درمان های خانگی برای چشم درد

بهترین درمان های خانگی برای چشم درد

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1400/10/1
درمان های خانگی برای چشم درد
مشاهده لیست عناوین :
  • چشمان خود را مرتب بشویید

برخی درمان های خانگی برای درد چشم ، وجود دارند که با استفاده از آنها تا حدودی می توانید درد های ناشی از خستگی چشمی خود را کاهش دهید. به طور کلی، درد چشم پس از یک روز کار طولانی به کامپیوتر یا کار در خارج از عناصر و آلودگی های هوا کاملا رایج  است. از طرفی هم، عفونت چشم همچنین می تواند باعث درد شود. چشم ها یکی از حساس ترین اعضای بدن  هستند، بنابراین حتی درد خفیف نیز می تواند باعث نگرانی شما بشود. علاوه بر این، وقتی صحبت از سلامت چشم می شود، هیچ کس نمی خواهد خطر کند. آکادمی چشم پزشکی آمریکا درد چشم را به عنوان یک ناراحتی جسمی ناشی از یک بیماری چشم یا آسیب تعریف می کند. هنگامی که درد چشم به دلیل مشکل جزئی باشد، بدون درمان یا درمان جزئی برطرف می شود. در این بین می توانید چند روش درمانی ساده و موثر را برای کاهش درد و بهبود سلامت چشم خود امتحان کنید.

توجه

 اگر علاوه بر درد چشم، یا درد ناشی از ضربه یا قرار گرفتن در معرض ماده شیمیایی یا نور، کاهش بینایی را نیز تجربه کردید، بلافاصله به چشم پزشک مراجعه کنید.

برخی درمان های خانگی  برای درد چشم عبارتند از

زیاد چشمانتان را به هم بزنید

اگر احساس می کنید نوعی جسم خارجی در چشم شما وجود دارد که باعث درد می شود، تمرین چشمک زدن را امتحان کنید. پلک زدن منظم جریان اشک را بهبود می بخشد، که به خارج شدن جسم خارجی کمک می کند. همچنین پلک زدن منظم گردش خون در چشم را بهبود می بخشد و خستگی چشم را کاهش می دهد.

چشمان خود را مرتب بشویید

یکی دیگر از راه حل های آسان درد چشم شستشو با آب است. با قرار گرفتن در معرض یک جسم خارجی یا ماده شیمیایی، مهم این است  که چشم ها را با آب مقطر ولرم یا یک محلول نمک بشویید. شستن چشم ها به پاک شدن جسم خارجی یا ماده شیمیایی از چشم کمک می کند، که به نوبه خود درد را کاهش می دهد.

کمپرس سرد برای تسکین درد چشم

استفاده از کمپرس سرد روی چشم همراه با درد می تواند به شما کمک کند تا فوراً تسکین پیدا کنید. همچنین باعث تسکین خارش می شود، که می تواند به دلیل نوعی آلرژی باشد. کمپرس سرد همچنین به کاهش ناراحتی های مرتبط با عفونتچشم کمک می کند.

ماساژ درمانی را در درد چشم امتحان کنید

اگر چشمان شما به دلیل ساعت ها کار در مقابل لپ تاپ یا صفحه رایانه دچار خستگی و درد شده است، ماساژ درمانی را امتحان کنید. ماساژ همچنین به مقابله با درد ناشی از میگرن کمک می کند.

تکنیک لمس کردن را در درمان درد چشم امتحان کنید

تکنیک ساده کف دست، برای تسکین چشم های خسته و دردناک عالی است. این روش به ویژه هنگامی مفید است که پس از خواندن یا صرف وقت زیاد در مقابل صفحه دسکتاپ، لپ تاپ یا تلویزیون چشمان شما خسته و دردناک می شود.

گلاب را برای تسکین درد چشم امتحان کنید
گلاب یک درمان خانگی شناخته شده برای تسکین درد چشم است. همچنین دارای خواص ضد عفونی کننده قدرتمندی است که می تواند از انواع مختلف عفونت چشم پیشگیری و درمان کند. بررسی ها نشان داده که وقتی از گلاب در قطره های چشمی استفاده می شود، به دلیل خاصیت ضد عفونی کننده و ضد درد، به درمان ملتحمه کمک می کند.
راه های پیشگیری از درد چشم 
بهترین راه برای جلوگیری از بروز درد چشم، مراقبت مناسب از چشم است.

هنگام کار با ابزار دستی، ابزار برقی یا مواد شیمیایی صنعتی از عینک استفاده کنید.

هنگام استفاده از مواد شیمیایی اسپری، آن را همیشه از چشم خود دور کنید.

هنگام بازی های ورزشی مانند بسکتبال، راکتبال و تنیس از عینک ایمنی استفاده کنید.

هنگام استفاده از مواد شیمیایی قوی مانند تمیز کردن مایعات، آمونیاک و مواد شوینده، آنها را از چشم دور نگه دارید.

هنگامی که در محیط غبارآلود هستید، از عینک استفاده کنید تا از ورود ذرات کوچک و گرد و غبار به چشمان شما جلوگیری کند.

خیره شدن به صفحه رایانه یا تلویزیون می تواند باعث خستگی و درد چشم شود، از این رو به طور مداوم از وقت صفحه خود استراحت کنید.

 
گلاب-ویژه-تک-گل-900-سی-سی
گلاب ویژه تک گل - 900 سی سی
150,000150,000تومان
اضافه
گلاب-سنگین-تک-گل-900-سی-سی
گلاب سنگین تک گل - 900 سی سی
100,000100,000تومان
اضافه
درمان های خانگی برای چشم درد
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
درمان های خانگی برای چشم درد
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
درمان های خانگی برای چشم درد
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
درمان های خانگی برای چشم درد
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
درمان های خانگی برای چشم درد
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن