جینسینگ سفید چیست و چه خواصی دارد؟

جینسینگ سفید چیست و چه خواصی دارد؟

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/4/6
جینسینگ سفید چیست و چه خواصی دارد؟

در مورد جینسینگ یک نام‌گذاری جذاب وجود دارد. شاید جالب باشد بدانید که نام جینسینگ از یک واژه چینی به معنی ریشه انسان برگرفته شده است. جینسینگ سفید چیست؟ باید بدانید که جینسینگ سفید خواص مشابه جینسینگ قرمز دارد. با این این حال بعضی افراد بین انتخاب جینسینگ سفید و قرمز مردد هستند. بعضی افراد معتقدند شکل ریزوم این گیاه دارویی مانند مردی ریش‌دار با دست و پا است! شاید بپرسید خواص جینسینگ سفید چیست؟ در این مطلب به معرفی کامل جینسینگ سفید و خواص آن و همچنین تفاوت‌هایش با جینسینگ قرمز می‌پردازیم.

تفاوت جینسینگ سفید و قرمز 

برای اینکه تفاوت‌های بین جینسینگ سفید و جینسینگ قرمز مشخص شود بهتر است به تعریف مشخصات ظاهری هر یک بپردازیم. رنگ ریشه‌های جینسینگ به فرآیند تولید و مدت زمان رشد ریشه‌ها بستگی دارد. گیاهشناسان معتقدند جینسینگ سفید و قرمز هر دو از یک گونه به نام جینسینگ آسیایی نشات می‌گیرند. جینسینگ قرمز از یک گیاه دارویی با سن 6 سال تهیه می‌شود. رنگ قرمز جینسینگ یک روش سنتی را نشان می‌دهد که هنوز هم در کره اجرا می‌شود. در کشور کره برای اینکه عمر مفید جینسینگ افزایش یابد، قبل از خشک کردن ریشه‌ها در کوره، آن‌ها را داخل یک مایع غنی شده از قند غوطه‌ور می‌کنند. این روش باعث می‌شود گیاه خواص دارویی خود را حفظ کند و بیشتر سالم بماند.

جینسینگ سفید حاصل یک فرآیند طبیعی خشک کردن ریشه است. در این روش ابتدا ریشه‌ها را تمیز می‌کنند و سپس مقابل آفتاب زیر دمای 86 الی 104 درجه فارنهایت قرار می‌دهند. این موضوع باعث می‌شود به مرور زمان ریشه‌های تیره جینسینگ سفیدتر و روشن‌تر شوند.

زیستگاه جینسینگ

جینسینگ یکی از گیاهان دارویی مقوی و گران قیمت در دوران قدیم بود. این گیاه خواص دارویی زیادی دارد اما پزشکان طب سنتی می‌گویند عمده تاثیرات این گیاه دارویی به بهبود عملکرد مغز مربوط می‌شود. جینسینگ در کشورهای مختلفی مانند ایران و حتی ایالات متحده امریکا هم رشد می‌کند اما این گیاه بومی جنگل‌های کوهستانی چین است. اگر دقت کرده باشید، استفاده از جینسینگ در طب چینی جایگاه ویژه‌ای دارد.

خواص جینسینگ سفید برای بدن - عطاری آنلاین دیجی عطار

خواص دارویی جینسینگ

قرن‌ها است که جینسینگ سفید در طب چین استفاده می‌شود. بنابراین اگر بپرسید جینسینگ سفید چیست شاید خنده‌دار به نظر برسد. جینسینگ به سه نوع تازه، جینسینگ سفید و جینسینگ قرمز تقسیم می‌شود. همچنین دو نوع جینسینگ آمریکایی و آسیایی از موارد محبوبی هستند که در سراسر جهان مصرف می‌شوند و از نظر مواد فعال و اثرات این مواد تفاوت‌هایی دارند. جینسینگ دو ترکیب مهم به نام جین سنوزیدها و جینتونین‌ها دارد. خواص دارویی جینسینگ و دلیل نام‌گذاری آن به عنوان یک گیاه دارویی جوان‌کننده و نیروبخش به این ترکیبات بر می‌گردد.

کاهش التهاب

وجود ترکیبات جین سنوزیدها در جینسینگ سفید باعث می‌شود ریشه این گیاه برای درمان التهاب و کاهش استرس اکسیداتو مفید باشد. مصرف ریزوم این گیاه دارویی برای کاهش آسیب‌های اکسیداتو به سلول‌ها و درمان بیماری‌های مزمن مفید است. در این مورد که جینسینگ سفید چیست و دقیقا چه خواصی برای مردان و زنان دارد چند پژوهش مفید انجام شده است که نتایج خوبی به همراه داشتند. در یک تحقیق 12 مرد مورد آزمایش قرار گرفتند. تمام این افراد آسیب‌های عضلانی ناشی از ورزش را تجربه کرده بودند. نتایج نشان داد مصرف جینسینگ سفید می‌تواند برای کاهش التهاب عضلانی ناشی از ورزش سنگین مفید باشد.

بهود عملکرد مغز

جینسینگ سفید چیست؟ جینسینگ نوعی گیاه دارویی ارزشمند است که برای بهبود عملکرد مغز، افزایش قدرت حافظه و بهتر شدن خلق و خو مفید است. مطالعات زیادی هم در این مورد انجام شده است. نتایج نشان دادند مصرف جیسینگ سفید می‌تواند به محافظت از مغز در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد ختم شود. نتیجه یک پژوهش روی افراد سالمند نشان داد که استفاده مرتب از جینسینگ سفید برای 5 سال می‌تواند عملکرد شناختی افراد سالخورده را تا حد بالایی حفظ کند. در یک تحقیق دیگر، مشخص شد مصرف جینسینگ سفید موجب بهبود حافظه کاری می‌شود. در بعضی موارد استفاده از این گیاه دارویی برای درمان افسردگی و آلزایمر هم توصیه شده است. پس اگر از ما بپرسید جینسینگ سفید چیست باید بگوییم یک گیاه دارویی مفید برای مغز و اعصاب است!

جینسینگ-سفید
جینسینگ سفید
160,000160,000تومان
اضافه
جینسینگ-سفید-عمده
جینسینگ سفید - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه

تقویت سیستم ایمنی بدن

به راستی جینسینگ سفید چیست؟ ریزوم جینسینگ دارای خاصیت ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد باکتریایی است. بنابراین می‌تواند سیستم ایمنی و عملکرد بدن را بهبود دهد. تحقیقاتی که در مورد تقویت سیستم ایمنی انجام شده‌اند بیشتر در مورد جینسینگ قرمز هستند. تعدا سلول‌های ایمنی بدن و میزان آنتی اکسیدان کبد با مصرف جینسینگ افزایش می‌یابند که هر دو برای داشتن بدنی قوی و سالم ضروری هستند.

مبارزه با خستگی

خستگی و افسردگی یا کوفتگی بدن از مشکلاتی هستند که بیشتر ما را درگیر کرده‌اند. البته اغلب دلیل خاصی هم برای آن وجود ندارد. تجربه نشان داده اگر جینسینگ سفید مصرف کنید می‌توانید یک بدن قوی به دور از خستگی داشته باشید. مصرف جینسینگ برای کاهش عوارض شیمی درمان و جلوگیری از ابتلا به سرطان هم مفید است. استفاده از جوشانده این گیاه دارویی برای کاهش 16 درصدی ابتلا به سرطان پیشنهاد شده است. بعضی مواد مانند پلی ساکاریدهای موجود در جینسینگ موجب افزایش انرژی سلول‌ها و کاهش خستگی می‌شوند. مصرف این ریشه‌های جادویی حتی برای کاهش خستگی ناشی از عوارض شیمی‌درمان و سرطان هم مفید است.

بهبود مشکلات جنسی

طب چینی و طب سنتی همیشه از جینسینگ سفید به عنوان یک گیاه دارویی پرخاصیت برای درمان مشکلات جنسی استفاده می‌کردند. استفاده از جینسینگ برای درمان اختلالات نعوظ مناسب است. جینسینگ سفید می‌تواند انرژی جنسی مرد و زن را افزایش دهد. این گیاه دارویی از استرس اکسیداتو در بافت‌های آلت تناسلی محافظت کرده و عملکرد جنسی را بهبود می‌دهد. رابطه جنسی مردانی که از مکمل‌های حاوی جینسینگ استفاده می‌کنند به اندازه قابل توجهی بهبود می‌یابد و این موضوع با ابراز رضایت از مقاربت حاصل شده است. اگر همه چیز در مورد جوز هندی برای پسردار شدن را می‌دانید باید به خواص جینسینگ هم اشاره کنیم که برای افزایش قدرت جنسی مرد و پسردار شدن موثر است.

جنسینگ سفید برای بهبود مشکلات جنسی - دیجی عطار

عوارض مصرف جینسینگ سفید

بعد از اینکه به سوال جینسینگ سفید چیست پاسخ دادیم، بهتر است به سراغ عوارض آن برویم. مصرف این گیاه دارویی در بعضی افراد ممکن است موجب جوش صورت شود. فراموش نکنید که طبع جینسینگ سفید، گرم است. مصرف بیش از حد آن موجب اختلال در هوشیاری می‌شود. مصرف این گیاه دارویی به زنان باردار و شیرده و افراد مبتلا به ام اس توصیه نمی‌شود. قطع ناگهانی جینسینگ ممکن است موجب لرزش دست و ضعف شود. بهتر است قبل از مصرف جینسینگ با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید تا از عوارض تداخلات دارویی در امان باشید.

یک پیشنهاد برای مصرف جینسینگ سفید

جینسینگ سفید چیست؟ در مورد جینسینگ سفید باید بدانید این گیاه دارویی بومی جنگل‌های چین بوده و در طب سنتی جایگاه ویژه‌ای دارد. جینسینگ برای درمان بسیاری از بیماری‌ها، جوانسازی پوست، جلوگیری از ابتلا به سرطان و کاهش دردهاو التهاب‌های بدن موثر است. خواص دارویی و مزایای مصرف ریزوم این گیاه دارویی به حدی است که پزشکان طب سنتی آن را جوانساز و جوان‌کننده یا نیروبخش معرفی کرده‌اند. برای مصرف این گیاه دارویی می‌توانید شکل خام و تازه آن را بخورید اما روشی که رواج دارد، مصرف جوشانده جینسینگ سفید است که به شکل دمنوش با پودر خشک شده ریزوم آن تهیه می‌شود. برای سفارش انواع گیاهان دارویی، انواع دمنوش‌ها و انواع روغن‌ها می‌توانید به سایت دیجی عطار مراجعه کنید. همچنین شماره تلفن 02137515 برای ارتباط با کارشناسان دیجی عطار در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

سوالات یا پیشنهادات
جینسینگ سفید چیست و چه خواصی دارد؟
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
جینسینگ سفید چیست و چه خواصی دارد؟
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
جینسینگ سفید چیست و چه خواصی دارد؟
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
جینسینگ سفید چیست و چه خواصی دارد؟
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
جینسینگ سفید چیست و چه خواصی دارد؟
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن