خوراکی های شب یلدا ساده

خوراکی های شب یلدا ساده

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1402/9/13
خوراکی های شب یلدا ساده

شب یلدا یکی از شب‌های مهم برای ما ایرانیان است که رسم داریم خوراکی‌های خوشمزه و متنوع را تهیه کنیم و در این شب در کنار دوستان و عزیزان خودمان میل نماییم. پذیرایی از مهمانان در شب یلدا می‌تواند برای بسیاری از افرادی که قصد برگزاری دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی در این شب یلدا را دارند، بسیار مهم باشد. با این حال با بالا رفتن هزینه‌های خرید خوراکی‌های گران قیمت، شاید بهتر باشد که به سراغ خوراکی‌های شب یلدا ساده بروید. خوراکی‌هایی که هم قیمت ارزانی دارند، هم می‌توانند منحصر به فرد و جدید نیز باشند. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با خوراکی‌های خوشمزه شب یلدا ساده آشنا کنیم.

خوراکی‌های شب یلدا ساده و خوشمزه- دیجی عطار

شب یلدا و خوراکی‌های خوشمزه

شب یلدا تداعی بلندترین شب سال است. در این شب فال حافظ خوانده می‌شود و خوراکی‌های خوشمزه و با طعم‌های عالی سرو می‌شوند تا مهمانان بتوانند ساعات خوشی را در کنار هم حضور داشته باشند. شب یلدا دارای رسم و رسومات مختلفی است. از سرو غذاهای خوشمزه تا میل کردن خوراکی‌های متنوع تا پاسی از شب.

اکثر مردم از قبل از شب یلدا به دنبال خرید خوراکی‌های خوشمزه مانند آجیل‌ها، پسته، بادام و... هستند. پشمک، شیرینی‌های سنتی و... هستند. به غیر از این خوراکی‌های خوشمزه، می‌توانید از خوراکی‌های شب یلدا ساده نیز استفاده کنید که هم طعم لذیذی دارند، هم می‌توانند سالم و منحصر به فرد باشند. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با خوراکی‌های ساده شب یلدا آشنا کنیم.

دمنوش‌های مناسب شب یلدا

همیشه قرار نیست با چای از مهمانان خودتان در شب یلدا پذیرایی کنید. مهمانان شما دوست دارند نوشیدنی‌های گرم متنوع بخورند و شاید چای برای آن‌ها تکراری باشد. به خصوص حالا که فرصت دورهمی دارید، بهتر است که از دمنوش‌های مناسب به عنوان خوراکی‌های شب یلدا ساده استفاده کنید. این دمنوش‌ها می‌توانند به جای چای مورد استفاده قرار گیرند و طعم بسیار لذت بخشی را به همراه داشته باشند.
دمنوش‌های مناسب شب یلدا بسیار متنوع هستند. می‌توانید بر اساس سلایق و بازه‌های سنی هر یک از مهمانان خودتان دمنوش‌های مختلفی را در این شب سرو کنید و مهمانان خودتان را خوشحال نمایید. برای اینکه برای انتخاب بهترین دمنوش‌های شب یلدا شما را راهنمایی کنیم، چند نمونه از این دمنوش‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

شب یلدا و خوراکی‌های خوشمزه- عطاری دیجی عطار

دمنوش چای ترش

چای ترش یکی از خوشمزه‌ترین دمنوش‌هایی است که هم ظاهر رسمی دارد هم به دلیل خواص متنوع خودش می‌تواند برای هر بازه سنی مناسب باشد. اگر دوست دارید از مهمانان خودتان به بهترین شکل پذیرایی کنید، دمنوش چای ترش یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است. این دمنوش حاوی ترکیبات ترش و خوشمزه‌ای است که حتما با خوردن آن‌ها نهایت لذت را می‌برید.

اگر قرار است با چای ترش در شب یلدا از مهمانان پذیرایی کنید، کافیست که از شیرینی‌های خوشمزه نیز در کنار چای ترش استفاده کنید. ترکیب شیرینی، رنگ زیبای چای ترش و طعم خاص این چای در کنار این شب طولانی برای شما و مهمانانتان لذت بخش خواهد بود.

چای به

به پر از فایده است. به خصوص اگر آن را در روزهای سرد زمستانی و پاییزی مصرف کنید. حالا که قرار است از فصل پاییز به فصل زمستان بروید، بهتر است که به جای خوردن چای‌های غیر مفید به سراغ چای‌هایی بروید که دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند و بدن شما را قوی می‌کنند. چای به یکی از بهترین این چای‌ها است که هم می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند، هم طعم و عطر بسیار خوبی دارد.

چای به را می‌توانید به جای چای سیاه سرو کنید. فقط کافیست که آن را به خوبی دم کنید و از یک فروشگاه معتبر به خشک شده را تهیه کنید تا طعم این چای برای مهمانان شما لذت بخش و فوق العاده باشد. از شیرینی‌های خوشمزه و پشمک نیز می‌توانید در کنار چای به استفاده کنید تا پذیرایی شما تکمیل شود.

چای سبز

چای سبز یکی از خوشمزه‌ترین چای‌هایی است که احتمالا با مصرف آن می‌توانید آرامش خوبی قبل از خواب داشته باشید. چای سبز حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی است و به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند. اگر می‌خواهید مهمانان خودتان را آماده ورود به زمستان کنید، چای سبز یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است. به ویژه اینکه این چای دارای ترکیبات تقویت کننده سیستم ایمنی بدن نیز می‌باشد.
چای سبز جزء چای‌های پرطرفدار نیست. معمولا افراد مسن ترجیح می‌دهند که این چای را مصرف کنند و از خواص آن بهره مند شوند. ولی اگر دوست دارید کمی متنوع پذیرایی کنید، این چای یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است. می‌توانید مقداری هل نیز به چای خودتان اضافه کنید. در نهایت با قرار دادن یک اسلایس لیمو خشک روی لیوان چای سبز یک چای خوشمزه و منحصر به فرد خواهید داشت.

چای سیب

سیب یکی از میوه‌های زمستانه است که به دلیل داشتن خواص متنوع توانسته به یکی از بهترین میوه‌ها تبدیل شود. اگر دوست دارید یک چای پرفایده و با خواص آنتی اکسیدانی مختلف میل کنید، چای سیب یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است. این چای دارای ترکیبات مفیدی است که هر کدام می‌توانند نقش مهمی را در سلامت عمومی بدن ایفا کنند. طعم و عطر چای سیب نیز مانند چای به فوق العاده است.
اگر دوست دارید یک چای خوش طعم به مهمانان خودتان بدهید و آن را در کنار شیرینی پای سیب سرو کنید، چای سیب یکی از بهترین انتخاب‌ها است. کافیست که چای خشک شده سیب را تهیه کنید و آن را دم کنید. می‌توانید در کنار چای سیب از چای به، چای ترش و سایر چای‌های خوشمزه نیز برای پذیرایی از مهمانان خودتان استفاده کنید تا از طعم بی نظیر این چای‌ها بهره مند شوید.

شربت خاکشیر، یکی از خوراکی‌های شب یلدا ساده

همیشه قرار نیست از پشمک و شربت‌های شیرین که هیچ فایده‌ای برای بدن ندارند، برای پذیرایی در شب یلدا استفاده کنید. گاهی اوقات خوراکی‌های شب یلدا ساده باید دارای طعم و مزه خاص و در عین حال فواید بی نظیری نیز باشند. شربت خاکشیر یکی از بهترین شربت‌هایی است که می‌تواند در شب یلدا مورد استفاده قرار گیرد و خواص بسیار زیادی برای بدن داشته باشد.

شربت خاکشیر حاوی ترکیبات مفید و طبع نسبتا خنکی است. می‌توانید برای تهیه این شربت چند قاشق خاکشیر را در یک پارچ آب خنک بریزید و یک شربت خوش طعم با شکر یا سکنجبین تهیه کنید. این شربت با دانه‌های خاکشیر می‌تواند زیبایی سفره شب یلدای شما را چندین برابر کند. کافیست که این شربت را در لیوان‌های جذاب و شیشه‌ای سرو کنید.

توپک خرما و کنجد برای پذیرایی در شب یلدا- عطاری آنلاین دیجی عطار

توپک خرما و کنجد برای پذیرایی در شب یلدا

اگر می‌خواهید هزینه زیادی برای تهیه خوراکی‌های شب یلدا ساده نکنید و در عین حال دوست دارید شیرینی‌های خوشمزه و مفید در خانه درست کنید، توپک خرما را فراموش نکنید. توپک خرما یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌هایی است که می‌توانید در کنار دمنوش‌های مختلف به ویژه چای ترش سرو کنید. فقط کافیست که مقداری خرمای تازه را از فروشگاه‌ها بخرید و دست به کار شوید.

در ابتدا باید هسته‌های خرما را بگیرید و آن‌ها را له کنید. هر چقدر خرماها بیشتر له شوند، راحت‌تر حالت می‌گیرند و گرد می‌شوند. می‌توانید بیسکوییت خرد شده نیز به خرما اضافه کنید تا طعم شیرینی خرما کاهش پیدا کند و هزینه تهیه این شیرینی خوشمزه به حداقل برسد. حالا باید خرماهای له شده را فرم بدهید و آن‌ها را گرد کنید. برای اینکه این توپک‌ها جذاب و زیبا باشند، کافیست که آن‌ها را در مقداری کنجد بغلتانید. می‌توانید برخی از توپک‌ها را در گل سرخ خشک شده یا پودر هل نیز قرار دهید تا توپک‌های رنگی و رنگی و جذاب داشته باشید.

چای هل را برای پذیرایی از مهمانان فراموش نکنید

اگرچه دمنوش‌های مختلفی برای پذیرایی از مهمانان در شب یلدا وجود دارند، اما اکثر مهمانان هنوز هم چای سیاه را ترجیح می‌دهند. پس اگر می‌خواهید یک مهمانی بدون نقص داشته باشید، باید در میان دمنوش‌های مختلف چند فنجان چای سیاه نیز قرار بدهید. چای سیاه می‌تواند با گیاهان مختلفی ترکیب شود تا طعم و مزه متفاوتی داشته باشد. اما یکی از گیاهان پرطرفدار که پیشنهاد می‌کنیم آن را از دست ندهید، هل است.

چای هل یکی از بهترین ترکیبات گیاهی است که می‌تواند تاثیر زیادی روی سلامت جسمی داشته باشد. کافیست که در کنار چای سیاه، چند تکه هل نیز به چای اضافه کنید. برای اینکه عطر و بوی هل در چای آزاد شوید، باید آن را له کنید. در نهایت با اضافه کردن دانه‌های هل و ترکیب کردن آن با چای می‌توانید یک چای خوشمزه داشته باشید. اگر به ظاهر چای هم اهمیت می‌دهید، می‌توانید یک گل سرخ نیز روی فنجان‌های چای قرار بدهید.

خوراکی های شب یلدا- فروشگاه اینترنتی دیجی عطار

برای هدیه شب یلدا چی بخریم؟

در میان خوراکی‌های شب یلدا ساده، خوراکی‌هایی هستند که می‌توانید آن‌ها را به عنوان هدیه در شب یلدا بخرید. اگرچه هدایای متنوعی وجود دارند که می‌توانند در شب یلدا به مهمانان ارائه شوند، اما هیچ هدیه‌ای نمی‌تواند به اندازه یک باکس دمنوش فوق العاده و منحصر به فرد باشد. باکس‌های دمنوش دارای چند گیاه متنوع هستند که می‌توانید آن‌ها را برای هدیه به مهمانان خودتان انتخاب کنید.

برای زیبایی سفره شب یلدای خودتان نیز می‌توانید از باکس‌های دمنوش شب یلدا استفاده کنید. باکس‌هایی که منحصر به فرد و خاص هستند و البته دارای چند گیاه رنگارنگ و جذاب می‌باشند. فراموش نکنید که به غیر از ظاهر جذاب این باکس‌ها، کیفیت گیاهان دارویی به کار رفته در این باکس‌ها نیز مهم است. پس تلاش کنید که از فروشگاه‌های معتبر برای خرید باکس دمنوش شب یلدا اقدام کنید.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با خوراکی‌های شب یلدا ساده آشنا کردیم. خوراکی‌هایی که با طعم لذیذ و خاص خودشان می‌توانند برای برای پذیرایی از مهمانان در این شب مورد استفاده قرار گیرند. خوراکی‌های شب یلدا ساده طعم بی نظیری دارند و البته با قیمت ارزان نیز قابل تهیه‌اند. شیرینی‌های خوشمزه‌ای نیز وجود دارند که علاوه بر محصولات معرفی شده در این مقاله می‌توانید آن‌ها را در منزل تهیه کنید. برای تهیه این شیرینی‌ها اگر نیاز به کنجد، هل و هر محصول دیگری دارید، می‌توانید به سایت عطاری دیجی عطار مراجعه کنید و این ترکیبات خوشمزه را تهیه کنید. در سایت دیجی عطار انواع دمنوش‌های معرفی شده، عرقیات گیاهی مانند گلاب وجود دارند. فقط کافیست که آن‌ها را با قیمت مناسب از طریق سایت سفارش دهید و درب منزل دریافت کنید.

خوراکی های شب یلدا ساده
قهوه ترک: بهترین روش برای تهیه انواع قهوه ترک اصیل
خوراکی های شب یلدا ساده
چای: انواع، خواص، مضرات و بهترین طریقه مصرف
خوراکی های شب یلدا ساده
خاکشیر و تخم شربتی: خواص آن برای ورزشکاران، کبد و مو
خوراکی های شب یلدا ساده
خواص دمنوش نعناع چیست؟
خوراکی های شب یلدا ساده
بهترین دمنوش گیاهی برای تنگی نفس