درمان استرس و افسردگی با گیاهان دارویی

درمان استرس و افسردگی با گیاهان دارویی

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1402/6/4
درمان استرس و افسردگی با گیاهان دارویی

درمان استرس و افسردگی با گیاهان دارویی 

امروزه درمان استرس و افسردگی با گیاهان دارویی بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است. بسیاری از مردم هنوز برای درمان افسردگی با انواع دارو¬های شیمیایی ترس دارند و راه درمان خود را در گیاهان دارویی می¬‌بینند. از ابتدای خلقت بشر گیاهان مختلف مانند ریشه سنبل الطیب، برگ رزماری، جنسینگ، بادرنجبویه برای آرامش بیشتر مورد استفاده قرار می¬‌گرفته است. ‌در منابع تحقیقاتی متعدد نیز به اثرات عالی درمان استرس و افسردگی با گیاهان دارویی اشاره شده است.

چرا باید استرس و افسردگی را درمان کرد؟

استرس و افسردگی اثرات مخربی بر روی عملکرد اعضای مختلف بدن انسان دارند. یکی از مهمترین آن¬ها افزایش رادیکال¬های آزاد و کاهش توان و سیستم ایمنی بدن است. همین کاهش سیستم ایمنی خود زمینه ساز بیماری¬های مختلف است.

راهکاری عالی برای درمان افسردگی با گیاهان دارویی 

بسیاری از مردم ترجیح می¬دهند مراحل درمان استرس و افسردگی با گیاهان دارویی را امتحان کنند. ولی حتما توجه داشته باشید که هر نوع افسردگی را نمی¬‌توان با دارو¬های گیاهی درمان نمود. اگر در مراحل اولیه این بیماری هستید داروهای گیاهی مانند گل راعی، گل ساعتی و زعفران پیشنهاد¬های خوبی هستند. در صورت مصرف دارو¬های شیمیایی با اجازه پزشک معالج دارو¬هایی گیاهی را استفاده نمایید. برای بیشترین اثر بخشی روی خلق و خو و درمان استرس و افسردگی حتما دارو¬های گیاهی را از عطاری¬های معتبر و قابل اعتماد تهیه نمایید تا بهترین کیفیت را به شما ارائه نمایند.

لیست گیاهان دارویی مفید برای استرس و افسردگی 

  • گل راعی 
  • بابونه 
  • اسطوخودوس 
  • جینکوبیلوبا
  • گل ساعتی 
  • زعفران 
  • گل سرخ 

قوی ترین داروی گیاهی افسردگی 

به نظر شما قوی¬ترین داروی کنترل افسردگی چه گیاهی است؟ گیاه گل راعی یا علف چای طبق مقالات معتبر بهترین گیاه دارویی پیشنهادی است. با تهیه گل راعی با کیفیت از عطاری¬های معتبر به بهبود بیماری خود کمک زیادی خواهید کرد.

گل راعی قوی ترین درمان گیاهی افسردگی- دیجی عطار

افسردگی 

جدیدا دیگر مثل سابق شاد و سرحال نیستید، احساس سر زندگی و امید کمتری به زندگی دارید؟ زودتر خسته می¬شوید و انگیزه کمتری برای انجام کار¬ها دارید؟ شاید دچار افسردگی فصلی و یا پس از زایمان شده¬اید. اگر مشکل خاصی ندارید و فکر می¬‌کنید با چند دمنوش می¬‌توانید انرژی از دست رفته را دوباره پیدا کنید، مصرف دارو¬های گیاهی را شروع کنید. با چند دوره مصرف سرحال و پرانرژی خواهید شد. ولی اگر پس از چند دوره مصرف هنوز همان حالات قبلی را داشتید حتما برای مشاوره اقدام کنید.

چرا باید به فکر درمان استرس و افسردگی بود 

استرس مزمن و طولانی مدت بر همه اندام¬های بدن اثر نامناسبی می‌¬گذارد. افزایش سطح هورمون¬های مرتبط با تنش عملکرد طبیعی بدنتان را مختل خواهد کرد. از این مسئله به سادگی عبور نکنید همین استرس و افسردگی ساده سطح هورمون¬ها را افزایش داده و سیستم ایمنی بدن شما را ناکارآمد می¬‌کند. استرس و تنش خود زمینه ساز افسردگی است.

معرفی چند دمنوش عالی برای ریلکسی و کاهش استرس 

یه خبر خوب، اگر مصرف دمنوش¬ها را به طور مداوم انجام بدهید حتما در سطح آرامش شما خیلی موثر خواهند بود. در مواقع خاصی از زندگی همه ما دچار استرس و تنش بیش از حد می-شویم، مثلا در موقع امتحان و یا مصاحبه¬های شغلی. ولی اگر در بیشتر روز استرس همراه شما است بهتر است برای درمان آن اقدام جدی بنمایید. زیرا استرس در طولانی مدت زمینه ساز بسیاری از بیماری¬ها ازقبیل فشارخون، دیابت و افسردگی است.

دمنوش به و گل سرخ انتخابی خوشمزه برای درمان استرس 

یکی از بهترین راهکار¬های موثر برای درمان استرس و افسردگی با گیاهان دارویی استفاده از انواع دمنوش¬ها است. دوست دارید دمنوشی خوشمزه را برای کاهش استرس به شما معرفی کنیم؟ دمنوش میوه؟ بله دمنوش میوه به. برگ و میوه این گیاه خواص فراوانی برای ایجاد حس آرامش دارد. در طول روز چای زیاد میخورید؟ پس این دفعه که چای دم می‌کردید مقداری گل محمدی نیز به آن اضافه کنید. در کوتاه مدت اثرات آرام بخش آن را حس خواهید کرد.

نکات مهم در استفاده از دمنوش های گیاهی برای درمان استرس و افسردگی 

در صورت مصرف داروی شیمیایی حتما از عدم تداخل آن با گیاهان دارویی مطمئن شوید. در زمان بارداری ترجیحا گیاهان دارویی را استفاده نکنید مگر با مشورت پزشک. برای اثر بخشی بیشتر چند گیاه دارویی را ترکیب نکنید. طرز دم آوری و تهیه دمنوش را دقیق انجام بدهید، مثلا دمنوش نباید در تماس مستقیم با حرارت باشد. راستی حتما برای درمان استرس و افسردگی با گیاهان دارویی به عطاری های قابل اعتماد مراجعه کنید. بعضی افراد سودجو مواد بی کیفیت و مضر را به جای گیاهان دارویی آرامبخش به افراد می¬دهند.

دمنوش های موثر در استرس و افسردگی

دیجی عطار، بهترین عطاری قابل اعتماد

برای تهیه انواع دمنوش¬های مرتبط با افسردگی به دنبال بهترین عطاری حرفه¬ای و قابل اعتماد هستید؟ نمی¬توانید به کیفیت و خلوص دمنوش¬های عطاری¬های مختلف اعتماد کنید. حق با شما است، بسیاری از افراد شیاد ترکیبات تقلبی و بی کیفیت را به عنوان بهترین دمنوش¬های موثر در درمان استرس با قیمت¬های بالایی عرضه می¬کنند. در دیجی عطار بهترین کارشناسان و مشاوران با تجربه به شما نکات مهم را منتقل خواهند کرد تا بهترین دمنوش را بسته به نوع سبک غذایی مورد علاقه تان انتخاب نمایید.

نکته پایانی 

طبیعت معدنی از ترکیب¬های معجره آسای مفید برای درمان استرس و افسردگی با گیاهان دارویی است. با مراجعه به عطاری¬های قابل اعتماد و شناخته شده می¬‌توانید بهترین گیاه دارویی موثر متناسب با طبع غذایی¬تان را انتخاب کنید. مثلا یکی زعفران را برای این درمان انتخاب می‌¬کند و دیگری بابونه و یا مرزنجوش را. با استفاده مداوم از این گیاهان دارویی چه به صورت تازه خوری و یا دمنوش و یا در هنگام پخت غذا انرژی بیشتری برای کارهای روزمره خود خواهید داشت.

سوالات یا پیشنهادات
درمان استرس و افسردگی با گیاهان دارویی
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
درمان استرس و افسردگی با گیاهان دارویی
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
درمان استرس و افسردگی با گیاهان دارویی
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
درمان استرس و افسردگی با گیاهان دارویی
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
درمان استرس و افسردگی با گیاهان دارویی
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن