خواص جوز هندی برای مو و موارد مصرف ( بررسی کامل )

در این مقاله با خواص جوز هندی برای مو

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1399/9/20
خواص جوز هندی برای مو و موارد مصرف ( بررسی کامل )
مشاهده لیست عناوین :
  • جوز هندی چیست؟
  • خواص جوز هندی برای مو
  • جوز هندی و تقویت مو
  • جوز هندی در چه غذاهایی استفاده میشود؟
  • خواص دمنوش جوز هندی برای مو
  • طرز تهیه دمنوش جوز هندی

برای رسیدن به یک موی زیبا و جذاب، می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده نمود. اما شاید هیچ کدام از روش‌ها به اندازه راه حل‌های سنتی سالم و دست‌یافتنی‌تر نباشد. یکی از همین راه حل‌های طبیعی برای رشد مو، استفاده از جوز هندی است. جوز هندی چیست؟ جوز هندی یکی از ادویه‌های مفید برای پوست و مو است و می‌تواند شما را به راحتی به داشتن موی زیبا برساند. آیا با خواص دمنوش جوز هندی برای مو آشنا هستید؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا با به طور کامل از خواص جوز هندی برای مو آگاهی یابید.

جوز هندی چیست؟

 جوز هندی معطر و شگفت انگیز می‌تواند به راحتی در رژیم غذایی روزانه شما قرار گیرد تا بتوانید از خواص فوق العاده آن بهره‌مند شوید. در پاسخ به سوال جوز هندی چیست؟ باید بگوییم که این ادویه راه حلی بسیار موثر و طبیعی برای رسیدن به موی بلند و ضخیم است و شما می‌توانید به کمک آن موی براق و جذاب داشته باشید.

جوز هندی به زبان انگلیسی

جوز هندی به زبان انگلیسی با کلمه Nutmeg شناخته می‌شود و خوب است بدانید که این ادویه در سراسر جهان بسیار محبوب است.

تصویر: جوز هندی یکی از ادویه‌های بسیار مفید برای سلامتی و بدن است.

خواص جوز هندی برای مو

داشتن موهای زیبا در هر فرهنگی بسیار مهم است و یکی از دغدغه‌های اصلی بانوان محسوب می‌شود. در این میان طب هندی شاید بیشتر از سایر طب‌ها توانسته به این نیاز پاسخگو باشد، چرا که شاهد رویش فوق‌العاده موهای سر بانوان هندی هستیم. شاید برایتان سوال باشد که راز داشتن این موهای زیبا در بانوان هندی چیست؟ پاسخ این سوال نزد طب سنتی هندی است. یکی از همین رازها، بهره‌گیری از خواص جوز هندی برای مو است.

 خواص جوز هندی برای مو سبب رشد، تقویت و جلوگیری از آسیب دیدگی مو می‌شود. برای بهره‌مندی از خواص آن، بهتر است از روغن جوز هندی استفاده نمایید. این روغن می‌تواند همانند یک معجزه برای موهای شما عمل کند، چرا که به راحتی در لا به لای تار موهای شما می نشیند و سبب درخشندگی آن‌ها می‌شود. همچنین خوب است بدانید که این روغن جریان خون در سر را آسان کرده و از این رو سرعت رشد موها افزایش می‌یابد.

پیشنهاد می‌شود برای آنکه در بهترین حالت از خواص این روغن بهره‌مند شوید، آن را در ابتدا داغ کرده و سپس به موهای خود بزنید، چرا که با این کار می‌توانید به راحتی رطوبت موها و پوست سرتان را تامین نمایید.

تصویر: برای آنکه موهای سالم، زیبا و براق داشته باشید، می‌توانید از جوز هندی استفاده نمایید.

موهای سالم با جوز هندی

یکی از مهم‌ترین خواص جوز هندی برای مو، سالم و براق کردن موها است. روغن جوز هندی به تقویت کردن موهای شکننده معروف است. این روغن می‌توان از درون موها را تغذیه کند و سبب درخشش و شادابی آن شود. به همین دلیل است که از این ماده در بسیاری از محصولات مراقبت از مو استفاده می‌کنند.

جوز هندی و تقویت مو

از دیگر خواص جوز هندی می‌توانیم به کاهش میزان ریزش مو و تقویت مو اشاره نماییم. برای بهره‌مندی از این خواص، لازم است تا این روغن را روی پوست سر زده و به آرامی پوست سر را ماساژ دهید. این کار علاوه بر تسکین دادن پوست سر، سبب افزایش گردش خون شده و در نتیجه از ریزش مو می‌کاهد. از سوی دیگر با تحریک شدن پوست، رشد موها افزایش یافته و شما در نهایت شاهد افزایش حجم و طول موهای سر خود خواهید بود.

موهای براق از خواص جوز هندی

این روغن علاوه بر موارد فوق، می‌تواند سبب براق شدن موهای سر شود. اگر می‌خواهید موهای بسیار زیبا همچون مدل‌های معروف داشته باشید، استفاده از این جوز هندی می‌تواند شما را به این هدف برساند.

جوز هندی در چه غذاهایی استفاده میشود؟

جوز هندی در چه غذاهایی استفاده میشود؟ کسانی که می‌خواهند از خواص جوز هندی برای مو بهره‌مند شوند، به دنبال پاسخگویی به این سوال هستند. چرا که در کل جوز هندی دارای خواص بسیاری است و مصرف آن به طور منظم و گنجاندن آن در رژیم غذایی، می‌تواند فواید مختلفی را به بدن برساند.

لوبیا پلو

یکی از غذاهایی که می‌توان در آن از جوز هندی استفاده نمود، لوبیا پلو است. جوز هندی به همراه سایر ادویه‌ها می‌تواند طعم و عطر بسیار خوبی را به این غذا ببخشد.

هویج پلو

جوز هندی در چه غذاهایی استفاده میشود؟ هویچ پلو پاسخ دیگری به این سوال است. برای طبخ این غذا با جوز هندی، می‌توانید جوز هندی را به شکل ریز رنده نمایید و هنگام دم کشیدن غذا، آن را به هویج پلو اضافه نمایید.

تصویر: برای بهره‌مند شدن از خواص جوز هندی، شما می‌توانید این ادویه را به غذاهایی مانند لوبیا پلو، هویج پلو، قیمه و ... بیافزایید

خورش قیمه

شاید برایتان جالب باشد بدانید که از جوز هندی می‌توانید برای درست کردن خورش قیمه نیز استفاده نمایید. جوز هندی در خورش قیمه، ضمن عطر بخشیدن به این غذا، هضم آن را راحت‌تر می‌کند.

فلافل

فلافل نیز از جمله غذاهایی است که ادویه‌ها می‌توانند طعم فوق العاده‌ای به آن ببخشند. از این رو استفاده از جوز هندی نیز گزینه‌ای بسیار مناسب برای طعم دهی به فلافل است. ضمن آنکه شما می‌توانید حین میل کردن فلافل، از خواص بی نظیر جوز هندی نیز بهره‌مند شوید.

لازانیا

برای آنکه بتوانید از خواص جوز هندی استفاده کنید، می‌توانید این ادویه را حین طبخ لازانیا، به این غذا اضافه نمایید. این ادویه می‌تواند طعم بسیار خوبی به لازانیا ببخشد، البته بهتر است توجه داشته باشید که مقدار کمی از این ادویه برای طعم دادن به این غذا کافی خواهد بود.

اکنون که به پاسخ پرسش "جوز هندی در چه غذاهایی استفاده میشود" رسیدیم، نوبت به آن است که با خواص دمنوش این ادویه برای موها آشنا شویم.

خواص دمنوش جوز هندی برای مو

از جوز هندی می‌توانید یک دمنوش بسیار خوشمزه درست کنید. چرا که خواص دمنوش جوز هندی برای مو شناخته شده است و شما می‌توانید به این صورت خود را از مزایای آن بهره‌مند سازید.

خواص دمنوش جوز هندی برای مو، همان مواردی است که در بالا اشاره کردیم؛ درواقع شما می‌توانید با مصرف آن به صورت دمنوش، براق بودن و سلامتی را به موهای خود بازگردانید.

از آنجایی که استرس و کم خوابی در ریزش موها تاثیر دارد، شما می‌توانید با نوشیدن دمنوش جوز هندی، آرامش را به خود بازگردانید و خواب خوبی را تجربه نمایید. به این صورت به کاهش ریزش موهای سر خود کمک خواهید کرد. اما برای بهره‌گیری از خواص دمنوش جوز هندی برای مو، این دمنوش را چگونه باید درست کنیم؟

طرز تهیه دمنوش جوز هندی

برای تهیه دمنوش جوز هندی، به دانه یا پودر جوز هندی و آب جوش نیاز دارید. به منظور تهیه دمنوش جوز هندی، دانه‌های جوز هندی را خرد و یا در آسیابی با قدرت بالا، خرد نمایید. سپس مقداری آب درون کتری بریزید و صبر کنید تا به جوش آید. سپس آن را از روی حرارت بردارید. مقداری صبر کنید تا کمی از دمای آن کاسته شود.

بعد آب را درون قوری و یا ظرف دمنوش ریخته و جوز هندی را درون آب بریزید. 5 دقیقه صبر کنید تا این دمنوش، آماده شده و دم بکشد. پس از تهیه دمنوش جوز هندی، آن را از صافی عبور دهید و در فنجان مورد نظر سرو کرده و میل نمایید.

سخن پایانی

همان‌طور که در بالا گفته شد، شما می‌توانید با مصرف این ادویه، از خواص جوز هندی برای مو بهره‌مند شده و موهایی زیبا و شاداب به خود ببخشید. البته لازم به ذکر است که تنها جوز هندی اصل و باکیفیت است که می‌تواند فوایدی را برای شما به همراه داشته باشد. بزرگ‌ترین فروشگاه عطاری آنلاین، دیجی عطار، مفتخر است تا محصولات باکیفیت و اصل، مانند جوز هندی، را با قیمتی مناسب، در اختیار شما بگذارد تا خریدی فوق‌العاده را تجربه نمایید. 

دانه-جوز-هندی
دانه جوز هندی
48,50048,500تومان
اضافه
سوالات یا پیشنهادات
خواص جوز هندی برای مو و موارد مصرف ( بررسی کامل )
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
خواص جوز هندی برای مو و موارد مصرف ( بررسی کامل )
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
خواص جوز هندی برای مو و موارد مصرف ( بررسی کامل )
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
خواص جوز هندی برای مو و موارد مصرف ( بررسی کامل )
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
خواص جوز هندی برای مو و موارد مصرف ( بررسی کامل )
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن