خواص و مضرات عسل طبیعی برای پوست صورت

خواض و مضرات عسل طبیعی برای پوست صورت چیست و چطور می توان بهترین فواید آن را به دست آورد؟

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1399/10/16
برترین خواص عسل طبیعی برای پوست صورت کدامند و این ماده چه مضراتی می تواند داشته باشد؟
مشاهده لیست عناوین :
  • خواص عسل طبیعی برای پوست صورت
  • معجزه عسل برای پوست
  • خواص عسل برای پوست خشک
  • خواص عسل برای چروک پوست
  • مضرات عسل برای پوست
  • خواص عسل برای پوست چرب

همان طور که می‌دانید، عسل یکی از شگفت انگیزترین خوراکی‌هایی است که می‌تواند خواص بسیاری برای بدن داشته باشد. اما لازم است بدانید که این روزها، خواص عسل طبیعی برای پوست صورت توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. شاید برایتان جالب باشد اگر از معجزه عسل برای پوست بگوییم؛ به گونه‌ای که از خواص عسل برای چروک پوست به شدت متعجب شوید. عسل طبیعی می‌تواند روند پیری را متوقف کرده و آن را به تاخیر بیندازد. در این مطلب با ما همراه باشید تا خواص عسل طبیعی برای پوست آشنا شوید.

خواص عسل طبیعی برای پوست صورت

عسل، ماده شگفت انگیزیست که می‌تواند کارهای عجیب و غریبی برای پوستتان انجام دهد. معمولا افراد عسل را به عنوان خوراکی یا میان وعده مصرف می‌کنند، اما خوب است بدانید که عسل خواص درمانی برای پوست نیز دارد. محصولات مراقبتی زیادی مانند چرب کننده‌های لب، ضد آفتاب و لوسیون‌ها حاوی عسل هستند که می‌توانند برای پوست فواید مختلفی را به همراه داشته باشند. متخصصان و بلاگرهای زیادی عسل و به خصوص عسل طبیعی (موم دار) را برای مراقبت از پوست و به ویژه تهیه ماسک‌های صورت پیشنهاد می کنند.

تصویر: عسل طبیعی یکی از مواد خوراکی است که خواص بسیاری را برای پوست و بدن به همراه دارد.

عسل به طور طبیعی ضد میکروب است و جالب است بدانید که استفاده از عسل 4000 سال قدمت دارد. اضافه کردن عسل به گیاهان دیگر، ارزش غذایی آن‌ها را بالا می برد. عسل خراب نمی‌شود و اگر به درستی از آن نگهداری گردد، می‌تواند برای مدت بسیار زیادی تا بعد از تاریخ مصرفش باقی بماند. عسل منبع غنی از آنتی اکسیدان و رنگ دانه‌های زرد است که فواید بهداشتی زیادی دارند.

معجزه عسل برای پوست

همان‌طور که گفتیم، معجزه عسل برای پوست بسیار شگفت انگیز است. یعنی شما می‌توانید به کمک این ماده خوراکی، پوستی زیبا و شاداب داشته باشید. اما معجزه عسل برای پوست چگونه می‌تواند رخ دهد؟ در ادامه خواهید خواند:

مرطوب سازی عمیق پوست

دلیل اصلی استفاده از عسل در بسیاری از محصولات طبیعی این است که عسل عمیقا پوست را مرطوب می‌کند. آنزیم‌های موجود در عسل پوست را مرطوب و صاف می‌کند. قبل از مصرف عسل ، مقداری از آن را روی پوست امتحان کنید و تا 20 دقیقه صبر کرده، اگر التهابی پیش آمد، از مصرف آن خودداری کنید. لایه نازکی از عسل را بر پوست بمالید و دایره وار آن را روی پوست ماساژ بدهید. حداقل 30 دقیقه آن را روی پوست باقی بگذارید و بعد به آرامی با آب گرم عسل را از روی صورت بشویید.

تصویر: عسل طبیعی می‌تواند به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده و پوست را مرطوب سازد.

می‌توانید از عسل در نقاط دیگر بدن نیز استفاده کنید و بعد از چند دقیقه با آب بشویید. سعی کنید از عسل موم دار استفاده نمایید زیرا در فرآیند پاستوریزه کردن عسل، ممکن است خاصیت آنتی اکسیدانی آن کاهش یابد (با از بین رفتن گرده و بره موم).

پاک کنندگی پوست

به دلیل وجود خواص آنتی باکتریال، سپتیک، قارچ و اکسیدانی، این ماده به از بین بردن گرد و خاک در حفره‌های صورت کمک می‌کند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد از خواص عسل طبیعی برای پوست صورت به عنوان پاک کننده استفاده می نمایند. می‌توانید آلودگی‌های صورت را تنها با کمی عسل از بین ببرید. حتما قبل از استفاده از آن، صورتتان را بشویید وگرنه نمی‌تواند کارایی که مد نظر دارید را در اختیارتان قرار دهد. به شما پیشنهاد می‌کنیم عسل را نزدیک چشمانتان نمالید. برای پاک کردن آرایش صورت، توصیه می‌کنیم روغن نارگیل یا جوجوبا را با عسل مخلوط کرده و آن را به کل صورتتان بمالید. اگر می‌خواهید، می‌توانید دارچین، زردچوبه و جوز هم به این ترکیب اضافه کنید (برای معطرکردن این روش بسیار موثر خواهد بود). صورت خود را ماساژ دهید؛ هم آرایش پاک می‌شود و هم صورتتان مرطوب خواهد شد. در آخر با آب سرد صورت خود را بشویید.

تصویر: عسل خاصیت پاک کنندگی پوست دارد و می‌تواند پوست را از آلاینده‌ها و آلودگی‌ها پاک نماید.

لایه برداری موثر

لایه بردارهای مصنوعی اغلب باعث قرمزی یا التهاب پوست می‌شوند. عسل به تنهایی لایه بردار موثری نیست (حتی خالص‌ترین نوع آن)، اما ترکیب آن با جوش شیرین یا روغن نارگیل می‌تواند خاصیت لایه برداری موثری داشته باشد. همواره دو برابر جوش شیرین، عسل و کمی با آب را با هم مخلوط کنید و این ترکیب را به آرامی روی پوست بمالید. از این مخلوط می‌توانید از نوک سر تا فرق پا استفاده کنید. یک یا دو بار در هفته زدن آن روی پوست می‌تواند تاثیر شگفت انگیزی برای شما به همراه داشته باشد.

از بین بردن جای زخم

خاصیت مرطوب کنندگی و آنتی سپتیک عسل، به از بین بردن اسکارها و محل زخم‌ها کمک می‌کند. عسل هر گونه التهابی را کاهش داده و در درمان سریع‌تر پوست موثر خواهد بود. به علاوه، آنتی اکسیدان‌های موجود در عسل به ترمیم پوست آسیب دیده، جای آکنه و هایپرپیگمنتیشن (سیاه شدن قسمتی از پوست به دلیل افزایش ملانین) کمک می‌نماید. از مخلوط عسل و روغن نارگیل یا زیتون برای ترمیم سلول‌های پوستی کمک بگیرد. این مخلوط را روی پوست خیس بمالید و یک یا دو دقیقه آن را به همان حالت باقی بگذارید سپس بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید و از خواص عسل طبیعی برای پوست صورت لذت ببرید.

تصویر: عسل خاصیل آنتی سپتیک دارد و می‌تواند محل زخم و اسکارهای به وجود آمده روی پوست را درمان نماید.

درمان سوختگی‌ها

 از عسل برای درمان خانگی سوختگی‌ها بسیار استفاده می‌شود. عسل از التهابات پوستی کاسته و مواد طبیعی مورد نیاز برای پوست آسیب دیده را تامین می‌کند. برای درمان آفتاب سوختگی‌ها، عسل طبیعی را با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و بر محل سوختگی بمالید.

مقابله با آکنه و جوش

خاصیت ضد میکروب و ضد التهابی عسل، هر جوش یا آکنه‌ای را از صورت پاک می‌کند. عسل موم دار را بر روی جوش‌ها بمالید و 15 تا 20 دقیقه آن را به همان حالت بگذارید. سپس پوست خود را با آب بشویید. این درمان برای اگزما نیز مناسب خواهد بود.

جوان سازی

آنتی اکسیدان‌های حاضر در عسل به کنترل چروک و خط‌های صورت کمک می‌کند. استفاده از ماسک عسل بر روی پوست، روشی خانگی برای جوان سازی و درخشانی آن است. ترکیب آب گوجه و عسل برای شفاف سازی پوست و کاهش لکه‌های قهوه‌ای صورت و رهایی از دیگر لکه‌ها مناسب خواهد بود. دوبار در هفته این مخلوط را ماساژ بدهید و 5 تا 15 دقیقه بر پوست باقی بگذارید. سپس پوست خود را با آب بشویید. از ترکیب لیمو و عسل نیز برای این کار می‌توانید استفاده کنید.  

تصویر: عسل خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و می‌تواند پوست را جوان سازد.

خواص عسل برای پوست خشک

از دیگر فواید عسل، می‌توانیم از خواص عسل برای پوست خشک نیز نام ببریم. همان‌طور که گفتیم، عسل خاصیت مرطوب کنندگی دارد لذا می‌تواند برای پوست خشک بسیار موثر باشد. اما آیا می‌دانید چگونه می‌توانید از خواص عسل برای پوست خشک بهره بگیرید؟ پیشنهاد ما به شما، حمام عسل است.

اگر پوست خشکی دارید، ممکن است با تغییر فصل، پوستتان نتواند به شرایط جدید عادت کند. حمام گرم با مواد نرم کننده، پوستتان را سالم نگه می‌دارد. دو فنجان عسل به وان حمام اضافه کنید و در آن فرو بروید و 15 دقیقه در آن بمانید. از جوش شیرین هم می‌توانید استفاده کنید. بعد از این حمام، از شر سلول‌های مرده خلاص می‌شوید و التهاب نخواهید داشت.

خواص عسل برای چروک پوست

خواص عسل برای چروک پوست نیز یکی از فواید این ماده خوراکی است که توجه افراد بسیاری را به خود جلب نموده است. البته این نکته را باید در نظر بگیرید که عسل نمی‌تواند به طور کامل از پیری پوست جلوگیری کند، اما می‌تواند تاخیری در این روند ایجاد کرده و از سرعت آن بکاهد.

درواقع خواص عسل برای چروک پوست به دلیل دارا بودن طیف گسترده‌ای از آنتی اکسیدان‌ها، فلاونوئیدها و پلی فنول‌ها است که می‌تواند با جلوگیری از آسیب دیدن کلاژن‌های پوست، پوستی شاداب به شما هدیه دهد.

مضرات عسل برای پوست

خوب است بدانید که مضرات عسل برای پوست بسیار کم و ناچیز است اما باید بدانید که در برخی از افراد، استفاده عسل بر روی پوست می‌تواند حساسیت زا باشد. از این رو خوب است پیش از استفاده، با دکتر خود مشورت نمایید و یا بر روی بخشی کوچک از پوست خود آن را امتحان نمایید. اگر پوست شما دچار التهاب، قرمزی، خارش و تورم نشد، می‌توانید از آن به راحتی استفاده کنید.

تصویر: عسل می‌تواند در برخی از افراد، سبب حساسیت پوستی و تورم ایجاد نماید.

خواص عسل برای پوست چرب

پوست‌های چرب بیشتر از سایر پوست‌ها مستعد جوش زدن هستند. خواص عسل برای پوست چرب به این صورت است که به کمک لایه برداری، می‌تواند چربی‌های اضافی پوست را زدوده و پوستی صاف و شفاف را برای افراد به ارمغان آورد. عسل برای پوست جوش دار نیز بسیار مفید است. یعنی این ماده می‌تواند با لایه برداری، صورت را از جوش پاکسازی نماید.

سخن پایانی

همان‌طور که گفته شد، خواص عسل طبیعی برای پوست بسیار گسترده است و شما می‌توانید به راحتی با استفاده از آن، پوستی زیبا و شاداب داشته باشید. اما بهتر است پیش از هرگونه اقداماتی، با پزشک خود مشورت نمایید. با مشورت دکتر و تست کردن و نداشتن آلرژی به عسل (به خصوص موم آن) می‌توانید با آسودگی کامل، این روند درمانی و زیبایی طبیعی را پشت سر بگذارید.

موم-عسل
موم عسل
35,00035,000تومان
اضافه
عسل-سیاهدانه
عسل سیاهدانه
270,000270,000تومان
اضافه
عسل-چهل-گیاه
عسل چهل گیاه
225,000225,000تومان
اضافه
برترین خواص عسل طبیعی برای پوست صورت کدامند و این ماده چه مضراتی می تواند داشته باشد؟
7 روش جهت تشخیص عسل طبیعی از تقلبی
برترین خواص عسل طبیعی برای پوست صورت کدامند و این ماده چه مضراتی می تواند داشته باشد؟
عسل انگبین: چیستی، فواید، معایب، قیمت و خرید
برترین خواص عسل طبیعی برای پوست صورت کدامند و این ماده چه مضراتی می تواند داشته باشد؟
شهد عسل چیست؟
برترین خواص عسل طبیعی برای پوست صورت کدامند و این ماده چه مضراتی می تواند داشته باشد؟
آموزش نحوه مصرف سیر برای کاهش چربی خون
برترین خواص عسل طبیعی برای پوست صورت کدامند و این ماده چه مضراتی می تواند داشته باشد؟
بهترین زمان مصرف سیر برای خواب خوب، لاغری و چربی سوزی