گیاه دارویی برای پایین آوردن فشار خون

گیاه دارویی برای پایین آوردن فشار خون

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1402/6/26
طریقه مصرف گیاه پنج انگشت برای یائسگی

سبک زندگی ماشینی و صنعتی امروز باعث شده تا افراد برنامه غذایی نامناسب و به دلیل به فشار خون مبتلا شوند. مصرف بالای نمک و فست فود‌ها دلیل اصلی ابتلا به فشار خون است. وجود گیاهان دارویی باعث شده تا افراد زیادی با مصرف آن از این بیماری خلاص شوند. از فشار خون به عنوان مرگ خاموش یاد می‌شود. اغلب افراد برای درمان بیماری فشار خون مجبور به استفاده دارو‌های شیمیایی هستند. گیاه دارویی برای پایین آوردن فشار خون به روش‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. با مصرف دمنوش‌های گیاهی می‌توان بخش قابل توجهی از فشار خون و دیگر بیماری‌های زمینه‌ای را کاهش داد.

راه‌های کاهش فشار خون 

بیماری فشار خون می‌تواند شروع‌کننده مشکلات قلبی عروقی باشد که زندگی میلیون‌ها نفر در جهان را با خطرات جدی مواجه ساخته است. افزایش سن یا بیماری‌های دیگر می‌تواند باعث نشان دادن این مشکل باشد. درواقع ضعیف شدن عضله قلب و عدم سلامت ارگان‌هایی همچون کلیه‌ها، پانکراس و مغز می‌تواند مربوط به عدم درمان فشار خون باشد. بنابراین ضرورت دارد تا درمان آن را جدی بگیرید. چرا که افزایش فشار خون می‌تواند عامل بروز سکته‌های مغزی و سکته‌های قلبی و مشکلات جدی‌تر باشد. استفاده از گیاه دارویی برای پایین آوردن فشار خون بهترین روش خواهد بود اما با توجه به اینکه مصرف گیاهان دارویی نیز بدون عوارض نیست راه‌های ساده‌تری نیز وجود دارد که عبارت‌اند از: 

کنترل کردن استرس 

. کاهش اندازه دور کمر و کاهش وزن

. ورزش کردن منظم

. توجه به تغذیه سالم مانند رژیم DASH

. کنترل و کاهش مصرف نمک

. خودداری از مصرف الکل

. عدم استعمال دخانیات

. کاهش مصرف کافئین

خواص گیاهان دارویی در کاهش فشار خون بالا- دیجی عطار

درمان فشار خون بالا با پونه کوهی

کارواکرول ماده‌ای فعال در پونه کوهی است. نتایج پژوهشی حاکی از آن بوده که در کاهش فشار خون بالا تأثیر زیادی دارد. پتاسیم موجود در پونه کوهی نیز در کنترل فشار خون تأثیر زیادی دارد. اگر چه مصرف این گیاه دارویی برای افرادی که سلامت عمومی دارند مناسب است اما برای خانم‌های باردار و شیرده توصیه نمی‌شود.

مصرف متعادل این گیاه دارویی در کنار رژیم غذایی سالم به شما کمک می‌کند تا فشار خون شما کنترل شود. عطاری آنلاین دیجی عطار انواع پونه را در بسته‌بندی مناسب و با کیفیت بالا به شما عزیزان ارائه می‌کند. برای مصرف می‌توانید با توجه به ذائقه شخصی خود پونه کوهی را به گوشت‌ها، خورشت‌ها، آش یا غذا‌های دیگر بیافزایید و یا به صورت دمنوش روزانه میل کنید.

درمان فشار خون بالا با پونه- دیجی عطار

درمان فشار خون بالا با سنبل‌الطیب

سنبل‌الطیب گیاهی با خواص آرام‌بخشی و ضدالتهابی می‌باشد. این خواص دارویی ضمن کنترل فشار‌های عصبی و استرس موجب افزایش ضربان قلب و فشار خون شده و کمک زیادی به فرد خواهد کرد. سنبل الطیب موجب کاهش درد‌های عضلانی، کاهش افسردگی و برطرف کردن بی‌خوابی نیز می‌گردد. همچنین اثرات مثبتی که روی تنظیم و کنترل چربی خون و فشارخون می‌گذارد آن را به گیاهی مفید برای درمان فشار خون تبدیل کرده است. برای مصرف می‌توانید ۱۰ قطره از عصاره سنبل الطیب را یک ساعت قبل از خواب میل کنید.

درمان فشار خون بالا با اسطوخودوس

اگرچه هیچ مطالعه علمی این موضوع را تأیید نکرده اما این گیاه به عقیده اطبای طب سنتی، با ماساژ دادن بدن با عصاره روغنی اسطوخودوس می‌توان به کاهش فشار خون بالا کمک کرد. برای مصرف می‌توان این گیاه دارویی را به صورت دمنوش نیز میل نمایید. همچنین می‌توانید هفته‌ای دو تا سه مرتبه کل بدنتان را با روغن اسطوخودوس ماساژ دهید.

درمان فشار خون بالا با گیاه دم‌اسبی

اغلب افرادی که مبتلا به بیماری پرفشاری خون هستند با مشکل احتباس آب نیز مواجه می‌شوند که به نام اختلال اِدِم نیز معرفی می‌گردد. این بیماری در عبور خون در عروق تأثیر دارد و منجر به فشار در قلب می‌گردد. گیاه دم اسبی به عنوان یک گیاه مُدر شناخته می‌شود و کمک می‌کند تا مایعات اضافی بدن خارج شود. برای مصرف گیاه دم اسبی می‌توانید آن را به صورت دمنوش روزانه، دو تا سه مرتبه میل نمایید.

درمان فشار خون با دم اسبی- دیجی عطار

درمان فشار خون بالا با ریحان شیرین

ریحان گیاه خوش طعم بوده که به شکل‌های مختلفی وجود دارد. در طب گیاهی این گیاه دارویی به دلیل وجود ترکیبات گیاهی قدرتمند محبوبیت فراوانی دارد. ریحان شیرین سرشار از اوژنول بوده که این مواد برای سلامتی افراد مبتلا به فشار خون بالا بسیار مناسب است. اوژنول ماده‌ای کاربردی بوده که به خوبی به عنوان یک مسدود‌کننده کانال کلسیم طبیعی عمل می‌کند. تحقیقات صورت گرفته در خصوص این گیاه دارویی چنین اثبات شده که آنتی اکسیدان گیاهی آن برای سلامتی و کاهش فشار خون مناسب است. عصاره ریحان شیرین در رقیق شدن خون مؤثر است و مانع از انقباض رگ‌های خونی می‌شود.

درمان فشار خون بالا با جعفری

جعفری گیاهی محبوب خوراکی که اغلب افراد به صورت روزانه در رژیم غذایی خود قرار می‌دهند. این گیاه بومی مدیترانه بوده که از نظر خاصیتی بسیار مفید است. وجود ترکیباتی بینظیر همچون ویتأمین C و کاروتنوئید‌های رژیمی باعث شده تا شما را در کاهش فشار خون کمک کند. مطالعات حاکی از آن بوده آنتی‌اکسیدان‌های کاروتنوئیدی در جعفری در کاهش کلسترول بد خون نقش دارد.

خواص جعفری و درمان فشار خون- دیجی عطار

درمان فشار خون بالا با زالزالک

مصرف زالزالک نیز می‌تواند یک گیاه با خاصیت درمانی کاهش فشار خون باشد. تاریخچه مصرف این گیاه دارویی در طب سنتی به هزاران سال پیش بر می‌گردد. جوشانده‌ی گیاه زالزالک برای سلامت قلب و عروق، کاهش فشار خون، پیشگیری از لخته شدن خون در رگ‌ها و افزایش جریان خون مفید است. همچنین می‌توان از مکمل‌های آن که به شکل قرص، شربت و چای است نیز بهره‌مند شوید.

درمان فشار خون بالا با بومادران

گیاه دارویی بو مادران با خواص بی‌نظیری که دارد برای درمان بیماری‌های مختلفی استفاده می‌شود. اما لازم است یاد‌آور شد که این گیاه دارویی در نقش گیاه دارویی برای پایین آوردن فشار خون عملکرد بسیار مطلوبی دارد. لازم به ذکر است هرگز از این گیاه دارویی برای مادران باردار و یا شیرده استفاده ننمایید.

خواص بومادران- دیجی عطار

سخن پایانی

فشار خون بالا یا پرفشاری خون از بیماری‌های شایع در افراد بزرگسال است که البته شیوه زندگی ماشینی امروزی، باعث شده تا در سن پایین‌تر نیز مشاهده شود. مشکل فشار خون بالا باعث شده تا فشار به دیواره‌های رگ‌های خونی وارد شود. این موضوع در نهایت باعث انقباض در رگ‌های خونی شده و افراد را به ریسک بیماری‌های قلبی و سکته نزدیک می‌کند. بنابراین مصرف گیاه دارویی برای پایین آوردن فشار خون ساده‌ترین راه خواهد بود. با توجه به عملکردی که دارو‌های گیاهی در درمان بیماری داشته‌اند امروزه افراد زیادی، برای درمان به آن روی می‌آورند.

سوالات یا پیشنهادات
طریقه مصرف گیاه پنج انگشت برای یائسگی
درمان انواع سرفه با طب سنتی و گیاهان دارویی
طریقه مصرف گیاه پنج انگشت برای یائسگی
زنجبیل برای زخم معده مضر است یا مفید است؟
طریقه مصرف گیاه پنج انگشت برای یائسگی
خواص بارهنگ برای درمان کیست؟ (بررسی کامل)
طریقه مصرف گیاه پنج انگشت برای یائسگی
کرونا، کوچک اما بی رحم
طریقه مصرف گیاه پنج انگشت برای یائسگی
خاکشیر و تخم شربتی: خواص آن برای ورزشکاران، کبد و مو