دمنوش های ترکیبی زمستانی

دمنوش های ترکیبی زمستانی

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1402/10/6
دمنوش های ترکیبی زمستانی

حالا که وارد فصل زمستان شده‌ایم، بد نیست عصرهای سرد زمستان خودمان را به یک دمنوش زمستانی خوشمزه دعوت کنید. دمنوش‌های ترکیبی زمستان، بهترین دمنوش‌هایی هستند که می‌توانند برای مصرف روزانه تهیه شوند و فواید بسیار زیادی برای سلامت عمومی بدن داشته باشند. با گیاهان دارویی پرفایده و مغذی، می‌توانید دمنوش‌های خوشمزه زمستانی داشته باشد. البته باید بدانید که هر گیاهی نمی‌تواند با گیاه دیگر ترکیب شود. پس باید به دستورالعمل ترکیب هر یک از گیاهان دارویی توجه داشته باشید. در این مقاله قصد داریم دمنوش‌های ترکیبی زمستانی را به شما معرفی کنیم تا اگر به دنبال این هستید که دمنوش‌های باکیفیت داشته باشید، بتوانید این دمنوش‌ها را تهیه کنید.

بهترین دمنوش‌های ترکیبی زمستانی- دیجی عطار

بهترین دمنوش‌های ترکیبی زمستانی

همه ما دوست داریم دمنوش‌های خوشمزه میل کنیم. اما باید بدانید که هر دمنوشی متناسب با هر فصلی نیست و باید حتما بر اساس فصل و شرایط آب و هوایی، بهترین دمنوش‌ها را تهیه کنید. در فصل سرما، تقاضای مردم به مصرف دمنوش‌های ترکیبی زمستانه افزایش پیدا می‌کند. دمنوش‌هایی که هم پرفایده هستند، هم می‌توانند به سلامت عمومی بدن کمک بسیار زیادی کنند.
انتخاب دمنوش‌های مناسب در فصل زمستان نیازمند تشخیص طبع هر یک از گیاهان دارویی است که در دمنوش به کار می‌روند. توصیه می‌کنیم که دمنوش‌هایی را برای مصرف در فصل زمستان انتخاب کنید که دارای گیاهان دارویی با طبع گرم هستند. در این صورت می‌توانید سیستم ایمنی بدن خودتان را تقویت کنید. از ابتلا به بیماری‌های ویروسی و عفونی جلوگیری کنید. اگر از آن دسته از افرادی هستید که در زمستان هر روز مریض می‌شوید، حتما دمنوش‌هایی که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم را مورد استفاده قرار دهید.

1. دمنوش ترکیبی زنجبیل و لیمو

یکی از بهترین دمنوش‌های ترکیبی در فصل زمستان که اتفاقا تاثیر زیادی روی درمان بیماری سرماخوردگی هم دارد، دمنوش ترکیبی زنجبیل و لیمو است. این دمنوش هم طعم خوبی دارد، هم بسیار گرم است و می‌تواند برای روزهای سرد زمستان عالی باشد. زنجبیل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی بوده و می‌تواند بدن شما را از سرماخوردگی دور نگه دارد. همچنین لیمو به کار رفته در این دمنوش خواص بسیار زیادی دارد و می‌تواند برای جلوگیری از احتقان نیز مورد استفاده قرار گیرد.

برای تهیه این دمنوش، کافیست که 2 عدد لیمو را با عصاره زنجبیل یا زنجبیل تازه و مقداری آب گرم مخلوط کنید و اجازه دهید تا روی حرارت غیر مستقیم دم بکشد. پس از گذشت 20 دقیقه دمنوش شما آماده است و می‌توانید با مقداری عسل آن را شیرین کنید تا طعم دمنوش شما ترش و شیرین شود.

10 تا از بهترین دمنوش‌های زمستانی- عطاری دیجی عطار

2. دمنوش فلفل سیاه و لیمو

فلفل سیاه یکی از ادویه‌های فوق العاده مفید برای سلامت عمومی بدن است که نقش بسیار مهمی را در بهبود گردش خون، سم زدایی خون، کاهش التهاب در بدن و ... ایفا می‌کند. همچنین در کنار فلفل سیاه می‌توانید از لیموترش که یک میوه خوشمزه و پر از ویتامین C است نیز استفاده کنید.

برای تهیه دمنوش فلفل سیاه و لیمو، کافیست که یک لیوان آب گرم را درون یک قوری بریزید. سپس مقداری فلفل سیاه و لیمو ترش به آن اضافه کنید. بهتر است که از دانه‌های پودر نشده فلفل سیاه استفاده کنید و اجازه دهید دمنوش شما دم بکشد. سپس می‌توانید یک قاشق چای خوری عسل به این دمنوش اضافه کرده و آن را میل کنید.

3. دمنوش گل بنفشه و گل سرخ

دمنوش گل بنفشه و گل سرخ یک دمنوش ترکیبی فوق العاده است که می‌تواند برای سرمای زمستان فوق العاده عمل کند. گل سرخ در این دمنوش ریه‌ها را مقاوم می‌کند و باعث افزایش قوای بدنی می‌شود. همچنین برای درمان سرماخوردگی، گرفتگی بینی و آنفولانزا می‌توان از این دمنوش استفاده کرد.

برای تهیه دمنوش گل بنفشه و گل سرخ کافیست که به مقدار مساوی گل بنفشه و گل سرخ را درون آب جوش و در قوری بریزید و اجازه دهید تا دم بکشد. حال می‌توانید دمنوش خودتان را صاف کنید و هر روز یک لیوان از این دمنوش را میل کنید.

4. چای سیاه، دارچین و لیمو

چای سیاه خود یک گیاه دارویی است که می‌تواند تاثیر زیادی روی سلامت عمومی بدن داشته باشد. حال اگر ترکیبات دیگری را به این چای اضافه کنید، بیشتر از خواص آن بهره مند خواهید شد. دارچین یکی از ادویه‌های پرفایده است که می‌تواند با طبع گرم خود به تقویت سیستم ایمنی بدن در روزهای سرد سال کمک کند. لیمو نیز سرشار از ویتامین C بوده و به عنوان یک مکمل عالی برای این دمنوش عمل می‌کند.
برای تهیه این دمنوش ترکیبی زمستانی و خرید گیاهان دارویی آن می‌توانید به سایت دیجی عطار مراجعه کنید. سپس یک عدد چوب دارچین را در پودر چای بریزید و اجازه دهید تا با آب جوش دم بکشد. حالا می‌توانید چند قطره آب لیمو را به همراه عسل به فنجان چای خود اضافه کنید و یک ترکیب خوشمزه و پرفایده داشته باشید.

5. دمنوش ترکیبی لیمو عمانی و گل گاوزبان

اگر به دنبال تهیه دمنوش‌های ترکیبی زمستانی هستید و می‌خواهید از فواید این دمنوش‌ها بهره مند شوید، این دمنوش را حتما امتحان کنید. دمنوش گل گاوزبان می‌تواند یک دمنوش خوش طعم، خوش رنگ و آرامش بخش باشد که فواید بسیار زیادی برای بدن دارد.

برای تهیه دمنوش ترکیبی لیمو عمانی و گل گاوزبان کافیست که حدود 5 الی 8 گرم از گیاه گل گاوزبان را در یک لیوان آب جوش بریزید و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا به مدت 15 الی 20 دقیقه دم بکشد. سپس می‌توانید دمنوش را صاف کنید و یک عدد اسلایس لیمو عمانی را در آن قرار دهید و پس از گذشت چند دقیقه این دمنوش خوشمزه را بنوشید.

10 تا از بهترین دمنوش‌های ترکیبی برای زمستان- عطاری آنلاین دیجی عطار

6. دمنوش دارچین، هل و زعفران

یکی از دمنوش‌های ترکیبی زمستانی که فواید بسیار زیادی برای بدن دارد، دمنوش دارچین، هل و زعفران است. این دمنوش از هل سبز خرد شده، زعفران، چوب دارچین به دست می‌آید و طعم بی نظیری دارد. می‌توانید مقداری چای سیاه نیز به این دمنوش اضافه کنید. ولی اگر دوست دارید یک دمنوش شبانه داشته باشید، بهتر است که بدون چای سیاه از این دمنوش استفاده کنید. دمنوش دارچین، هل و زعفران برای درمان دردهای استخوانی نیز مفید است.

برای تهیه این دمنوش ترکیبی پرفایده کافیست که هل خرد شده را به همراه چوب دارچین و زعفران درون یک قوری حاوی آب جوش بریزید. اجازه دهید تا این دمنوش به مدت 15 الی 20 دقیقه دم بکشد. سپس آن را دم کرده و میل کنید. برای خوش طعم کردن این دمنوش، می‌توانید 1 قاشق چایخوری عسل نیز به آن اضافه کنید.

7. دمنوش ترکیبی نعناع و اسطوخودوس

اگر قصد خرید دمنوش‌های زمستانه را دارید و می‌خواهید دمنوش به سلامت اعصاب و روان شما نیز کمک کند، دمنوش ترکیبی نعناع و اسطوخودوس یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما است. این دمنوش در روزهایی که استرس و اضطراب زیاد دارید به شما کمک می‌کند تا استرس و نگرانی خودتان را کاهش دهید. این دمنوش برای داشتن خواب عمیق نیز توصیه می‌شود. پس می‌توانید شب‌ها قبل از خواب این دمنوش ترکیبی و خوشمزه را میل کنید. دمنوش ترکیبی اسطوخودوس و نعناع عطر بسیار خوبی دارد و به عقیده کارشناسان این دمنوش به دلیل داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی، می‌تواند از آزاد شدن سلول‌های سرطانی جلوگیری کند.

برای تهیه این دمنوش ترکیبی زمستانی کافیست که یک قاشق غذاخوری نعناع خشک شده را به یک چهارم غذاخوری اسطوخودوس اضافه کنید. حال این ترکیب را در یک لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه دم بکشد. حالا دمنوش شما آماده است و کافیست که یک قاشق چای خوری عسل به این دمنوش اضافه کنید و آن را نوش جان نمایید.

8. دمنوش ترکیبی سیب و دارچین

سیب و دارچین طعم بسیار نوستالژی دارند. اگر می‌خواهید یک دمنوش خوشمزه و پرفایده برای روزهای سرد زمستان داشته باشید، ما به شما دمنوش ترکیبی سیب و دارچین را پیشنهاد می‌کنیم. این دمنوش باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و مزه خوب آن به شما این امکان را می‌دهد تا این دمنوش را برای مهمانان خودتان نیز سرو کنید.

برای تهیه دمنوش سیب و دارچین می‌توانید یک قوری آب جوش تهیه کنید. یک عدد سیب تازه متوسط با خرد کنید و یک عدد چوب دارچین نیز تهیه کنید. حالا سیب تازه را با یک عدد چوب دارچین در آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت 10 الی 20 دقیقه دم بکشد تا یک دمنوش خوشمزه و پرفایده داشته باشید.

بهترین دمنوش‌های ترکیبی برای فصل زمستان- دیجی عطار

9. دمنوش ترکیبی مریم گلی و لیمو

مریم گلی یکی از گیاهان دارویی پرطرفدار در طب سنتی است که می‌تواند به درمان اسهال، التهاب و فشار خون بدن کمک کند و باعث کنترل نفخ شود. دمنوش مریم گلی و لیمو می‌تواند تاثیر زیادی روی کنترل التهاب و مشکلات دستگاه گوارش داشته باشد. می‌توانید با این دمنوش هم سیستم ایمنی بدن خودتان را تقویت کنید و هم التهاب را در بدن کاهش دهید.

برای تهیه دمنوش مریم گلی و لیمو کافیست که یک قوری آب جوش را تهیه کنید. سپس 30 گرم مریم گلی را به همراه نصف قاشق چایخوری پوست لیمو و 3 قاشق غذاخوری آب لیمو در آب جوش بریزید. حالا اجازه دهید تا به مدت 5 تا 10 دقیقه دمنوش شما دم بکشد و سپس به آن عسل اضافه کنید.

10. دمنوش گل قاصدک و نعناع

این روزها بسیاری از مردم به دنبال خرید انواع داروهای گیاهی برای لاغری هستند. فارغ از اینکه بعضی از دمنوش‌های ترکیبی زمستانی می‌توانند به لاغری و کاهش وزن کمک کنند. دمنوش ترکیبی گل قاصدک و نعناع حاوی ترکیباتی است که می‌توانند به کاهش وزن و لاغری کمک بسیار زیادی بکنند. این دو ترکیب گیاهی به پاکسازی بدن و سم زدایی آن کمک بسیار زیادی می‌کنند. همچنین این دمنوش باعث افزایش سوخت و ساز بدن نیز می‌شود.

برای تهیه دمنوش ترکیبی گل قاصدک و نعناع، کافیست که 1 قاشق چایخوری برگ نعناع خشک شده را با 1 قاشق چایخوری گل قاصدک خشک شده ترکیب کنید و اجازه دهید دمنوش دم بکشد. سپس مقداری آب لیمو نیز در هنگام سرو دمنوش به آن اضافه کنید. بهترین زمان مصرف این دمنوش برای لاغری و کاهش وزن، 30 دقیقه پس از صرف شام و ناهار است.

خرید گیاهان دارویی برای تهیه دمنوش‌های زمستانی

در این مقاله شما را با انواع دمنوش‌های ترکیبی زمستانی آشنا کردیم. دمنوش‌های معرفی شده می‌توانند تاثیر زیادی روی کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا در روزهای سرد زمستان داشته باشند. پس مصرف آن‌ها را جدی بگیرید و تا جای ممکن از مصرف گیاهان دارویی که طبع سردی دارند در زمستان خودداری کنید. شما می‌توانید برای خرید گیاهان دارویی با بهترین کیفیت جهت تهیه دمنوش‌های زمستانی به سایت عطاری اینترنتی دیجی عطار مراجعه کنید و از طریق این سایت سفارش خودتان را ثبت کنید. سایت دیجی عطار به سراسر کشور ایران ارسال دارد و می‌توانید بدون دغدغه از طریق این سایت اقدام به خرید روغن‌های گیاهی، گیاهان دارویی و انواع داروهای گیاهی نیز کنید.

سوالات یا پیشنهادات
دمنوش های ترکیبی زمستانی
قهوه ترک: بهترین روش برای تهیه انواع قهوه ترک اصیل
دمنوش های ترکیبی زمستانی
چای: انواع، خواص، مضرات و بهترین طریقه مصرف
دمنوش های ترکیبی زمستانی
خاکشیر و تخم شربتی: خواص آن برای ورزشکاران، کبد و مو
دمنوش های ترکیبی زمستانی
خواص دمنوش نعناع چیست؟
دمنوش های ترکیبی زمستانی
بهترین دمنوش گیاهی برای تنگی نفس