بیشتر افرادی که به آکنه مبتلا هستند، بیش از حد سبوم یا چربی طبیعی وجود داشته و آنتی‌اکسیدان کافی وجود ندارد.

آنتی اکسیدان‌ها، به بدن کمک می‌کنند که مواد شیمیایی و مواد زائدی که ممکن است به سلول‌های سالم آسیب برسانند را تجزیه‌ کند. چای سبز به پاک کردن برخی از ضایعات و آلودگی‌های جمع شده در جوش‌های سر باز، کمک می‌کند.

این ماده حاوی ترکیباتی است که می‌تواند در موارد دیگری نیز موثر باشد. این موارد عبارتند از:

تولید سبوم پوست را کاهش دهد.
باکتری پروپیونی باکتریوم آکنه را کاهش دهد.
التهاب پوستی را کاهش دهد.
چای سبز ممکن است از طریق نوشیدن یا استفاده از عصاره‌ی آن روی پوست، به شما کمک کند؛ هرچند محققان اظهار داشته‌اند که شواهد موجود درباره‌ی این ادعا، محدود است. با این حال، نتایج مطالعه‌ای نشان می‌دهد که پس از ۸ هفته استفاده از عصاره‌ی پلی فنولی چای سبز، ۷۹ و ۸۹ درصد کاهش در جوش‌های سر سفید و جوش‌های سر سیاه ایجاد شده است.

 

روغن-زیتون-بی-بو-1-لیتر
روغن زیتون بی بو - 1 لیتر
250,000250,000تومان
اضافه
روغن-زیتون-بی-بو-60-سی-سی
روغن زیتون بی بو - 60 سی سی
40,00040,000تومان
اضافه
چای-سبز
چای سبز
33,00033,000تومان
اضافه
بهترین دارو های گیاهی برای جوش صورت و بدن
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
بهترین دارو های گیاهی برای جوش صورت و بدن
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
بهترین دارو های گیاهی برای جوش صورت و بدن
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
بهترین دارو های گیاهی برای جوش صورت و بدن
آویشن برای شما دوست عزیز خوب نیست
بهترین دارو های گیاهی برای جوش صورت و بدن
آویشن و ۱۰ خواص اعجاب انگیز آن + نسخه و طریقه مصرف