عمده فروشی اینترنتی گیاهان دارویی

عمده فروشی اینترنتی گیاهان دارویی در ایران

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1400/7/2
عمده فروشی اینترنتی گیاهان دارویی

عطاری ها در گذشته در فرهنگ بسیاری از کشور های آسیا وجود داشته و ارزش داروشناسی خود را بیشتر بر پایه ادویه و داروهای طب سنتی و گیاهی نگه داشته‌اند. با گذشت سالیان سال ، عطاری ها نه تنها از میان نرفته اند، بلکه با آمدن عصر جدید خود را همگام کرده اند و علاوه بر فعالیت های گذشته خود عمده فروشی اینترنتی گیاهان دارویی را نیز انجام می دهند.

 عطاری چیست؟

 از ابتدای تاریخ در تمامی فرهنگ ها و جوامع ( نه صرفا ایران) از گیاهان دارویی به عنوان اولین داروهای در مانی استفاده شده و تا پیش از ظهور تب نوین استفاده از گیاهان به عنوان درمانگرهای طبیعی رواج گسترده ای در بین مردم ملل گوناگون داشته است. براساس فرهنگ فارسی معین، واژه عطار به معنی عطر فروش و داروفروش است و اسم عطاری مشتق شده از نام عطار، به معنی شغل و عمل عطار می باشد.

پس از ظهور طب مدرن و پزشکی نوین و ساخت دارو با متد های شیمیایی غ تمرکز افراد از طب سنتی کاهش پیدا کرد و پس از مدتی به دلیل تاثیر گذاری سریعترو قویتر داروهای شیمیایی طب سنتی به فراموشی سپرده شد ؛ اما با گذشت زمان افراد متوجه شدند که داروهای شیمیایی دارای عارضه هایی نیز هستند، بنابراین دوباره به سراغ طب سنتی و گیاهان دارویی رفتند و اکنون این علم به عنوان طب مکمل به کار گرفته می شود.

نمونه هایی از تاریخ عطاری در ایران

صنعت عطاری در ایران به هزاران سال پیش برمیگردد و در این عطاری ها داروهای گیاهی و حیوانی در طول تاریخ به شکل های مختلف از قبیل پودر، قرص، پماد، روغن و غیره وجود داشته است. در میان تمام داروهای موجود در عطاری  همان طور که گفتیم مشتقات گیاهی مانند روغن های گیاهی یکی از قدیمی ترین اشکال طبیعی داروها هستند.

با وجود گذشت هزاران سال عطاری ها هنوز در جوامع مختلف به ویژه ایران وجود دارند و شکل نوینی به خود گرفته اند ؛ امروزه شما می توانید خرید خود از عطاری ها را به صورت آنلاین انجام دهید و برای خرید عمده گیاهان دارویی دیگر نیازی به مراجعات حضوری وقت گیر نیست. همین طور بسیاری از عطاری ها هماهنگ با جامعه امروز عمده فروشی اینترنتی گیاهان دارویی انجام می دهند. شما می توانید برای اطلاع از قیمت های عمده فروش اینترنتی گیاهان دارویی با ما در دیجی عطار تماس بگیرید.

فروش عمده اینترنتی گیاهان دارویی

مشتقات گیاهی عطاری را در سه بخش طبقه بندی می شوند:

·        درمان

·        بهداشت

·        تغذیه

داروهای گیاهی، شامل انواعی از گیاهان گوناگون هستند و از قسمت هایی مانند برگ، گل و یا ریشه گیاه تهیه می شوند.

داروهای گیاهی به چند طریق در عطاری ها عرضه می شوند:

·        عصاره گیاه

·        استخراج های روغنی

·        استخراج های الکلی

·        صمغ گیاه

·        گیاهان تازه

·        گیاهان خشک

شما میتوانید برای خرید عمده گیاهان دارویی به صورت اینترنتی و اطلاع از قیمت ها با دیجی عطار تماس بگیرید. 

چرا برخی از تجویزهای عطاری ها اثر نمی کند؟

طب سنتی معمولا به عنوان یک روش پیشگیرانه و تقویت کننده بدن در برابر بیماریها استفاده میشود، اما در مورد درمان موفقیت در تاثیر گذاری محصولات گیاهی به عوامل مختلفی بستگی دارد :

·        شدت علائم فرد

·        دوز مصرفی مورد نیاز

·        نحوه مصرف

·        برنامه مصرف

·        طول دوره مصرف

همانطور که گفتیم با روی آوردن دوباره مردم به طب سنتی و همچنین تقاضای افراد برای خرید اینترنتی عمده گیاهان دارویی ، شغل و صنعت عطاری رونق دوباره گرفته است و بسیاری از افراد جذب این بخش شده اند.

ما در دیجی عطار امکان خرید عمده اینترنتی گیاهان دارویی را برای شما فراهم کرده ایم و با فروش عمده گیاهان دارویی به صورت اینترنتی به شما خدمت رسانی می کنیم. برای اطلاع از قیمت ها و شرایط عمده فروشی اینترنتی گیاهان دارویی با دیجی عطار تماس بگیرید.

با توجه به اشتیاق افراد برای پیوستن به این صنعت باید بدانید که برای راه اندازی این شغل باید در این موارد دانش صحیح و کافی داشته باشید:

·        انواع گیاهان و خواص موثرآنها

·        ارزش تغذیه ای محصولات

·        بهداشت و ایمنی

·        میزان و شیوه مصرفی

·        تشخیص علائم فرد بیمار

·        مهارت در ارائه اطلاعات کافی

·        نگهداری مناسب از محصولات

·        برقراری ارتباط صحیح با مراجعه کننده

·        انتخاب فضای مناسب برای عرضه محصولات

·        شناسایی و توزیع محصولات سالم و بهداشتی

چالش های شغل عطاری:

۱٫ افزایش عطاری های غیر مجاز و قاچاق کالا:

داشتن یک عطاری نیاز مند مدرک تحصیلی در یک زمینه بخصوص و یا مجوز خاصی نیست، در نتیجه این موضوع زمینه ساز برخی مشکلات از قبیل قاچاق کالا در عطاری ها میشود. البته از آنجایی که داروهای گیاهی برخی باعث ایجاد عوارض شدید در افراد و یا حتی مرگ میشوند ( زیرا برخی از ترکیبات گیاهان دارویی ناساز گار و برای بدن انسان سمی هستند) در راستای مبارزه با این مسئله نظارت های اتحادیه و وزارت بهداشت به واحد های صنفی صورت گرفته است و دریافت جواز کسب از صنف عطاری و ارائه کارت بهداشت برای افراد اجباری است.

۲٫ سمی بودن برخی گیاهان مورد استفاده:

همانطور که در قسمت بالا گفتیم داروهای گیاهی ممکن است مرگ آور باشند. بسیاری از محصولات گیاهی که برای درمان اضطراب و بی خوابی مورد استفاده قرار می گیرند، حاوی مواد شیمیایی هستند که بر عملکرد گیرنده ها و انتقال دهنده های سیستم عصبی تاثیر می گذارند. این دسته از گیاهان دارویی عموما دارای مواد شیمیایی قوی و گاها سمی هستند و مصرف آن ها می باید تحت نظر افراد آگاه انجام بگیرد.

3٫آلودگی محصولات:

محصولات عطاری ممکن است در مسیر تهیه و فرآوری، بطور ناخواسته آلوده شوند.برخی از این آلودگی ها عبارتند از:

·        آلودگی محصولات توسط میکروارگانیسم ها

·        اگرچه اغلب گیاهانی که به عنوان مکمل های غذایی فروخته می شوند تقریبا بی خطر هستند.

·        آلودگی توسط گیاهان سمی دیگر

·        آلودگی به فلزات سنگین ناشی از نگهداری در محیط و ظروف نامناسب

 ما در دیجی عطار به شما اطمینان میدهیم که فروش عمده اینترنتی گیاهان دارویی در کمال دقت و کیفیت انجام میشود و شما میتوانید برای اطلاع از قیمت و شرایط عمده فروشی اینترنتی گیاهان دارویی با ما تماس بگیرید.

عمده فروشی اینترنتی گیاهان دارویی
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
عمده فروشی اینترنتی گیاهان دارویی
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
عمده فروشی اینترنتی گیاهان دارویی
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
عمده فروشی اینترنتی گیاهان دارویی
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
عمده فروشی اینترنتی گیاهان دارویی
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن