5 روش تشخیص نمک آبی اصل از تقلبی

روش تشخیص نمک آبی اصل از تقلبی

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/3/2
5 روش تشخیص نمک آبی اصل از تقلبی

نمک آبی یکی از زیباترین نمک‌های موجود در بازار است که به دلیل داشتن یک سری ترکیبات خاص در خود با این رنگ از معادن استخراج می‌شود. این نمک زیبا فقط در کشور ایران و در مناطقی مانند گرمسار و سمنان دیده شده است. کمیاب بودن نمک آبی در جهان باعث شده تا قیمت و ارزش آن بسیار بالا رود. همین موضوع باعث سودجویی برخی از افراد برای رنگ کردن دانه‌های نمک شده است. تشخیص نمک آبی اصل از تقلبی مهم‌ترین کاری است که باید قبل از خرید این نوع نمک انجام دهید. چرا که نمک‌های آبی زمانی مفید هستند که طبیعی باشند.

نمک آبی چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد تشخیص نمک آبی اصل از تقلبی با شما صحبت کنیم، باید در مورد ماهیت نمک آبی و اینکه معدن نمک آبی در ایران کجاست؟ با شما حرف بزنیم. نمک آبی یکی از انواع نمک‌های باکیفیت در جهان است که به دلیل ایرانی بودن آن بسیار در جهان کمیاب می‌باشد. این نمک از نوع خوراکی بوده و فقط به دلیل داشتن یک سری ترکیبات خاص مانند سیلویوت، آهن، کلسیم و پتاسیم به رنگ آبی درآمده است. نمک آبی تحت شرایط خاص آب و هوایی تولید می‌شود و کاملا اورجینال است.

رنگ آبی سنگ نمک به صورت طبیعی است. هیچ فردی نمی‌تواند سنگ‌های نمک آبی را به صورت مصنوعی رنگ کند و به بازار عرضه نماید. اما امکان رنگ کردن دانه‌های ریز نمک وجود دارد. با توجه به اینکه خواص نمک آبی بسیار زیاد است و می‌تواند قدرت ضد عفونی کنندگی بسیار عالی داشته باشد، استفاده از آن در هر غذایی بسیار پرفایده خواهد بود. اما دقت کنید که فقط زمانی می‌توانید از خواص این نمک بهره مند شوید که آن را با کیفیت اصلی تهیه کنید.

 نحوه تشخیص نمک آبی اصل از تقلبی - عطاری آنلاین دیجی عطار

روش‌های تشخیص نمک آبی اصل از تقلبی

برای تشخیص نمک آبی اصل از تقلبی روش‌های مختلفی وجود دارد که از هر کدام از آن‌ها می‌توانید کمک بگیرید و نمک آبی اصل را تشخیص دهید. به طور کلی، این نمک‌ها زمانی فایده دارند که اصل و درجه یک باشند. اگر به هر دلیلی کیفیت آن‌ها پایین باشد، نمی‌توان به خوبی به آن‌ها اعتماد کرد و از خواص متنوع این نمک‌ها بهره مند شد. از جمله روش‌های تشخیص نمک آبی اصل از تقلبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. بررسی رنگ نمک

یکی از ساده ترین روش‌های تشخیص نمک آبی اصل از تقلبی، بررسی رنگ نمک است. نمک‌های اصل آبی دارای رگه‌های بسیار نازک از رنگ آبی هستند که نور را از خودشان منعکس می‌کنند. بنابراین، زمانی که از رنگ آبی نمک صحبت می‌کنیم، منظورمان نمکی نیست که به طور کامل آبی باشد. بلکه فقط باید رگه‌هایی از رنگ آبی در آن وجود داشته باشند. بنابراین، یکی از روش‌های تشخیص نمک آبی اصل این است که سنگ آن را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید و اگر مشاهده کردید که رگه‌هایی از رنگ آبی در یک سنگ نمک سفید وجود دارند، احتمالا سنگ طبیعی است. اما اگر سنگ به صورت کاملا یکدست آبی است، مطمئن باشید که سنگ تقلبی می‌باشد.

2. بررسی رنگ نمک آبی بعد از خرد کردن

یکی از روش‌های تشخیص نمک آبی اصل از تقلبی این است که آن را خرد کنید و مجددا رنگ نمک را مورد بررسی قرار دهید. اگر از طریق روش فوق نتوانستید اصل یا تقلبی بودن نمک آبی را تشخیص دهید، این راه را امتحان کنید. برای این کار یک هاون بردارید و داخل آن را نمک آبی بریزید. سپس نمک آبی را به طور کامل خرد کنید تا مانند آسیاب به طور کامل پودر شود. پس از پودر شدن سنگ آبی، اگر مجددا مشاهده کردید که نمک‌ها آبی هستند شک نکنید که نمک تقلبی است. چون نمک آبی اصل پس از خرد کردن به صورت کاملا سفید در می‌آید.

نمک-آبی
نمک آبی
0ناموجود
اضافه
نمک-آبی-عمده
نمک آبی - عمده
0ناموجود
اضافه

3. تشخیص نمک آبی اصل از روی طعم

اگر تا به حال طعم نمک‌های رنگی را چشیده باشید، حتما متوجه شده‌اید که طعم متفاوتی از سایر محصولات موجود در بازار دارند. اینکه نمک آبی برای چیست، بستگی به طعم آن دارد. نمک آبی اصل یکی از بهترین نمک‌های موجود در بازار با طعم تیز و بسیار شور است. به طوری که احساس می‌کنید طعم نمک آبی متفاوت از نمک‌هایی است که تا به حال مصرف کرده‌اید. اگر پس از میل کردن نمک آبی هیچ طعم شوری را احساس نکردید و یا مزه شوری این نوع نمک مشابه با نمک سفید بود، احتمال تقلبی بودن آن زیاد است.

4. بررسی ظاهر سنگ نمک آبی

نمک آبی یکی از زیباترین سنگ‌های موجود در جهان را دارد. همین موضوع باعث شده تا این سنگ به عنوان یک سنگ زینتی نیز مورد استفاده قرار گیرد. یکی از روش‌های تشخیص نمک آبی اصل از تقلبی این است که ظاهر سنگ نمک آن را مورد بررسی قرار دهید. نمک آبی اصل دارای ظاهر بسیار درخشان و براق است و نسبت به سنگ‌های نمک تقلبی که ظاهر کدر دارند، کاملا متفاوت خواهد بود. بنابراین، اگر می‌خواهید قبل از پودر کردن نمک آبی آن را مورد بررسی قرار دهید، حتما این ویژگی ظاهری سنگ نمک آبی را بررسی کنید. همچنین می‌توانید با لمس کردن سنگ نمک آبی اصل متوجه شوید که بافت آن خشک است، ولی سنگ‌های تقلبی دارای بافت نرم هستند.

5. بوی خاص سنگ نمک آبی اصل

بو یکی از مهم‌ترین روش‌های تشخیص نمک آبی اصل از تقلبی است. شما می‌توانید بوی سنگ نمک را بررسی کنید و اگر بوی نمک ترش مزه و قوی بود، احتمال اینکه سنگ نمک شما اصل باشد وجود دارد. ولی اگر سنگ نمک تقلبی بود، بوی خاصی نمی‌دهد. همانطور که پس از خرید گیاهان دارویی آن‌ها را بو می‌کنید تا متوجه اصل بودن و تازه بودن آن‌ها شوید، می‌توانید نمک‌های آبی را نیز پودر کنید.

روش‌های تشخیص نمک آبی اصل از تقلبی - دیجی عطار

نمک آبی اصل را از کجا بخریم؟

متاسفانه تشخیص نمک آبی اصل از تقلبی کار ساده‌ای نیست. بسیاری از افراد قادر نیستند که خودشان در منزل این کار را انجام دهند و یا حتی فرصت انجام آزمایشات مختلف برای تشخیص نمک آبی اصل را ندارند. همین موضوع باعث شده تا خرید نمک آبی اصل از یک فروشگاه معتبر در اولویت قرار بگیرد. فروشگاه اینترنتی دیجی عطار، امکان خرید نمک رنگی را با بهترین کیفیت و قیمت به شما می‌دهد. اگر نیاز به خرید نمک آبی اصل را دارید، می‌توانید از طریق این فروشگاه اقدام کنید. این فروشگاه به واسطه فروش انواع روغن‌های گیاهی، انواع داروهای گیاهی و انواع دمنوش‌های گیاهی پرفایده نقش موثری را در بهبود سلامت عمومی بدن از دیدگاه طب سنتی ایفا می‌کند.

5 روش تشخیص نمک آبی اصل از تقلبی
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
5 روش تشخیص نمک آبی اصل از تقلبی
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
5 روش تشخیص نمک آبی اصل از تقلبی
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
5 روش تشخیص نمک آبی اصل از تقلبی
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
5 روش تشخیص نمک آبی اصل از تقلبی
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن