موارد مصرف سیر سیاه

مصرف سیر سیاه چرا استفاده می شود؟

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1400/9/9
موارد مصرف سیر سیاه
مشاهده لیست عناوین :
  • طریقه استفاده از سیر سیاه
  • خاصیت سیر سیاه
  • عوارض سیر سیاه

کشورهای آسیایی همانند تایلند، کره جنوبی و ژاپن سیرهای سیاه را به عنوان یک غذای سنتی قرن‌ها تولید و استفاده کرده‌اند، اما در دهه‌های اخیر وارد بازار جهانی شده‌است. سر آشپز ها از سیر سیاه برای طعم دادن به مرغ ، ماهی ، سوپ استفاده میکنند. 

سیر سیاه فراورده ای می باشد که که از تخمیر سیر معمولی در حرارت و رطوبت کنترل شده تولید می شود. برای این کار سیر را بین ۵۰ تا ۹۰ روز در دمای تقریبی ۶۰ تا ۷۷ درجه سانتی گراد نگهداری می‌کنند. بعد از تمام این مراحل سیر به شکل ژله در آمده و مزه اش شیرین می شود و رنگ سیاهی پیدا می کند.

طریقه استفاده از سیر سیاه

می توانید شما روزانه 1الی 3 بوته را با شکم خالی یا در وعده صبحانه با نان میل نمایید هرگز سیر سیاه را قبل از استراحت استفاده نکنید زیرا به دلیل خاصیت انرژی زای که دارد موجب بی خوابی می شود. توصیه می کنیم ورزشکاران بوته های سیر رابه وعده های غذایی و اسموتی اضافه نمایند و قبل از تمرین های ورزشی میل کنند.

خاصیت سیر سیاه

خواص سیر سیاه برای سرطان (پیشگیری و درمان سرطان)

تحقیقات نشان داده اند که سیر سیاه دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد که ضد سرطان بوده و رادیکال های آزاد در بدن را که عامل سرطان هستند از بین می برد پس در نتیجه خاصیت ضد سرطانی قوی دارد. طبق این تحقیقات نشان می دهد که خاصیت ضد سرطانی و از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن، در سیر سیاه ۴.۵ برابر بیشتر از سیر تازه است!

خواص سیر سیاه برای لاغری

طبق پژوهش های علمی، سیر سیاه موجب کاهش وزن ، کاهش چربی شکم، کاهش چربی مضر خون (LDL) و افزایش چربی خوب خون (HDL) می شود. در یک آزمایش که بر روی موش انجام شد مشخص شد که مصرف سیر سیاه موجب تنظیم سوخت و ساز چربی و کلسترول خون شده و در نتیجه سطح چربی کل، تری گلیسیرید و کلسترول خون کاهش یافته و به طور قابل توجهی باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

خواص سیر سیاه برای زود انزالی (اثبات نشده و نادرست)

به احتمال زیاد تبلیغات بعضی برندها را در مورد سیر سیاه برای درمان زودانزالی شنیده اید. جالب است که این نکته را بدانید که هیچ سند و مدرک علمی و معتبری مبنی بر خاصیت سیر سیاه برای زود انزالی وجود ندارد. این مطلب متاسفانه در اینترنت شایعه شده و فروشندگان هم بدون تحقیق کردن آن را نشر می کنند. درمان زود انزالی با سیر سیاه به هیچ عنوان صحیح نمی باشد و حتی یک  تحقیق علمی در این زمینه هم وجود ندارد. 

خواص سیر سیاه برای دیابت و کنترل قند خون

بدن یک انسان می تواند از طریق عملی که هموستاز  نامیده می شود میزان قند خون را کنترل کند. ولی اگر بدن انسان به طور درستی عمل نکند و هموستاز به خوبی انجام نشود، بیشتر شدن قند خون از حد استاندارد موجب بیماری دیابت می‌شود. سیر سیاه موجب بهبود عمل هموستاز در خون شده و قند خون را کنترل می کند. این کار را از طریق افزایش سطح انسولین یا کاهش مقاومت به انسولین انجام می شود. 

تحقیق ها نشان می دهد که خوردن آنتی اکسیدان ها موجب پیشگیری از دیابت و مشکلات مربوط به آن می شود و سیر سیاه یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها در سیر به وفور یافت می شود ولی این ماده با تخمیر سیر سفید و تبدیل آن به سیر سیاه چند برابر می شود! پس سیر سیاه چند برابر سیر تازه برای کنترل قند خون مفید می باشد.

خواص سیر سیاه برای قلب و عروق و کاهش چربی خون

سیر تازه به عنوان ماده ای مغذی که موجب سلامت قلب می شود معروف می باشد. سیر سیاه نیز برای قلب بسیار مفید می باشد. سیر و سیر سیاه هر دو پلاک های چربی درون خون و رگ ها را نیز کاهش می دهد. پلاک های چربی با رسوب کردن در بدنه رگ ها موجب تنگ تر شدن رگ ها و عروق شده و باعث کاهش جریان خون و افزایش فشار خون می شود. زمانی که فشار خون بالا می رود موجب سکته مغزی می شود. همین امر موجب شده است تا پزشکان به بیماران قلبی و عروقی توصیه کنند تا سیر به مقدار کافی مصرف نمایند و سیر سیاه هم به همان میزان برای سلامت قلب و عروق مفید می باشد، تفاوت این دو سیر در این می باشد که خوردن آن راحت تر است و بوی بدی هم ندارد.

خاصیت سیر سیاه برای کبد

سیر سیاه یک خاصیت محافظتی برای کبد دارد و افرادی که کبد چرب دارند برایشان بسیار مفید است. سیر سیاه هم برای کبد خاصیت درمانی دارد و هم باعث پیشگیری از بیماری های کبدی می شود. یک غذای مناسب برای محافظت از کبد در برابر آسیب های کبدی ناشی از مصرف الکل می باشد، به علاوه سیر سیاه می تواند چربی انباشته شده در کبد را کاهش دهد. 

عوارض سیر سیاه

تا به کنون هیچ گونه عوارضی برای سیر سیاه گزارش نشده است ولی بهتر می باشد که شما همانند دیگر محصول های گیاهی درمصرف آن زیاده روی نکنید زیرا امکان دارد که در دراز مدت عوارضی را با خود به همراه داشته باشد.

سیر-سیاه
سیر سیاه
17,50017,500تومان
اضافه
موارد مصرف سیر سیاه
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
موارد مصرف سیر سیاه
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
موارد مصرف سیر سیاه
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
موارد مصرف سیر سیاه
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
موارد مصرف سیر سیاه
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن