گیاهان دارویی برای لاغری شکم و پهلو

گیاهان دارویی برای لاغری شکم و پهلو

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1402/7/8
گیاهان دارویی برای لاغری شکم و پهلو

سبک زندگی مدرن و صنعتی امروزی باعث شده تا افراد به دلیل عدم رعایت رژیم غذایی سالم با افزایش وزن و چربی‌های شکم و پهلو مواجه شوند. بنابراین افراد اغلب به دنبال روش‌های مختلفی برای درمان چاقی و کاهش چربی شکم و پهلو هستند. استفاده از گیاهان دارویی برای لاغری شکم و پهلو از جمله روش‌هایی است که این روز‌ها کم‌تر کسی آن را تجربه نکرده باشد. به طور کلی با درمان چاقی‌های شکم و پهلو از ابتلا به انواع بیماری‌های مختلف همچون بیماری‌های قلبی پیشگیری خواهید کرد. ورزش کردن در کنار مصرف گیاهان دارویی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

انواع گیاهان دارویی برای لاغری شکم و پهلو

امروزه مراکز مختلفی انواع دارو‌های گیاهی جهت درمان چاقی و لاغری ارائه می‌کنند. مجموعه دیجی عطار به عنوان مرکزی معتبر گیاهان دارویی مختلفی را به شما عرضه می‌کند که در درمان بیماری‌های مختلفی چون فشار خون، دیابت، چاقی و لاغری مؤثر بوده و ضمن کمک به بهبود حال شما، اغلب مصرف آن‌ها بدون عوارض می‌باشد.

مصرف دمنوش لاغری- دیجی عطار

گیاهان موثر در لاغری شکم و پهلو 

مصرف گیاهان و ادویه جات مختلفی در مسیر لاغری می‌توان جای داد. مکمل‌های گیاهی زیادی معرفی شده‌اند که با ترکیب چندین گیاه در لاغر شدن شما مؤثر هستند. در ادامه نمونه‌هایی از دارو‌های گیاهی برای لاغری شکم و پهلو را معرفی خواهیم کرد که می‌توانید با تهیه و مصرف آن‌ها متوجه تأثیر مثبت آن‌ها در لاغری و کاهش وزن شوید.

لاغری شکم و پهلو با مصرف گیاه چای ترش 

یکی از بهترین گیاهان طبیعی جهت کاهش وزن، دمنوش گل‌های گیاه چای ترش می‌باشد. آنتی اکسیدان‌های موجود در این گیاه در دفع چربی‌ها و نو کردن بافت‌های بدن و تقویت عضلات بسیار مؤثر است. چای ترش برای لاغری و داشتن شکمی تخت بهترین انتخاب خواهد بود. کالری کم چای ترش و کافئین صفر آن باعث شده تا به عنوان اولین گیاهان دارویی برای لاغری شکم و پهلو باشد.

با مصرف چای ترش ضمن پاکسازی بدن، متابولیسم و سوخت و ساز بدن افزایش می‌یابد و باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود. برای کاهش فشارخون، کاهش کلسترول مصرف دمنوش چای ترش بهترین انتخاب خواهد بود. اکسیدان موجود در آن به حل مشکلات کبد نیز کمک شایانی خواهد کرد.

کاهش وزن بادمنوش گیاهی- دیجی عطار 

لاغری شکم و پهلو با مصرف زیره سبز 

زیره سبز در طب سنتی به عنوان ادویه گیاهی پر خاصیت است. یکی از دلایل اصلی چاقی کاهش متابولیسم بدن در افراد با طبیعت مرطوب است. اغلب این افراد به دلیل چربی ساز بودن بدن خود با خوردن کم‌ترین غذا نیز به سرعت چاق می‌شوند. افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن مهمترین خواص زیره سبز می‌باشد.

زیره سبز به دلیل طبع گرمی که دارد در افزایش متابولیسم بدن نقش به سزایی دارد. زیره سبز با کمک به هضم غذا در سلامت دستگاه گوارش و عملکرد صحیح آن مؤثر عمل می‌کند و در نهایت باعث حل مشکلات گوارشی و بهبود آن‌ها می‌شود. تیموکینون موجود در زیره سبز در کاهش قند خون مؤثر بوده و در کاهش وزن نیز نقش دارد.

مزایایی مهمی چون هضم بهتر غذا و لاغری دلایل اصلی مصرف این گیاه دارویی می باشد. زیره سبز ضمن اینکه به عنوان ادویه مصرف می‌شود، می‌توان از آن به عنوان دمنوش لاغری نیز استفاده نمایید.

لاغری شکم و پهلو با مصرف زنجبیل 

از زنجبیل به عنوان محبوب‌ترین ادویه‌های آسیایی یاد می‌شود. این گیاه پر خاصیت اغلب در کشور‌های هند، ژاپن، چین و ایران به دلیل محبوبیت بیشتر مصرف بالایی دارد. طبع زنجبیل گرم می‌باشد، لذا در طب سنتی برای لاغری شکم و پهلو استفاده می‌شود.

افرادی که طبع سرد دارند با مصرف مشخصی از این گیاه دارویی می‌توانند طبع غذا‌های سرد را متعادل سازند. با مصرف متعادل زنجبیل می‌توانید به میزان قابل توجهی اشتهای خود را کنترل کنید. این گیاه نیز ضمن مصرف به عنوان ادویه، می‌تواند به عنوان دمنوش نیز مورد استفاده قرار گیرد. زنجبیل به عنوان قویترین گیاه دارویی چربی سوز شکم و پهلو شناخته می‌شود.

دمنوش لاغری- دیجی عطار 

لاغری شکم و پهلو با مصرف زرد چوبه 

زرد چوبه ادویه‌ای زرد رنگ پر کاربرد در مواد اولیه هر آشپزخانه‌ای می‌باشد. خواص بالای این گیاه دارویی باعث شده تا به عنوان ادویه محبوب و پرکاربرد در لیست غذای هر خانواده ایرانی دیده شود. زرد چوبه به دلیل خواص بی‌نظیری که دارد مصرف آن به همه‌ی افراد توصیه می‌شود.

این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان بوده و وجود ماده‌ای به نام کورکومین باعث شده تا از تشکیل بافت چربی در اطراف شریان‌ها خودداری نماید و در سلامت قلب و عروق و مؤثر عمل کند.

لاغری شکم و پهلو با مصرف دارچین 

دارچین نیز به عنوان محبوب‌ترین و کاربرد‌ترین ادویه‌های شناخته می‌شود که از ریشه‌ی گیاه مربوط به خودش به دست می‌آید. این گیاه نیز به دلیل منبع غنی آنتی اکسیدان، از مزایای زیادی برای حفظ سلامتی افراد برخوردار است. این داروی گیاهی با تثبیت قند خون در کاهش اشتها و احساس گرسنگی مؤثر عمل می‌کند. این موضوع باعث شده تا در کاهش وزن سریع و در نتیجه خلاص شدن از چربی‌ها بدن نیز مفید واقع شود.

لاغری شکم و پهلو با مصرف قهوه سبز 

کافئین و کلروژنیک بالا در دمنوش قهوه سبز قهوه خام تفت داده نشده می‌تواند علت اصلی خواص لاغری این گیاه باشد. کافئین موجود در قهوه سبز در افزایش سوخت و ساز بدن مؤثر بوده و کلروژنیک موجود در آن در کاهش فشارخون و کاهش وزن نقش دارد. از این دمنوش در کنار ورزش می‌توانید به خوبی با کاهش وزن خوبی مواجه شوید.

لاغری شکم و پهلو با مصرف دمنوش چای ماچا 

دمنوش چای ماچا نوعی چای سبز به شمار می‌رود که ارزش غذایی آن در مقایسه با انواع چای سبز بالا می‌باشد. به طور معمول ارزش غذایی یک لیوان از این چای حداقل معادل ۱۰ لیوان چای سبز معمولی است. چای ماچا نیز می‌تواند یک داروی سوخت و ساز بدن شناخته شود اما یک راه حل جادویی برای کاهش وزن نخواهد بود.

گیاهان موثر در افزایش متابولیسم- دیجی عطار

لاغری شکم و پهلو با مصرف دمنوش نعناع 

مصرف نعناع باعث افزایش حرارت معده می‌شود که این موضوع باعث افزایش قدرت هضم خواهد شد. اگر چه به طور میانگین مقدار مشخصی برای مصرف نعناع به صورت روزانه گفته نشده است. اما افرادی که به حساسیت مبتلا هستند در مصرف آن تعادل داشته باشند.

سخن پایانی 

این روز‌ها سوزاندن چربی شکم و پهلو از معضلاتی است که کمتر کسی با آن مواجه نمی‌باشد. سخت بودن بافت چربی خصوصاً در نواحی شکم و پهلو‌ها باعث شده تا افراد به روش‌های مختلفی روی آورند. در این میان استفاده از گیاهان دارویی برای لاغری شکم و پهلو کم عوارض‌ترین راه است که اغلب عوارضی به همراه ندارد. به طور معمول می‌توانید با مصرف گیاهانی چون فلفل قرمز، فلفل سیاه، دارچین، زرد چوبه و زنجبیل تجربه کاهش وزنی بدون عوارض را داشته باشید. بدین منظور می‌توانید این گیاهان را با کیفیت بالا و قیمتی مناسب از عطاری آنلاین دیجی عطار خریداری نمایید.

سوالات یا پیشنهادات
گیاهان دارویی برای لاغری شکم و پهلو
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
گیاهان دارویی برای لاغری شکم و پهلو
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
گیاهان دارویی برای لاغری شکم و پهلو
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
گیاهان دارویی برای لاغری شکم و پهلو
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
گیاهان دارویی برای لاغری شکم و پهلو
آموزش نحوه مصرف سیر برای کاهش چربی خون