میزان مصرف کندر برای تقویت حافظه

میزان مصرف کندر برای تقویت حافظه

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1402/8/28
میزان مصرف کندر برای تقویت حافظه

کندر از جمله از گیاهان دارویی پر خاصیت است که در طب سنتی از آن استفاده می‌شود. از جمله خواص این گیاه دارویی تقویت حافظه است. اما افراد اغلب اطلاعی از میزان مصرف کندر برای تقویت حافظه ندارند. در این بخش قصد داریم تا اطلاعات جامعی در این خصوص ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

کندر چیست- دیجی عطار

کندر چیست؟

از سال‌های قبل تا به امروز کندر در میان ایرانیان، رومیان، مصریان، ‌یهودیان و یونانیان محبوبیت زیادی داشته است. این گیاه دارویی اگر چه عطری خوشایند دارد اما از طعمی گس برخوردار است. کندر نوعی صمغ می‌باشد. برای به دست آوردن کندر لازم است تا تنه درخت برش بخورد و از آن شیره خارج شود. بعد از ۲ _ ۳ شیره‌ی خارج شده سفت شده و پس از جداسازی آن کندر به دست می‌آید. کندر به اشکال مختلفی خورده می‌شود:

  1. میوه این گیاه را می‌توان به شکل خام میل نمایید
  2. دانه‌های رسیده بنه شور است که به صورت تنقلات مصرف می‌شود
  3. میوه خام و نرسیده آن بنه شک است که با آن می‌توان یک‌ترشی درست کرد
  4. با جوشاندن کندر ماده‌ای به نام «سقز» می‌توان به دست آورد که مانند آدامس است که هضم سختی ندارد

انواع کندر

کندر مؤنث یا کندر سفید افریقی: این نمونه از کندر به رنگ سفید تا کاهی رنگ می‌باشد که بهترین نوع آن بدون داشتن دود و به راحتی می‌سوزد و در دهان به راحتس نرم می‌شود و طعم تلخ ندارد.

کندر نر یا شابلوط افریقی: کندر نر که کندر مذکر یا لبان ذکر نیز معرفی می‌شود از نمونه‌ی سفید آن ناخالص‌تر می‌باشد. این کندر به رنگ قرمز با تکه‌های بزرگ‌تر از اشکی است و درجه خلوص آن از نوع اول کمتر است.

کندر یونانی:

گیاهی که از یونان آمده و نرینه آن مرغوب‌ترین نوع کندر است.

خواص کندر برای بدن

کندر از گیاهان دارویی که باعث تقویت حافظه می شوند. همانطور که می‌دانید کندر صمغ درخت بومی در مناطق بسیار گرم زمین می‌باشد. نمونه‌ی زرد رنگ آن بسیار شفاف است و برای سلامتی بسیار مؤثر می‌باشد. اما برای برخورداری از خواص این نوع گیاه دارویی لازم است میزان مصرف کندر برای تقویت حافظه را بدانید. کندر به دو صورت پودر و روغن قابل مصرف می‌باشد. کندر علاوه بر تقویت حافظه برای کلیه اعضای بدن مفید می‌باشد.

به طور معمول روغن کندر اغلب جهت ترمیم زخم‌ها، ایجاد پوست شفاف و نرم و همچنین جلوگیری و از بین بردن لکه‌ها و چروک و جوانسازی پوست کاربرد دارد. در کنار این خواص نیز جهت رفع زگیل و خارش محل گزش حشرات، خارش کف سر و داشتن مو‌های پرپشت ترمیم و استحکام و شفافیت و سلامت ناخن‌ها و... نیز کاربرد دارد.

تأثیر مصرف کندر در هوش کودکان و بزرگسالان مهم‌ترین و اولین خاصیت کندر می‌باشد. برای خوردن کندرجهت تقویت حافظه بهتر است صبح‌ها به‌صورت ناشتا باشد. سلامت اعصاب، آلزایمر یا پارکینسون به راحتی با مصرف کندر تضمین خواهد شد. خانم‌های بارداری که به دنبال افزایش ضریب هوشی جنین و کودکشان هستند بهتر است برای مصرف و دانستن میزان مصرف کندر برای تقویت حافظه جنین خود با پزشک خود مشورت کنند.

اثر کندر بر تقویت حافظه

همانطور که می‌دانید بارزترین خواص درمانی کندر برای انسان، تقویت حافظه و رفع فراموشی و ضعف حافظه می‌باشد. میزان مصرف کندر برای تقویت حافظه بهتر است بر اساس هر کیلوگرم وزن بدن تجویز شود. به این صورت که به میزان ۰. ۰۵ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن فرد مصرف شود. به این صورت با گذشت زمان متوجه افزایش چشمگیر قابلیت‌های یادگیری به ویژه تقویت و نگهداری حافظه خواهید شد.

بر اساس مطالعات جدید که صورت گرفته است مصرف کندر می‌تواند از بروز بیماری آلزایمر جلوگیری کند و در معالجه آن نیز مفید واقع شود. هیپوکامپ مهم‌ترین جایگاه یادگیری و حافظه در مغز می‌باشد که عصاره کندر با تحت تأثیر قرار دادن این بخش از مغز منجر به افزایش انتقال پیام‌ها و تقویت حافظه می‌شود.

خواص روغن کندر- دیجی عطار

خواص ضدالتهابی کندر

کندر به دلیل برخورداری از بوسولیک اسید، خواص ضدالتهابی دارد. مصرف کندر التهاب محل آسیب‌زده شده به بافت را کاهش خواهد داد.

خواص کندر برای درمان آرتریت

بوسولیک اسید‌های موجود در کندر به بیمارانی که دچار استئوآرتریت می‌باشند کمک می‌کند تا ساختاری غضروف‌ها بهبود یابند و باعث توقف در پیشرفت این بیماری نیز می‌شود.

خواص کندر برای درمان بیماری‌های التهابی روده

مشتقات بوسولیک اسید که در کندر موجود است از ویژگی‌های قوی ضدالتهابی برخوردار می‌باشدو در کاهش التهاب زخم‌های روده نیز مؤثر است. ضمن اینکه عصاره کندر در درمان اسهال بیماران دچار سندرم التهابی روده نیز مفید می‌باشد.

خواص ضد سرطانی کندر

با توجه به تحقیقاتی که در حوزه مطالعات بالینی و سلولی صورت گرفته است، دانشمندان به این موضوع دست یافته‌اند که بوسولیک اسید‌ها موجود در کندر خاصیت ضد سرطانی دارند. عصاره کندر در مهار رشد سلول‌های سرطانی در موش‌ها نیز مشاهده شده است. متاستاز‌های مغزی که درمان‌های رایج روی آن تأثیری ندارد با مصرف کندر بهبود خواهد یافت.

خواص کندر برای سلامت دهان و دندان

کندر در بهبود بهداشت دهان و دندان و پیشگیری از بیماری لثه مفید می‌باشد. در این صمغ اسید بوسولیک‌های موجود به دلیل خواص ضد باکتریایی قوی که دارد در پیشگیری و درمان عفونت‌های دهان عملکرد بسیار خوبی دارد. لذا جویدن کندر برای سلامت دهان و دندان بسیار مفید است.

طریقه مصرف کندر برای تقویت حافظه- دیجی عطار

طریقه خوردن کندر برای تقویت حافظه

کندر به سه صورت زیر می‌توانید مصرف کنید:

به حالت جویده: در صورتی که فواید و میزان مصرف کندر برای تقویت حافظه شما را ترغیب کرده تا برای یک بار هم که شده آن را امتحان نمایید، ساده‌ترین روش مصررف جویدن آن به صورت آدامس است. البته ممکن است به دلیل طعم تلخ آن کمی اذیت شوید. بهتر است با توجه به ذائقه و سلیقه خود این روش را انتخاب نمایید.

• به حالت بخور: مردم اغلب از کندر به‌عنوان یک خوشبو‌کننده یاد می‌کنند و حتی در معابد یا کلیسا‌ها از آن استفاده می‌کنند. اگر ذائقه‌ی متفاوتی دارید و امکان خوردن کندر را ندارید آن را به این صورت مصرف نمایید.

• به حالت حل شده: اگر قصد دارید به شکل روزانه کندر مصرف کنید، می‌توانید آن را آسیاب کنید و هر روز یک قاشق مربا خوری از آن را در آب حل و سپس میل نمایید. معمولاً برای تقویت حافظه این روش بهترین می‌باشد.

• اگر به دنبال تأثیر بیشتر کندر برای درمان فراموشی می‌باشید، بهتر است آن را به همراه عسل میل نمایید.

• اگر ۳ گرم کندر تا چند روز به‌صورت مداوم را در آب بگذارید تا خیس شود و ناشتا میل نمایید متوجه تأثیر آن در رفع بلغم و فراموشی خواهید شد.

• اگر به دنبال میزان مصرف کندر برای تقویت حافظه هستید، می‌توانید آن را به صورت دمنوش مصرف نمایید. به این صورت که یک قاشق چای خوری کندر و یک لیوان آب جوش را آماده نمایید. پس از ریختن کندر در آب جوش اجازه دهید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بگذرد و به خوبی دم بکشد. بهتر است برای دستیابی به نتیجه دلخواه خود دمنوش کندر را اول صبح یا شب‌ها بخورید.

سخن پایانی

بی شک کمتر کسی از خواص بیشمار کندر بی‌اطلاع است. تقویت حافظه از بارزترین خواص مصرفی کندر می‌باشد. اما لازم است میزان مصرف کندر برای تقویت حافظه را بدانید. کندر یک داروی گیاهی مفید است که اگر چه مزه تلخی دارد اما جویدن یا مصرف عصاره آن برای درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها همانند جلوگیری از آلزایمر، تقویت حافظه، تقویت لثه و دندان بسیار مؤثر است. کندر اصل را می‌توانید از عطاری آنلاین دیجی عطار تهیه کنید.

میزان مصرف کندر برای تقویت حافظه
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
میزان مصرف کندر برای تقویت حافظه
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
میزان مصرف کندر برای تقویت حافظه
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
میزان مصرف کندر برای تقویت حافظه
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
میزان مصرف کندر برای تقویت حافظه
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن