گیاه دارویی با خواص جلوگیری از ریزش مو

گیاه دارویی با خواص جلوگیری از ریزش مو

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1402/6/19
گیاه دارویی با خواص جلوگیری از ریزش مو

مشکلات ریزش مو از تجربه‌هایی است که خانم‌ها و آقایان در سنین مختلف تجربه خواهند کرد. بنابراین برای حل این مشکل روش‌های پزشکی و گیاهی مختلفی وجود دارد. بی‌شک هر فرد یکبار تجربه جستجوی گیاه دارویی با خواص جلوگیری از ریزش مو را داشته است. اما آیا واقعاً عصاره گیاهان دارویی در ریزش مو تأثیر‌گذار هستند؟

مزایا و ترفندهای مصرف گیاه دارویی با خواص جلوگیری از ریزش مو

در حال حاضر رشد و گسترشی که در صنعت مد وجود دارد، ظاهر و زیبایی را به مهم‌ترین دغدغه‌های مردم تبدیل کرده است. در این خصوص ریزش مو آقایان و خانم‌ها نگرانی زیاده به آن‌ها وارد کرده است. به طور معمول دلایل ریزش مو اغلب مربوط به اختلالات تیروئیدی، استرس و کمبود ویتأمین‌ها، تغییرات هورمونی و ژنتیک می‌باشد.

حل مشکل ریزش مو و رویش آن به کمک گیاهان و ترکیبات طبیعی قرن هاست که به انسان‌ها اثبات شده است. افراد برای جلوگیری از ریزش و تقویت مو‌ها با گیاهان متنوعی به شکل محلول، ماسک، دمنوش و قرص مقابله می‌کنند. با توجه به عدم وجود مواد شیمیایی و افزودنی در گیاهان احتمال مشاهده عارضه جانبی و حساسیت در آن‌ها بسیار کم است.

دلایل ریزش مو

  • کمبود ویتأمین و مواد معدنیی
  • کاهش وزن ناگهانی (رژیم غذایی سخت)
  • برخی بیماری‌ها (تیرئید و... )
  • استفاده از دخانیات و سیگار
  • اختلالت هورمونی
  • مسائل ارثی-ژنتیکی 
  • وجود عفونت 
  • استفاده از برخی دارو‌ها
  • تجربه‌ی استرس و فشار روحی زیاد

طب سنتی و ریزش مو

اگر چه همچنان از نظر علمی طب سنتی مورد توجه قرار نگرفته است اما با توجه به تجربه‌های مختلفی که هر یک داشته‌ایم می‌توان گفت طب سنتی یکی از عمیق‌ترین و بهترین منابع درمانی می‌باشد که دنبال‌کننده‌های آن نیز بسیار زیاد هستند. ریزش مو از مواردی است که طب سنتی با تحقیقاتی که روی آن انجام داده، چندین گیاه دارویی با خواص جلوگیری از ریزش مو را معرفی نموده است که مصرف آن‌ها با روش توضیحاتی که در ادامه به آن اشاره می‌شود، نتیجه مثبت به ارمغان می‌آورد.

درمان ریزش مو در طب سنتی به دو روش موضعی و خوراکی تقسیم می‌شود. در روش موضعی به این صورت عمل می‌شود که گیاه و روغن خاص روی پوست سر‌زده می‌شود تا مرحله درمان طی شود. درمان خوراکی نیز با توجه به مزاج فرد رژیم‌های غذایی خاص داده می‌شود. در این میان گیاهانی همچون رزماری، شنبلیله، حنا، گزنه، نعنا، جوانه گندم و... را می‌توان در دسته گیاهان مهم و کاربردی قرار داد. این گیاهان در درمان ریزش مو تأثیر بالایی دارند که پس از مصرف آن‌ها متوجه خواهید شد.

شایان ذکر است عطاری آنلاین دیجی عطار محصولات درمان زیادی را برای درمان ریزش مو و تقویت مو‌ها ارائه می‌کند. شما می‌توانید پس از مشاوره با همکاران ما، محصول مورد نظر خود را در کیفیت بالا و قیمتی مناسب خریداری نمایید.

گیاهان مؤثر بر درمان ریزش مو

برای در‌مان ریزش مو گیاهان زیادی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌نماییم. نمونه‌هایی از این گیاهان در شامپو‌ها و محلول‌های ضد ریزش مو قابل استفاده هستند. شما می‌توانید این محصولات را به صورت تکی و با هم مصرف کنید. لازم است در دوره‌ی مصرف صبور باشید و به صورت منظم استفاده کنید تا دوره درمان به پایان برسد.

درمان ریزش مو به روش درمان گیاهی اغلب دراز مدت است و اغلب افراد به دلیل بوی برخی گیاهان ضد ریزش مو یا با گذراندن چند هفته از ادامه رسیدگی خسته می‌شوند. شاید نتوان تضمینی صد در صد برای درمان داشت اما از اثر بخشی این گیاهان نمی‌توان غافل بود. این گیاهان با مصرف منظم ضمن درمان ریزش مو و تقویت مو‌ها، التهاب، خارش و شوره سر را نیز درمان می‌کنند.

گیاهان موثر در ریزش مو- دیجی عطار

درمان ریزش مو با گیاه رزماری 

رزماری از گیاهانی است که در آزمایشات بالینی انسانی بررسی شده است و تحقیقات حاکی از آن بوده که در بهبود شرایط اثرگذار می‌باشد. اثر‌گذاری روغن رزماری تقریباً به اندازه داروی ضدریزش مو ماینوکسیدیل است. به طور کلی رزماری با بهبود گردش خون در پوست سر و تعدیل پاسخ‌های التهابی در بدن، باعث تحریک ریشه مو شده و در نهایت رشد مو اتفاق می‌افتد.

درمان ریزش مو با گیاه نعناع فلفلی

گیاه دارویی نعناع فلفلی با التیام پوست سر، در رشد مو مؤثر عمل می‌کند. این گیاه ضمن رطوبت دهی و درمان پوست آسیب‌دیده، باعث تحریک فولیکول‌های مو می‌شود. نعناع فلفلی خواص درمانی مختلفی دارد و مصرف آن به صورت دمنوش نیز محبوبیت زیادی دارد. شما می‌توانید این گیاه پر خاصیت را از مجموعه دیجی عطار خریداری نمایید.

سلامت پوست و مو با سدر- دیجی عطار

درمان ریزش مو با گیاه سدر

سدر از گیاهان پر خاصیت و کاربردی در طب سنتی می‌باشد. این گیاه محصول درخت سدر یا کنار است که میوه‌ای همچون عناب دارد. از گذشته تا به امروز از این گیاه به عنوان محصولی پرخاصیت برای پوست و مو یاد می‌شود. خواص درمانی سدر بسیار زیاد است. با مصرف صدر از شر ریزش مو‌ها و شوره‌ی آن ر‌ها خواهید شد. همچنین افرادی که تار مو‌هایی نازک و شکننده دارند با استفاده از صدر ضمن رفع خشکی، مو‌ها تقویت شده و ضخیم‌تر می‌شود.

درمان ریزش مو با گیاه دم اسب 

گیاه دم اسب از محبوب‌ترین دارو‌های گیاهی درمان ریزش مو می‌باشد چرا که منبع خوبی از سیلیس می‌باشد. این ماده معدنی جهت رساندن مواد مغذی به فولیکول‌های مو و تقویت مو‌ها ضرورت دارد. مصرف آن در دراز مدت باعث ضخیم‌تر شدن مو‌ها می‌شود.

درمان ریزش مو با گیاه اسطوخودوس 

خاصیت ضد باکتریایی این گیاه دارویی محبوبیت آن را بیشتر می‌کند. با مصرف آن می‌توانید پوست سر را از هرآنچه که مانعی برای رشد مو است، ر‌ها سازید. وجود انگل، قارچ یا موارد نامطلوب روی پوست مانع بزرگی برای رشد مو‌ها است که با مصرف این گیاه به خوبی می‌توان کف سر را پاکسازی کرد. اسطوخودوس به صورت روغن موضعی کاربرد دارد. البته دمنوش آن نیز شناخته شده بوده و خواص درمانی زیادی دارد.

بر اساس مطالعات صورت گرفته اسانس‌های روغنی اسطوخودوس و رزماری در رویش مجدد بیماران آلوپسی آره آتا یا ریزش موی سکه‌ای نتیجه مثبت داشته است.گیاه اسطوخودوس به عنوان گیاه دارویی با خواص جلوگیری از ریزش مو همواره شناخته شده و محبوب است.

درمان معجزه آسا ریزش مو با اسطخودوس - دیجی عطار

درمان ریزش مو با گیاه گزنه

تحقیقاتی که روی گیاه گزنه انجام شده به این صورت بوده که به‌دلیل داشتن خواص ضدالتهابی گیاه گزنه با مصرف آن می‌توان سلامت پوست سر را تضمین نمود. این گیاه درمانی ریزش مو، ضمن منبع خوب آنتی‌اکسیدان، منبع خوبی برای ویتأمین‌های A، B و C، آهن، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است که در بهبود سلامت مو‌ها تأثیر زیادی دارد.

درمان ریزش مو با گیاه جینسینگ

جینسینگ از گیاهان دارویی برای درمان ریزش مو بوده که خاصیت آن به عنوان افزایش دهنده تکثیر پاپیلای پوستی، بخش مهمی از فولیکول مو که رشد ساقه مو را تنظیم می‌کند. بنابراین بهترین انتخاب برای درمان ریزش مو است.

درمان ریزش مو با جینسینگ- دیجی عطار

درمان ریزش مو با گیاه آلوئه‌ورا

قرن‌هاست آلوئه‌ورا برای درمان ریزش مو و درمان نازک شدن مو استفاده می‌شود. فواید درمانی ژل آلوئه‌ورا بسیار زیاد است. از جمله خواص آن می‌توان به خواص ضدالتهابی، ضدباکتریایی و آبرسانی پوست اشاره نمود.

درمان ریزش مو با گیاه تولسی

گیاه ریحان مقدس یا تولسی، گیاه دارویی مفید بوده که قرن‌ها به‌دلیل خواص خاص خود محبوبیت زیادی دارد. خاصیت ضدمیکروبی، ضدالتهابی و تعدیل‌کننده ایمنی برای فولیکول‌های مو تأثیر بالایی دارد.

درمان ریزش مو با گیاه هیبیسکوس

هیبیسکوس از گیاهان دارویی شناخته شده است که قرن‌هاست در طب سنتی به عنوان گیاهی مفید برای حفظ سلامت مو مصرف می‌گردد. هیبیسکوس جریان خون در پوست سر را افزایش می‌دهد و منجر به افزایش فولیکول‌های مو می‌شود و در نهایت با تحریک فولیکول مو باعث افزایش اندازه فولیکول و تقویت رشد مو می‌شود.

سخن پایانی 

پوست سر سالم به عنوان نقطه اصلی رشد مو می‌باشد. لذا جهت تقویت رشد مو، از گیاهانی مؤثر در تقویت پوست سر غافل نباید شد. گیاه دارویی با خواص جلوگیری از ریزش مو به خوبی می‌تواند در تحریک پیاز مو و رشد مجدد مو‌ها نقش‌گذار باشد. گیاهان زیادی همچون رزماری، برگ زیتون، نعنا فلفلی و... با روش‌های مختلفی به عنوان روش‌های درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گیاه دارویی با خواص جلوگیری از ریزش مو
خواص جوز هندی برای مو و موارد مصرف ( بررسی کامل )
گیاه دارویی با خواص جلوگیری از ریزش مو
خواص و مضرات عسل طبیعی برای پوست صورت
گیاه دارویی با خواص جلوگیری از ریزش مو
درمان اختلالات هورمونی زنان با گیاهان دارویی
گیاه دارویی با خواص جلوگیری از ریزش مو
گیاه دارویی برای جلوگیری از سفیدی مو
گیاه دارویی با خواص جلوگیری از ریزش مو
گیاه داروی خرگوشک برای تقویت و ریزش مو