پنجه مریم در ایران + خرید و قیمت پنجه مریم

پنجه مریم در ایران

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/3/16
پنجه مریم در ایران + قیمت پنجه مریم در ایران

پنجه مریم یکی از گیاهان دارویی است که برای درمان نازایی، بواسیر، سردرد، میخچه و حتی زگیل استفاده می‌شود. پنجه مریم بیشتر در نواحی مدیترانه‌ای و مرطوب رشد می‌کند. پنجه مریم در ایران هم بیشتر در مناطقی چون کردستان و گرگان رشد می‌کند. افراد بومی این گیاه را می‌چینند و از ریشه آن برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌کنند. البته با توجه به خواص دارویی فراوان این گیاه دارویی، بعضی افراد به تکثیر آن می‌پردازند. به هر حال این گیاه در ایران پرطرفدار است و نکات مهمی در مورد مصرف آن وحود دارد که حتما باید به آن‌ها توجه کنید.

علت نام‌گذاری و تاریخچه پنجه مریم در ایران

تاریخچه مصرف پنجه مریم در ایران تنها به کشور ما خلاصه نمی‌شود. در گذشته از مصریان باستان گرفته تا بومی‌های کشورهای مختلف از این گیاه برای زایمان سخت استفاده می‌کردند. روش‌های مختلفی برای نحوه مصرف این گیاه پرخاصیت پیشنهاد شده است. از پیچاندن ریشه گیاه و گذاشتن آن در پارچه و اطراف ناحیه موردنظر گرفته تا تهیه روغن و عصاره آن همگی روش‌هایی هستند که برای مصرف پنجه مریم پیشنهاد می‌شوند. برای بسیاری از افراد علت نامگذاری این گیاه جالب است. باید بدانید که بعضی افراد عقیده دارند حضرت مریم در زمان درد زایمان به این گیاه خودرو در بیابان چنگ زده و به همین دلیل نام این گیاه پرخاصیت، به پنجه مریم مشهور است.

مناطق بومی گیاه پنجه مریم

گیاه پنجه مریم به طور کلی در مناطق مرطوب و کوهستانی رشد می‌کند. این گیاه در خارج از کشور بیشتر د مناطق قفقاز و مدیترانه رشد می‌کند. پنجه مریم در ایران در مناطق کوهستانی مانند شمال کشور رشد می‌کند. این گیاه در کوهستان‌های گیلان و مازندران رشد می‌کند. از نواحی غربی هم کردستان از شهرهایی است که پنجه مریم در آن به راحتی رشد می‌کند و تکثیر می‌یابد. البته به جز ایران و مناطق مدیترانه، تپه‌های عربستان هم محل رشد این گیاه هستند.

پنجه مریم - عطاری آنلاین دیجی عطار

خواص پنجه مریم در ایران

پنجه مریم خواص دارویی زیادی دارد. بعضی از مزایای مصرف این گیاه دارویی در ادامه آورده شده است. اما باید توجه داشته باشید که نوشیدن یا بخور یا حتی مالیدن عصاره آن در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است. زیرا این کار باعث آسیب دیدن مادر و فرزند می‌شود. به علاوه، معمولا توصیه می‌شود قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت کرده و تست حساسیت انجام دهید. در صورتی که پنجه مریم برای شما مضر است با خرید انواع دمنوش‌ها، خرید آنلاین انواع روغن‌ها یا سفارش گیاهان دارویی می‌توانید از موارد جایگزین استفاده کنید.

  • مالیدن عصاره پنجه مریم در ایران روی میخچه موجب از بین رفتن آن می‌شود.
  •  مالیدن عصاره پنجه مریم روی زگیل باعث محو شدن آن می‌شود.
  •  اگر مقداری از ریشه پنجه مریم را داخل دستمال بگذارید و آن را روی سرتان قرار دهید، سردردتان بهتر می‌شود.
  •  استفاده از بخور پنجه مریم یا قرار دادن آن روی شکم موجب سقط جنین مرده می‌شود.
  • پنجه مریم برای بارداری و منظم کردن دوران قاعدگی نامنظم استفاده می‌شود و به درمان نازایی کمک می‌کند.
پنجه-مریم
پنجه مریم
62,50062,500تومان
اضافه
پنجه-مریم-عمده
پنجه مریم - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه

نام‌های مختلف گیاه پنجه مریم در ایران و مناطق مختلف جهان

گیاه پنجه مریم در ایران بیشتر به این نام شناخته می‌شود. البته این گیاه در ایران به نام‌های چنگ مریم، دست مریم یا حتی سیکلامن هم شناخته می‌شود. پنجه مریم در ایران به دلیل خواص ویژه‌اش کاربردهای زیادی دارد. اما این گیاه در مناطق دیگر هم یافت می‌شود و از زمان‌های قدیم در طب سنتی کشورهای مختلف جهان ورود پیدا کرده است. بعضی افراد بر این عقیده هستند که گل پنجه مریم در ایران به 12 نوع یا 11 نوع تقسیم می‌شود. عده‌ای هم عقیده دارند این گیاه به 23 گونه مختلف تقسیم می‌شود. جالب است بدانید که معروف‌ترین گونه گیاه پنجه مریم در ایران پیدا نمی‌شود و در آمریکا رشد می‌کند. این گونه از گیاه پنجه مریم با نام سیکلامن پرسیکوم شناخته می‌شود.

پنجه مریم در کشور انگلستان هم رشد می‌کند و با نام خوک یا نام انگلیسی sowbread شناخته می‌شود. در کشور عراق و عربستان این گیاه را با نام عرطنیثا می‌شناسند. در کشورهای دیگری چون مصر این گیاه را حب الغول نامیده‌اند. اهل مغرب، گیاه پنجه مریم در ایران را با نام کافوریه می‌شناسند. گل نگونسار هم یک نام فارسی دیگر است که برای پنجه مریم در ایران استفاده می‌شود.

پنجه مریم در جهان - دیجی عطار
 

قیمت پنجه مریم در ایران

پنجه مریم در ایران به راحتی یافت نمی‌شود و همانطور که گفته شد، عمده مناطقی که پنجه مریم در آن‌ها رشد می‌کند، مناطق مرطوب و کوهستانی هستند. اما تجربه سال‌ها کاشت و تکثیر گیاهان دارویی مختلف به کمک کشاورزان گیاهان دارویی در ایران آمده است. از این رو کشاورزان چیره دست و باتجربه ایرانی می‌توانند در بعضی مواقع به تکثیر این گیاه دارویی بپردازند. به همین دلیل محصولات گلخانه‌ای یا تکثیر پنجه مریم هم در بازار در کنار محصولات کوهستانی قرار می‌گیرند و به فروش می‌رسند. از این رو، قیمت پنجه مریم در ایران چندان بالا نیست. به طوری که 100 گرم از این گیاه تقریبا 120 هزار تومان قیمت دارد. شما می‌توانید این گیاه دارویی را از عطاری‌ها یا دیجی عطار تهیه کنید. توجه داشته باشید که اگر خودتان این گیاه را از طبیعت به دست آوردید، آن را به شکل صحیح مصرف کنید. پنجه مریم تازه ممکن است خطرناک و حتی سمی باشد.

یک پیشنهاد جذاب

پنجه مریم در ایران و در کشورهای مختلف جهان به 23 گونه مختلف تقسیم می‌شود. تمام گونه‌های گیاه پنجه مریم در ایران دارای گل هستند. بخش‌های مختلف این گیاه شامل برگ و گل و ریشه و حتی ساقه برای درمان بیماری‌ها کاربرد دارند. البته ریشه‌های پنجه مریم بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. بعضی افراد اعتقاد دارند این گیاه برای آسان کردن زایمان سخت معجزه می‌کند. گیاه پنجه مریم برای درمان نازایی و مشکلات زنانه هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما از آنجایی که پنجه مریم موجب سقط جنین می‌شود، استفاده از آن در دوران بارداری ممنوع اعلام شده است. پنجه مریم عمدتا در مناطق پربارش و مرطوب و در سایه درختان رشد می‌کند. این گیاه در کشورهای مختلفی رشد می‌کند. در ایران هم پنجه مریم بیشتر در مناطق کردستان، گیلان و مازندران رشد می‌کند. شما عزیزان برای خرید عمده یا خرده این گیاه دارویی می‌توانید با شماره 02137515 تماس بگیرید.

پنجه مریم در ایران + قیمت پنجه مریم در ایران
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
پنجه مریم در ایران + قیمت پنجه مریم در ایران
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
پنجه مریم در ایران + قیمت پنجه مریم در ایران
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
پنجه مریم در ایران + قیمت پنجه مریم در ایران
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
پنجه مریم در ایران + قیمت پنجه مریم در ایران
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن