همه چیز درباره پوست لیمو عمانی

پوست لیمو عمانی چیست و چه خواصی برای سلامتی دارد؟

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1401/4/26
همه چیز درباره پوست لیمو عمانی
مشاهده لیست عناوین :
  • خاصیت پوست لیمو عمانی
  • منظور از لیمونن در پوست لیمو عمانی چیست؟
  • موجب کاهش کلسترول می شود
  • پوست لیمو عمانی با سرطان می جنگد
  • مصارف خانگی لیمو عمانی
  • چگونه پوست لیمو عمانی را نگهداری کنیم ؟

پوست لیمو کارایی های بسیاری در صنعت آرایشی و بهداشتی دارد و غیر از آن مصارف گوناگونی در آشپزخانه دارد که در ادامه در مقاله به آن می‌پردازیم.

خاصیت پوست لیمو عمانی

لیمو دارای لایه های متعددی است. یک لایه تقریبا بی رنگ وجود دارد که  به خود میوه متصل می باشد. یک لایه شامل رگه های سفید و جنسی اسفنجی است که بین لایه اصلی و لایه بیرونی واقع شده است و این قسمت بسیار تلخ و غیر قابل مصرف می باشد. پیش از مرور خاصیت پوست لیمو عمانی باید به این نکته توجه کنید که لایه بیرونی لیمو بیشتر مورد استفاده می باشد و خاصیت بسیاری دارد. به رنگ سبز روشن و یا زرد است. این لایه از مهمترین منابع خاصیت پوست لیمو ترش می باشد و در بسیاری از دستورالعمل های آشپزی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر از دیگر لایه های لیمو خواص دارد.

لیمو و البته پوست آن به عنوان یکی از مرکبات بسیار خوش عطر می باشد که جهت سلامتی و شادابی پوست و مو بسیار مفید است.

منظور از لیمونن در پوست لیمو عمانی چیست؟

مواد مغذی که در لیمو وجود دارد حاوی مقادیر بسیار زیادی از پتاسیم، ویتامین ها به ویژه ویتامین C و مقدار بسیاری کلسیم است. البته این خاصیت پوست لیمو عمانی با مصرف تقریبا نیمی از یک لیموی کامل به بدن می رسد. ولی پوست این میوه به مراتب بسیاری بیشتر از خود آن مواد مغذی دارد. میزان بالایی فلاونوئیدها در پوست لیمو وجود دارد. در حدود ۲۰ ترکیب ضد سرطان در پوست لیمو مشاهده شده است.

خاصیت پوست لیمو عمانی در کاهش وزن، بهبود تراکم استخوان ها و پیشگیری از انواع سرطان دخیل است. لیمونن یک آنتی اکسیدان بسیار قوی می باشد که همراه با ویتامین C یکی از اکسیرهای سلامتی و زیبایی پوست صورت به شمار می رود. علاوه بر آن لیمونن به علت تاثیر گذاری بر روی رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو، می تواند از چین و چروک و لکه های پوستی و همچنین علائم پیری جلوگیری کند.

موجب کاهش کلسترول می شود

میزان بالای فیبر موجود در پوست این میوه به شما کمک می کند تا هضم غذایتان بهتر شود و مواد مغذی موجود در غذا به خوبی به بدنتان جذب شود. خاصیت پوست لیمو عمانی از بالا رفتن کلسترول خون جلوگیری می کند و در کاهش وزن موثراست. اگر مشکلات مربوط به پوکی استخوان شما را رنج می دهد، مصرف پوست لیمو در این زمینه به شما، کمک خواهد کرد.

چرا که میزان بسیاری مواد معدنی در چربی پوست لیمو وجود دارد که می تواند در افزایش چگالی استخوان موثر باشد و از پوکی استخوان در سنین مختلف جلوگیری کند.

پوست لیمو عمانی با سرطان می جنگد

مطالعات در زمینه خاصیت پوست لیمو عمانی نشان می دهد که لیمونن و سایر فلاونوئیدهای موجود در پوست این میوه از تشکیل و پیشروی تومورهای سرطانی به خصوص سرطان دهان، سرطان رحم و حنجره و معده پیشگیری های لازم را به عمل می آورد.

مصارف خانگی لیمو عمانی

علاوه بر خاصیت پوست لیمو عمانی که در زمینه بهداشت بود، این میوه و پوستش در خانه نیز مصارفی دارد. از جمله این که به کمک آن می توانید یک پاک کننده طبیعی برای حمام و وان و بیشتر سرامیک های منزل خود در اختیار داشته باشید. چرا که چربی خاصی در پوست مرکبات به خصوص لیمو وجود دارد که به روشن شدن لکه های سرامیکی بسیار کمک خواهد کرد.

خاصیت پوست لیمو عمانی یک درمان عالی و طبیعی برای پوست های خشک به حساب می آید. پوست لیمو به صورت اسکراب با شکر برای پوست بسیار مفید می باشد و حتی پوست لیمو به تنهایی برای سفید شدن ناخن ها هم به کار می رود. شما می توانید پوست را خشک کنید و یا در فریزر قرار دهید و به آسانی به عنوان یک افزودنی در غذا و سوپ و سالاد مصرف کنید.

چگونه پوست لیمو عمانی را نگهداری کنیم ؟

چربی پوست این میوه زیاد می باشد و شما می توانید به کمک یک عدد سیب زمینی این چربی را متعادل سازید. لیمو را شسته و به خوبی خشک نمایید، به کمک پوست کن نوارهایی از پوست لیمو تهیه کنید. در ظرفی که هوا به خوبی در آن جریان دارد قرار دهید و در یخچال نگهداری کنید. در غیر این صورت همان نوارها را در فریزر گذاشته و هر زمان که می خواستید استفاده کنید.

در هر صورت مصرف پوست لیمو را هرگز فراموش نکنید،خواص پوست لیمو ترش بسیار بیشتر از پرتقال یا لیمو شیرین و یا هر نوع مرکبات دیگر است.

 

 


پوست-لیمو-عمانی
پوست لیمو عمانی
40,00040,000تومان
اضافه
همه چیز درباره پوست لیمو عمانی
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
همه چیز درباره پوست لیمو عمانی
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
همه چیز درباره پوست لیمو عمانی
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
همه چیز درباره پوست لیمو عمانی
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
همه چیز درباره پوست لیمو عمانی
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن