خواص دمنوش نعناع فلفلی برای سرماخوردگی

خواص دمنوش نعناع فلفلی برای سرماخوردگی

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1402/6/1
خواص دمنوش نعناع فلفلی برای سرماخوردگی

خواص دمنوش نعناع فلفلی برای سرماخوردگی 

به نطر شما مهمترین خواص دمنوش نعناع فلفلی برای سرماخوردگی چیست؟ به دنبال دمنوشی عالی برای تسکین درد¬های سرماخوردگی هستید؟ نعناع فلفلی با کاهش التهاب¬های تنفسی درمان موثری برای بیماری¬های تنفسی از قبیل سرماخوردگی و آنفولانزا است. این دمنوش با رایحه تند خود انتخابی عالی برای رفع گرفتگی¬های تنفسی است.

بهترین روش درمان سرماخوردگی در طب سنتی 

آبان ماه است و کم کم داریم نزدیک فصل سرد سال می¬شویم. در فصول سرد سال زیاد سرما می-خورید. علاقه دارید راهکاری را به شما معرفی کنیم که در زمستان آینده کمتر سرما بخورید؟ استفاده مداوم از دمنوش نعناع فلفلی بهترین راه پیشگیری از سرماخوردگی است. استفاده از دمنوش¬های گیاهی یکی از مهمترین اقدامات موثر در طب سنتی است. با مصرف بهترین ترکیبات گیاهی سیستم ایمنی بدن خود را در مقابل تمامی عفونت¬های ویروسی و باکتریایی مقاوم خواهید کرد.

بهترین عطاری برای خرید نعناع فلفلی 

به اثرات درمانی عالی دمنوش نعناع فلفلی برای سرماخوردگی ایمان دارید. برای اینکه بهترین نتیجه درمانی را بگیرید باید این دمنوش را از عطاری¬های قابل اعتماد و با تجربه تهیه کنید‌. عطاری حرفه¬ای را میشناسید؟ اگر نه، پیشنهاد ما به شما خرید دمنوش نعناع فلفلی از دیجی عطار است. بهترین کیفیت و خالص ترین دمنوش¬ها را برای مشتریان عزیز خود موجود کرده-ایم.

دمنوش_برگ_تازه_نعناع_فلفلی- دیجی عطار

بهترین روش برای تهیه دمنوش نعناع فلفلی 

برای تهیه این دمنوش از برگ تازه و خشک می¬‌توانید استفاده کنید. برگ را در آب جوش به مدت حداکثر ۱۵ دقیقه قرار داده و سپس میل نمایید. مصرف آن با لیمو و عسل نیز عالی است.

• تازه 

• خشک شده 

• دمنوش 

• اسانس 

• دم کرده 

• پودر

مقدار مصرف مجاز

بهتر است روزی یک بار استفاده شود. ‌ولی استفاده بعد از هر وعده غذایی نیز گزارش شده است. درصورت مشاهده هر گونه علائم حساسیت مانند لرزش غیر طبیعی بدن مصرف دمنوش را قطع نمایید.

موارد منع مصرف 

افراد دیابتی بهتر است از این دمنوش استفاده نکنند. بیشتر افراد با بیماری¬های گوارشی نیز بهتر است این دمنوش را میل نکنند.

منشا نعناع فلفلی 

تولید نعناع فلفلی داستان جالبی دارد. این گیاه از پیوند نعناع معمولی با گونه آبی آن تولید شده است. از همان ابتدا اصلی¬ترین خواص دمنوش نعناع فلفلی برای سرماخوردگی ذکر شده است. قابل ذکر است که خواص نعناع فلفلی متفاوت از نعناع معمولی است. ماده موثره نعناع ارکاروون است، در حالی که منتول ماده موثره نعناع فلفلی است. بهتر است برگ¬های تازه گیاه قبل از گل دادن برداشت شوند تا اثر درمانی بهتری داشته باشند.

عملکرد نعناع فلفلی برای درمان سرماخوردگی

این گیاه با خواص ضد باکتری و ضد سرفه¬ای خود انتخابی عالی برای درمان سرماخوردگی است. اگر به فکر تهیه بهترین داروی گیاهی ضد احتقان در دوره سرماخوردگی هستید حتما ازخواص دمنوش نعناع فلفلی برای سرماخوردگی استفاده کنید. در زمان سرماخوردگی بیشتر اوقات خیلی سرفه می¬زنید، دمنوش نعناع فلفلی بهترین گیاه داروئی ضد سرفه است.

نعناع_فلفلی_بهترین_انتخاب_برای_سرماخوردگی- دیجی عطار

مهمترین ماده موثره داروئی نعناع فلفلی 

اسم ماده موثره نعناع فلفلی را می¬دانید؟ آفرین منتول. منتول بهترین ترکیب داروئی برای درمان و تسکین درد¬های سرماخوردگی و درد¬های عضلانی است. این ترکیب موثر در بسیاری از دارو¬های گیاهی استفاده می‌¬شود. این ترکیب به عنوان ضد درد و مسکن قوی شناخته شده است. پس چه بهتر است که برای کاهش درد¬های سرماخوردگی به جای قرص¬های شیمیایی مخرب از منتول موجود در نعناع فلفلی استفاده کنیم. مطمئن هستیم پس از یک بار تست این دمنوش و مشاهده اثرات معجزه آسای آن در کاهش درد انتخاب همیشگی شما در دوره سرماخوردگی خواهد بود.

طبع گیاه نعناع فلفلی 

طبع گیاه نعناع فلفلی گرم و خشک است. با همین طبع گرم و خشک سرشار از خواص دارویی متفاوت است. اگر بخواهیم به خواص دارویی این گیاه اشاره کنیم مهمترین آن درمان سرماخوردگی است. از دیگر خواص دارویی مفید این گیاه می¬توان به تقویت کبد، جلوگیری از آلرژی، کاهش وزن و افزایش سیستم ایمنی اشاره نمود.  ‌

تاثیرات نعناع فلفلی در درمان سرماخوردگی 

اگر بخواهیم به چند نشانه معمول سرماخوردگی اشاره کنیم می‌¬توانیم به درد عضلانی، گرفتگی بینی، تولید خلط و سر درد اشاره کنیم. به دنبال بهترین داروی گیاهی برای برطرف نمودن این اثرات هستید؟ پیشنهاد بزرگان طب سنتی به شما عزیزان استفاده از خواص دمنوش نعناع فلفلی برای سرماخوردگی است. تنها با یک بار مصرف این گیاه در دوران سرماخوردگی متوجه این همه اهمیت این گیاه در طب سنتی خواهید شد. این گیاه بهترین ترکیب برای درمان عفونت¬های سرماخوردگی است و با تحریک تولید خلط کلیه عفونت ها را از بدن خارج می‌¬کند.

ترکیبات نعناع فلفلی با نبات 

برای اثربخشی بیشتر گیاه نعناع فلفلی را با نبات میل کنید. این ترکیب بهترین عامل برای تسکین سینه و سرفه است. گلو درد شدیدی دارید و مدام سرفه می¬زنید؟ حتما سرماخورده¬اید، ترکیب نعناع فلفلی و نبات مثل آب روی آتش حال شما را بهتر خواهد کرد.

ترکیب عالی زنجبیل و نعناع فلفلی 

عاشق طعم¬های تند و تیز هستید؟ پس حتما ترکیب دو گیاه داروئی مفید زنجبیل و نعناع فلفلی را امتحان کنید. عاشق این طعم گرم و عالی خواهید شد. سردرد¬های سرماخوردگی مانع از انجام بسیاری از کار¬های روزمره¬تان شده است، ترکیب نعناع فلفلی و زنجبیل به شما در درمان این درد کمک زیادی خواهد کرد.

نعناع فلفلی با لیمو ترش 

به فکر ساخت یک بمب انرژی¬زا برای مقابله با اثرات سرماخوردگی هستید، لیمو ترش را با نعناع فلفلی مصرف کنید. لیمو ترش با خواص ویتامین c و نعناع با منتول بهترین ترکیب موثر برای زودتر خوب شدن علائم سرماخوردگی است.

اثرات درمانی نعناع فلفلی 

مصرف دمنوش نعناع فلفلی کلیه مجاری تنفسی شما را ضدعفونی می‌¬کند. درد¬های گلو یکی از مشخص¬ترین نشانه¬های سرماخوردگی است، با مصرف گیاه ذکر شده این نشانه به مقدار چشمگیری کاهش پیدا می¬کند. مشکلات بینی مانند گرفتگی و آبریزش بینی را با این گیاه داروئی برطرف نمایید. در سرماخوردگی بدن ملتهب می¬شود، نعناع فلفلی این التهاب را کاهش می¬دهد و به درمان سریع¬تر بیماری کمک می¬کند.

• ضد التهاب 

• ضد احتقان 

• افزایش مقاومت سیستم ایمنی 

• تقویت ریه 

• موثر در گرفتگی بینی 

• دردمان درد¬های عضلانی 

• بهبود گلو درد

نکته پایانی 

دمنوش نعناع فلفلی سرشاز از خواص درمانی متعدد است. خواص دمنوش نعناع فلفلی برای سرماخوردگی در بسیاری از مقالات معتبر اشاره شده است. با مصرف مداوم این گیاه در فصل زمستان سیستم ایمنی بدن خود را در مقابل سرماخوردگی مقاوم¬تر خواهید کرد.

سوالات یا پیشنهادات
خواص دمنوش نعناع فلفلی برای سرماخوردگی
درمان انواع سرفه با طب سنتی و گیاهان دارویی
خواص دمنوش نعناع فلفلی برای سرماخوردگی
زنجبیل برای زخم معده مضر است یا مفید است؟
خواص دمنوش نعناع فلفلی برای سرماخوردگی
خواص بارهنگ برای درمان کیست؟ (بررسی کامل)
خواص دمنوش نعناع فلفلی برای سرماخوردگی
کرونا، کوچک اما بی رحم
خواص دمنوش نعناع فلفلی برای سرماخوردگی
خاکشیر و تخم شربتی: خواص آن برای ورزشکاران، کبد و مو