انتخاب بهترین دمنوش برای گرمی بدن

دمنوش برای گرمی بدن

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1402/11/15
دمنوش برای گرمی بدن

اگر به دنبال انتخاب بهترین دمنوش برای گرمی بدن هستید بیشترین نتایج مفید را از مصرف دمنوش زنجبیل، بادرنجبویه، دارچین، گزنه و برگ به خواهید گرفت‌. در این مقاله به طور مفصل به معرفی بهترین دمنوش های گرم پرداخته ایم، با مصرف هر کدام از آن ها بهترین نتایج را در رفع سردی بدن خواهید گرفت.

راه حل رفع سرمای بدن

در فصل سرد همیشه دست و پاهای شما سرد است. راه های زیادی را امتحان کرده اید و سر آخر نیز مجبور شده اید همیشه دستکش و جوراب های پشمی کلفت بپوشید؟ با انتخاب دمنوش برای گرمی بدن این مشکل به راحتی قابل حل است. با استفاده از مواد غذایی گرم در سبد غذایی تان این مشکل به طور ریشه ای حل خواهد شد.

عمده فواید دمنوش های گرم

بسیاری از دمنوش های گرم سرعت جریان خون در بدن را افزایش می دهند و به این طریق نشاط و شادی بیشتری به فرد برای انجام کارهای روزانه می بخشند. هر چه طبع فرد رو به سردی برود میزان تحرک و انرژی او برای انجام کارها کمتر می شود،‌ این اتفاق در فصل سرد سال خیلی بیشتر رخ می دهد. چون طبع سرد فرد با هوای سرد ترکیب شده و اثرات بیشتری می گذارد، پس حتما در این فصول از دمنوش برای گرمی بدن بیشتر استفاده نمایید.

تعادل مزاج افراد سرد مزاج

هر دمنوش و یا نوشیدنی مزاج مخصوص به خود را دارد. مصرف دمنوش های گرم مزاج افراد سرد مزاج را تعدیل نموده و به سمت گرمی می برد. همانطور که می دانید سردی علت بسیاری از بیماری های مختلف است، پس با نوشیدن دمنوش های گرم مزاج خود را تغییر بدهید.

دمنوش های گرم در افراد گرم مزاج

واضح است که افراد گرم مزاج باید در مصرف دمنوش های گرم مراعات کنند.‌ در این افراد به مانند افراد سرد مزاج مصرف دمنوش های گرم توصیه نشده است. در این افراد مصرف زیاد این دمنوش های گرم با ید با مصلح های آن ها همراه باشد، تا جلوی هر گونه عوارض سوء آن ها گرفته شود.

چای کوهی

دمنوش چای کوهی یکی از مهمترین دمنوش های گرم برای استفاده در افراد سرد مزاج است. چای کوهی حس آرامش و شادی را به شما انتقال خواهد داد. اگر طبع بدنی شما گرم است، بهتر است چای کوهی را با مصلح آن که همان لیموی سیاه است استفاده نمایید. استفاده از گیاهان سرد در ترکیب دمنوش چای کوهی نیز راهکار خوبی می باشد.

بهترین دمنوش های گرم

دمنوش زنجبیل بهترین دمنوش برای گرمی بدن است. استفاده از زنجبیل تازه اثرات بهتری در تقویت سیستم ایمنی و گرمای بدن خواهد داشت. با مصرف روتین این دمنوش در شروع فصول سرد سال بدن خود را در مقابل ویروس های سرماخوردگی ایمن و واکسینه خواهید کرد.

خوشمزه ترین دمنوش گرم

اگر بخواهیم خوشمزه ترین دمنوش فصل گرم را به شما معرفی نماییم بدون شک دمنوش زعفران خواهد بود.‌ این دمنوش گرم و شادی آور بهترین درمانگر گیاهی برای درمان استرس، اضطراب و افسردگی است.‌ با مصرف این دمنوش خوشمزه سیستم ایمنی بدن خود را در مقابل بسیاری از بیماری های مختلف ایمن خواهید کرد.‌ بسیاری از افراد دمنوش زعفران را با هل و دارچین و عسل مصرف می نمایند.

دمنوش جعفری

منظور شما از نوشیدن دمنوش گرم پیشگیری از سرماخوردگی در فصول سرد سال است؟ ویتامین c مهمترین ماده در دمنوش ها برای این منظور است. حالا بگویید کدام دمنوش گیاهی بیشترین مقدار ویتامین c را دارد؟ بله دمنوش جعفری با بیشترین مقدار ویتامین c علاوه بر گرمی طبع، شما را در مقابل تمامی بیماری های ویروسی فصل سرد واکسینه خواهد کرد.

دمنوش جعفری و گرمی بدن- دیجی عطار

دمنوش بابا آدم

دمنوش بابا آدم یکی از بهترین دمنوش های پرخاصیت با طبع گرم برای فصول سرد سال است.‌ با مصرف این دمنوش خواص درمانی متعددی را دریافت خواهید کرد. بسیاری از متخصصین طب سنتی در سوال مراجعین خود مصرف این دمنوش پر خاصیت را برای گرمی بدن پیشنهاد می دهند.

دمنوش دارچین

دمنوش دارچین از معمول ترین دمنوش های قابل استفاده در میان ایرانی ها است و نیاز بیشتری به توضیحات درمورد نحوه ساختن و مصرف ندارد. با چند عدد چوب دارچین و کمی لیموی تازه خوشمزه ترین دمنوش گرما بخش را تولید کرده اید. دمنوش دارچین از نظر طبع برای بسیاری از افراد مقبول است. بعضی افراد این دمنوش را با مقدار کمی عسل میل می کنند.

دمنوش به لیمو

از عطر و طعم دمنوش به لیمو خیلی خوشتان می آید ولی نمی دانید طبع آن سرد است یا گرم؟ طبع دمنوش به لیمو گرم است و به راحتی مزاج های سرد را اصلاح می کند.

دمنوش مرزنجوش

بسیاری از متخصصین طب سنتی دمنوش مرزنجوش را به عنوان بهترین دمنوش گرم به مراجعین خود پیشنهاد می دهند‌. با عمل به این توصیه متخصصین در کل فصل سرد بدنی گرم خواهید داشت.

دمنوش برگ به

حتما از مادربزرگ خود شنیده اید که با سردی فصل سرما مصرف روتین دمنوش برگ به را شروع کرده است ؟ برای تهیه این دمنوش ابتدا برگ های به را خوب بشویید، سپس در قوری بریزد و روی شعله قرار بدهید، زمانی که نیمی از آب قوری تبخیر شد بهترین زمان برای مصرف این دمنوش خواهد بود. با افزودن هل یا چند عدد چوب دارچین طعم بهتری به این دمنوش خواهید داد.

دمنوش گزنه

گزنه با ترکیبات عالی ویتامینه خود بهترین دمنوش برای تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش قند خون است. از آن جا که این دمنوش در کاهش قند خون نیز موثر است افراد دیابتی در مصرف این دمنوش جانب اعتدال را رعایت نمایند‌.

دمنوش هل

خوش عطر تر از گیاه دارویی هل چیزی پیدا نخواهید کرد. این دمنوش خوش عطر درمانگر بسیاری از مشکلات گوارشی، استرس و اضطراب و سلامتی قلب است. خواص آنتی اکسیدان موجود در هل اثرات درمانی زیادی به آن بخشیده است. بهترین کیفیت انواع هل را از فروشگاه آنلاین دیجی عطار با ارزان ترین قیمت ها تهیه خواهید کرد.

دمنوش بابونه

دمنوش بابونه با طبع گرم خود بهترین انتخاب برای گرمای بدن و مقابله با انواع عفونت های زمستانه است. با شروع فصل سرد سال و مصرف دمنوش بابونه کمتر درگیر مشکلات تنفسی و سرماخوردگی خواهید شد.

دمنوش آویشن

فکر کنم کمتر ایرانی باشد که حداقل یک بار دمنوش آویشن را میل نکرده باشد.‌ بیشتر مادرها و مادربزرگ ها مصرف دمنوش آویشن را به همه کوچکترها پیشنهاد می دهند. این دمنوش با خواص عالی خود در بهبود عملکرد کلیه و معده بهترین ترکیب گیاهی گرم شناخته شده است. برای خرید آویشن سفارش خود را در عطاری آنلاین دیجی عطار ثبت نمایید.

دمنوش نعناع- عطاری دیجی عطار

دمنوش نعناع

حتما برای یک بار هم که شده دمنوش نعناع را میل نموده اید. این گیاه داروئی با طبع گرم خود بهترین انتخاب برای تهیه دمنوش گرم در فصل سرد خواهد بود. این دمنوش بهترین مسکن برای کلیه علائم سرماخوردگی است. با چند بار مصرف دمنوش نعناع سرفه آبریزش بینی شما برطرف خواهد شد.

دمنوش ریحان

ریحان در اکثر خانه های ما ایرانی ها وجود دارد. برای تهیه بهترین کیفیت دمنوش بهتر است از ریحان های تازه استفاده نمایید.‌ به خاطر دسترسی سخت تر ریحان در فصول سرد سال، می توانید مقداری ریحان را خشک نمایید.

دمنوش بهارنارنج

دمنوش بهارنارنج یکی از خوش عطر ترین دمنوش های زمستانه با طبع گرم است. مزه و عطر عالی این گیاه داروئی استفاده از آن را به عنوان یک چاشنی در چای سیاه معمول نموده است. برای سفارش دمنوش بهارنارنج با بهترین کیفیت می توانید خرید خود را از عطاری آنلاین دیجی عطار تکمیل نمایید.

دمنوش بادرنجبویه

مطمئن باشید با چند دوره استفاده از دمنوش بادرنجبویه بهترین نتایج درمانی را در زمینه گرمی بدن به دست خواهید آورد. این درجه از اطمینان از نتایج استفاده سایر افراد به دست آمده است.

دمنوش گل گاو زبان

دمنوش گل گاو زبان سرشار از خواص درمانی متعدد است‌. حس آرامش بیشتر را با دمنوش گل گاو زبان تجربه خواهید کرد. این دمنوش با طبع گرم خود انتخابی عالی برای روزهای سرد زمستانی است‌.

گل گاو زبان، بهترین دمنوش گرم- عطاری اینترنتی دیجی عطار

دمنوش اسطوخودوس

اگر به دنبال دمنوشی با طبع گرمی برای آرامش بیشتر هستید حتما دمنوش اسطوخودوس را نوش جان کنید.‌ این دمنوش گرم احساس خواب آرامی را برای شما ایجاد خواهد کرد، این دمنوش استرس و افسردگی های فصل زمستان را بهبود خواهد بخشید. بهتر است از کمی برگ نعناع نیز در دمنوش اسطوخودوس خود استفاده نمایید.

دمنوش پونه

پونه با طبع گرم خود بهترین درمان برای عفونت های تنفسی و سرماخوردگی است. بیشتر دردهای سینه و خلط با مصرف چند باره این دمنوش گرم برطرف خواهد شد. برای تهیه این دمنوش می توانید از برگ خشک و یا تازه پونه استفاده نمایید.

دمنوش زیرفون

از مهمترین خواص دمنوش زیرفون برای کاهش فشار خون شنیده اید؟ از دیگر خواص عالی این دمنوش گرمی بدن است. همانطور که می دانید در این دمنوش از گل زیرفون استفاده می شود. مصرف روزی دو استکان از این دمنوش بدن شما را به خوبی در مقابل سرمای پاییز و زمستانه گرم خواهد نمود.

دمنوش های ترکیبی گرم

در قسمت بالایی مقاله به دمنوش های گرم اشاره کردیم. در این قسمت دمنوش های ترکیبی را معرفی خواهیم کرد که اثرات تکمیلی بیشتری در رفع سردی بدن دارند. اگر همیشه دست و پای شما یخ و سرد است با چند دوره مصرف یکی از این دمنوش های ترکیبی شاهد اثرات معجزه آسای آن در گرمی بدنتان خواهید بود.

دمنوش ترکیبی هل و زعفران

بسیاری از متخصصین طب سنتی معتقدند که در فصل سرد حداقل هفته ای یک بار بهتر است از دمنوش زعفران استفاده نمایید‌، ترکیب هل با زعفران اثرات بهتری در رفع سردی بدن دارد.

دمنوش ترکیبی گل گاو زبان و سنبل الطیب

با ترکیب دو گیاه داروئی گل گاو زبان و سنبل الطیب بیشترین اثرات مفید را در رفع سردی بدن شاهد خواهید بود. با مصرف همزمان این دو گیاه بیشترین خواص درمانی را برای سلامتی بیشتر بدن خواهید گرفت.

پیشنهاد جالب

آیا تا به حال از گلپر برای تهیه دمنوش برای گرمی بدن استفاده کرده اید؟ بیشتر از دمنوش های زنجبیل و دارچین برای گرمی بدن یاد می شود ولی با مصرف دمنوش گلپر بهترین نتایج درمانی را خواهید گرفت ، دیگر خبری از سردی دست و پا در شما در فصل سرد سال نخواهد بود.

سوالات یا پیشنهادات
دمنوش برای گرمی بدن
قهوه ترک: بهترین روش برای تهیه انواع قهوه ترک اصیل
دمنوش برای گرمی بدن
چای: انواع، خواص، مضرات و بهترین طریقه مصرف
دمنوش برای گرمی بدن
خاکشیر و تخم شربتی: خواص آن برای ورزشکاران، کبد و مو
دمنوش برای گرمی بدن
خواص دمنوش نعناع چیست؟
دمنوش برای گرمی بدن
بهترین دمنوش گیاهی برای تنگی نفس