طرز تهیه چهار تخمه برای گلو درد

طرز تهیه چهار تخمه برای گلو درد

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1402/9/11
طرز تهیه چهار تخمه برای گلو درد

آیا ترکیبات گیاه داروئی چهار تخمه را می دانید؟ پس ابتدا باید به معرفی این گیاهان بپردازیم و در ادامه به طرز تهیه چهار تخمه برای گلو درد اشاره خواهیم کرد.

گیاهان دارویی چهارتخمه

گیاه دارویی چهارتخمه از آن جا که از ترکیب چند گیاه داروئی ساخته می شود به این نام مشهور است. از گیاهان اصلی این ترکیب می‌توان به دانه به، قدومه، سه پستان و بارهنگ اشاره نمود. در بعضی اوقات دیده شده است که برای اثربخشی بیشتر بعضی گیاهان دارویی دیگر نیز به این ترکیب اضافه می شود. از معمول ترین این گیاهان می توان به اسفرزه، تخم ریحان، تخم شربتی و صمغ عربی اشاره نمود. ممکن است در عطاری های مختلف گیاهان دیگری نیز به این لیست اضافه شود. همین اختلافات قطعا در قیمت گذاری چهارتخمه در عطاری ها موثر است.

مهمترین اثرات درمانی چهار تخمه

کلیه علائم سرماخوردگی را با مصرف گیاهان دارویی چهارتخمه درمان خواهید نمود. درمان گلو درد از شاخص ترین اثرات درمانی این گیاه دارویی است. با مصرف چهارتخمه دیگر خبری از سرفه و گرفتگی صدا نخواهد بود و به راحتی خواهید توانست بر سرماخوردگی غلبه کرده و به روال زندگی عادی خود بازگردید. درمان گلو درد شدید با گیاهان دارویی در عین کوتاهی دوره درمان بهترین نتایج را برای بیمارن مختلف داشته است.

ترکیبات موسیلاژی چهارتخمه اثرات عالی درمانی در درمان سرفه های خشک و گرفتگی تارهای صوتی دارد.‌ نام گذاری ترکیب معجزه آسا برای این گیاه دارویی نیز به همین خاطر است.

درمان گلو درد با مصرف چهارتخمه

برای درمان گلو درد بهترین راهکار استفاده از چهار تخمه است. برای اثر گذاری عالی حتما در موقع تهیه و قبل از مصرف زمان کافی به آن بدهید تا ترکیبات موسیلاژی آن به طور کامل باز شود تا بیشترین اثرات مثبت درمانی را داشته باشد.

همانطور که می دانید هر چه کیفیت ترکیبات چهار تخم بیشتر باشد اثر گذاری آن نیز بیشتر خواهد بود. برای تهیه بهترین کیفیت ترکیب چهار تخم حتما خرید خود را از عطاری آنلاین دیجی عطار انجام بدهید. دیجی عطار عرضه کننده با کیفیت ترین گیاهان دارویی با مناسب ترین قیمت ها است.

بهترین روش تهیه دمنوش چهار تخم

طرز تهیه چهار تخمه برای گلو درد را می دانید؟ راه اول تهیه گیاه چهارتخمه از عطاری های معتبر است. دیجی عطار یکی از خوشنام ترین عطاری های آنلاین قدیمی است که بهترین کیفیت چهارتخمه را با قیمت های مناسب عرضه می کند. در صورت تمایل به تهیه این ترکیب به صورت دلخواه می توانید هر کدام از این ترکیبات را به صورت جداگانه تهیه نمایید. در موقع مصرف هر کدام را به مقدار مساوی با یکدیگر ترکیب نموده و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی حرارت قرار بدهید. در موقع مصرف در صورت تمایل می توانید با شکر یا نبات میل نمایید. راستی توصیه شده است تا یک ساعت پس از مصرف این دمنوش از خوردن غذا خودداری نمایید تا شاهد بیشترین اثرات درمانی آن باشید.

چند دستور متفاوت برای تهیه چهار تخمه

آیا با طرز تهیه چهار تخمه برای گلو درد آشنایی دارید؟ دستور اول که همان دستور ساده و یکسانی است که توسط بیشتر افراد استفاده می شود و در قسمت بالایی مقاله به آن اشاره شده است.

در دستور دوم می توانید از خواص عناب نیز برای اثرگذاری عالی تر این دمنوش استفاده نمایید. در دستور سوم بعضی افراد از آویشن و گل گاو زبان در این دمنوش استفاده می نمایند.‌ تفاوت های دستورهای تهیه چهارتخم مربوط به گیاهان اضافه شده به این دمنوش است و در مورد ۴ گیاه اصلی آن تفاوتی وجود ندارد.

تهیه جوشانده چهار تخم

در روش تهیه جوشانده از این ترکیب های گیاهی در قدم اول این ترکیب ها با یکدیگر مخلوط کرده و در آب جوش می ریزد. ‌پس از گذشت مدت زمان لازم آن را صاف کرده و نوش جان نمایید. زمانی که حجم آب این ترکیب به نصف رسید بهترین زمان برای مصرف است. بسیاری از متخصصین معتقدند مصرف جوشانده چهار تخم به نسبت دمنوش خواص بیشتری دارد.

دمنوش چهار تخمه و درمان گلو درد- دیجی عطار

دمنوش چهار تخم

بهترین روش برای تهیه دمنوش چهار تخم این است که مقدار معینی از این گیاهان را به آب جوش اضافه نمایید،‌ در ادامه با قراردادن آن در جای گرمی برای چند دقیقه صبر نمایید تا ترکیبات ژله مانند و لعاب مانند آن به طور کامل باز شوند. مصرف این دمنوش دو الی سه بار در روز توصیه شده است.

خواص دارویی قدومه

گیاه داروئی قدومه با خواص موسیلاژی خود یکی از اثرگذارترین ترکیبات چهار تخمه برای درمان مشکلات گوارشی و گرفتگی صدا در سرماخوردگی و انواع آنفولانزا است.

بارهنگ

اگر به دنبال انتخاب بهترین گیاه دارویی برای درمان مشکلات تنگی نفس هستید بهترین اثرات را از مصرف گیاه بارهنگ خواهید گرفت‌. مهمترین اثر این گیاه داروئی نرم کنندگی سینه است که یکی از مهمترین مشکلات سرماخوردگی است.

خواص سه پستان

گیاه داروئی سه پستان اثرات عالی در درمان سرفه دارد. هر ترکیب گیاه چهار تخمه به طور مشخص یکی از مشکلات سرماخوردگی را برطرف می کند. بهتر است همراه سه پستان عناب یا گل سرخ نیز مصرف نمایید تا جلوی سردی آن گرفته شود‌.

دانه به

دانه به با مواد ژله مانند خود بهترین اثرات را در درمان سرفه های ممتد دارد. با مصرف دانه های به با کمترین عوارض سرفه های خود را درمان نمایید.

ترکیب معجزه آسای چهار تخم برای سرماخوردگی

در قسمت بالایی به خواص هر کدام از ترکیبات چهار تخم اشاره شد. ترکیبی که هر کدام از آن ها چنین خواص عالی دارد به صورت یکجا گیاهی معجزه آسا است. همین خواص عالی باعث شده است به این گیاهان به عنوان بهترین ترکیب موثر در سرماخوردگی اطلاق شود. تجربه بسیاری از مادربزرگ ها نشان می دهد شروع استفاده از این دمنوش در فصول سرد سال جلوی ابتلای شما را به سرماخوردگی ها، انواع آنفولانزاها و حساسیت های این فصل را خواهد گرفت.‌

نکات مهم در مصرف چهارتخمه

حتما این دمنوش را به صورت گرم و آرام میل نمایید تا شاهد بهترین اثرات درمانی باشید. در دوران بارداری و شیردهی حتما با نظر پزشک این دمنوش را میل نمایید. در صورت مشاهده کوچکترین حساسیت و آلرژی مصرف چهارتخمه را قطع نمایید. مشکلات گوارشی از شایع ترین علائم حساسیت زا در بیشتر افراد بوده است.

چهار تخمه و اثرات درمانی آن- دیجی عطار

درمان مشکلات گلو با چهار تخمه

ترکیب دارویی چهارتخمه بسیاری از مشکلات گلو را درمان می کند. اگر به دنبال بهترین انتخاب گیاهی برای درمان تورم و التهاب های گلو هستید بهترین گیاه دارویی پیشنهادی ترکیب چهار تخمه است. این ترکیبات با خواص ضد التهابی خود تمامی عفونت ها و چرک های گلو را در کوتاه ترین بازه زمانی برطرف می کنند.

با چند دوره مصرف این ترکیب تمامی دردهای گلو برطرف خواهد شد. حالا که می شود بهترین نتایج درمان مشکلات گلو را با کمترین عوارض از این ترکیب گیاهی گرفت چرا واقعا باید داروهای شیمیایی با عوارض بالا را مصرف نمود.

بهترین مقدار مصرف چهار تخمه در روز

در زمان گلو درد با مصرف چند روز از دمنوش و یا جوشانده چهار تخمه تمامی علائم دردهای گلو برطرف خواهد شد. برای نتیجه گیری بهتر باید روزی ۳ الی ۴ استکان از این دمنوش معجزه آسا را میل نمایید. ترکیبات ژله مانند یا موسیلاژی این دمنوش خیلی در اثرگذاری آن موثر است، پس حتما در موقع تهیه دمنوش تا باز شدن کامل این موسیلاژها صبر نمایید.

تهیه چهارتخمه با شیر

بسیاری از افراد برای تهیه چهار تخمه به جای آب از شیر استفاده می نمایند. بعد از ریختن این ترکیبات گیاهی در شیر آن را در جای گرمی قرار بدهید تا ترکیبات آن به طور کامل در شیر باز شود و سپس نوش جان نمایید.

نکته پایانی

در این مقاله به مهمترین و اصولی ترین طرز تهیه چهار تخمه برای گلو درد اشاره نمودیم. مطمئن باشید با مصرف این دمنوش در فصول سرد سال کلیه علائم سرماخوردگی را درمان خواهید نمود. این ترکیب به عنوان بهترین دمنوش گیاهی برای درمان مشکلات گلو شناخته شده است.

طرز تهیه چهار تخمه برای گلو درد
درمان انواع سرفه با طب سنتی و گیاهان دارویی
طرز تهیه چهار تخمه برای گلو درد
زنجبیل برای زخم معده مضر است یا مفید است؟
طرز تهیه چهار تخمه برای گلو درد
خواص بارهنگ برای درمان کیست؟ (بررسی کامل)
طرز تهیه چهار تخمه برای گلو درد
کرونا، کوچک اما بی رحم
طرز تهیه چهار تخمه برای گلو درد
خاکشیر و تخم شربتی: خواص آن برای ورزشکاران، کبد و مو