انواع گیاهان دارویی گران قیمت

انواع گیاهان دارویی گران قیمت

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/3/10
انواع گیاهان دارویی گران قیمت

قدرت گیاهان دارویی به حدی است که با وجود پیشرفت قابل توجه علم پزشکی در سال‌های گذشته، هنوز جایگاه خود را حفظ کرده‌اند. درک ارزش دارویی گیاهان طبیعی موجب علاقه‌مندی بسیاری از مردم به پرورش انواع گیاهان دارویی گران قیمت شده است. پرورش گیاهان دارویی گران قیمت نه تنها هزینه‌های کاشت و رسیدگی به گیاهان را جبران می‌کند، بلکه برای سوددهی هم عالی است. استفاده از گیاهان دارویی از هزاران سال پیش در مناطق مختلف جهان رایج بوده است. بعضی از گیاهان دارویی در مناطق خاصی رشد می‌کنند و برای استفاده به ایران وارد می‌شوند. گروهی از گیاهان دارویی کمیاب هستند و در آب و هوای خاصی رشد می‌کنند و تکثیر می‌یابند. از این رو، قیمت پاره‌ای از گیاهان دارویی بالا است.

معرفی 10 گیاه دارویی گران قیمت

گران قیمت بودن یک گیاه دارویی می‌تواند به معنای ارزشمند بودن آن باشد. اما علت اصلی قیمت بالای بعضی از گیاهان دارویی، کمیاب بودن آن‌ها یا دشواری مراحل تولید است. در این مطلب به معرفی 10 گیاه دارویی گران قیمت می‌پردازیم. تمامی این گیاهان در سراسر جهان قیمت بالایی دارند. البته ممکن است رنج قیمت در کشورهای مختلف، متفاوت باشد.

فرجمشک

فرنجمشک یک گیاه شبیه به نعناع یا ریحان است که تا ارتفاع 30 الی 80 سانتی‌متری رشد می‌کند. فرجشک، برگ‌های دندانه‌دار به شکل بیضی یا قلبی شکل دارد. این گیاه دارویی سرشار از آهن، فیبر، فسفات و پتاسیم است. فرجمشک با داروهای تیروئید تداخل دارویی دارد و برای بانوان باردار و شیرده مناسب نیست. این گیاه دارویی برای درمان زوال عقلی، سلامت قلب، پایین آوردن تب، کاهش وزن، کنترل فشار خون و کاهش احساس خستگی عالی است. فرنجمشک تنها در نواحی معتدل اروپا و آسیا رشد می‌کند. ایران هم یکی از مناطقی است که فرنجمشک در آن رشد می‌کند و تکثیر می‌یابد. در گذشته از فرنجمشک برای درمان تشنج، ایجاد قاعدگی و بادشکن استفاده می‌شد. این گیاه با نام‌های برنجمشک، آبتل، افرنجمشک و ریحان قرنفلی هم شناخته می‌شود.

فلفل بلند - فروشگاه عطاری آنلاین

بابونه

در کشور ما بابونه بیشتر به صورت خودرو در کوه‌ها و دشت‌ها رشد می‌کنند. از این رو، همه ما فکر می‌کنیم بابونه نمی‌تواند در لیست انواع گیاهان دارویی گران قیمت جای بگیرد. در مورد اینکه چرا بابونه در سطح جهانی به یک گیاه گران قیمت معروف شده است باید بگوییم این گیاه دارویی با گل‌های سفیدش به سختی کاشت و برداشت می‌شود. بابونه یک گیاه یک ساله است و هر سال در مناطق مشخصی از ایران رشد می‌کند. به طوری که بعضی افراد به صورت رایگان آن را از دشت و کوه می‌چینند و در بازار به فروش می‌رسانند. اما باید بدانید که این اتفاق در تمام کشورهای جهان نمی‌افتد. در بعضی مناطق جهان، بابونه به سختی کشت می‌شود و فرآیند برداشت آن بسیار هزینه‌بر است. خواص گل بابونه برای پوست و عفونت زنان بسیار موثر است.

زعفران

همه ما می‌دانیم که زعفران یکی از انواع گیاهان دارویی گران قیمت است. جالب است بدانید که زعفران نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان به بعنوان یکی از گران‌ترین گیاهان دارویی شناخته می‌شود. زعفران برای کشاورزانی است که قصد دارند بازده مالی خوبی از محصولشان داشته باشند، یک انتخاب ایده‌آل است. کاشت زعفران، چالش‌های زیادی برای کشاورزان مبتدی به همراه خواهد داشت. این ادویه محبوب به سختی رشد کرده و به رسیدگی نیاز دارد. برای کاشت زعفران باید آن را در عمق 4 اینچی بکارید. فاصله گل‌ها باید 4 الی 6 اینچ از هر طرف باشد. زعفران را می‌توان در شرایط گلخانه‌ای هم پرورش داد اما بیشتر در مناطق خشک با زمستان‌های معتدل رشد می‌کند. اگر قصد دارید زعفران بخرید یا زعفران بکارید، باید بدانید که از سال 2022 تا 2023 نرخ تقاضای جهانی این گیاه خوش عطر و بو 8/10 درصد افزایش یافته است.

وانیل

وانیل یک ادویه خوش عطر و خوش طعم است که بیشتر در شیرینی‌پزی و کیک‌پزی استفاده می‌شود. رشد و تکثیر وانیل بر خلاف زعفران آسان است. این گیاه همچنین در حجم بالایی برداشت می‌شود. وانیل انواع مختلفی دارد. وانیل تاهیتی در آب و هوای آفتابی و مرطوب رشد می‌کند. وانیل بوربون ماداگاسکار حتی تا 3 دلار برای هر دانه هم به فروش می‌رود. شاید بپرسید گیاهی که به آسانی رشد می‌کند و در حجم بالایی هم میوه یا گل می‌دهد چگونه قیمت بالایی دارد؟ علت قیمت بالای وانیل این است که بالافاصله بعد از کاشت میوه نمی‌دهد. گیاه وانیل ممکن است تا 3 سال محصول ندهد. همچنین این گیاه بیشتر در آب و هوای گرمسیر و با رطوبت بالا رشد می‌کند که چنین مناطقی کم هستند. بیشتر ما در مناطقی زندگی می‌کنیم که برای کاشت وانیل مناسب نیست. اما تقاضای بالای این گیاه دارویی آن را به یکی از گران‌ترین گیاهان دارویی تبدیل کرده است.

وانیل یکی از گیاهان دارویی گران قیمت - عطاری آنلاین دیجی عطار

جینسینگ

جینسینگ یکی از گیاهان دارویی ارزشمند است که قرن‌ها در طب سنتی برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شده است. جینسینگ هم مانند انواع زعفران و وانیل، انواع مختلفی دارد. اگر به دنبال یکی کشاورزی سودآور در خانه باشید، بسته به نوع جینسینگ می‌توانید محصول باارزشی بکارید. هر کدام از جینسینگ‌های آمریکایی تا 90 دلار به فروش می‌رسند. یکی از سختی‌های کاشت جینسینگ، طولانی بودن زمان برداشت آن است. چند سال طول می‌کشد تا این گیاه دارویی قدرتمند بالغ شود و به سن ثمردهی برسد. یکی دیگر از مشکلات کاشت جینسینگ، فراهم آوردن سایه همیشگی برای این گیاه است. چرا که جینسینگ برای رشد به سایه نیاز دارد! ریشه‌های جینسینگ معمولا در پاییز و در عمق 1 اینچی کاشته می‌شوند.

نبات-شاخه-ای-زعفرانی
نبات شاخه ای زعفرانی
95,00095,000تومان
اضافه
بابونه
بابونه
45,00045,000تومان
اضافه
بابونه-شیرازی
بابونه شیرازی
69,00069,000تومان
اضافه
اسانس-بابونه-شیرازی
اسانس بابونه شیرازی
0ناموجود
اضافه
گل-بابونه-گاوی
گل بابونه گاوی
40,00040,000تومان
اضافه
جینسینگ-سفید
جینسینگ سفید
160,000160,000تومان
اضافه
زعفران-قائنات-سوپر-نگین
زعفران قائنات سوپر نگین
640,000640,000تومان
اضافه
برگ-جینکو
برگ جینکو
55,00055,000تومان
اضافه
روغن-بابونه-60-سی-سی
روغن بابونه - 60 سی سی
70,00070,000تومان
اضافه
وانیل-خرسی
وانیل خرسی
24,00024,000تومان
اضافه
جینسینگ-قرمز
جینسینگ قرمز
160,000160,000تومان
اضافه
عرق-بابونه-تک-گل-900-سی-سی
عرق بابونه تک گل - 900 سی سی
48,00048,000تومان
اضافه
دانه-جینکو-عمده
دانه جینکو - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
اسانس-بابونه-عمده
اسانس بابونه - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
بابونه-شیرازی-عمده
بابونه شیرازی - عمده
418,000ناموجود
اضافه
گل-بابونه-گاوی-عمده
گل بابونه گاوی - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
نبات-شاخه-ای-زعفرانی
نبات شاخه ای زعفرانی
95,00095,000تومان
اضافه
بابونه
بابونه
45,00045,000تومان
اضافه

گرده رازیانه

گرده رازیانه با قیمت 23/8 دلار در هر اونس در لیست انواع گیاهان دارویی گران قیمت قرار می‌گیرد. این گرده‌های ایتالیایی بیشتر به صورت ادویه خشک استفاده می‌شوند. این گرده‌ها همچنین در بعضی دسرها یا غذاها هم کاربرد دارند. این گرده‌های ارزشمند در تولید انواع غذاهای دریایی و طعم دادن به گوشت استفاده می‌شود. گرده رازیانه به صورت گل چیده می‌شود و به دو شکل تازه و خشک مصرف می‌شود. روغن رازیانه هم از گیاه رازیانه استخراج می‌شود و طیف وسیعی از فواید دارویی را در بر می‌گیرد.

گرده رازیانه - دیجی عطار

گل بنفشه

گل بنفشه هم از انواع گیاهان دارویی گران قیمت است. این گیاه بیشتر از هر جایی در کوه‌های شمالی ایران رشد می‌کند. گل بنفشه در تلید انواع محصولات آرایشی و جوان‌سازی پوست و مو کاربرد دارد. گل بنفشه در چای، سالاد و اسموتی‌ها هم استفاده می‌شود. قیمت گل بنفشه به 19/6 دلار در هر اونس می‌رسد. گل بنفشه که در گذشته به عنوان نمادی از فداکاری شناخته می‌شد، برای موارد دیگری نظیر درمان بی‌خوابی، درمان آفت دهان، کاهش درد و التهاب و تقویت سیستم گوارش استفاده می‌شود.

گل بنفشه ـ عطاری آنلاین دیجی عطار

اسطوخودوس

اسطوخودوس خواص دارویی زیادی دارد اما به عنوان یک گیاه دارویی گران شناخته می‌شود. این گیاه همه کاره از ساخت لوازم آرایشی تا آشپزی و رایحه درمانی کاربرد دارد. اما کاشت آن چالش‌هایی دارد که فرآیند تولید را برای کشاورزان سخت می‌کند. زمینی که برای کشات اسطوخودوس انتخاب می‌شود باید به خوبی زهکشی شود. آبیاری یا بارندگی زیاد باعث پوسیدگی ریشه‌های این گیاه می‌شوند. اسطوخودوس با گل‌های بنفش رنگش برای کاهش استرس و تسکین دردهای عضلانی مفید است. اسطوخودوس در مناطق آفتابی با زهکشی خوب رشد می‌کند. این گیاه با رایحه شیرین برای تولید محصولات زیادی از جمله صابون‌ها، محصولات آرایشی و بهداشتی و عطرها و اسانس‌ها استفاده می‌شود. از این رو تقاضا برای آن افزایش یافته و قیمت آن نسبتا بالا است.

رزماری

قرن‌ها است که رزماری در آشپزی و طب سنتی استفاده می‌شود. رزماری یکی از انواع گیاهان دارویی گران قیمت است که برگ‌هایی به رنگ سبز روشن و رایحه‌ای تند دارد. رزماری یک گیاه آسان کاشت است. به این معنی که به راحتی رشد می‌کند و رایج است. یک عیب این گیاه که موجب قیمت بالای آن می‌شود، تفاوت در تقاضای بازار و رقابت بر سر محصولات با کیفیت موجب ایجاد چالش‌هایی بر سر تولید رزماری شده است. این گیاه نیاز به زهکشی در زمین کاشت دارد.

پیپالی

پیپالی یا فلفل بلند بیشتر در اندونزی، تایلند و هند رشد می‌کند. این گیاه طعم ملایم و شیرینی دارد. دانه‌های این نوع فلفل نسبت به فلفل‌های معمولی، کوچک‌تر و نرم‌تر هستند. پیپالی در بازارهای ادویه لوکس جهان تا 69/4 دلار در هر اونس هم به فروش می‌رسد. پیپالی یکی از گیاهان دارویی لاغری در طب سنتی است.این فلفل دارویی در سراسر جهان برای مبارزه با تومورهای بدخیم، سلامت قلب، کاهش قند خون و تقویت سیستم ایمنی استفاده می‌شود.

یک پیشنهاد عالی برای کاشت گیاهان دارویی گران قیمت

اگر قصد داریم انواع گیاهان دارویی را بکارید و سود خوبی به دست آورید، توصیه می‌کنیم به سراغ انواع گیاهان دارویی گران قیمت بروید. این گیاهان معمولا در شرایط سختی رشد می‌کنند اما سودآوری خوبی دارند. بعضی از این گیاهان را حتی می‌توانید رد خانه و تحت شرایط خاصی پرورش دهید. به عنوان مثال، زعفران یکی از گیاهان دارویی محبوبی است که بیشتر کشاورزان ایرانی با نحوه کشت آن آشنایی مناسبی دارند. جینسینگ هم یکی از گیاهان دارویی گران قیمت است که در شرایط ویژه‌ای در گلخانه یا خانه پرورش داده می‌شود. اگر نمی‌توانید گیاهان دارویی گران قیمت را تهیه کنید، با مطالعه خواص دارویی آن‌ها و خرید انواع دمنوش‌ها یا خرید انواع روغن‌ها می‌توانید از محصولات مشابه استفاده کنید. همچنین می‌توانید با شماره تلفن 02137515 تماس گرفته و در این باره با کارشناسان دیجی عطار مشورت کنید.

گل-اسطوخودوس-عمده
گل اسطوخودوس - عمده
374,000ناموجود
اضافه
گل-اسطوخودوس
گل اسطوخودوس
43,50043,500تومان
اضافه
اسانس-اسطوخودوس
اسانس اسطوخودوس
0ناموجود
اضافه
گل-بنفشه-معطر
گل بنفشه معطر
170,000170,000تومان
اضافه
لوسیون-موضعی-رزماری-باریج
لوسیون موضعی رزماری باریج
26,000ناموجود
اضافه
ژل-مو-رزماری-باریج
ژل مو رزماری باریج
11,900ناموجود
اضافه
دانه-رازیانه
دانه رازیانه
33,00033,000تومان
اضافه
برگ-رزماری
برگ رزماری
40,00040,000تومان
اضافه
روغن-رزماری-60-سی-سی
روغن رزماری - 60 سی سی
60,000ناموجود
اضافه
قرص-اطریفل-اسطوخودوسی-نیاک-
قرص اطریفل اسطوخودوسی نیاک
80,000ناموجود
اضافه
عرق-رازیانه-تک-گل-900-سی-سی
عرق رازیانه تک گل - 900 سی سی
54,00054,000تومان
اضافه
برگ-رزماری-عمده
برگ رزماری - عمده
104,500ناموجود
اضافه
گل-بنفشه-معطر-عمده
گل بنفشه معطر - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
گل-اسطوخودوس-عمده
گل اسطوخودوس - عمده
374,000ناموجود
اضافه
گل-اسطوخودوس
گل اسطوخودوس
43,50043,500تومان
اضافه
سوالات یا پیشنهادات
انواع گیاهان دارویی گران قیمت
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
انواع گیاهان دارویی گران قیمت
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
انواع گیاهان دارویی گران قیمت
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
انواع گیاهان دارویی گران قیمت
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
انواع گیاهان دارویی گران قیمت
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن