طرز تهیه انواع دمنوش های ترکیبی

طرز تهیه انواع دمنوش های ترکیبی

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1402/10/19
طرز تهیه انواع دمنوش های ترکیبی

اگر تا به حال اقدام به سفارش دمنوش‌های گیاهی کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که اکثر دمنوش‌های موجود در بازار به صورت ترکیبی هستند و از چند ترکیب گیاهان مختلف تشکیل شده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که دمنوش‌های ترکیبی در میان مردم محبوبیت بسیار بیشتری نسبت به دمنوش‌های غیر ترکیبی دارند. اگر با طرز تهیه انواع دمنوش‌های ترکیبی آشنایی داشته باشید، می‌توانید بدون نیاز به صرف زمان یا هزینه زیاد هر روز خودتان یا مهمان خود را به دمنوش‌های خوشمزه و متنوع مهمان کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با دستور تهیه انواع دمنوش‌های ترکیبی که می‌توانند طعم فوق العاده‌ای داشته باشند و علاوه بر آن بسیار پرخاصیت هستند آشنا کنیم.

انواع دمنوش‌های ترکیبی- دیجی عطار

منظور از دمنوش‌های ترکیبی چیست؟

احتمالا شما هم تا به حال در مورد دمنوش‌های ترکیبی چیزهای زیادی شنیده‌اید. این دمنوش‌ها از ترکیب چند گیاه دارویی مختلف تشکیل شده‌اند که هر کدام می‌توانند طعم و مزه فوق العاده‌ای داشته باشند. به همین خاطر به این دمنوش‌ها، دمنوش‌های ترکیبی گفته می‌شود. دمنوش‌هایی که از ترکیب چند گیاه مختلف تشکیل می‌شوند، بسیار پرفایده هستند و در عین حال به دلیل داشتن طعم‌های متفاوت خاص و خارق العاده می‌باشند.

گاهی اوقات نمی‌توان برای درمان و کنترل بیماری‌های مختلف از یک نوع دمنوش استفاده کرد و نیاز به مصرف دمنوش‌های مختلف است. اما به هر حال افراد قادر نیستند که از چند گیاه دارویی در طول روز برای تهیه دمنوش‌های متفاوت استفاده کنند. به همین خاطر دمنوش‌های ترکیبی که البته بر اساس نظر متخصصین طب سنتی تجویز شده‌اند، مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند از ترکیب چند گیاه دارویی که برای یک شرایط خاص مفید هستند، به دست بیایند.

طرز تهیه انواع دمنوش‌های ترکیبی خوشمزه و پرفایده

تهیه دمنوش‌های ترکیبی نیاز به تخصص و تجربه دارد. بدین شکل نیست که شما چند گیاه دارویی مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید و یک دمنوش دلخواه داشته باشید. ممکن است برخی از گیاهان دارویی قابلیت ترکیب با یکدیگر را نداشته باشند یا اینکه با هم تداخل ایجاد کنند. بنابراین قبل از اینکه گیاهان دارویی مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید، حتما با یک متخصص طب سنتی مشورت نمایید.

در ادامه دمنوش‌های ترکیبی خوشمزه‌ای را که متخصصین طب سنتی آن‌ها را بی ضرر دانسته‌اند، به شما معرفی می‌کنیم. اما فراموش نکنید که این دمنوش‌ها زمانی می‌توانند فواید زیادی برای بدن داشته باشند که مطابق با طبع و مزاج شما باشند. از این رو باز هم باید برای مصرف این دمنوش‌های گیاهی با متخصصین طب سنتی مشورت کنید. به خصوص اگر دارای شرایط خاص مانند بارداری و شیردهی هستید و یا سن شما زیر 18 سال است.

دمنوش سوسن، دارچین و چای

اگر به دنبال یک دمنوش تقویت کننده سیستم ایمنی بدن هستید که از آب میوه‌های خوشمزه نیز تشکیل شده باشد، می‌توانید دمنوش ترکیبی سوسن، دارچین و چای را انتخاب کنید. این دمنوش از ترکیب آب پرتقال تازه، آب لیمو، سوسن، چوب دارچین و چای تشکیل شده است. در نهایت می‌توانید برای طعم دار کردن این دمنوش به آن عسل نیز اضافه کنید.

برای تهیه این دمنوش خوشمزه ابتدا باید اجازه دهید تا آب جوش بیاید. سپس تمامی این ترکیبات ذکر شده را به آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید تا به مدت 10 دقیقه روی حرارت ملایم دم بکشد. حالا می‌توانید چوب دارچین را به چای اضافه کنید و پس از گذشت چند دقیقه آن را با عسل شیرین کرده و میل نمایید.

دمنوش ترکیبی زنجبیل، فلفل و سیر

یک دمنوش ترکیبی فوق العاده گرم و عالی که می‌تواند تاثیر زیادی روی کاهش علائم سرماخوردگی داشته باشد، این دمنوش است. اگر طعم سیر را دوست داشته باشید، این چای گرم بهترین گزینه برای شما می‌باشد. زنجبیل، سیر، فلفل، چای دلخواه و عسل ترکیبات تشکیل دهنده موجود در این دمنوش هستند.

برای تهیه این دمنوش خوشمزه می‌توانید 4 برش زنجبیل را به همراه یک عدد سیر در مقداری چای گرم بریزید و به آن پودر فلفل سیاه اضافه کنید. حالا اجازه دهید تا این دمنوش دم بکشد و می‌توانید به آن عسل اضافه کرده و میل کنید. روزانه 3 الی 4 عدد استکان از این دمنوش را میل کنید تا از خواص آن بهره مند شوید.

دستور انواع دمنوش‌های ترکیبی- عطاری دیجی عطار

دمنوش به لیمو و بهارنارنج

در میان طرز تهیه انواع دمنوش‌های ترکیبی باید توضیحی در مورد نحوه تهیه دمنوش به لیمو و بهارنارنج نیز به شما ارائه کنیم که یک دمنوش فوق العاده خوشمزه و مقوی برای اعصاب است. این دمنوش استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد. باعث کاهش تپش قلب شده و یبوست را نیز درمان می‌کند. می‌توانید برا رفع مشکلات معده و دستگاه گوارش از این دمنوش استفاده کرد.

برای تهیه این دمنوش ترکیبی خوشمزه کافیست که ابتدا اقدام به خرید گیاهان دارویی مورد نیاز از سایت دیجی عطار کنید. سپس می‌توانید دو برگ به لیمو را با سه برگ بهارنارنج ترکیب کرده و درون یک لیوان آب جوش بیندازید تا دم بکشد. سپس روی لیوان را بپوشانید و اجازه دهید تا این ترکیب به مدت 15 دقیقه دم بکشد تا یک دمنوش فوق العاده خوشمزه داشته باشید.

دمنوش ترکیبی بابونه، هل و میخک

دمنوش ترکیبی بابونه، هل و میخک یکی از بهترین دمنوش‌هایی است که می‌توانید برای درمان مشکلات گوارشی مورد استفاده قرار دهید. این دمنوش برای درمان تهوع، استفراغ، اسهال و کاهش قند خون مفید است. همچنین این دمنوش به دلیل داشتن بابونه می‌تواند برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید باشد.

برای تهیه این دمنوش کافیست که یک قاشق چایخوری بابونه را به همراه یک قاشق چایخوری میخک و یک عدد هل کوبیده شده را درون آب جوش بریزید. اگر دوست دارید دمنوش گرم‌تری داشته باشید، کافیست که مقداری دارچین نیز به این ترکیبات اضافه کنید. اجازه دهید تا این دمنوش به مدت 5 الی 10 دقیقه دم بکشد و سپس آن را میل کنید. در حالت عادی و بدون داشتن بیماری می‌توانید 3 بار در روز از این دمنوش میل کنید.

دمنوش ترکیبی چای ترش و دارچین

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های ترش علاقه زیادی نشان می‌دهید، دمنوش ترکیبی چای ترش و دارچین را حتما امتحان کنید. این دمنوش از ترکیب چای ترش، لیمو ترش حلقه شده، شکر، پرتقال ورقه شده و چوب دارچین تهیه می‌شود و می‌تواند خواص بسیار زیادی برای بدن داشته باشد. این دمنوش برای کاهش وزن، لاغری و چربی سوزی مفید است. همچنین به دلیل داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی می‌تواند فواید بسیار زیادی برای بدن جهت جلوگیری از سرطان داشته باشد.

برای تهیه این دمنوش خوشمزه و پرفایده، کافیست که 3 قاشق غذاخوری چای ترش را با دو تکه چوب دارچین در آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه دم بکشد. سپس این دمنوش را صاف کرده و درون یک لیوان بریزید و با اضافه کردن مقدار کمی شکر، آن را شیرین کنید. می‌توانید به جای شکر از عسل نیز استفاده کنید.

روش تهیه انواع دمنوش‌های ترکیبی- عطاری اینترنتی

دمنوش ترکیبی گل گاو زبان و به لیمو

اگر از آن دسته از افرادی هستید که با خستگی زیاد به خانه باز می‌گردید و روز پرکار و پر استرسی داشتید، بهتر است که از گل گاو زبان استفاده کنید. دمنوش ترکیبی گل گاو زبان، به لیمو و لیمو عمانی می‌تواند فواید بسیار زیادی برای شما داشته باشد و باعث کنترل استرس و اضطراب شود. این دمنوش فوق العاده باعث کاهش علائم سرماخوردگی نیز خواهد شد.

می‌توانید مقداری برگ گل گاو زبان خشک شده را با مقداری به لیمو درون آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه دم بکشد. حالا لیمو عمانی اسلایس شده را به این دمنوش اضافه کنید و سپس آن را میل نمایید. اگر دوست دارید دمنوش ترش و شیرین داشته باشید، می‌توانید با مقداری عسل این دمنوش خوشمزه را شیرین کنید.

دمنوش زعفران، گل محمدی و هل

یک دمنوش گرم و آرامش بخش، این دمنوش است. ترکیبی از زعفران، گل محمدی و هل بوده که با رایحه بی نظیر و خواص متنوع خودش می‌تواند برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های شما نیز گزینه خوبی محسوب شود. ترکیبات موجود در این دمنوش به عملکرد سیستم گوارش کمک زیادی می‌کنند. همچنین این دمنوش خاصیت ضد افسردگی، اشتها آوری و تقویت کننده قلب و عروق است.

برای تهیه این دمنوش ترکیبی، کافیست که مقداری زعفران را دم کنید و به یک لیوان آب جوش اضافه کنید. سپس چند عدد گل محمدی را به همراه یک هتل پودر شده به آب جوش اضافه کرده و اجازه دهید تا این ترکیبات با یکدیگر دم بکشند. اگر از آن دسته از افرادی هستید که برای درمان استرس و اضطراب به دنبال خرید انواع داروهای گیاهی هستید، می‌توانید این دمنوش را هم امتحان کنید.

دمنوش زرشک، سیب و چای ترش

این دمنوش ترکیبی هم مخصوص افرادی است که به دمنوش‌های ترش و آنتی اکسیدان علاقه زیادی دارند. ترکیب زرشک، سیب و چای ترش یک دمنوش فوق العاده خوشمزه را به وجود می‌آورد که می‌توانید برای پذیرایی از مهمانان خودتان در فصل گرم سال از این دمنوش استفاده کنید. این دمنوش سرشار از ویتامین سی است و با خاصیت ضد سرطای و ضد میکروبی به سلامت عمومی بدن کمک زیادی می‌کند. همچنین برای کاهش فشار خون و تقویت کبد، می‌توان از این دمنوش استفاده کرد. این دمنوش برای کنترل یبوست و بهبود عملکرد سیستم گوارش نیز بسیار مفید است.

برای تهیه این دمنوش خوشمزه کافیست که یک قاشق چای خوری زرشک را درون آب جوش بریزید. سپس به آن چند تکه سیب اسلایس شده اضافه کنید و با اضافه کردن یک مقدار چای ترش، دمنوش خودتان را دم کنید. حالا اجازه دهید تا دمنوش شما به مدت 20 دقیقه دم بکشد و سپس آن را صاف کرده و در صورت نیاز به آن مقداری عسل اضافه کنید و میل نمایید.

انواع دمنوش‌های ترکیبی پرفایده- دیجی عطار

خرید انواع گیاهان دارویی برای تهیه دمنوش‌های ترکیبی

در این مقاله شما را با طرز تهیه انواع دمنوش‌های ترکیبی آشنا کردیم. هر یک از این دمنوش‌ها خواص بسیار زیادی برای بدن دارند و قطعا مصرف آن‌ها به سلامت عمومی بدن کمک شایانی می‌کند. اما باید توجه داشته باشید که طعم و مزه این دمنوش‌ها بسیار به کیفیت گیاهان دارویی که تهیه می‌کنید، بستگی دارد. به همین خاطر باید سعی کنید که برای خرید انواع گیاهان دارویی به فروشگاه‌های عطاری معتبر که محصولات تازه و باکیفیتی دارند، مراجعه کنید. در فروشگاه اینترنتی دیجی عطار، امکان خرید روغن‌های گیاهی، گیاهان دارویی و همچنین انواع عرقیات وجود دارد. شما می‌توانید برای ثبت سفارش به این سایت مراجعه کرده و با توجه به نیاز خودتان بهترین دمنوش‌های ترکیبی را تهیه کنید.

سوالات یا پیشنهادات
طرز تهیه انواع دمنوش های ترکیبی
قهوه ترک: بهترین روش برای تهیه انواع قهوه ترک اصیل
طرز تهیه انواع دمنوش های ترکیبی
چای: انواع، خواص، مضرات و بهترین طریقه مصرف
طرز تهیه انواع دمنوش های ترکیبی
خاکشیر و تخم شربتی: خواص آن برای ورزشکاران، کبد و مو
طرز تهیه انواع دمنوش های ترکیبی
خواص دمنوش نعناع چیست؟
طرز تهیه انواع دمنوش های ترکیبی
بهترین دمنوش گیاهی برای تنگی نفس