بررسی مضرات جینسینگ سفید

مضرات جینسینگ سفید

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/4/20
بررسی مضرات جینسینگ سفید

جینسینگ گیاهی ارزشمند است که از خواص دارویی و درمانی بسیار زیادی برخوردار است. قطعاً مصرف بیش از حد این دارو نیز ممکن است ضررهایی را برای بدن در پی داشته باشد. در این مقاله مایل هستیم پیرامون مضرات جینسینگ سفید با شما صحبت کنیم. بهتر است در مصرف این داروی گیاهی زیاده‌روی نکنید تا با عوارض جانبی ناشی از مصرف بیش از حد آن مواجه نشوید. برای آشنایی با عوارض جانبی جینسینگ سفید تا پایان با ما همراه باشید.

عوارض مصرف جینسینگ سفید

جینسینگ سفید گیاهی است که معمولاً در کشورهای چین و کره رشد و پرورش می‌یابد. عموم مردم معمولاً نسبت به فواید این گیاه آشنایی کامل دارند، اما نسبت به مضرات جینسینگ سفید اطلاعاتی ندارند. به عنوان مهمترین عوارض جانبی جینسینگ سفید می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

نوسان ضربان قلب و فشار خون

اگر چه جینسینگ به درمان فشار خون بالا کمک می‌کند، اما اگر در مصرف آن زیاده‌روی کنید، دچار نوسان ضربان قلب و فشار خون خواهید شد. در واقع مصرف بیش از حد جینسینگ سفید، تند و نامنظم شدن ضربان قلب را در پی دارد. کسانی که داروی فشار خون مصرف می‌کنند باید از میل کردن این گیاه و دمنوش آن بپرهیزند. در صورتی که مصرف این دمنوش برای شما ضرری ندارد، می‌توانید نسبت به خرید آنلاین دمنوش‌ها از عطاری دیجی عطار اقدام نمایید. برای اطلاع از قیمت جینسینگ سفید و خواص دارویی ان با ما تماس بگیرید.

عوارض جانبی جینسینگ سفید برای بدن - دیجی عطار

تاثیرات هورمونی

یکی دیگر از مضرات جینسینگ سفید تاثیرات هورمونی این گیاه است. در واقع این گیاه موجب تحریک اثرات استروژن در بدن می‌شود. این اثرات هورمونی سیستم بدن را تحت تاثیر قرار داده و ممکن است سبب ایجاد مشکلات مادرزادی شود. در برخی موارد ممکن است شاهد اختلالات قاعدگی، خونریزی رحم، التهاب سینه و حتی مرگ باشید. لازم به ذکر است که درمان اختلالات هورمونی زنان با گیاهان دارویی امکان‌پذیر است.

لخته شدن خون

پلاکت‌های خون، قادر به کنترل و کاهش خونریزی هستند. از طرفی نیز این پلاکت‌ها خون را در زمان آسیب‌های خارجی و یا داخلی لخته می‌کنند. این گیاه دارویی ممکن است با عملکرد پلاکت‌ها در تداخل باشد و موجب افزایش لخته‌های خونی گردد. احتمال تبدیل شدن لخته‌های خون به تومور و سرطان وجود دارد و در صورتی که به موقع درمان نشود جان انسان به خطر خواهد افتاد.

سرطان سینه، رحم و تخمدان

در جینسینگ ماده‌ای شیمیایی وجود دارد که با عنوان جینسینوزید خوانده می‌شود. عملکرد این ترکیب شیمیایی همانند استروژن است. افزایش این هورمون در بدن موجب می‌شود که علائم بیماران مبتلا به سرطان سینه، رحم و تخمدان تشدید گردد. در این شرایط می‌توانید از گیاهان دارویی با خاصیت ضد سرطان استفاده کنید.

هیپوگلیسمی

اگر چه تحقیقات حاکی بر آن است که مصرف جینسینگ سبب کاهش دیابت نوع دو می‌شود، اما مصرف بیش از حد آن افت شدید قند خون را در پی دارد. با کاهش سطح قند خون فرد، انرژی بدن نیز کاهش یافته و شخص احساس بی‌حالی و افسردگی خواهد کرد. تداخل داروی دیابت با این گیاه ممکن است موجب افت غیرعادی قند خون شود و عوارض خطرناکی را برایتان به دنبال داشته باشد.

ناراحتی معده و روده

یکی دیگر از مضرات جینسینگ سفید ناراحتی معده و روده است. معمولاً کسانی که برای اولین بار چای جینسینگ را مصرف می‌کنند ممکن است با مشکلاتی همچون اسهال و حالت تهوع مواجه شوند. البته این علائم به مرور زمان کاهش می‌یابند و بدن به مصرف مقدار استاندارد این گیاه عادت خواهد کرد. پس از عادت کردن بدن به این گیاه می‌توانید برای سفارش گیاهان دارویی، فروشگاه اینترنتی دیجی عطار را انتخاب کنید.

بی‌خوابی

بی‌خوابی یکی دیگر از عوارض جانبی جینسینگ سفید است. در این گیاه ترکیبات فعالی وجود دارد که موجب افزایش سطح انرژی بدن شما می‌شود. بنابراین بهتر است قبل از خواب از نوشیدن چای و دمنوش جینسینگ خودداری فرمایید تا با مشکل بی‌خوابی مواجه نشوید. بهترین زمان مصرف این گیاه و دمنوش آن چندین ساعت قبل از خواب است.

ناراحتی معده از مضرات جینسینگ سفید - عطاری آنلاین دیجی عطار

بی‌قراری و عصبانیت

برخی از کسانی که به طور مداوم جینسینگ سفید را مصرف می‌کنند، از داشتن احساس عصبانیت، بی‌‌قراری، عدم تمرکز و اضطراب شکایت دارند. از آنجایی که مصرف این گیاه و مشتقات آن سبب تحریک سلول‌های مغز می‌شود، فرد با چنین علائمی مواجه خواهد شد. لازم به ذکر است که اگر جینسینگ را به همراه قهوه و دیگر نوشیدنی‌ها میل کنید، علائم ذکر شده تشدید می‌شود.

مشکلات ذهنی و عصبی

برخی از افراد با مصرف این گیاه شاهد سردرد و سرگیجه هستند، زیرا یکی از مضرات جینسینگ سفید مشکلات عصبی و ذهنی است. به علاوه ممکن است علائمی همچون جنون، افسردگی و گیجی‌ نیز رخ بدهد. افرادی که از داروهای ضدافسردگی استفاده می‌کنند به هیچ عنوان امکان مصرف این گیاه را نخواهند داشت.

بارداری و زایمان

پزشکان به مادران باردار و شیرده توصیه می‌کنند که در این دوران از مصرف گیاه جینسینگ خودداری نمایند. عوارض جانبی جینسینگ سفید روی جنین و نوزاد شامل بروز مشکلاتی در شکل‌گیری جنین و ایجاد ناهنجاری‌های مادرزادی خواهد بود.

التهاب رگ‌های خونی

مصرف بیش از حد این گیاه سبب التهاب رگ‌های خونی در مغز خواهد شد. در نهایت فرد با عوارضی همچون تب، سردرد، سکته و غیره مواجه می‌شود. به منظور برطرف کردن این عوارض می‌توانید نسبت به خرید انواع داروهای گیاهی از عطاری آنلاین دیجی عطار اقدام کنید.

اسکیزوفرنی

از دیگر عوارض جانبی جینسینگ سفید می‌توان اسکیزوفرنی را نام برد. مصرف بیش از حد این گیاه می‌تواند انتقال‌دهنده‌های عصبی در بدن را تحت تاثیر قرار بدهد. وظیفه اصلی انتقال‌دهنده‌های عصبی، انتقال پیام از سلول‌های عصبی به دیگر سلول‌های بدن است. اگر کسانی که به اسکیزوفرنی و دیگر اختلالات ذهنی مبتلا هستند این داروی گیاهی را در کنار داروهای ضدافسردگی مصرف کنند، سطح انتقال‌دهنده‌های عصبی آنان تغییر خواهد کرد.

جینسینگ-سفید
جینسینگ سفید
160,000160,000تومان
اضافه
جینسینگ-سفید-عمده
جینسینگ سفید - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه

تغییرات قائدگی در بانوان

یکی دیگر از عوارض مصرف غیر مجاز جینسینگ ایجاد تغییرات در قاعدگی بانوان است. در صورتی که با هر نوع تغییری در چرخه قاعدگی خود مواجه شدید، به پزشک متخصص مراجعه نمایید. درمان قاعدگی شدید با گیاهان دارویی روشی کاملاً موثر است.

واکنش‌های آلرژیک

واکنش‌های آلرژیک با علائمی همچون متورم شدن صورت، زبان و گلو، تنگی نفس، خارش و اگزمای پوستی نمایان می‌شود. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که از واکنش‌های آلرژیک رنج می‌برید، بهتر است که از مصرف این گیاه اجتناب فرمایید.

سندروم استیونز_جانسون

یکی از عوارض جانبی ناشی از مصرف این گیاه، مبتلا شدن به سندروم استیونز_جانسون است. این بیماری در مراحل اولیه با علائم آنفولانزا نمایان می‌شود و پس از آن فرد بیمار پس از گذشت مدتی با خارش و تاول‌های پوستی مواجه می‌گردد. در این شرایط مراجعه به پزشک متخصص الزامی خواهد بود.

نوزادان و کودکان

مصرف جینسینگ سفید برای نوزادان و کودکان به هیچ عنوان جایز نیست، زیرا ممکن است منجر به مسمومیت و حتی مرگ آنان شود.

عوارض جانبی جینسینگ سفید برای کودکان - دیجی عطار

آسیب به کبد

یکی از عوارض نادر مصرف این گیاه آسیب به کبد است که در این شرایط فرد با علائمی همچون زرد شدن چشم و درد روبرو می‌شود. در صورت بروز چنین علائمی به پزشک مراجعه نمایید.

پیوند عضو

گیاه جینسینگ به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. با توجه به این موضوع مصرف این گیاه پس از پیوند عضو موجب کاهش اثربخشی داروها خواهد شد، بنابراین بهتر است پس از پیوند عضو از مصرف جینسینگ خودداری کنید.

تداخل دارویی

جینسینگ با برخی داروهای انعقاد خون همچون آسپرین، هپارین و وارفارین تداخل دارد و بهتر است که از مصرف آن‌ها در کنار یکدیگر اجتناب فرمایید.

خرید جینسینگ سفید از دیجی عطار

با توجه به مضرات جینسینگ سفید هنگام استفاده از این گیاه بهتر است که به تمامی موارد ذکر شده توجه کافی داشته باشید. اگر قصد خرید اینترنتی داروهای گیاهی از یک مجموعه معتبر و شناخته شده را دارید، ما فروشگاه اینترنتی دیجی عطار را به شما پیشنهاد می‌کنیم. از آنجایی که دیجی عطار در زمینه فروش انواع گیاهان دارویی سابقه‌ای دیرینه دارد، همه ساله افراد زیادی برای تهیه محصولات مورد نظر خود به این وب سایت مراجعه می‌کنند.

ما به شما اطمینان می‌دهیم که این مجموعه محصولات خود را با سطح کیفیت بسیار بالایی در اختیارتان قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون محصولات و دریافت مشاوره‌های رایگان می‌توانید از طریق شماره ۰۲۱۳۷۵۱۵ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات یا پیشنهادات
بررسی مضرات جینسینگ سفید
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
بررسی مضرات جینسینگ سفید
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
بررسی مضرات جینسینگ سفید
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
بررسی مضرات جینسینگ سفید
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
بررسی مضرات جینسینگ سفید
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن