تاثیر عرق نعنا بر لاغری و کاهش وزن

مهمترین اثرات عرق نعنا بر لاغری و کاهش وزن

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1400/6/1
تاثیر عرق نعنا بر لاغری و کاهش وزن
مشاهده لیست عناوین :
  • بهبود عملکرد مغز
  • بهبود سرماخوردگی در فصل زمستان
  • خواص عرق نعناع برای پوست
  • از بین بردن بوی بدن دهان
  • بهترین طریقه مصرف عرق نعنا

یکی دیگر از خاصیت‌های عرق نعناع، کمک به روند کاهش وزن میباشد . حتماً باید بدانید که این ماده خوراکی تاثیر خیلی بالایی در رفع مشکلات گوارشی را دارا است . اگر به سوءهاضمه، یبوست و یا ناراحتی معده مبتلا میباشید، با مصرف عرق نعناع می‌توانید مشکل خود را کاملا حل کنید.

یبوست و دفع نشدن مواد زائد از بدن یکی از دلایل چاقی میباشد. از طرفی دیگر مصرف عرق نعناع اشتها را نیز کمتر خواهد کرد . پس یکی از خواص عرق نعناع برای لاغری و کاهش وزن میباشد. شما می‌توانید عرق نعنا را همراه با آب میل بفرمایید. همچنین کمک گرفتن از برگ نعناع در سالاد و همراه با غذا هم با زیاد شدن متابولیسم بدن کمک زیادی خواهد کرد.

بهبود عملکرد مغز

یکی دیگر از خواص عرق نعناع کمک به بهبود عملکرد مغز میباشد. شاید این سوال پیش بیاید چطور؟ اشتنشاق رایحه نعناع موجب طراوت و شادابی مغز خواهد شد. اگر هنگام خستگی و یا خواب آلودگی عرق نعناع را بو میکنید، به هوشیاری و رفع خستگی کمک زیادی خواهد کرد.

یک مطالعه بر روی ۴۴ جوان نشان دهنده این است که بو کردن عرق نعناع به مدت ۴۵ دقیقه موجب تقویت حافظه میشود. همچنین در مطالعه دیگری که بر روی رانندگان صورت گرفت نشان دهنده این است که مصرف عرق نعناع موجب زیاد شدن سطح هوشیاری و کم شدن ناامیدی و استرس خواهد شد .

بهبود سرماخوردگی در فصل زمستان

یکی دیگر از خاصیت های عرق نعناع کمک به بهبود سلامت بدن در فصل زمستان میباشد. این ماده توانایی این را دارد علائم سرما خوردگی را تا حد خیلی زیادی کم کند. منتول ماده‌ای ضدعفونی کننده میباشد. این ماده به ضدعفونی کردن بینی در زمان سرماخوردگی تاثیر خیلی زیادی را دارا است. زیرا موجب می‌شود از احتقان بینی آسوده شوید و راحت‌تر نفس بکشید.

نعناع یک گیاه آبرسان نیز به حساب می آید. شما می‌توانید از ماسک نعناع برای آبرسانی، سفت کردن و جوانسازی پوست کمک بگیرید. هنگامی که عرق نعنا را روی پوست صورت مالش بدهید، احساس خنکی خواهید کرد.

خواص عرق نعناع برای پوست

نعناع یک گیاه آبرسان نیز به حساب می آید. شما توانایی این رو دارید که از ماسک نعناع برای آبرسانی، سفت کردن و جوانسازی پوست کمک بگیرید. هنگامی که عرق نعنا را روی پوست صورت خود بزنید، احساس خنکی خواهید کرد. در همین حال خونرسانی به قسمت پوست صورت زیاد تر خواهد شد. به همین علت در آبرسانی و جوانسازی پوست صورت تاثیر خیلی زیادی خواهد داشت.

از بین بردن بوی بدن دهان

یکی دیگر از خواص عرق نعنا کمک به رفع بوی بد دهان میباشد. به منظور این کار می‌توانید قبل از خواب و یا در زمان صبح به اندازه چند قاشق عرق نعنا را به طور خالص در دهان قرقره کنید. قرقره کردن عرق نعنا در دهان  باعث رفع بوی بد دهان میشود.

بهترین طریقه مصرف عرق نعنا

عرق نعناع را می‌توانید همراه با شربت، آب خالی و یا به صورت خالص مصرف کنید. البته برای کسانی که به گاستریت یا ورم معده مبتلا هستند، توصیه می‌کنیم از مصرف عرق نعناع خودداری کنند.

طریق مصرف عرق نعنا به این صورت است که نباید آن را بیش از حد با مواد شیرین و قندی مصرف کنید. در این صورت به جای کاهش وزن باعث افزایش وزن می‌شود. از سوی دیگر مشکل بالا رفتن قندخون را هم در پی دارد.

می‌توانید مقدار کمی عرق نعناع را با یک قاشق شکر و مقدار کمی تخم شربتی یا خاکشیر ترکیب کنید. اجازه دهید شربت کمی طعم به خود بگیرد و سپس آن را میل کنید. این نوشیدنی برای فصل گرم تابستان بی‌نظیر است.

عرق-نعنا-سنگین-تک-گل-900-سی-سی
عرق نعنا سنگین تک گل - 900 سی سی
53,00053,000تومان
اضافه
تاثیر عرق نعنا بر لاغری و کاهش وزن
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
تاثیر عرق نعنا بر لاغری و کاهش وزن
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
تاثیر عرق نعنا بر لاغری و کاهش وزن
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
تاثیر عرق نعنا بر لاغری و کاهش وزن
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
تاثیر عرق نعنا بر لاغری و کاهش وزن
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن