خرید گیاهان دارویی و معطر ایران

خرید گیاهان دارویی و معطر ایران

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1402/8/17
خرید گیاهان دارویی و معطر ایران

گیاهان دارویی معطر گیاهان دارویی مفیدی هستند که علاوه بر داشتن خواص زیاد در هنگام مصرف خوراکی، در اثر بوییدن نیز خواص متنوعی دارند. اکثر گیاهان دارویی معطر برای بهبود شرایط جسمی، حفظ آرامش و کاهش استرس مورد استفاده قرار می‌گیرند و مصرف خوراکی آن‌ها نیز تاثیر بسیار خوبی روی سلامت عمومی بدن دارد. اگر به دنبال خرید گیاهان دارویی و معطر ایران هستید، در ابتدا باید با این گیاهان دارویی آشنا شوید، سپس با توجه به نیاز خود اقدام به خرید این گیاهان کنید.

گیاهان دارویی معطر چیست؟

گیاهان دارویی از گیاهان مفید برای سلامت عمومی بدن تشکیل شده‌اند که می‌توان با مصرف آن‌ها به خواص متنوعی دست پیدا کرد. گیاهان دارویی معطر در گروه گیاهان دارویی مفیدی قرار می‌گیرند که علاوه بر داشتن خواص متنوع خوراکی، بوی خوبی نیز دارند. حتی برخی از این گیاهان در اثر بوییدن می‌توانند خواص درمانی بسیار زیادی داشته باشند.

گیاهان دارویی معطر در ایران تنوع بالایی دارند. در مناطق کوهستانی و بخش‌های مختلف شمال و جنوب کشور، این گیاهان دارویی رشد می‌کنند و خواص بسیار متنوعی را از آن خود کرده‌اند. اکثر این گیاهان دارویی امکان مصرف خوراکی دارند. فقط کافیست که به صورت منظم آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید تا از خواص درمانی آن‌ها بهره مند شوید.

انواع گیاهان دارویی و معطر ایران

اگر قصد خرید گیاهان دارویی و معطر ایران را دارید، در ابتدا باید بدانید که کدام یک از گیاهان دارویی موجود در بازار در گروه این گیاهان دارویی قرار می‌گیرند و نحوه مصرف آن‌ها چگونه است؟ در ادامه مقاله قصد داریم به عنوان راهنمای خرید گیاهان دارویی و معطر ایران، برخی از معروف‌ترین گیاهان دارویی معطر را به شما معرفی کرده و نحوه مصرف آن‌ها را توضیح دهیم.

خرید گیاهان دارویی معطر ایران- دیجی عطار

1. آویشن

احتمالا همه شما با گیاه آویشن آشنایی دارید. این گیاه در گروه گیاهان دارویی پرفایده قرار می‌گیرد که مصرف آن باعث ضد عفونی بدن شده و می‌تواند عفونت‌های ایجاد شده در ارگان‌های داخلی را از بین ببرد. آویشن سرشار از ترکیبی به نام تیمول است که می‌تواند باکتری‌های موجود در بدن را از بین ببرد و با ویروس‌های قوی مبارزه کند.

این گیاه معطر می‌تواند برای درمان سرفه مورد استفاده قرار گیرد و باعث درمان خلط ناشی از گلودرد و سرماخوردگی شود. این گیاه معطر برای بهبود هضم غذا نیز مفید بوده و می‌تواند در زمانی که احساس سنگینی در معده دارید، از آن استفاده کنید تا هضم غذا بهتر شود. آویشن دارای مقداری آهن نیز هست و می‌تواند به بانوان برای پیشگیری از کم خونی کمک کند.

روش مصرف گیاه دارویی آویشن معطر

اگر می‌خواهید از خواص این گیاه دارویی معطر ایران بهره مند شوید، باید آن را از عطاری‌های معتبر تهیه کنید. آویشن تازه نیز در بازار موجود است، اما معمولا آن را به صورت خشک شده مورد استفاده قرار می‌دهند. ادویه آویشن برای طعم دار کردن غذاهای مختلف از جمله جوجه کباب، کباب، ماهی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توانید از برگ‌های آویشن کوهی نیز برای تهیه دمنوش‌های خوش طعم استفاده کنید. این برگ‌ها طعم و مزه فوق العاده‌ای دارند و می‌توانند برای ترکیب با سایر گیاهان دارویی جهت تهیه دمنوش‌های خوش طعم و پرفایده مورد استفاده قرار گیرد. آویشن برای افرادی که فشار خون بالا دارند، مفید نیست. مادران باردار و شیرده و کودکان نیز باید از آویشن استفاده کنند.

قیمت و خرید گیاهان دارویی و معطر ایران- دجی عطار

2. زنجبیل

زنجبیل یک گیاه دارویی معطر برای استفاده در آشپزی است. این گیاه دارویی کاربرد فراوانی در طب سنتی دارد و به عنوان یک انرژی زا در برخی از داروهای گیاهی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. زنجبیل برای مبارزه با سردرد، سرماخوردگی و حالت تهوع بسیار مفید است. همچنین می‌تواند با حالت تهوع مقابله کند. زنجبیل خشک شده برای تهیه دمنوش‌های مفید در روزهای سرد زمستان عالیست. کافیست که به صورت منظم از زنجبیل استفاده کنید تا از خواص درمانی آن بهره مند شوید.

روش استفاده از زنجبیل گیاهی

زنجبیل یک منبع عالی برای مواد معدنی است و البته سدیم بسیار کمی دارد. به همین خاطر برای افرادی که رژیم غذایی بدون نمک نیاز دارند، مصرف زنجبیل می‌تواند خواص بسیار زیادی داشته باشد. نحوه مصرف زنجبیل مانند سیر نیز بسیار متفاوت است. می‌توانید مقداری زنجبیل خشک شده را به جوشانده‌های خوش طعم خود اضافه کنید. یا اینکه از پودر زنجبیل برای طعم دار کردن غذاهای مختلف استفاده کنید. زنجبیل می‌تواند باعث تحریک گلو شود. از این رو از مصرف بیش از حد این گیاه خودداری کنید.

لیست گیاهان دارویی و معطر ایران- دیجی عطار

3. رزماری

رزماری یکی از گیاهان دارویی و معطر ایران با خاصیت ادرارآوری است. این گیاه ضد اسپاسم بوده و می‌تواند گرفتگی ایجاد شده در عضلات را به حداقل برساند. خاصیت ادرارآوری رزماری، می‌تواند به دفع سنگ کلیه کمک کند. همچنین این گیاه برای درمان مشکلات کبدی و صفرا مفید است.

رزماری جزء گیاهان دارویی و معطری است که امکان خرید آن به صورت تازه و خشک شده وجود دارد. اگر می‌خواهید با رزماری دمنوش‌های خوش عطر و بو تهیه کنید و از خواص این گیاه بهره مند شوید، می‌توانید از طریق فروشگاه‌های مختلف اقدام به خرید گیاهان دارویی و معطر ایران نمایید.

روش مصرف گیاه دارویی رزماری

گیاه دارویی رزماری، می‌تواند برای تهیه سس‌ها و غذاهای خوشمزه مورد استفاده قرار گیرد. کافیست که پودر گیاه رزماری را به به غذاهای خوشمزه خودتان اضافه کرده و از خواص بی نظیر این گیاه بهره مند شوید. هرگز بیش از اندازه از رزماری استفاده نکنید، چون در این صورت احتمال بروز مشکل در کلیه‌ها وجود دارد.

4. مریم گلی

گیاه مریم گلی، یکی از گیاهان مفید و معطر موجود در بازار ایران است. این گیاه به دلیل داشتن خواص درمانی بسیار محبوب خانم‌ها بوده و می‌تواند استروژن مورد نیاز بانوان را تامین کند. مریم گلی برای درمان گرگرفتگی دوره یائسگی بسیار مفید و می‌تواند باعث تعریق کنترل شود. همچنین مریم گلی گیاه معطری است که با خاصیت ضد عفونی کنندگی و هضم کنندگی غذا، می‌تواند برای درمان مشکلات معده نیز مورد استفاده قرار گیرد. مریم گلی التیام دهنده جای زخم و مشکلات پوستی است.

روش مصرف مریم گلی معطر

اگر اقدام به خرید گیاهان دارویی و معطر ایران کرده‌اید، باید برای مصرف آن‌ها نیز ایده‌های مناسبی داشته باشید. مزیت گیاهان دارویی معطر این است که می‌توانند به عنوان طعم دهنده و عطر دهنده به غذاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرند. این گیاهان قابل استفاده روی گوشت قرمز، مرغ و پنیر هستند. اگر می‌خواهید از عطر و بوی گیاه دارویی مریم گلی بهره مند شوید، باید آن را خشک کنید.

برای مصرف مریم گلی، نباید زیاده روی کنید. معمولا از این گیاه برای کنترل تعریق استفاده می‌شود که می‌توان مریم گلی و اسطوخودوس را در آب جوشاند و پاها و دست‌ها را هر شب به مدت 10 دقیقه در این آب قرار داد. در این صورت میزان تعریق روزانه افراد به حداقل می‌رسد.

5. ریحان

ریحان یکی دیگر از گیاهان دارویی معطر ایران است که احتمالا همه شما با آن آشنایی دارید. ریحان دارای خاصیت ادرارآوری بوده و باد شکن بسیار قوی است. این گیاه معطر برای درمان اسپاسم و گرفتگی عضلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای کنترل مشکلات معده و گرفتگی آن، می‌توان از ریحان استفاده کرد و جریان خون را نیز بهبود بخشید. ریحان ضد التهاب است و می‌تواند درد را تسکین دهد. برای تقویت سیستم عصبی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف، می‌توان از ریحان استفاده کرد.

روش مصرف ریحان معطر

ریحان هم به صورت خشک شده قابل مصرف است، هم به صورت تازه. اگر می‌خواهید از خواص درمانی ریحان بهره مند شوید، ولی نمی‌توانید سبزیجات تازه را به راحتی در خانه نگهداری کنید؛ توصیه ما به شما مصرف ریحان معطر خشک شده است. می‌توانید مقداری ریحان خشک شده را روی برنج، پاستا و خوراکی‌های خوشمزه دیگر بریزید تا طعم و مزه ریحان حفظ شود.

خرید گیاهان دارویی و معطر ایران- دیجی عطار

6. نعناع

نعناع یکی از گیاهان دارویی معطر در ایران است که خواص بسیار زیادی برای بدن دارد. نعناع تقویت کننده معده و سیستم گوارش بوده و می‌تواند باعث افزایش نیرو در بدن شود. نعناع عملکرد روده‌ها را کنترل می‌کند و می‌تواند باعث ضد عفونی کردن آن‌ها شود. برای درمان حالت تهوع نیز می‌توانید از نعناع استفاده کنید. بو کردن نعناع نیز می‌تواند برای کاهش سردرد بسیار مفید باشد.

روش مصرف نعناع معطر

برگ‌های تازه نعناع می‌تواند به چای و نوشیدنی‌های خوشمزه و خنک طعم بسیار خوبی بدهد. با این حال می‌توانید از نعنای خشک شده نیز برای طعم دار کردن غذاهای مختلف استفاده کنید. همچنین می‌توانید دمنوش نعناع را با برگ‌های نعناع خشک شده تهیه کرده و میل نمایید.

7. سیر

نمی‌شود نامی از گیاهان دارویی و معطر ایران برد و در مورد سیر حرفی نزد. سیر یکی از گیاهان دارویی بسیار مفید برای سلامت عمومی بدن است. این گیاه برای درمان عفونت عالی عمل می‌کند و خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد. مطالعات نشان می‌دهند که سیر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. این گیاه روده‌ها را تمیز می‌کند و باعث حفاظت از سیستم قلبی و عروقی خواهد شد. با مصرف این گیاه سفید خوشمزه، می‌توانید میزان کلسترول بد خون را کاهش دهید. به همین خاطر احتمال بروز بیماری‌های قلبی خطرناک در صورت مصرف منظم گیاهان دارویی افزایش پیدا می‌کند.

روش مصرف سیر

برای مصرف سیر قطعا نیازی به توضیح نیست و شما می‌توانید بر اساس نیاز و ذائقه خودتان از سیر استفاده کنید. سیر را در غذاهای خوشمزه خودتان بریزید یا آن را هر روز صبح به صورت ناشتا میل کنید. مصرف سیر باعث می‌شود تا مشکلات گوارشی شما نیز به حداقل برسد. بنابراین، می‌توانید هر روز 1 عدد سیر را در یک کاسه ماست مخلوط کرده و میل کنید.

قیمت گیاهان دارویی و معطر ایران

هر یک از گیاهان دارویی و معطر ایران به دلیل داشتن قیمت پایه (تازه) متفاوت، با قیمت‌های مختلفی در سایت‌ها و عطاری‌ها به فروش می‌روند. برای اطلاع از قیمت گیاهان دارویی و معطر ایران، می‌توانید به عطاری آنلاین دیجی عطار مراجعه کنید و پس از بررسی این گیاهان دارویی، قیمت را به طور دقیق بررسی نمایید.

خرید گیاهان دارویی و معطر ایران

اگر قصد خرید گیاهان دارویی و معطر ایران را دارید که در این مقاله فقط به 7 نمونه از آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانید به سایت دیجی عطار مراجعه کنید. گیاهان دارویی دیگری نیز وجود دارند که در گروه گیاهان معطر با خواص دارویی قرار می‌گیرند که از جمله آن‌ها می‌توان به اسطوخودوس، بابونه، گلپر، چای و... اشاره کرد. در این سایت امکان خرید انواع گیاهان دارویی و معطر با بهترین کیفیت برای شما فراهم شده است. دیجی عطار تلاش کرده تا گیاهان دارویی مختلف را با نهایت تازگی به شما ارائه کند. به همین خاطر عطر و بوی گیاهان دارویی موجود در این فروشگاه شما را شگفت زده خواهند کرد.

سوالات یا پیشنهادات
خرید گیاهان دارویی و معطر ایران
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
خرید گیاهان دارویی و معطر ایران
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
خرید گیاهان دارویی و معطر ایران
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
خرید گیاهان دارویی و معطر ایران
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
خرید گیاهان دارویی و معطر ایران
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن