قیمت جینسینگ سفید و خواص دارویی ان

قیمت جینسینگ سفید و خواص دارویی ان

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/4/18
قیمت جینسینگ سفید و خواص دارویی ان

جینسینگ که با نام علمی Panex Ginseng Meyer شناخته می‌شود، یک گیاه دارویی پرخاصیت برای تمام اعضای بدن است. خواص این گیاه دارویی از بهبود حافظه گرفته تا درمان سرطان‌های مختلف را شامل می‌شود. جینسینگ بر اساس روش فرآوری به دو دسته جینسینگ سفید و جینسینگ قرمز تبدیل می‌شود. قیمت جینسینگ سفید به نوع آن و مرغوبیت گیاه بستگی دارد. شاید جالب باشد بدانید که جینسینگ سفید هم به چند نوع جینسینگ کره‌ای، آسیایی و آمریکایی تقسیم می‌شود. در این مطلب قصد داریم به معرفی جینسینگ سفید و قیمت آن بپردازیم.

روش تهیه جینسینگ سفید

جینسینگ قرمز از بخارپز کردن و خشک کردن ریشه‌های تازه این گیاه تهیه می‌شود. جینسینگ قرمز را زمانی که گیاه 6 ساله است، برداشت می‌کنند. روش فرآوری متفاوت جینسینگ قرمز باعث می‌شود خواص دارویی چند برابری داشته باشد. جینسینگ سفید با خشک کردن طبیعی ریشه‌های تازه زیر نور خورشید به دست می‌آید. قیمت جینسینگ سفید در ایران چندان هم بالا نیست اما جینسینگ را می‌توان جزو گران‌قیمت‌ترین گیاهان دارویی دانست. روش تهیه جینسینگ سفید آسان است. محبوبیت این گیاه به حدی است که بسیاری آن را ریشه انسان و موثر برای سلامتی تمام اعضای بدن می‌دانند.

خواص دارویی جینسینگ سفید

جینسینگ سفید برای درمان بسیاری بیماری‌ها استفاده می‌شود. جینسینگ سفید برای درمان سرطان و جلوگیری از رشد تومورها و سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود. تحقیقات آزمایشگاهی زیادی در مورد تاثیر جینسینگ بر درمان سرطان انجام شده که همگی، تاثیر بالای این گیاه بر بهبود سرطان را نشان داده‌اند. مصرف جینسینگ سفید همچنین برای بهبود عوارض شیمی درمانی مناسب است. جینسینگ سفید برای درمان سرماخوردگی و بهبود علائم آلزایمر هم مناسب است. این گیاه تاثیر معجزه‌آسایی بر بهبود عملکرد مغز دارد و موجب تقویت حافظه می‌شود. قیمت جینسینگ سفید در ایران زیادی بالا نیست و شما می‌توانید آن را از بخش خرید گیاهان دارویی در دیجی عطار تهیه کنید. خواص جینسینگ سفید برای مردان به خصوص در عملکرد جنسی آن ها تاثیر می گذارد و به عنوان یک دارویی تقویت‌کننده قوای جنسی شناخته می‌شود.

جینسینگ-قرمز-عمده
جینسینگ قرمز - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
جینسینگ-سفید
جینسینگ سفید
160,000160,000تومان
اضافه
جینسینگ-قرمز
جینسینگ قرمز
160,000160,000تومان
اضافه
جینسینگ-سفید-عمده
جینسینگ سفید - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
جینسینگ-قرمز-عمده
جینسینگ قرمز - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
جینسینگ-سفید
جینسینگ سفید
160,000160,000تومان
اضافه

عوامل موثر بر قیمت جینسینگ سفید

همانطور که گفته شد، جینسینگ سفید هم بر اساس زادگاهش و محلی که تولید شده به چند نوع تقسیم می‌شود. آمریکای شمالی و آسیا از اولین مناطقی هستند که جینسینگ در آنجا استفاده شده و قرن‌ها ارزش دارویی داشته است. این گیاه در چین هم به خوبی رشد می‌کند و در طب چینی ارزش و اهمیت بسیار زیادی دارد.

محبوبیت جینسینگ سفید

جینسینگ سفید از یک گیاه 4 ساله برداشت می‌شود و حاصل خشک کردن ریشه‌های تمیز شده گیاه جینسینگ مقابل نور آفتاب است. در حالی که جینسینگ قرمز با بخارپز کردن ریشه‌ها و خشک کردن آن‌ها تهیه می‌شود. خواص دارویی جینسینگ سفید و قرمز تفاوت‌هایی دارند اما چیزی که اهمیت دارد، علاقه طرفداران طب سنتی به جینسینگ سفید است. جینسینگ سفید محبوب‌تر از جینسینگ قرمز است، در حالی که جینسینگ قرمز خواص دارویی موثرتری دارد.

خواص دارویی جینسینگ سفید - عطاری آنلاین دیجی عطار

 

پیشرفت علم پزشکی

قیمت جینسینگ سفید و سایر انواع جینسینگ در گذشته به اندازه‌ای بالا بوده که در چین و کره تنها افراد ثروتمند می‌توانستند از آن تهیه کنند. به علاوه، عواملی نظیر آب و هوا و فرآوری و پرورش جینسینگ سفید، موضوعی است که با پیشرفت علم کشاورزی و پزشکی توسعه پیدا کرده است. چنین عواملی بر قیمت جینسنیگ سفید تاثیر می‌گذارند. به این صورت که با توسعه علم کشاورزی، پرورش جینسینگ سفید هم آسان‌تر شده و حتی کشورهایی مانند ایران یا کشورهایی که جینسینگ در آن‌ها رشد نمی‌کند هم می‌توانند این گیاه دارویی را پرورش دهند.

کیفیت جینسینگ سفید

از محبوبیت این گیاه دارویی در طب چینی و پیشرفت سریع علم پزشکی که بگذریم به کیفیت محصول می‌رسیم. جینیسینگ یکی از گیاهان دارویی است که تنوع زیادی دارد اما پرورش دادن آن کار هر کسی نیست. به عقیده بسیاری از پزشکان طب سنتی، کیفیت جینسینگ اهمیت زیادی در خواص دارویی آن دارد. یکی از مهم‌ترین عواملی که بر کیفیت جینسینگ تاثیر می‌گذارد، سن گیاه است. جینسینگی که از 6 سال یا 8 سال به بعد برداشت می‌شود؛ مرغوب‌تر و باکیفیت‌تر است. اما از آنجایی که طولانی‌شدن مدت برداشت محصول، مدت زمان بهره‌وری آن را هم افزایش می‌دهد، کشاورزان به کاشت محصول با مدت زمان بهره‌وری طولانی علاقه چندانی ندارند. این موضوع، قیمت جینسینگ سفید را بالا می‌برد.

یک پیشنهاد عالی

جینسینگ سفید از جمله گیاهان دارویی است که در لیست گیاهان دارویی گران قرار می‌گیرد. در سراسر جهان از جینسینگ به عنوان یک گیاه باارزش یاد می‌شود. البته امروزه با بهبود شرایط کشاورزی، برداشت جینسینگ هم آسان‌تر از گذشته شده است. به همین دلیل، قیمت جینسینگ سفید کاهش پیدا کرده است. قیمت جینسینگ سفید در ایران در حدی است که تمام افراد می‌توانند آن را تهیه کنند. شما می‌توانید ریشه این گیاه دارویی را با مقداری آب جوشانده و آن را به شکل دمنوش گیاهی مصرف کنید. پودر ریشه این گیاه به شکل کپسول در داروخانه‌ها هم به فروش می‌رسد. شما می‌توانید انواع دمنوش‌ها و روغن‌ها را از دیجی عطار تهیه کنید یا اینکه برای خرید پوست/مو/زیبایی با شماره 02137515 تماس بگیرید.

سوالات یا پیشنهادات
قیمت جینسینگ سفید و خواص دارویی ان
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
قیمت جینسینگ سفید و خواص دارویی ان
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
قیمت جینسینگ سفید و خواص دارویی ان
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
قیمت جینسینگ سفید و خواص دارویی ان
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
قیمت جینسینگ سفید و خواص دارویی ان
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن