طریقه مصرف دانه فلفل سیاه برای لاغری

طریقه مصرف دانه فلفل سیاه برای لاغری

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1402/6/20
طریقه مصرف دانه فلفل سیاه برای لاغری

طریقه مصرف دانه فلفل سیاه برای لاغری چگونه است؟ روش‌های بسیار زیادی برای لاغری وجود دارد و افراد مختلف با مصرف گیاهان دارویی گوناگون به دنبال کاهش وزن و لاغری هستند. یکی از گیاهان دارویی که تاثیر قابل توجهی در لاغری دارد دانه فلفل سیاه است. فلفل سیاه یک ادویه قدیمی و پر مصرف است که از گذشته تا کنون از خواص شگفت انگیز آن برای حفظ سلامتی بدن و درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود. یکی از خواص ویژه دانه فلفل سیاه کمک به لاغری و کاهش وزن است. در این مقاله به شما می‌گوییم که برای سوزاندن چربی و لاغر شدن دانه فلفل سیاه را به چه طریقی مصرف کنید. تا پایان با ما همراه باشید.

فلفل سیاه چگونه باعث لاغری می‌شود؟

فلفل سیاه ادویه‌ای بسیار خوش عطر و طعم است که به اغلب غذاها افزوده می‌شود. این ادویه معطر سرشار از چربی‌های سالم، انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر است و در عین حال کالری بسیار کمی دارد. طبع فلفل سیاه گرم و خشک بوده و مصلح خوبی برای غذاهای با طبع سرد است.

تحقیقات نشان داده است فلفل سیاه حاوی ترکیب فعالی به نام پیپرین است که سوخت و ساز چربی‌ها در بدن را افزایش داده و دسترسی زیستی مواد مغذی را افزایش می‌دهد. همچنین از تشکیل سلول‌های چربی جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این مصرف فلفل سیاه اشتها را کاهش می‌دهد. بنابراین دانه فلفل سیاه ماده موثری برای افزایش چربی سوزی و کاهش وزن به شمار می‌رود.

اگر می‌خواهید چربی‌های اضافه بدن را از بین ببرید در کنار افزایش فعالیت و اصلاح سبک زندگی، دانه فلفل سیاه را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

روش مصرف فلفل سیاه برای لاغر شدن 

برای استفاده از خواص فلفل سیاه برای لاغری می‌توانید آن را به صورت خوراکی یا موضعی مصرف کنید. در این بخش به شرح طریقه مصرف دانه فلفل سیاه برای لاغری می‌پردازیم.

مصرف روغن فلفل سیاه برای کاهش وزن 

هر روز قبل از صبحانه یک قطره روغن فلفل سیاه ارگانیک و خالص را به یک لیوان آب افزوده و بنوشید. این کار روند لاغری را تسریع می‌کند. علاوه بر این مصرف موضعی روغن فلفل سیاه برای درمان عفونت‌های پوستی نیز مفید است.

روغن فلفل سیاه برای لاغری - دیجی عطار

کاهش وزن با دمنوش فلفل سیاه 

یکی از بهترین روش‌های مصرف فلفل سیاه که باعث لاغری می‌شود، دمنوش یا چای دانه فلفل سیاه است. نصف قاشق چای خوری فلفل سیاه تازه شسته شده را همراه با مقداری زنجبیل، لیمو، ریحان و دارچین دم کرده و قبل از صبحانه بنوشید. می‌توانید برای بهبود طعم و افزایش خواص دمنوش خود به آن عسل اضافه کنید.

افزودن فلفل سیاه به آبمیوه و آب سبزیجات 

روش دیگر برای استفاده از خواص فلفل سیاه برای کاهش وزن افزودن آن به آبمیوه یا آب سبزیجات است. طعم و بوی تند این ادویه مزه‌ای خاص و متمایز به نوشیدنی شما می‌دهد. مصرف منظم فلفل سیاه به این روش علاوه بر کاهش وزن باعث بهبود سلامت پوست و پیشگیری از مشکلات روده نیز می‌شود.

یک دستور ساده برای تهیه یک نوشیدنی آبمیوه و فلفل سیاه به این ترتیب است که نصف پیمانه هندوانه، نص فنجان آناناس، نصف قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه تازه، یک قاشق چای خوری آبلیمو و کمی نمک را داخل مخلوط کن ریخته و با هم میکس کنید. این نوشیدنی کم کالری سرشار از انواع ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است که علاوه بر لاغری برای پیشگیری از بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی، دیابت و آسم نیز موثر است.

مصرف مستقیم فلفل سیاه برای لاغری 

اگر با طعم تند فلفل سیاه مشکلی دارید و می‌توانید آن را تحمل کنید، روزی 2 یا 3 دانه فلفل سیاه را به طور مستقیم بجوید و بخورید. افرادی که نسبت به طعم تند حساسیت دارند نباید به این طریق فلفل سیاه را مصرف کنند.

مصرف فلفل سیاه برای کاهش وزن- دیجی عطار

ترکیب فلفل سیاه و زردچوبه برای درمان چاقی 

برای افزایش خواص ضد چاقی فلفل سیاه آن را همراه با زردچوبه مصرف کنید. مقداری فلفل سیاه را همراه با کمی زردچوبه و زنجبیل در یک لیوان آب گرم ریخته و صبح‌ها نوش جان کنید. این ترکیب معجره گر علاوه بر چاقی، برای درمان دیابت و کلسترول بالا نیز مفید است.

کاهش وزن با معجون فلفل سیاه و عسل 

برای تهیه این معجون ویژه کافی است یک قاشق چای خوری عسل را همراه با نصف قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه تازه در یک فنجان آب جوش ریخته و هم بزنید. صبر کنید تا خنک شود سپس آ را بنوشید. این نوشیدنی به عنوان یک سم زدا برای بدن عمل کرده و باعث دفع مسمومیت می‌شود. معجون فلفل سیاه و عسل یک ترکیب عالی برای کاهش وزن است.

معجون عسل و فلفل سیاه برای لاغری - دیجی عطار

اسموتی فلفل سیاه کاهو پیچ برای لاغری 

برای تهیه این اسموتی ضد چاقی یک فنجان کاهو پیچ خرد شده را داخل مخلوط کن ریخته و حسابی له کنید. آب کاهو پیچ را در یک لیوان ریخته و مقداری آبلیمو تازه و یک قاشق چای خوری فلفل سیاه به آن اضافه نمایید. این اسموتی یک گزینه سالم و سریع برای صبحانه است که توانایی شگرفی برای مبارزه با چاقی دارد. به علاوه کاهو پیچ با کنترل سطح گلوکز در بدن بعد از غذا به جلوگیری از ابتلا به دیابت کمک می‌کند. لیمو ترش نیز که سرشار از ویتامین C است موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

سالاد مرغ فلفلی مکزیکی غذایی مناسب برای رژیم لاغری 

سالاد مرغ فلفلی مکزیکی که برای تهیه آن از مقدار زیادی فلفل سیاه استفاده می‌شود یک طریقه مصرف دانه فلفل سیاه برای لاغری و یک غذای مناسب برای رژیم غذایی کاهش وزن است. برای آماده کردن این غذای خوشمزه مقوی موارد زیر را نیاز دارید:

- سینه مرغ پخته (100 گرم)

- یک چهارم فنجان فلفل دلمه‌ای زرد و قرمز

- یک چهارم فنجان آووکادو 

- آب نصف یک عدد لیمو ترش 

- چند برش ترشی فلفل هالوپینو 

- یک مشت گشنیز

- 2 عدد برگ کاهو

- 2 قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه

- 2 قاشق چای خوری روغن زیتون

- مقداری نمک 

بعد از تهیه مواد مورد نیاز، روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه، آبلیمو و آووکادو را در یک کاسه بریزید. سینه مرغ پخته شده و فلفل دلمه‌ای را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. یک کاسه برای سرو سالاد بردارید ابتدا برگ‌های کاهو را داخل آن بریزید سپس مواد مخلوط شده را روی کاهو‌ها ریخته و با گشنیز و فلفل هالوپینو تزئین کنید.

این سالاد سرشار از پروتئین کم چرب، چربی‌های سالم غیر اشباع، آنتی‌اکسیدان و ویتامین C است که به کاهش وزن، پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و التهاب مفصل روماتیسمی کمک می‌کند.

برای لاغر شدن چه مقدار فلفل سیاه مصرف کنیم؟

مصرف بیش از حد فلفل سیاه باعث مشکلات گوارشی، سوزش معده، احساس سوزش در چشم‌ها و مشکلات تنفسی می‌شود. شما می‌توانید برای کاهش وزن با فلفل سیاه بدون اینکه دچار این عوارض شوید، روزانه 1 تا 2 قاشق چای خوری فلفل سیاه را مصرف کنید. چنانچه به مصرف فلفل سیاه عادت ندارید با مقدار کم شروع کرده و به تدریج مصرف خود را افزایش دهید.

بهترین زمان مصرف فلفل سیاه برای درمان چاقی 

برای اینکه فلفل سیاه بیشترین تاثیر را در کاهش وزن شما داشته باشد باید آن را در زمان مناسب مصرف کنید. برای اینکار توصیه می‌شود: 

- چای و روغن فلفل سیاه (رقیق شده در یک فنجان آب) را قبل از صبحانه بنوشید.

- بهترین زمانن برای مصرف فلفل سیاه که به آب میوه یا آب سبزیجات افزوده شده است هنگام شب یا بعد از ناهار است.

- اگر روش مستقیم و جویدن دانه‌های فلفل سیاه را ترجیح می‌دهید، بهتر است آن را قبل از صبحانه مصرف کنید.

نکات مهم در مورد مصرف فلفل سیاه برای لاغری 

اگر می‌خواهید از خواص بی نظیر فلفل سیاه برای درمان چاقی استفاده کنید نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

- بعد از مصرف فلفل سیاه حتما آب بنوشید.

- برای جلوگیری از آسیب به روده نصف فنجان ماست بدون چربی را در رژیم غذایی خود جای دهید.

- از مصرف بیش از حد فلفل سیاه اجتناب کنید.

- اگر با مصرف فلفل سیاه احساس ناراحتی می‌کنید فورا مصرف آن را قطع کنید.

- در صورتی که بیماری خاصی دارید و دارو مصرف می‌کنید، برای جلوگیری از تداخل دارویی فلفل سیاه قبل از شروع مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

مصرف فلفل سیاه برای درمان چاقی- دیجی عطار

عوارض و محدودیت مصرف فلفل سیاه 

- ماده اگزالات موجود در فلفل سیاه مشکل سنگ کلیه را در بیماران کلیوی تشدید می‌کند.

- تماس فلفل سیاه با پوست و چشم منجر به سوزش و خارش می‌شود.

- مصرف مقدار زیاد فلفل سیاه در زنان باردار خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد.

- زیاده روی در مصرف فلفل سیاه باعث تاری دید و ضعف بینایی می‌شود.

- فلفل سیاه برای بیماری‌های معده مضر است.

- مصرف فلفل سیاه برای مبتلایان به سوزاک، سل، سفلیس، بواسیر، ناراحتی مجاری ادراری، کم خونی، آسم و ورم پروستات ممنوع است.

- کسانی که سابقه سکته مغزی یا تصلب شرائین دارند نباید فلفل سیاه مصرف کنند.

- مصرف بیش از حد فلفل سیاه باعث خشکی، چروکیدگی و تیرگی پوست می‌شود.

- فلفل سیاه با دارو‌های رقیق کننده خون تداخل دارد.

- مصرف مقدار زیاد فلفل سیاه در فصل گرم باعث افزایش حرارت بدن و خون دماغ می‌شود.

- فلفل سیاه روی سلول‌های عصبی گوش و تعادل اثر منفی دارد. لذا افرادی که مشکل شنوایی دارند نباید آن را مصرف کنند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم طریقه مصرف دانه فلفل سیاه برای لاغری را برای شما عزیزان شرح دهیم. فلفل سیاه در کنار فواید بی شمار و خواصی که برای سلامتی بدن، لاغری و کاهش وزن دارد، دارای عوارض و محدودیت‌های مصرف نیز هست و مصرف بیش از حد آن به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. همانند سایر گیاهان دارویی بهتر است قبل از مصرف این دانه فلفل سیاه به عنوان داروی طبیعی برای لاغر شدن با پزشک یا متخصص گیاهان دارویی مشورت نمایید. برای تهیه دانه و پودر فلفل سیاه تازه و روغن خالص فلفل سیاه به عطاری آنلاین دیجی عطار مراجعه نمایید.

سوالات یا پیشنهادات
طریقه مصرف دانه فلفل سیاه برای لاغری
آموزش نحوه مصرف سیر برای کاهش چربی خون
طریقه مصرف دانه فلفل سیاه برای لاغری
اسفرزه یا پسیلیوم: 20 خاصیت مهم اسفرزه + عوارض و طریقه مصرف
طریقه مصرف دانه فلفل سیاه برای لاغری
سیاه دانه برای لاغری: تاثیر سیاه دانه و روغن آن در لاغری
طریقه مصرف دانه فلفل سیاه برای لاغری
خواص دانه چیا
طریقه مصرف دانه فلفل سیاه برای لاغری
صفر تا 100 استفاده از صبر زرد برای لاغری