خواص انجیر خشک برای زخم معده

فواید اصلی انجیر خشک برای زخم معده چیست؟

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1401/4/5
خواص انجیر خشک برای زخم معده
مشاهده لیست عناوین :
  • معرفی خاصیت انجیر خشک برای معده و یبوست
  • خاصیت تغذیه ای انجیر
  • معرفی خاصیت انجیر برای سلامت استخوان ها
  • معرفی خاصیت انجیر برای بهبود آسم
  • معرفی خاصیت انجیر برای درمان کم خونی

انجیر خشک درواقع شکل خشک شده میوه انجیر است که بر درخت انجیر رشد می کند. اسم علمی این میوه Ficus carica  می باشد و در مبحث های علمی به این صورت مطرح می‌شود. با وجود اینکه انجیر تازه قبل از خشک شدن بافت آبدار و شادابی دارد و بسیار پرطرفدار می باشد، ولی متاسفانه میوه‌ی حساسی ست و تنها یک الی دوهفته پس از برداشت قابل مصرف است. از این رو آنرا خشک می‌کنیم چون انجیر خشک در طول سال قابل استفاده بوده و در بیشتر مناطق جهان به راحتی قابل دسترسی و خرید هستند. و می‌توان به جرعت گفت که خواص انجیر خشک برای معده هیچ کم و کاستی از انجیر تازه ندارد. به این صورت که این فواید گرانبها در طول سال قابل مصرف بوده و این موضوع علت اصلی صادرات انجیر خشک در سراسر دنیا است.

معرفی خاصیت انجیر خشک برای معده و یبوست

انجیر جز میوه هایی دسته بندی میشود که جهت بهتر کردن کارکرد و سلامت دستگاه گوارش یکی از بهترین انتخاب های موجود برای مصرف می باشد. و همچنین برای بهبود هضم غذا بسیار مفید و کاربردی می باشد، این آجیل مغزی توانایی بهبود بخشیدن به عملکرد و روند حرکات روده را نیز دارد. حتما خودتان می دانید که انجیر سرشار از  فیبر بوده و به بهتر شدن روند هضم غذا نیز کمک بسیاری می‌کند. همچنین مصرف انجیر حرکات روده را بهتر و منظم تر کرده و در نتیجه موجب پیشگیری از مسائل و مشکلاتی همانند یبوست می‌شود.

اگر بدنبال درمان طبیعی یبوست یا اسهال هستید، مصرف انجیر مناسب ترین انتخاب پیش روی شماست. برای این کار چند دانه انجیر خشک را در آب خیس کنید و صبر کنید تا کاملا نرم شوند. و بعد آنرا همراه با کمی عسل میل کنید. این درمانی قطعی برای یبوست و همچنین راهی طبیعی و تضمین شده برای پیشگیری از ابتلا به آن است.

درصورتی که با مشکلاتی در ناحیه گوارش، همانند اسهال، سوء هاضمه یا معده درد درگیر هستید خواص انجیر خشک برای معده به کار شما می‌آید. پس توصیه می‌کنیم انجیر را در رژیم غذایی خود جایی دهید و مصرف آنرا ترک نکنید. چنانچه در فصلی از سال که انجیر تازه در دسترس نیست بهترین کار استفاده از انجیر خشک می باشد.

همچنین به خاطر بسپارید که مخلوط انجیر خشک و عسل درمانی طبیعی و عالی برای مشکلات زخم معده و درد های ناشی از آن است. همچنین برای رفلاکس معده و کاهش میزان ترشح اسید معده مفید است.

خاصیت تغذیه ای انجیر

از آنجایی که انجیر عطر و طعم شیرین و ملایمی دارد،درصورت استفاده از آن شما چربی ای جذب نمی‌کنید و بیشتر دارای قند می باشد. درواقع این میوه یا آجیل کم کالری محسوب می شود و چربی ندارد. به طور تقریبی می‌توان گفت یک انجیربزرگ و خام در خود ۴۷ کالری دارد. اگر کاهش وزن در برنامه تان است، انجیر می‌تواند میان وعده خوبی برای قند و چربی و ناسالم باشد. اینگونه علاوه بر پیشگیری از مصرف مواد مضر و پرکالری، در خواص انجیر خشک برای معده نیز بهره مند میشوید. ولی مهم است که در حد اعتدال مصرف شود و زیاده روی نکیند. هم انجیر خام و هم انجیر خشک برای شما مناسب اند.

هردو در خود فیبر دارند و وجود این ماده در انجیر امکان دارد  به رفع یبوست نیز کمک کرده و احساس سیری طولانی تری به شما بدهد. به علاوه می‌تواند در کاهش کلسترول و کنترل سطح قند خون بسیار تاثیر گذار باشد. این آجیل منبعی غنی از کلسیم است که از ابتلا به پوکی استخوان و حتی موارد بهداشتی دیگر پیشگیری می‌کند. انجیر بهترین منبع کلسیم شناخته شده است.

معرفی خاصیت انجیر برای سلامت استخوان ها

انجیر یکی از میوه هایی است که برای سلامت استخوان های بدن بسیار مفید می باشد. انجیر حاوی مقادیر غنی از منیزیم ، پتاسیم و کلسیم است که این مواد معدنی برای سلامت و تقویت استخوان های بدن ضروری هستند.

اگر جزو اشخاصی می باشید که استخوان های ضعیفی دارید و احتمال ابتلا به پوکی استخوان در سنین بالا را می دهید مناسب تر است در رژیم غذایی خود میوه هایی همانند انجیر را جای دهید. علاوه بر این موارد انجیر برای تراکم استخوان نیز بسیار مفید است.

معرفی خاصیت انجیر برای بهبود آسم

اگر می خواهید آسم و برونشیت را به روش طبیعی با نسخه های گیاهی و خانگی درمان کنید توصیه می شود مخلوط دانه شنبلیله، عسل و انجیر مصرف کنید.

انجیر غشای مخاطی را مرطوب کرده و ترکیبات موجود در آن با مبارزه با رادیکال های آزاد از بروز علائم آسم پیشگیری می کند.

آب انجیر نیز برای تسکین آسم و برونشیت مفید می باشد.

معرفی خاصیت انجیر برای درمان کم خونی

انجیر دارویی بسیار عالی برای درمان کم خونی یا آنمی است. به ویژه انجیر خشک که مقادیر فراوان آهن را دارا می باشد و می تواند موجب افزایش سطح هموگلوبین خون شود. سطح آهن بدن به ویژه در کودکان، زنان و دوران بارداری بسیار مهم است. اگر کم خونی دارید و یا به تازگی جراحی انجام داده اید که باعث شده میزان خون شما کم شود توصیه می شود از انجیر استفاده نمایید.


روغن-هسته-انجیر-30-سی-سی
روغن هسته انجیر - 30 سی سی
80,00080,000تومان
اضافه
شربت-انجیر-مرکب-فیژین-پلاس-نیاک
شربت انجیر مرکب فیژین پلاس نیاک
55,000ناموجود
اضافه
خواص انجیر خشک برای زخم معده
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
خواص انجیر خشک برای زخم معده
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
خواص انجیر خشک برای زخم معده
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
خواص انجیر خشک برای زخم معده
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
خواص انجیر خشک برای زخم معده
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن