کدام قسمت گیاه شاهدانه مخدر است

کدام قسمت گیاه شاهدانه مخدر است

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1402/9/12
کدام قسمت گیاه شاهدانه مخدر است

به نظر شما کدام قسمت گیاه شاهدانه مخدر است؟ تمامی قسمت های گیاه شاهدانه از جمله ساقه، برگ و گل خواص اعتیاد آوری دارند.‌ بهتر است بگوییم که کلیه شاخ و برگ و صمغ این گیاه خواص مخدری و اعتیاد آور دارد.

معمول ترین نام هاي شاهدانه

شاهدانه، گل، ماری جوانا و یا گراس نام هاي یکسان یک گیاه داروئی هستند که خواص اعتیاد آوری دارد. این گیاه به دو شکل معمول دود کردنی و خوردنی مورد استفاده قرار می گیرد.

گونه های مختلف گیاه شاهدانه

از گیاه شاهدانه سه گونه اصلی شناسایی شده است. این سه گونه با ویژگی های خاص خود توسط گیاهشناسان خبره قابل شناسایی است. این گیاه در ابتدا خودرو بوده و از قدیمی ترین گیاهان قابل کشت روی کره زمین بوده است. بهترین کیفیت بذر گیاه شاهدانه را از عطاری دیجی عطار تهیه نمایید.‌ روغن بذر این گیاه بیشترین اثرات مسکن را برای درمان درد های عصبی و رماتیسمی دارد.‌

مهمترین اثرات نامناسب مواد مخدر گیاه شاهدانه

اگر برای تجربه و سرگرمی می خواهید برای یک بار هم که شده این ماده مخدر را تجربه کنید به عوارض بسیار زیاد آن فکر کنید. پس از کمی تامل حتما از این تجربه پشیمان خواهید شد. در این قسمت از مقاله به مهمترین اثرات نامطلوب این مواد روان گردان در بدن می پردازیم‌. توجه داشته باشید که این ماده مخدر می تواند مانند شمشیر دو لبه عمل کند و فواید بسیاری را در عمل پزشکی و درمانی داشته باشد.

• اعتیاد

• مشکلات و عوارض مغزی و عصبی

• میل به خوردن بیش از حد غذا

• مشکلات تنفسی بسیار

• آسیب به قلب

با این همه آسیب حتما از مصرف این مواد روان گردان منصرف خواهید شد.

مهم ترین ماده اعتیاد آور گیاه شاهدانه

آیا ترکیب اصلی اعتیادآور گیاه شاهدانه را می شناسید؟ تتراهیدروکانابینول مهمترین ماده مخدر شناسایی شده در گیاه شاهدانه است. این همه مشکلات اعتیاد در جامعه و کشورهای مختلف به خاطر این ترکیب است. این ترکیب در تمامی قسمت های این گیاه وجود دارد و آن چه که تفاوت دارد غلظت و مقدار آن در بخش هاي مختلف این گیاه است.

گل ها و سر شاخه های گل دار شاهدانه- فروشگاه عطاری دیجی عطار

تولید بیشترین مواد مخدر

به نظر شما بیشترین مواد مخدر از کدام گیاه استخراج می شود؟ بله درست حدس زدید گیاه شاهدانه در زمینه تولید انواع مواد مخدر یا روانگردان در رتبه اول است. اگر چه از لحاظ مصرف این ماده توسط مردم عادی جامعه با مشکلات اجتماعی زیادی روبرو هستیم ولی اگر از منظر طب پزشکی و استفاده از آن در صنایع داروسازی مورد توجه قرار گیرد اهمیت زیادی دارد.

بیشترین غلظت مواد مخدر گیاه شاهدانه

به نظر شما بیشترین مواد مخدر را از کدام قسمت گیاه شاهدانه می توان استخراج کرد؟ کدام قسمت گیاه شاهدانه مخدر است؟

بیشترین مقدار ماده مخدر گیاه شاهدانه در گل ماده و برگ گیاه نر شاهدانه تجمع دارد. رزین این گیاه نیز از لحاظ تجمع مواد مخدر مورد توجه بسیاری از افراد است. پس یادتان باشد که برگ ها و گل این گیاه از لحاظ میزان مواد مخدر غنی تر از سایر بخش های این گیاه است.

گیاه شاهدانه

پایه نر و ماده گیاه شاهدانه از بعضی لحاظ با یکدیگر تفاوت هایی دارند. با شناخت این نشانه ها می توان این دو پایه را از یکدیگر تشخیص داد. حالا شاید بپرسید شناخت این دو پایه چه سودی دارد؟ شاید برای شما نیز جالب باشد که میزان مواد مخدر قسمت های مختلف این دو پایه یکسان نیست و با شناسایی قسمت هایی که میزان مواد مخدر بیشتری دارند سود بیشتری به دست خواهید آورد. به نظر شماکدام قسمت گیاه شاهدانه مخدر است و از این لحاظ قابل استفاده است؟

مهمترین تفاوت های پایه نر و ماده شاهدانه

در پایه ماده گل ها بدون دمبرگ در محل گره ها تشکیل می شوند. شاید جالب باشد که بدانید پایه نر در زمان گل دهی زرد شده ولی پایه ماده همچنان به رشد خود در این زمان ادامه می دهد.

مهمترین مواد روان گردان در گیاه شاهدانه

برگ های پایه نر و ماده هر دو دارای مواد روان گردان هست. گل آذین غیر بارور گیاهان ماده نیز برای تولید مواد روان گردان مورد استفاده قرار می گیرند. راستی رزین های این گیاه نیز از لحاظ میزان مواد مخدر غنی است.

برگ های شاهدانه و خواص روان گردان- دیجی عطار

ماری جوانا

ماده مخدر ماری جوانا از سر گل و برگ های پایه ماده استخراج می شود. پس با شناسایی پایه ماده این گیاه و جداسازی سر گل و برگ های حاوی غده های رزینی می توان بیشترین مقدار ماری جوانا را شناسایی نمود.

حشیش

همه ما نام حشیش را حداقل یک بار به گوشمان خورده است. آیا می دانید از کدام قسمت گیاه شاهدانه حشیش به دست می آید؟ سر شاخه های گلدار گیاه شاهدانه حاوی مواد ترشحی صمغ مانند هستند که در صورت برداشت از آن ها حشیش تولید می شود. پایه های ماده منبع اصلی تولید حشیش هستند، در این پایه ها برگ ها، ساقه هایی که حاوی غده های رزینی مانند هستند برای این منظور قابل برداشت هستند. اگر اطلاعات بیشتری در مورد رزین ها بخواهید بدانید، این رزین ها حاوی غده های کوچکی مملو از صمغ هستند که روی گیاه ایجاد می شوند. با جمع آوری و خارج سازی این صمغ ها مواد مخدر به دست می آید.

بنگ چیست

اگر سرشاخه های به گل نشسته گیاه شاهدانه را جمع آوری و خشک نماییم حاوی مواد مخدر و اعتیاد آوری هستند که بنگ نامیده می شوند. برای تولید بنگ حتما نیازی به جمع آوری مواد رزینی غده ها نیست و خود سرشاخه ها نیز حاوی مواد روان گردان هستند.

نام گذاری های مختلف مواد مخدر

همانطور که اشاره شد تمامی قسمت های گیاه شاهدانه خواص اعتیادآور دارند. نام تعداد زیادی مواد مخدر می شناسید، آیا علت این تفاوت در نامگذاری را می دانید؟ شاید برای شما نیز جالب باشد بسته به اینکه مواد مخدر از چه قسمتی از گیاه شاهدانه جداسازی شده باشد نام هاي متفاوتی دارد.

اگر برگ های گیاه شاهدانه برای تولید مواد مخدر مورد استفاده قرار بگیرد به آن علف یا گراس می گویند. ماری جوانا یا حشیش از صمغ گیاه شاهدانه تولید می شود.‌ واضح است که ماده مخدر گل نیز از گل شاهدانه گرفته می شود.

نکته پایانی

در این مقاله به طور مفصل به بررسی این که کدام قسمت گیاه شاهدانه مخدر است پرداختیم؟ این موضوع بیشتر جنبه علمی و تحقیقاتی دارد و همه شما عزیزان می دانید که استفاده از این گیاه مخدر در طول زمان بیشترین اثرات منفی را در جسم و روح دارد. از آن جا که این مواد با ایجاد وابستگی زندگی عادی فرد را با اختلال مواجه می کنند بهتر است حتی برای کنجکاوی نیز به سراغ مصرف آن ها نرویم و از تجارب دیگر افراد جامعه و نابسامانی زندگی آن ها درس بگیریم.

کدام قسمت گیاه شاهدانه مخدر است
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
کدام قسمت گیاه شاهدانه مخدر است
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
کدام قسمت گیاه شاهدانه مخدر است
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
کدام قسمت گیاه شاهدانه مخدر است
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
کدام قسمت گیاه شاهدانه مخدر است
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن