انجبار یعنی چی و چه خواصی دارد

انجبار یعنی چی

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/5/4
انجبار یعنی چی و چه خواصی دارد

شاید به محض شنیدن اَنجَبار برایتان سؤال شود که انجبار یعنی چه؟ کاربرد انجبار در طب سنتی چیست؟ در تعریفی ساده، نوعی گیاه علفی است که خواص درمانی زیادی دارد. انجبار گیاهی مفید که در مناطق سردسیری رشد می‌کند و از نظر ظاهری دارای ساقه‌های نازک و گل‌های خوشه‌ای سرخ‌رنگ است. بالای برگ‌های کرکدار انجبار به رنگ سبز و در زیر کدر است. از جمله کاربرد آن می‌توان به استفاده جهت درمان ورم لثه، بواسیر، اسهال، درد گلو اشاره نمود. معمولاً این گیاه در خرداد ماه تا تیر ماه دیده می‌شود.

خاستگاه گیاه انجبار

انجبار گیاهی با طبع سرد و خشک است. سوریه و اطراف شام از معروفترین مکان‌هایی است که این گیاه اغلب دیده می‌شود. شایع‌ترین نوع آن در شام رشد می‌کند. البته آذربایجان، کوه سهند، همدان، تخت سلیمان، بین همدان و تبریز و لرستان در منطقه اشترانکوه از نواحی ایران است که این گیاه به خوبی رشد دارد. کاشتن دانه و یا جوانه ریشه‌دار روش‌های کاشت و تکثیر گیاه انجبار است. برای تکثیر می‌بایست دانه‌ی مورد نظر را در زمین نسبتاً مرطوب و سایه دار بکارید. توجه داشته باشید که این کار می‌بایست در فصل پاییز صورت گیرد. زیبایی در کنار خواص درمانی گیاه انجبار باعث شده تا در باغ‌ها و باغچه‌ها کاشته شود.

خواص گیاه انجبار

خواص بی‌نظیر باعث شده تا جهت درمان‌های مختلفی از آن استفاده شود. با درک فواید و خواص دمنوش انجبار می توانید جهت درمان های مختلفی از آن استفاده نمایید. برای این منظور کافیست بدانید انجبار یعنی چه. انجبار از نظر خاصیت درمانی ضد التهاب، محرک و اشتهاآور، ضدعفونی‌کننده، ضد تب، قابض قوی، ضد اسهال و... است. به این جهت جهت درمان ترشحات زنانگی، سوزش مجاری ادرار، التهابات اندام‌های تناسلی زن، التیام زخم، درمان اسهال، جلوگیری از سقط جنین، رفع ترشحات سفید مهبل و وجود خون در ادرار استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید برای درمان خارجی جوشانده ریشه انجبار را در یک لیتر آب مانند دهانشویه غرغره کنید. به این صورت می‌توانید موفق به درمان ناراحتی‌های حلق، التیام زخم، سفت کردن لثه‌های نرم، التهابات لثه، لوزه‌ها یا گلو شوید. از دیگر خواص آن می‌توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • کاربرد های درمانی انجبار - عطاری آنلاین دیجی عطار
  • مسکن قوی که به خوبی می‌تواند ضعف اشتها را رفع نماید.
  • جهت قطع خونریزی اعضای بدن استفاده از انجبار بهترین انتخاب است.
  • برای خشک شدن زخم پاشیدن پودر انجبار بر روی مؤثر است.
  • خواصی که انجبار در بند آمدن خون زخم دارد باعث شده تا از آن جهت شستشوی زخم‌های خارجی استفاده شود. همچنین می‌توانید به صورت مستقیم گیاه را روی زخم قرار دهید.
  • ضماد برگ انجبار برای واریس و خارج کردن چرک از زخم‌ها و دمل‌ها مناسب است.
ریشه-انجبار
ریشه انجبار
58,00058,000تومان
اضافه
ریشه-انجبار-عمده
ریشه انجبار - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه

کاربرد‌های درمانی و مزایا گیاه انجبار

تانن‌ها، پروانتوسیانیدین‌های الیگومری، گالویل و تانن‌های کاتکول از اصلی‌ترین مواد فعال در گیاه انجبار هستند. همچنین فلاونوئید‌ها، فلوبافن، نشاسته، شکر و پروتئین از دیگر مواد موجود هستند که هر یک خواص درمانی متفاوتی دارد..

از این گیاه برای درمان اسهال به عنوان خوراکی استفاده می‌شود. برای درمان‌های خانگی اسهال معمولاً می‌توان از این گیاه استفاده کرد. اگر علائم پس از درمان باقی ماند، با پزشک خود تماس بگیرید. علاوه بر آن نیز از این گیاه برای درمان اسهال خونی، و خونریزی شدید قاعدگی وبا، گاستریت، سیستیت نیز استفاده می‌شود. به طور سنتی انجبار جهت درمان بیماری‌های عفونی، برای جلوگیری از خونریزی و برای درمان نیش مار کاربرد دارد.

این گیاه هنوز هم برای اسهال و التهاب دهان و گلو به عنوان یک داروی گیاهی محبوب معرفی می‌شود. حجم بالای تانن در گیاه انجبار باعث شده تا خاصیت قابض بودن این گیاه بالا باشد. اثر ضد باکتریایی انجبار باعث شده تا به عنوان یک آنتی بیوتیک کاربرد داشته باشد. گیاه خشک شده انجبار به صورت پودر، عصاره، جوشانده کاربرد دارد. از برگ‌های جوان انجبار به صورت خوراکی در سالاد یا اسفناج پخته استفاده می‌شود. برگ‌های انجبار منبع خوبی از ویتأمین A و C هستند.

خواص انجبار - دیجی عطار

نحوه مصرف گیاه انجبار

برای درمان عفونت در دهان و گلو کافیست یک یا دو گرم ریزوم خشک شده در یک فنجان آب گرم، غرغره کنید. اجازه دهید برگ‌ها پنج ساعت بماند و دم بکشد.به طور کلی اگر مصرف انجبار در دوز‌های کم و به درستی صورت گیرد، هیچ گونه منع مصرف یا عوارض جانبی نخواهد داشت. در صورت مصرف در دز بالا ممکن است باعث تحریک دستگاه گوارش، یبوست، حالت تهوع و استفراغ شود.

پیشنهاد ویژه

در تعریفی ساده برای جواب سؤال گیاه انجبار یعنی چه می‌توان گیاه را معرفی نمود. انجبار گیاهی چندساله است که در طول رشد خود ارتفاع کنی دارد. مزایای بالای این گیاه باعث شده تا از آن جهت درمان بیماری‌های مختلفی چون اسهال، سوزش ادرار، پوست، بواسیر و سلامت زنان و مردان استفاده شود. امروزه مجموعه‌های مختلفی این گیاه پر خاصیت را ارائه می‌کنند. عطاری آنلاین دیجی عطار به عنوان یک مجموعه معتبر انجبار را به صورت مختلف در بسته‌بندی مناسب ارائه می‌کند. شما عزیزان می‌توانید انواع روغن گیاهی، دمنوش‌ها، دارو‌های گیاهی و... را از این مجموعه تهیه نمایید. برای سفارش و خرید می‌توانید با شماره 02137515 تماس برقرار نمایید.

سوالات یا پیشنهادات
انجبار یعنی چی و چه خواصی دارد
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
انجبار یعنی چی و چه خواصی دارد
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
انجبار یعنی چی و چه خواصی دارد
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
انجبار یعنی چی و چه خواصی دارد
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
انجبار یعنی چی و چه خواصی دارد
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن