در مورد مورینگا روغن مو چه می دانید

مورینگا روغن مو

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/1/14
مورینگا روغن مو

یکی از مشتقات درخت مورینگا یا درخت معجزه، مورینگا روغن مو است. این گیاه علاوه بر خواص مهمی که در حفظ سلامتی و بهبود بیماری‌ها دارد، تاثیر زیادی در سلامت مو و پوست خواهد داشت. در این مقاله با خواص روغن مورینگا برای حفظ سلامت و رشد مو آشنا خواهید شد.

مورینگا روغن مو

درخت مورینگا یکی از گیاهان بومی آسیای مرکزی استوایی بوده و از آنجایی که تمام قسمت‌های آن دارای خواص درمانی می‌باشند، با نام درخت معجزه نیز شناخته می‌شود. روغن مورینگا از دانه‌های این گیاه بدست آمده و سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی پوست و مو می‌باشد. این روغن حاوی ویتامین C، انواع ویتامین B و چربی‌های غیراشباع می‌باشد. از آنجایی که بیشترین مواد مغذی موجود در این روغن برای رشد و حفظ سلامت مو موثرند، از اصطلاح مورینگا روغن مو نیز برای آن استفاده می‌کنند.

خواص مورینگا روغن مو

با توجه به اینکه روغن مورینگا برای پوست، مو و برخی دیگر از اعضای بدن مفید می‌باشد، از آن در ترکیبات بعضی لوازم آرایشی بهداشتی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، می‌توان از روغن مورینگا به عنوان روغن مخصوص پوست و مو یا برای پخت برخی غذاها استفاده کرد. برخی از خواص مورینگا روغن مو عبارتند از:

تقویت مو

مواد مغذی موجود در این روغن به تولید کراتین کمک کرده و با جلوگیری از شکستن مو، باعث تقویت آن خواهند شد. همچنین پروتئین‌هایی که در این روغن وجود دارند از موها در برابر گرما، آلودگی محیط و دیگر عوامل تخریبی مراقبت خواهند کرد. اسیدهای چرب موجود در این روغن از جمله اسید بهینیک، موجب درخشندگی و لطافت بیشتر موها خواهند شد.

تاثیر مورینگا روغن مو در رشد و سلامت مو- دیجی عطار

آبرسانی پوست سر

مورینگا روغن مو یکی از بهترین روغن‌ها برای برطرف کردن شوره و خشکی پوست سر می‌باشد. مزیت استفاده از این روغن این است که پس از تماس با پوست سر، به سرعت جذب شده و ایجاد چسبندگی نخواهد کرد. روغن مورینگا موها را از داخل به بیرون آبرسانی کرده و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در این روغن باعث هیدراته شدن پوست سر خواهند شد.

افزایش رشد مو

وجود ویتامین‌‌هایی نظیر A، B و E در روغن مورینگا، علاوه بر افزایش تولید کراتین، به رشد سریعتر مو کمک خواهند کرد. با وجود اینکه مصرف برخی مواد غذایی باعث افزایش رشد مو خواهد شد اما تاثیر مورینگا روغن مو در این زمینه بسیار چشمگیر می‌باشد. لذا شما می‌توانید روغن مورینگا را با کیفیت عالی از عطاری آنلاین دیجی عطار تهیه نمایید.

از بین بردن موخوره

در صورتی که از دوسر شدن مو یا به اصطلاح موخوره رنج می‌برید، استفاده از مورینگا روغن مو را در اولویت خود قرار دهید. این روغن سرشار از اسید آمینه بوده که به تغذیه رشته‌های ضعیف مو کمک کرده و موخوره را از بین می‌برد.

حفظ رنگ مو

برخی از روغن‌های مناسب مو، دارای رنگی ملایم بوده که پس از استفاده موجب تغییر رنگ موهای شما خواهند شد. این تغییر رنگ بر روی موهای رنگ شده یا طبیعی اثرگذار بوده و مو را کمی تیره‌تر خواهد کرد. مزیت استفاده از روغن مورینگا این است که تغییری روی رنگ موهای شما ایجاد نکرده و به دلیل داشتن ویتامین E و C، با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. از این رو استفاده از مورینگا روغن مو، از سفید شدن موهای شما جلوگیری کرده یا این موضوع را دچار تاخیر خواهد کرد.

روغن مورینگا رطوبت زیادی به موهای شما وارد کرده و همین رطوبت اضافی، مانع تاثیر اشعه ماوراء بنفش خواهد شد. از این رو، استفاده از روغن مورینگا بهترین گزینه برای ثبات رنگ موهای شما خواهد بود.

نحوه استفاده از مورینگا روغن مو

• ترکیب روغن مورینگا با نرم کننده موی سر

• با کمک 1 قاشق عسل، 1 قاشق چای خوری آبلیمو، آووکادوی له شده و 1 قاشق روغن مورینگا، نرم کننده مورینگا بسازید

• آغشته کرده پوست سر و موها به روغن مورینگا

• استفاده از روغن مورینگا بر روی سالاد

• 2 قاشق روغن مورینگا را با 4 قاشق ماست پروبیوتیک و 1 قاشق چای خوری نعناع مخلوط کرده و ماسک مورینگا بسازید

روغن مورینگا برای سلامت مو، پوست و رفع خشکی پوست سر- عطاری دیجی عطار

پیشنهاد جذاب برای شما

در صورتی که قصد خرید مورینگا روغن مو را دارید، می‌توانید این محصول را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت از عطاری آنلاین دیجی عطار تهیه نمایید. علاوه بر این امکان خرید آنلاین گیاهان دارویی، محصولات مراقبت از پوست و مو، انواع روغن‌ها مانند روغن آرگان، روغن زیتون، روغن فندق و دمنوش‌های گیاهی برای شما فراهم می‌باشد. پیشنهاد ما به شما این است که علاوه بر روغن مورینگا، از پودر حنا برای رشد مو و رفع شوره سر، تخم کدو کاغذی برای جلوگیری از ریزش مو و از عسل‌های طبیعی و با کیفیت دیجی عطار برای مصرف خوراکی و ساخت نرم کننده مورینگا استفاده نمایید.

در نظر داشته باشید که تمامی محصولات دیجی عطار از کیفیت عالی برخوردار بوده و تاثیرگذاری زیادی خواهند داشت. این مجموعه سفارشات شما را در کمترین زمان آماده کرده و به دست شما می‌رساند. شما با مراجعه به سایت دیجی عطار، می‌توانید انواع محصولات گیاهی دارویی را مشاهده کرده و از خواص و نوع مصرف آنها مطلع شوید. در صورتی که برای خرید محصول نیاز به مشورت داشتید، کافی است با شماره‌ی 02146040451 تماس حاصل کرده و از راهنمایی کارشناسان تخصصی این مجموعه بهره مند شوید.


مورینگا روغن مو
خواص جوز هندی برای مو و موارد مصرف ( بررسی کامل )
مورینگا روغن مو
خواص و مضرات عسل طبیعی برای پوست صورت
مورینگا روغن مو
درمان اختلالات هورمونی زنان با گیاهان دارویی
مورینگا روغن مو
گیاه دارویی برای جلوگیری از سفیدی مو
مورینگا روغن مو
گیاه دارویی با خواص جلوگیری از ریزش مو