طرز استفاده از دانه شنبلیله برای مو

طرز استفاده از دانه شنبلیله برای مو

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1402/6/28
طرز استفاده از دانه شنبلیله برای مو

همه ما دوست داریم که موهای پرپشت و زیبا داشته باشیم. ولی متاسفانه عوامل محیطی و بیماری‌های مختلف می‌توانند باعث شوند تا کیفیت موهای ما پایین بیاید و شاهد ریزش موی زیاد باشیم. اگرچه در اکثر مواقع مشکل ریزش مو یا ارثی است و یا به دلیل تغذیه نامناسب است. اما اگر به سلامت خودتان اهمیت می‌دهید، باید به سراغ گیاهان دارویی مختلفی نیز بروید که روی رشد مجدد موهای از دست رفته شما موثر هستند. دانه شنبلیله یکی از گیاهانی است که می‌تواند برای رشد و تقویت موها فوق العاده عمل کند. اگر می‌خواهید با طرز استفاده از دانه شنبلیله برای مو آشنا شوید و موهای خودتان را با این گیاه دارویی تقویت کنید، حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

خواص شنبلیله برای مو 

ریزش، شوره مو، کاهش کیفیت موها و همچنین از دست رفتن زیبایی و ظاهر جذاب موها از جمله مشکلات رایجی هستند که بسیاری از خانم‌ها و آقایان با آن مواجه می‌شوند. مصرف گیاهان دارویی می‌تواند تاثیر زیادی روی رفع این مشکلات داشته باشد. به خصوص اگر آن‌ها را به صورت موضعی و خوراکی (به صورت همزمان) مورد استفاده قرار دهید.

شنبلیله یک ادویه طبیعی شامل پتاسیم، سدیم و منیزیم است که هر کدام نقش مهمی در سلامت عمومی بدن دارند. وجود آنتی اکسیدان‌های فراوان در این گیاه دارویی، باعث شده تا بتوانیم آن را به عنوان بهترین گیاه برای درمان مشکلات مو بشناسیم. ویتامین سی، آهن، لسیتین و اسید نیکوتینیک از جمله ترکیبات دیگری هستند که در دانه شنبلیله وجود دارند و می‌توانند باعث قوی‌تر شدن فولیکول‌های مو شوند. به طوری که با مصرف منظم این ترکیبات موجود در شنبلیله می‌توانید به رشد موهای خودتان کمک کنید و فولیکول‌های مو را نیز بازسازی نمایید.

متخصصین طب سنتی بر این عقیده هستند که شنبلیله می‌تواند بهترین ماده برای جلوگیری از ریزش مو شناخته شود. به طوری که برای رفع شوره سر و کنترل آن می‌توان از این دانه گیاهی استفاده کرد. خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی دانه شنبلیله باعث شده تا بتوانیم آن را به عنوان یک ترکیب عالی برای مو معرفی کنیم. در هر صورت از جمله خواص دانه شنبلیله برای موها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• کمک به درمان شوره سر

• موثر در تقویت رشد موها

• کمک به کاهش ریزش مو

• موثر در تقویت موها

• کمک به آبرسانی فولیکول‌های مو

• تقویت موی آسیب دیده و رنگ شده

• کاهش احتمال زود سفید شدن موها

• پیشگیری از طاسی سر

• رفع مشکلات مربوط به چرب شدن پوست سر

• موثر در درمان پوست سر خشک و خارش سر

• مرطوب کننده موها

نحوه استفاده از دانه شنبلیله برای مو- دیجی عطار

طرز استفاده از دانه شنبلیله برای مو

دانه شنبلیله به واسطه داشتن ترکیبات مغذی می‌تواند فواید بسیار زیادی برای سلامت جسمی، پوست و موهای شما داشته باشد. سوالی که همواره از سوی افراد برای مصرف این گیاه برای مو به وجود می‌آید این است که طرز استفاده از دانه شنبلیله برای مو چگونه است؟ روش‌های مختلفی برای تهیه ماسک مو با کمک دانه شنبلیله وجود دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1. دمنوش شنبلیله برای مو

اگر دوست دارید که در کنار روش‌های موضعی برای مصرف دانه شنبلیله، از دمنوش دانه شنبلیله برای مو استفاده کنید، نیاز به 2 الی 3 قاشق غذاخوری دانه شنبلیله دارید. برای این کار باید دانه‌های شنبلیله را بشویید و اجازه دهید تا به مدت چند دقیقه در آب جوش بجوشند. پس از اینکه احساس کردید دانه‌های شنبلیله نرم شده‌اند، می‌توانید آن‌ها را از آب جوش خارج کرده و له کنید. یک ماسک خمیر مانند بدست می‌آید که می‌توانید کف سر و روی موها بزنید و از فواید بی نظیر این دمنوش موضعی برای موها بهره مند شوید.

2. جوانه شنبلیله برای مو

مصرف خوراکی شنبلیله به اندازه مصرف موضعی مفید است. کافیست که به اندازه 2 الی 3 قاشق غذاخوری از دانه شنبلیله را بشویید و کاملا تمیز کنید. سپس آن‌ها را در آب بخیسانید. سپس می‌توانید در یک ظرف مناسب این دانه‌ها را قرار دهید و با یک دستمال مرطوب روی ظرف را بپوشانید. پس از گذشت زمان کوتاهی شاهد جوانه زدن دانه‌های شنبلیله خواهید بود. پس از جوانه زدن آن‌ها، می‌توانید این جوانه‌ها را میل کنید و از خواص بی نظیرشان بهره مند شوید.

3. ماسک موی شنبلیله

برای اینکه بتوانید یک ماسک موی عالی با دانه شنبلیله تهیه کنید، کافیست که مقدار مناسبی دانه شنبلیله را در یک ظرف به همراه آب به اندازه یک شب تا صبح خیس کنید. ظرف شنبلیله باید در یک مکان خنک قرار بگیرد. سپس می‌توانید دانه‌های شنبلیله را به همراه آب موجود در آن‌ها، به صورت خمیری خرد کنید. می‌توانید از هاون یا گوش کوب برای این کار کمک بگیرید. ماسک موی شنبلیله یک ماسک موی لیز است که می‌تواند برای شادابی و درخشش موهای شما معجزه کند و از ریزش مو نیز جلوگیری خواهد کرد. پس از ماسک لیز را با انگشت به کف سر بمالید و اجازه دهید تا همه قسمت‌های پوست سر و ساقه موها به این خمیر آغشته شوند. از یک کلاه رنگ کمک بگیرید و موها را بپوشانید. پس از گذشت 20 دقیقه می‌توانید با یک شامپوی ملایم موهای خودتان را شستشو دهید.

طرز استفاده از دانه شنبلیله برای ریزش مو- دیجی عطار

4. طرز تهیه روغن شنبلیله برای مو

روغن شنبلیله می‌تواند یک ترکیب عالی برای موهای شما عمل کند و موهای شما را شاداب و جوان‌تر از چیزی که هست نشان دهد. نیازی نیست که برای تهیه روغن شنبلیله به فروشگاه‌های مختلف مراجعه کنید. زیرا می‌توانید خودتان در خانه این روغن را تهیه کرده و از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید. برای تهیه روغن شنبلیله می‌توانید از یکی از دو روش زیر کمک بگیرید:

• دو فنجان روغن نارگیل یا روغن زیتون را به همراه نصف فنجان دانه شنبلیله در یک دیگ بخار بریزید و اجازه دهید تا به مدت 5 الی 10 دقیقه این ترکیب گرم شود. سپس می‌توانید پس از سرد شدن این روغن، از آن استفاده نمایید.

• بیش از یک سوم یک ظرف شیشه‌ای را با روغن نارگیل پر کنید و در مابقی آن دانه شنبلیله بریزید. درب این ظرف شیشه‌ای را ببندید و اجازه دهید تا 3 الی 4 هفته این شیشه به صورت درب بسته در یک جای خنک قرار بگیرد. سپس می‌توانید از محتویات به دست آمده آن استفاده کنید.

5. پودر دانه شنبلیله برای درمان مشکلات مو

طرز استفاده از دانه شنبلیله برای مو فقط محدود به تهیه خمیر و دمنوش از این دانه نمی‌شود. گاهی اوقات بهتر است که از پودر دانه شنبلیله استفاده کنید. برای این کار می‌بایست مقداری دانه شنبلیله را در آسیاب بریزید و آن‌ها را آسیاب کنید. هر بار که نیاز به استفاده از این محصول دارید، کافیست که مقداری پودر شنبلیله را با آب گرم مخلوط کنید و سپس خمیر بدست آمده را روی سر قرار دهید. این خمیر می‌تواند برای رفع مشکلات پوست مانند اگزما، خراش پوست، زخم‌ها و سوختگی نیز مناسب باشد.

6. طرز تهیه ماسک دانه شنبلیله با روغن‌های گیاهی 

روش دیگری که برای مصرف دانه شنبلیله برای مو وجود دارد، استفاده از دانه شنبلیله خیس شده و ترکیب آن با روغن‌های گیاهی است. برای این کار باید حدود 2 قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را در آب خیس کنید. سپس با کمک یک میکسر دانه‌ها را خرد کرده و اجازه دهید یک خمیر نرم بدست بیاید. سپس می‌توانید یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و روغن نارگیل را به این ترکیب اضافه کنید و آن را هم بزنید. خمیر بدست آمده را به مدت 20 دقیقه روی موهای خودتان قرار دهید و سپس موها را بشویید.

طرز استفاده از دانه شنبلیله برای رویش مجدد مو- دیجی عطار

7. طرز تهیه ماسک دانه شنبلیله با خردل 

روغن خردل و دانه شنبلیله می‌توانند برای رشد مجدد موها عالی باشند. فقط کافیست که این دو ماده را با هم ترکیب کنید تا از خواص بی نظیر آن‌ها بهره مند شوید. برای این کار می‌بایست نیم لیتر روغن خردل را روی یک تابه بریزید. سپس 50 گرم از دانه شنبلیله را به روغن خردل در حال حرارت روی تابه اضافه کنید. تابه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و تا زمانی که دانه‌های شنبلیله سیاه می‌شوند، آن‌ها را با هم تفت دهید. پس از اینکه دانه‌های شنبلیله سیاه شدند، می‌توانید ترکیب خردل و دانه شنبلیله را از صافی عبور دهید و روغن را داخل بطری درب بسته بریزید. هر 3 روز یک بار می‌توانید این روغن را روی موهای خودتان بزنید.

8. ماسک مو دانه شنبلیله با ماست 

ماست یکی از ترکیباتی است که می‌تواند برای رویش مجدد موها و بهبود سلامت آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد. ترکیب ماست با دانه شنبلیله نیز برای بهبود سلامت موها مفید است. فقط کافیست که این ماسک را تهیه کرده و برای بهبود رویش موها و جلوگیری از ریزش مو مورد استفاده قرار دهید. برای این کار نیاز به 2 قاشق غذاخوری دانه شنبلیله دارید که از شب قبل خیس شده باشد. سپس آن‌ها را با میکسر له کنید و مقداری ماست نیز به آن‌ها اضافه نمایید. خمیر بدست آمده را به آرامی روی کف سر قرار داده و ماساژ دهید. در نهایت می‌توانید موهای خودتان را با یک شامپوی ملایم بشویید. اگر هفته‌ای 3 بار این کار را تکرار کنید، زیبایی موهای شما فوق العاده خواهد شد.

9. طرز تهیه ماسک دانه شنبلیله با آبلیمو

شوره سر که معمولا با خارش شدید کف سر همراه است، نیاز به درمان فوری دارد. دانه شنبلیله با داشتن خواص ضد التهابی شوره سر را درمان می‌کند، ولی اگر می‌خواهید از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید، می‌بایست مقداری آب لیمو نیز به آن اضافه نمایید. برای این کار ابتدا خمیر شنبلیله را تهیه کنید. سپس حدود 1 قاشق غذاخوری از آب لیموی تازه را به این ترکیب اضافه نمایید. در نهایت با مخلوط کردن مواد و اضافه کردن یک قاشق غذاخوری شیر نارگیل، ماسک ضد شوره شما آماده است. می‌توانید این ماسک را روی پوست سر و موها بمالید و از خواص آن بهره مند شوید.

خواص و نحوه استفاده از دانه شنبلیله برای مو- دیجی عطار

10. طرز تهیه آب شنبلیله برای مو

حالا که با انواع روش‌های طرز استفاده از دانه شنبلیله برای مو آشنا شدید، نوبت به آن رسیده که در مورد طرز تهیه آب شنبلیله برای موها صحبت کنیم. برای این کار می‌بایست 2 فنجان از دانه شنبلیله را در آب خیس کنید. سپس همان مقدار آب و دانه شنبلیله را در یک ظرف فلزی بریزید و اجازه دهید تا روی حرارت ملایم آب جوش بیاید. پس از جوش آمدن، می‌توانید این ترکیب را از روی حرارت بردارید و صاف کنید. دانه‌های شنبلیله به صورت خمیری شکل قابل استفاده‌اند. همچنین می‌توانید آب شنبلیله را در ظرف اسپری بریزید و به مدت 10 روز در یخچال نگهداری کنید. هر روز مقداری از این آب را روی موهای خودتان اسپری کنید تا از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید.

خرید دانه شنبلیله برای مو

در این مقاله انواع روش‌های طرز استفاده از دانه شنبلیله برای مو را به شما توضیح دادیم. حالا نوبت به آن رسیده که خودتان را برای تهیه این ماسک‌ها آماده کنید و برای این کار نیاز به خرید دانه شنبلیله خواهید داشت. عطاری آنلاین دیجی عطار، امکان خرید دانه شنبلیله برای مو را برای شما فراهم کرده است. فقط کافیست که بر اساس نیاز خودتان این محصول را خریداری کرده و درب منزل دریافت نمایید.

سوالات یا پیشنهادات
طرز استفاده از دانه شنبلیله برای مو
خواص جوز هندی برای مو و موارد مصرف ( بررسی کامل )
طرز استفاده از دانه شنبلیله برای مو
خواص و مضرات عسل طبیعی برای پوست صورت
طرز استفاده از دانه شنبلیله برای مو
درمان اختلالات هورمونی زنان با گیاهان دارویی
طرز استفاده از دانه شنبلیله برای مو
گیاه دارویی برای جلوگیری از سفیدی مو
طرز استفاده از دانه شنبلیله برای مو
گیاه دارویی با خواص جلوگیری از ریزش مو