درمان بیماری یبوست با گیاهان دارویی

درمان بیماری یبوست با گیاهان دارویی

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1402/6/21
درمان بیماری یبوست با گیاهان دارویی

حتما شما نیز شنیده اید که به یبوست ام الامراض می ‌گویند. برای حل این مشکل مهم به دنبال بهترین گیاهان داروئی هستید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا با درمان بیماری یبوست با گیاهان دارویی آشنا شوید.

یبوست چیست؟

به دفع سخت و کمتر یبوست می ‌گویند. اگر تعداد دفع فردی کمتر از سه بار در هفته باشد فرد از یبوست رنج می ‌برد. به دلیل دفع دیرترغذاها داخل روده تجمع پیدا کرده و مشکلات فراوانی را برای سلامتی فرد ایجاد می‌ کنند. درمان بیماری یبوست با گیاهان دارویی از زمان های قدیم یکی از بهترین و موثرترین روش ها بوده است.

گیاهان دارویی بهترین درمان برای یبوست 

اگر تا انتهای این مقاله همراه ما باشید به طور کامل با درمان بیماری یبوست با گیاهان دارویی آشنایی پیدا می‌کنید. سعی کرده ایم لیستی از بهترین و موثرترین گیاهان داروئی را برای شما عزیزان لیست نماییم تا هر چه زودتر از نعمت سلامتی برخوردار شوید.

دمنوش های گیاهی و درمان یبوست- دیجی عطار

انواع چای ها و دمنوش های موثر در درمان یبوست 

انواع چای و دمنوش های گیاهی بهترین گزینه برای درمان بیماری یبوست با گیاهان دارویی است.‌ انواع دمنوش با افزایش آب باعث سهولت دفع می شوند.

گیاه داروئی سنا

برگ و غلاف گیاه سنا بهترین گیاه داروئی مسهل است. حتما همه ما تا به حال یک بار نام گیاه سنا و فواید مفید آن در مورد درمان یبوست را شنیده ایم. با مصرف این گیاه مشکل یبوست شما به زودی زود رفع می شود. این گیاه به علت اثرات دارویی مقوی که در رفع یبوست دارد در ترکیبات بسیاری از داروهای شیمیایی نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

ترکیب خاکشیر و درمان یبوست- دیجی عطار

ترکیب گیاهی خوشمزه برای رفع یبوست 

با ترکیب خاکشیر، انجیر، شکر، گلاب، زعفران و عرق نعناع خوشمزه ترین ترکیب گیاهی ضد یبوست را ساخته اید. خاکشیر موجود در این شربت بهترین اثر را در رفع یبوست خواهد داشت. 

قوی ترین ملین گیاهی برای رفع یبوست 

با ترکیب گیاه داروئی گل بنفشه، گل نیلوفر، عناب و خارخاسک قوی ترین ملین گیاهی را مصرف خواهید کرد. در صورت استفاده در کمترین زمان ممکن شاهد اثرات عالی این ترکیب گیاهی خواهید بود. روش مصرف نیز به این طریق است که تمام گیاه داروئی نامبرده در بالا را در آب جوش می‌جوشانید و پس از صاف کردن در هر وعده غذایی میل می کنید.

اسفرزه 

به جرات می ‌توان گفت که گیاه داروئی اسفرزه اثرات عجیبی در رفع یبوست دارد و افراد بسیاری از نتایج مثبت استفاده از این گیاه اعلام رضایت داشته اند. دانه های این گیاه با جذب آب و خاصیت موسیلاژ به دفع راحت تر کمک فراوانی می‌کنند.

تخم کتان 

تخم کتان نیز مانند اسفرزه در جذب آب و دفع راحت تر مدفوع کمک زیادی به افراد دچار یبوست می ‌کند. بهتر است برای اثردهی بیشتر تخم کتان را از شب قبل در آب خیس کرده و روز بعد وقتی که لعاب دار شد آن را مصرف نمایید. بهتر است تخم کتان و اسفرزه را همزمان مصرف نکنید.

شیرین بیان 

با مصرف ریشه شیرین بیان در کوتاه ترین بازه زمانی مشکل یبوست شما رفع خواهد شد. با یک دوره مصرف این گیاه متوجه اثرات عالی آن در درمان یبوست خواهید شد. با ساده ترین روش ها مشکل جدی یبوست شما رفع می شود.

گیاه زنجبیل 

گیاه داروئی زنجبیل سرشار از خواص دارویی متعدد است. ‌یکی از مهمترین اثرات مفید این گیاه کمک به هضم راحت تر غذا و تسهیل حرکات روده ای است. با مصرف زنجبیل غذا سریع تر از روده ها حرکت کرده و دفع می‌شود.

نعناع 

منتول موجود در نعناع اثرات عالی در درمان یبوست دارد. از قدیم ترکیب منتول یه عنوان انتخابی عالی در طب سنتی برای برطرف شدن اثرات یبوست شناخته شده است. بعد از هر وعده غذایی با مصرف چای نعناع یا نعناع فلفلی نتیجه عالی برای درمان یبوست خواهید گرفت.

جعفری 

برگ و دانه های گیاه جعفری نیز از بهترین گیاهان داروئی برای درمان یبوست های خفیف است.‌ دمنوش برگ و دانه جعفری اختلالات گوارشی را برطرف کرده و علائم یبوست را در فرد از بین می‌برد.

ارجنگ

شاید تا به حال نام این گیاه داروئی را نشنیده باشید ولی پس از مصرف و مشاهده اثرات عالی آن در درمان یبوست هرگز نام این گیاه را فراموش نخواهید کرد. این کیاه از پوست درخت ارجنگ گرفته می‌ شود. این گیاه داروئی با خواص ملینی خود بهترین گیاه داروئی برای درمان یبوست های شدید است. مصرف دراز مدت این گیاه اثرات نامناسبی در سلامتی کبد دارد، در مقدار مصرف این گیاهحانب احتیاط را رعایت بفرمایید.

ریواس 

باور می کنید ریواس این گیاه خوشمزه، داروئی قوی برای درمان یبوست است. برای درمان یبوست با گیاهان داروئی مصرف خام و پخته این گیاه را فراموش نکنید.

دمنوشی خوشمزه برای درمان یبوست 

عطر دمنوش دارچین و هل را حتما دوست دارید؟ با خوشمزه ترین دمنوش ها یبوست خود را درمان نمایید.

شنبلیله 

برای درمان یبوست باید مصرف فیبر را در سبد غذایی خود افرایش بدهید. تخم شنبلیله سرشار از فیبر است و بیشترین کمک مفید را به درمان یبوست می ‌کند.

برگ درخت زبان گنجشک 

بعد از چیدن برگ های زبان گنجشک آنها را خشک کرده و به صورت دمنوش میل نمایید . مزه و عطر این دمنوش مانند چای سیاه است و به همین خاطر مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. بهترین کیفیت برگ زبان گنجشک را از عطاری آنلاین دیجی عطار تهیه نمایید.

بارهنگ

ترکیبی از تخم بارهنگ و آب جوش و نبات را بجوشانید و شب قبل از خواب و صبح ناشتا میل نمایید. بعد از چند روز شاهد اثرات عالی این گیاه داروئی خواهید بود.

قاصدک 

مطمئن هستیم با مصرف گیاه قاصدک یبوست شما به زودی برطرف می شود‌ با انتخاب این گیاه داروئی جای هیچ مشکل و ناراحتی نیست. این گیاه با کمک به کبد هضم غذا را سریع تر و راحت تر می ‌کند.

بابونه 

احساس می کنید شکم تان سفت شده است، حتما الان به خاطر آوردید که چند روز است که مدفوع نداشته اید. علت سفتی شکم تان نیز به علت همین یبوست است. گیاه داروئی بابونه با شل کردن عضلات شکمی کمک زیادی به رفع یبوست می‌ کند.

لیستی از مهمترین گیاهان موثر در درمان یبوست 

طب سنتی پیشنهادهای عالی برای درمان یبوست با گیاهان دارایی دارد. با استفاده از هر یک از گیاهان زیر بهترین نتیجه های ممکن درمانی را خواهید گرفت:

• گیاه ختمی 

• بابونه 

• قاصدک 

• بارهنگ 

تمامی گیاهان لیست شده در بالا در بهترین کیفیت در دیجی عطار موجود اند. با ارئه راهنمایی های کارشناسی در کنار شما هستیم تا بهترین نوع گیاه موثر در درمان یبوست را انتخاب نمایید.

نکته پایانی 

از نظر طب سنتی بهتربن راه برای درمان یبوست با گیاهان دارویی است. در این مقاله سعی کردیم بهترین و قوی ترین گیاهان شناخته شده در درمان یبوست را لیست نماییم تا به سادگی و هر چه زودتر بتوانید یبوست خود را درمان نمایید.

سوالات یا پیشنهادات
درمان بیماری یبوست با گیاهان دارویی
درمان انواع سرفه با طب سنتی و گیاهان دارویی
درمان بیماری یبوست با گیاهان دارویی
زنجبیل برای زخم معده مضر است یا مفید است؟
درمان بیماری یبوست با گیاهان دارویی
خواص بارهنگ برای درمان کیست؟ (بررسی کامل)
درمان بیماری یبوست با گیاهان دارویی
کرونا، کوچک اما بی رحم
درمان بیماری یبوست با گیاهان دارویی
خاکشیر و تخم شربتی: خواص آن برای ورزشکاران، کبد و مو