بهترین دمنوش گیاهی برای تنگی نفس

دمنوش گیاهی مناسب برای تنگی نفس چیست؟

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1401/1/4
بهترین دمنوش گیاهی برای تنگی نفس
مشاهده لیست عناوین :
  • تنگی نفس چیست؟
  • فواید ریحان برای درمان تنگی نفس چیست؟
  • بخور گرم برای درمان تنگی نفس
  • علائم آسم
  • درمان آسم با داروی گیاهی
  • نوشیدنی مؤثر در درمان آسم
  • درمان آسم با دمنوش
  • فواید ریحان برای درمان تنگی نفس
  • بخور گرم برای درمان تنگی نفس
  • فواید رازیانه برای درمان تنگی نفس
  • فواید ریشه چغندر برای درمان گیاهی تنگی نفس
  • فواید عسل برای درمان تنگی نفس
  • فواید شکر تیغال بعنوان درمان گیاهی تنگی نفس
  • فواید گلاب برای درمان گیاهی تنگی نفس
  • فواید پیاز برای تنگی نفس
  • فواید گل گاو زبان برای تنگی نفس
  • فواید سیر برای درمان تنگی نفس
  • فواید انجیر برای درمان تنگی نفس
  • فواید دانه های میوه “به” برای درمان تنگی نفس
  • فواید روغن کافور برای درمان تنگی نفس
  • دانه خشخاش برای تنگی نفس
  • فواید چلتوک برنج برای درمان تنگی نفس
  • دمنوش های مؤثر دردرمان گیاهی تنگی نفس
  • دمنوش آویشن
  • دمنوش گل ختمی
  • دمنوش زعفران
  • دمنوش زنجبیل
  • دمنوش بنفشه شیرین
  • دمنوش پونه
  • فواید نوشیدن قهوه برای تنگی نفس
  • تمرینات ورزشی حرکتی و تنفسی برای درمان تنگی نفس

تنگی نفس از جمله مشکلاتی است که در اثر بیماریهای ریوی بوجود می آید و ممکن است شرایط بد محیط و یا پیش زمینه های دیگر در ابتلا به این بیماری نقش داشته باشند؛ البته با تغییر رژیم غذای، نوع سبک زندگی و تمرینات ورزش می توان این بیماری را تاحدودی کنترل کرد، با استفاده از درمان گیاهی تنگی نفس می توان به بهبود بیماری آسم کمک کرد، خاصیت آنتی اکسیدانی سبزیجات و گیاهان دارویی در درمان عفونت های بدن نقش اساسی دارد، درمان گیاهی تنگی نفس با ازبین بردن عفونت های دستگاه تنفسی در بهبود وضعیت افراد مبتلا به این بیماری نقش مؤثر دارد، در ادامه این متن به بیماری تنگی نفس، معرفی گیاهان دارویی مؤثر در کنترل تنگی نفس و درمان این بیماری و تمرینات حرکتی می پردازیم

تنگی نفس چیست؟

به عمل فروبردن هوا به داخل دستگاه تنفسی (دَم) و به خارج کردن هوا (بازدم) می گویند. رساندن اکسیژن به خون و خارج کردن دی اکسید کربن از خون را عمل تنفس می‌گویند.
تنگی نفس(دیس پنه ) از بیماری هایی است که هر فرد ممکن است در طول زندگی خود تجربه کرده باشد.این مشکل ممکن است از بدو تولد همراه فرد باشد , زمانی که جنین در رحم مادر است ریه ها باید به رشد و تکامل برسند تا تولد صورت گیرد لذا کودکان نارس بعد از تولد اغلب دچار مشکلات تنفسی و آسم می شوند.
تنگی نفس به تنفس دشوار یا پرزحمت و کوتاه می گویند، که بیمار احساس ناخوشایند سختی و سطحی شدن تنفس را دارد وضعیتی که فرد در فرو بردن هوای کافی به شش های خود با مشکل مواجه می شود و اکسیژن کافی به بدن نمی رسد، در این حالت ریه ها نمیتوانند هوای کافی را جذب و دی اکسید کربن را دفع کنند.
این مشکل در بسیاری از بیماری‌ها ا ز جمله کرونا (covid-19) مشاهده می‌شود که یک بیماری تنفسی است و ریه ها را درگیر می کند و تنفس بیمار با مشکل مواجه می شود. اما در بسیاری از مواقع تنگی نفس زود گذر بوده و شما می توانید با  داروهای گیاهی  آن را درمان کرده و به بهبود سلامت خود کمک کنید
تنگی نفس یا اختلال نفس کشیدن ممکن است حین استراحت کردن ، غذاخوردن ، صحبت کردن یا موقع فعالیت شدید جسمانی رخ هد؛ علایمی از قبیل درد در قفسه سینه، تند شدن تعداد تنفس، تندشدن ضربان قلب، رنگ‌‌‌پریدگی یا کبودی پوست ، بازشدن پره‌‌‌های بینی هنگام دم و خرخر سینه را دارد.
مشکلات مختلفی که باعث تنگی نفس می‌‌‌شود عبارتند از: اختلالات مزمن، انسداد مجاری هوایی، عفونت ریه، ضعف عضلانی تنفسی ، مشکلات قلبی ، ریوی ، آسم و استرس های عصبی ، اضافه وزن وچاقی.
این وضعیت همچنین می‌‌‌تواند به علت درد، کم‌‌‌تحرکی، تغذیه نامناسب، واکنش‌‌‌های آلرژیک، جراحی، کم‌‌‌خونی، ایجاد شود.

فواید ریحان برای درمان تنگی نفس چیست؟

ریحان گیاهی یک ساله با برگ های سبز یا بنفش است شکل بیضی نوک تیز با دندانه های ریز دارد که عطر و طعم فوق العاده آن باعث شده تا در سبد غذایی ایرانی ها در کنار انواع غذا ها مورد استفاده قرار بگیرد
برگ های ریحان اگر به صورت خام خورده شود تولید موسیلاژ ( لعاب ) می کند که برای بدن بسیار مفید می باشد، این گیاه طبیعت گرم و خشکی دارد و علاوه برخواص آرام بخشی در درمان تنگی نفس، سرفه و سیاه سرفه نیز مؤثر است شما می توانید با مصرف دمنوش ریحان علاوه بر حس خوشایند عطر آن اختلالات تنفسی خود را برطرف کنید. ریحان هم به صورت خام، هم به صورت دمنوش و هم به صورت  روغن ریحان برای ماساژ دادن مورد استفاده قرار می گیرد
در راستای درمان گیاهی تنگی نفس توصیه می کنیم با انجام فعالت های ساده جسمانی و حرکتی و انجام تمرینات تنفسی به روند بهبود بیماری کمک کنید. امید است تنفسی راحت را تجربه کنی

بخور گرم برای درمان تنگی نفس

گرما و رطوبتی که در بخور وجود دارد می تواند به تمیز نگه داشتن مجاری تنفسی فرد کمک کند تا تنفس آسانی داشته باشد: ابتدا یک کاسه آب داغ تهیه کنید و سپس چند قطره روغن نعناع یا روغن اکالیپتوس  به آن اضافه کنید ، یک پارچه یا حوله را روی سر خود بیندازید و به طرف کاسه خم شوید و نفس های عمیق بکشید تا بخار وارد ریه هایتان شود و منافذ بینی تان باز شود، با این کار هم پوست سالم و شادابی خواهید داشت هم تنفس راحتی را تجربه خواهید کرد و حال روحی مثبتی به شما دست می دهد که نتیجه ی استشمام روغن های گیاهی می باشد
نعناع خواص فراوانی دارد از جمله ی آنها می توان به تسکین درد گلو و سرفه و تقویت دستگاه تنفسی اشاره کرد.
استشمام بوی نعناع برای مبتلایان به آسم یا تنگی نفس توصیه می شود

چند داروی گیاهی برای آسم را بشناسید

آسم بیماری مزمن مجاری هوایی است که با پاسخ بیش‌ازحد مجاری هوایی به طیف وسیعی از محرک‌ها شناخته می‌شود؛ این پاسخ بیش‌ازحد، منجر به التهاب و انسداد مجاری هوایی می‌شود. آسم یک بیماری حمله‌ای است که در فواصل معین بروز می‌نماید، معمولاً حملات آسم، کوتاه‌مدت است و هر حمله بیش از چند دقیقه تا چند ساعت طول می‌کشد. به‌طور طبیعی در هر بار تنفس، هوا از طریق بینی وارد گلو شده و ازآنجا به داخل مجاری هوایی رفته و در‌نهایت وارد شش‌ها می‌شود. درون شُش کیسه‌های زیادی با دیواره‌ی پر از رگ وجود دارد که از طریق آن‌ها اکسیژنی که در هوا وجود دارد وارد جریان خون می‌شود. علائم آسم زمانی بروز پیدا می‌کند که مجاری هوایی متورم شده و ماهیچه‌هایی که در اطرافشان قرار دارد، منقبض می‌شود. بعلاوه، مجاری هوایی با ترشحات مخاطی پر می‌شوند و همین موضوع باعث می‌شود که هوای کمتری وارد شش‌ها شود. این اتفاقات سبب بروز حملات آسم شده که با سرفه‌های شدید و احساس گرفتگی در قفسه‌ی سینه همراه است

 

علائم آسم

علائم آسم عبارت‌اند از:

  • سرفه‌ی خشک یا همراه با خلط اندک
  • خس‌خس سینه
  • تنگی‌ نفس
  • احساس فشار در قفسه‌ی سينه
  • خستگی

علل و عامل محرک آسم

 همان ماده‌ای که باعث ایجاد حمله آسم می‌شود، عامل محرک آسم است. عامل محرک باعث واکنش‌هایی در بدن می‌شود که درنهایت موجب تنگی راه‌های تنفسی و بروز حمله آسم می‌شود و تنفس را دشوار می‌سازد.

برخی از شایع‌ترین عوامل محرک آسم عبارت‌اند از:

عوامل آلرژی‌زا در فضای باز، مانند گرده‌های علف، چمن، درختان و گیاهان

موادی که باعث ایجاد حساسیت و پاسخ بیش‌ازحد دستگاه ایمنی می‌شوند را مواد حساسیت‌زا یا آلرژی می‌نامند. اکثر آلرژن‌های ایجادکننده آسم به‌وسیله هوا منتقل می‌شوند و برای ایجاد یک حالت حساسیت لازم است که به مقدار کافی در هوا موجود باشند؛ پس‌ازآنکه حساسیت ایجاد شد، در برخورد‌های بعدی بیمار نسبت به آلرژن عکس‌العمل شدیدتری نشان می‌دهد به‌طوری‌که مقادیر جزئی از آلرژن موجب تشدید قابل‌ملاحظه بیماری خواهد شد. این نوع آسم را که توسط آلرژن‌ها ایجاد می‌شود آسم آلرژیک می‌نامند؛ غالباً فصلی بوده و به‌طور شایع در کودکان و جوانان دیده می‌شود.

عوامل آلرژی‌زا در داخل منزل، مانند شوره حیوانات خانگی، گردوغبار، کپک‌ها

مواد آلوده‌کننده، مانند دود، بخارهای شیمیایی یا مواد معطر قوی

علل محیطی ایجاد آسم معمولاً با شرایط آب‌وهوا که باعث افزایش غلظت آنتی‌ژن‌‌ها و مواد آلوده‌کننده موجود در هوا می‌شوند، ارتباط دارد. این شرایط معمولاً در شهرهای صنعتی بزرگ و مناطق شلوغ شهر فراهم بوده و غالباً با تغییر درجه حرارت و سایر عواملی که باعث ایجاد توده‌هوای راکد می‌شوند، همراه است. در این شرایط اگرچه در کلیه افراد جامعه علائم تنفسی پیدا می‌شود ولی شخص مبتلابه آسم با شدت بیشتری درگیر می‌شود.

سرماخوردگی، آنفلوانزا و سایر بیماری‌ها

ورزش و تحرک

فعالیت فیزیکی می‌تواند باعث بروز آسم شود و همچنین ممکن است حمله آسم را تشدید نماید. استنشاق هوای سرد در ضمن ورزش به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای باعث افزایش شدت حملات آسم می‌شود، درصورتی‌که استنشاق هوای گرم و مرطوب ممکن است باعث کاهش و یا قطع حمله آسم گردد؛ بنابراین فعالیت‌های ورزشی از قبیل سرسره روی یخ، اسکی و هاکی روی یخ بیشتر از شنا در استخر گرم و سرپوشیده دارای اثرات تحریکی بر روی مجاری هوایی است.

شرایط آب و هوایی، مانند هوای سرد، بسیار خشک، بسیار مرطوب یا هنگام وزش باد

برخی داروها

بعضی افراد که آسم دارند، به مصرف آسپرین یا برخی داروهای ضدالتهابی حساس می‌باشند و مصرف آن در این افراد باعث ایجاد حمله آسم می‌شود.

عوامل شغلی

در برخی موارد استنشاق ماده‌ای که به‌طور مرتب در محیط کار وجود دارد باعث ایجاد آسم می‌شود که این حالت را آسم شغلی می‌نامند. تقریباً حدود ۲۰۰ ماده مصرفی در مکان‌ها کاری وجود دارند که به‌عنوان آغازکننده آسم شناخته‌شده و عبارت‌اند از: رزین‌ها، چسب‌ها و لاستیک خام، آنزیم‌های بیولوژیک و برخی مواد شیمیایی به‌خصوص ایزوسیانید که در رنگ‌کاری با اسپری به کار می‌رود.

عفونت‌ها

عفونت‌های تنفسی شایع‌ترین علت ایجادکننده حملات حاد آسم می‌باشند. تحقیقات نشان داده است که عفونت‌های تنفسی با منشأ ویروسی، باعث حمله حاد آسم می‌شوند و شواهدی وجود ندارد که نشان دهد عفونت‌های باکتریایی نقشی در این پدیده دارند.

فشارهای عصبی

در حال حاضر اطلاعات فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد عوامل روانی قادرند سبب تشدید یا تخفیف بیماری آسم شوند

 

درمان آسم با داروی گیاهی

برخی از انواع داروهای گیاهی آسم می‎توانند به بهبود علائم این بیماری و کاهش حملات آسم، کمک کنند. استفاده از این گیاهان در کنار داروهای پزشکی تجویزشده، کیفیت زندگی افراد مبتلابه این بیماری را بهبود خواهد بخشید. گیاهانی که حاوی آنتی‌اکسیدان‎هایی چون بتاکاروتن و ویتامین‌های C و E هستند ممکن است به کاهش التهاب در مجاری هوایی ریه کمک کنند.

سیر

از سیر می‎توان به‌عنوان یک داروی گیاهی آسم نام برد. این گیاه به دلیل داشتن ماده‌ای به نام آلیسین، از خواص ضدالتهابی بسیار خوبی برخوردار است. از این ماده به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی نیز یاد می‎شود. آسم به‌عنوان یک بیماری التهابی شناخته می‌شود، بنابراین مصرف سیر می‎تواند به شکل‌های مختلف به بیماران مبتلابه آسم کمک کند.

زنجبیل

زنجبیل یکی دیگر از گیاهان دارویی است که دارای خواص ضدالتهابی بوده و در بهبود آسم شدید مؤثر است. استفاده از این گیاه دارویی بسیار ساده است. شما می‎توانید از آن به‌عنوان یک طعم‎دهنده در غذاهای روزمره‌ی خود استفاده نمایید. همچنین مانند بسیاری از گیاهان دارویی، می‎توانید از چای آن استفاده نمایید. 

عسل

مصرف عسل به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد، به بیماران آسمی توصیه می‎شود. این بیماران معمولاً با سرفه مواجه هستند و مصرف عسل از گذشته برای درمان التهابات گلو و سرفه رایج بوده‌ است. این ماده‌ی شیرین به‌طور قابل‌توجهی می‎تواند بزاق دهان را تحریک نماید. زمانی که بزاق بیش‌تر ترشح می‎شود، تحریک راه‎های هوایی ریه کاهش می‌یابد. این امر درنهایت سبب می‎شود تا فرد کم‌تر سرفه کند.

گیاهان سرشار از امگا ۳

یکی دیگر از  داروهای گیاهی که می‎تواند بیماری آسم را بهبود بخشد، بذر کتان است. این گیاه منبع بسیار خوبی از امگا ۳ است. اگر در رژیم غذایی خود تمایلی برای خوردن ماهی ندارید، می‎توانید از این گیاه استفاده نمایید. روغن‎های امگا 3 می‎توانند در کاهش التهابات راه‎های هوایی ریه‌ها و بهبود عملکرد آن‌ها در افراد مبتلابه آسم، بسیار مفید باشند. همچنین، این دانه‌ی گیاهی سرشار از ماده‌ی معدنی منیزیم است. منیزیم از انقباض و تحریک ارگان‎های مختلف ریه جلوگیری می‌کند؛ که این موضوع نیز باعث کاهش حملات آسم می‌شود.

پونه

این گیاه دارای خواص آنتی‌بیوتیک بسیار قوی است و استفاده از آن در رژیم غذایی افراد مبتلابه آسم سبب می‎شود تا در برابر التهابات مقاومت بیش‌تری داشته باشند. از این گیاه معمولاً به‌صورت دم‌نوش استفاده می‌شود.

 

نوشیدنی مؤثر در درمان آسم

علاوه بر داروهای گیاهی که برای درمان آسم مؤثر هستند، دمنوش‌ها و میوه‌هایی هم وجود دارد که برای درمان آسم تجویز می‌شوند. این دمنوش‌ها و میوه‌ها شامل:

شلتوک برنج

این دمنوش شامل مواردی مانند ویتامین B، تقویت‌کننده مغز و اعصاب و قلب، ضد یبوست مزمن، مانع از ریزش و سفید شدن مو، تحریک سوخت‌وساز سلول‌های زنده و فعالیت پیاز مو، کاهش کلسترول خون، رفع اختلالات تنفسی و آسم، توازن قند خون و تنظیم ضربان قلب می‌شود.

دمنوش گلپر

این دم‌نوش تقویت‌کننده حافظه، تقویت‌کننده قلب و عروق، اشتهاآور، کمک‌کننده به هضم غذا، ضد نفخ، شفابخش بیماری یرقان، پاک ساز کبد و دافع صفرا هست همچنین از این دمنوش به‌عنوان ضد صرع قوی، رفع عفونت‌های عصبی و جلوگیری از تنگی نفس استفاده کرد.

دمنوش نعناع

نعناع خواص فراوانی دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به تسکین درد گلو، سرفه و تقویت دستگاه تنفسی اشاره کرد. دمنوش، شربت و استشمام بوی نعناع برای مبتلایان به آسم یا تنگی نفس توصیه می‌شود.

دمنوش آویشن

آویشن داروی طبیعی سرماخوردگی، گرفتگی صدا، سرفه و به‌طورکلی درمان گیاهی تنگی نفس است

میوه‌های مؤثر در درمان آسم

انگور سیاه

انگور سیاه، خاصیت کاهش و جلوگیری از علائم آسم و مشکلات نفسی را دارد. آسم و مشکلات تنفسی، معمولاً به دلیل عفونت ناشی از گردوغبار و آلاینده‌هایی که وارد دستگاه تنفسی می‌شوند، به وجود می‌آیند.

انگور قرمز

انگور قرمز دارای ارزش‌های درمانی مهمی است که می‌تواند آسم را درمان کند. قدرت هیدراته کردن انگور بالاست که باعث افزایش رطوبت ریه‌ها و درنتیجه درمان آسم می‌شود... انگور به‌عنوان میوه‌ای که دارای ارزش درمانی بالایی برای آسم است، در نظر گرفته می‌شود.

سیب

مصرف مرتب آب سیب می‌تواند از احتمال ابتلا به آسم که یک اختلال آلرژیک با حساسیت بالا است، پیشگیری کند. آدم‌هایی که مرتب سیگار می‌کشند نیز می‌توانند روی این میوه‌ی تازه‌ی لذت‌بخش حساب کنند تا خودشان را در برابر بیماری‌های انسدادی ریه ایمن کنند. مصرف آب و روغن معطر سیب زرد برای درمان اختلالات تنفسی مانند گرفتگی قفسه سینه، گلودرد، آسم، آنفولانزا، سرماخوردگی، تنگی نفس و برونشیت مفید است.

سیب قرمز

سیب قرمز حاوی ترکیباتی است که می‌تواند به مبارزه با آسم کمک کند. سیب‌های غنی از آنتی‌اکسیدان ممکن است به محافظت از ریه‌ها در برابر آسیب اکسیداتیو کمک کنند. پوست سیب حاوی یک فلاونوئید به نام کوئرستین است که می‌تواند به تنظیم سیستم ایمنی و کاهش التهاب کمک کند. سیب به این دو شیوه بر آسم و واکنش‌های آلرژیک تأثیر می‌گذارد.  سیب‌ها حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدان و ضدالتهابی هستند که می‌توانند به تنظیم پاسخ‌های سیستم ایمنی کمک کرده و از بدن در مقابل آسم محافظت کنند.

خرمالو

این میوه پاییزی خوشمزه برای درمان آسم بسیار مفید است.

آسم بیماری است که گاهی اوقات به دلیل مراعات نکردن برخی از نکات فرد مبتلا دچار حمله شده و تا بازگشتن به حالت عادی زمان کوتاهی را سپری می‌کند. یکی از مواردی که در کار درمان آسم مؤثر است پرهیز غذایی است. پرهیز از غذاهای پرنمک و غذاهایی که حاوی مواد افزودنی هستند و همچنین غذاهای سرخ‌شده و چرب. پس برای اینکه افراد بیمار کمتر دچار حمله شده و از عوارض بیماری رنج ببرند، بهتر است برنامه غذایی برای خود داشته باشند که تمامی این موارد در آن رعایت شده باشد.

درمان گیاهی تنگی نفس / با این 9 گیاه تنگی نفس را درمان کنید

تنگی نفس از مشکلاتی است که در اثر بیماری و مشکلات ریوی بوجود می آید. درمان تنگی نفس بوسیله گیاهان به ازبین بردن عفونت های دستگاه تنفسی و بهبود وضعیت افراد مبتلا به این بیماری بسیار موثر می باشد

با این 9 گیاه تنگی نفس را درمان کنید

 

برگ پیچک

برگ های خشک پیچک می تواند به درمان علا یم آسم کمک کند. مطالعات نشان می دهد که مصرف 25 قطره آب برگ پیچک دو بار در روز باعث بهبود ورود اکسیژن و هوا به ریه های افراد مبتلا به آسم برونشیت می شود

لوبلیا

لوبلیا به عنوان خلط آور ریه عمل می کند، مخاط و خلط را از بین می برد و به درمان بسیاری از مشکلات تنفسی مانند آسم و بیماری انسدادی مزمن ریه کمک می کند، زیرا حاوی ضد اسپاسم و انبساط برونشیت است و در درمان آسم مفید است

نعناع

نعناع حاوی منتول است که یک ماده تسکین دهنده می باشد و ماهیچه های صاف مجاری تنفسی را شل کرده و باعث آرامش و تقویت تنفس می شود، همچنین دارای اثر آنتی هیستامین و آنتی اکسیدانی است، منتول یک ضد احتقان عالی است و به از بین بردن باکتری های مضر کمک می کند

اوشا

ریشه یوشا حاوی کافور و سایر ترکیبات است که آن را به یکی از مهم‌ترین گیاهانی تبدیل می‌کند که از ریه حمایت می‌کند، زیرا گردش خون در ریه‌ها را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود هوا راحت‌تر به داخل ریه‌ها کشیده شود و زمانی که برخی افراد از آلرژی‌های فصلی رنج می‌برند. سینوس ها، ریشه یوشا می تواند به کاهش تحریک سیستم تنفسی کمک کند

آویشن

اویش یک منبع غنی از ترکیبات آنتی اکسیدانی است، مطالعه نشان می دهد که آویشن حاوی مجموعه ای از اسانس ها است که این روغن ها برای درمان مخاط راه های تنفسی بسیار مفید می باشند، همچنین برای شل کردن راه های هوایی (ورود هوا به ریه ها را بهبود می بخشد)، کار می کند. بنابراین می تواند التهاب و انقباض لوله های برونش را تسکین دهد

جینسینگ

مطالعات نشان می دهند که مصرف جنسینگ  می تواند تنفس را تا درصد زیادی بهبود بخشدو توانایی ورزش را افزایش دهد. یک مطالعه انجام شده بر روی افرادی که ترکیب گیاهی جینسنگ را مصرف کردند، بهبود قابل توجهی در عملکرد ریه را اثبات می کند.

شکر تیغال

شکر تیغال در آب حل می شود، طعم شیرینی داشته و لعاب دار می باشد، استفاده از آن برای بهبود بیماری های ریوی و برطرف کردن سرفه بسیار مناسب است؛ ملین سینه، خلط آور و متعادل کننده دستگاه گوارش می باشد و برای صاف کردن صدا و رفع خشکی گلو بسیار موثر است. شکر تیغال در درمان تنگی نفس و آسم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد

دمنوش پیاز

جوشانده ی پیاز یکی از بهترین راه ها برای رفع مشکل تنگی نفس می باشد، برای درست کردن جوشانده پیاز مقداری شکر را در پنج لیوان آب بریزید تا گرم شده و سپس پیاز خرد شده را اضافه کنید تا با هم بجوشد و آب آن به یک سوم مقدار برسد، کمی عسل و آب لیمو اضافه کنید تا بوی پیاز از بین برود، پس از سرد شدن محلول آن را در شیشه نگه داری کرده و در مواقع تنگی نفس بخصوص برای کودکان و بزرگسالان مورد استفاده قرار دهید

چغندر

آب چغندر را بگیرید و به همراه افزودنی هایی مانند هویج و اسفناج میل کنید و یا می توانید چغندر را پخته پوستش را جدا کرده و مصرف کنید تا سیستم ایمنی بدنتان در مقابل تنگی نفس تقویت شود

.

درمان آسم با دمنوش

چلتوک برنج

برنج یکی از غذاهای اصلی مردم در آسیا به حساب می‌آید که به مقادیر فراوانی در چین، هندوستان، ژاپن، تایلند، فیلیپین و ایران کشت می‌شود. در ژاپن مدت‌ها از سبوس برنج برای مصارف آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شد؛ زیرا سبوس برنج رطوبت را در خود حفظ و پوست را روشن می‌کند و اثر صاف کنندگی روی پوست دارد

خواص درمانی دمنوش چلتوک برنج

این دمنوش شامل مواردی مانند ویتامین، تقویت کننده مغز و اعصاب و قلب، ضد یبوست مزمن، مانع از ریزش و سفید شدن مو، تحریک سوخت و ساز سلول‌های زنده و فعالیت پیاز مو، کاهش کلسترول خون، رفع اختلالات تنفسی و آسم، توازن قند خون و تنظیم ضربان قلب می‌شود

موارد منع مصرف دمنوش چلتوک برنج

زیاده روی در مصرف سبوس ممکن است ایجاد اسهال کند، همچنین می‌تواند باعث انسداد روده و التهاب آن شود

طرز تهیه دمنوش چلتوک برنج

یک قاشق غذاخوری را با مقداری آب جوش با شعله مستقیم پنج دقیقه بجوشانید و سپس با شعله غیرمستقیم بگذارید تا یک ساعت دم بکشد

دمنوش پونه

پونه گیاهی معطر از خانواده نعناعیان است و هرچه به طرف راس این گیاه نزدیک می‌شوی، کوچک‌تر شده و به شکل تخم مرغی و یا بیضی در می‌آید. از این دمنوش به عنوان قوی‌ترین آنتی بیوتیک، ضد نفخ، رقیق کننده خون، ادرار آور، انرژی زا، درمان آسم و تنگی نفس، ضد حساسیت، ضد نقرس، ضد سکسکه، ضد دل بهم خوردگی، ضد خستگی و بر طرف کردن ناراحتی‌های کبدی استفاده می‌کنند.

موارد منع مصرف دمنوش پونه

مصرف پونه باعث ازدیاد عرق در بدن می‌شود و استفاده از آن در برخی موارد باعث تشدید سردرد آن‌ها می‌شود

 دمنوش پونه برای درمان آسم و تنگی نفس مفید است

طرز تهیه دمنوش پونه

یک قاشق غذاخوری پونه کوهی را در یک قوری چینی با آب ۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ دقیقه دم کنید و در صورت تمایل به شیرین کردن آن از عسل یا نبات استفاده کنید

دمنوش گلپر

گلپر گیاهی گلدار، علفی و چند ساله از تیره چتریان است و این گیاه بومی ایران است که در ناحیه‌های نمناک کوهستانی ایران و مناطق پیرامونی می‌روید. همه گونه‌های سرده‌ی گلپران معطر هستند و برخی از گونه‌ها در آشپزی ایرانی به عنوان ادویه به کار می‌روند، همچنین گونه‌های دیگری از گلپر در صنعت داروسازی کاربرد دارد.

گل‌های این گیاه سفید و به صورت چتر مانند هستند و میوه آن نیز به صورت تخم مرغی، کمی ضخیم و معطر به رنگ سبز تیره به طول ۱ تا ۱. ۵ سانتی متر است

این دمنوش تقویت کننده حافظه، تقویت کننده قلب و عروق، اشت‌ها آور، کمک کننده به هضم غذا، ضد نفخ، شفا بخش بیماری یرقان، پاک ساز کبد و دافع صفرا می‌باشد همچنین از این دمنوش به عنوان ضد صرع قوی، رفع عفونت‌های عصبی و جلوگیری از تنگی نفس استفاده کرد

موارد منع مصرف دمنوش گلپر

مصرف زیاد این گیاه باعث ایجاد تپش قلب و سقط جنین می‌شود

طرز تهیه دمنوش گلپر

یک قاشق مربا خوری را در یک لیوان آب جوش بریزید و ظرفی را در آن قرار دهید، سپس اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بماند تا به رنگ زرد درآید

فواید ریحان برای درمان تنگی نفس

ریحان گیاهی یک ساله با برگ های سبز یا بنفش است شکل بیضی نوک تیز با دندانه های ریز دارد که عطر و طعم فوق العاده آن باعث شده تا در سبد غذایی ایرانی ها در کنار انواع غذا ها مورد استفاده قرار بگیرد
برگ های ریحان اگر به صورت خام خورده شود تولید موسیلاژ ( لعاب ) می کند که برای بدن بسیار مفید می باشد، این گیاه طبیعت گرم و خشکی دارد و علاوه برخواص آرام بخشی در درمان تنگی نفس، سرفه و سیاه سرفه نیز مؤثر است

شما می توانید با مصرف دمنوش ریحان علاوه بر حس خوشایند عطر آن اختلالات تنفسی خود را برطرف کنید. ریحان هم به صورت خام، هم به صورت دمنوش و هم به صورت روغن ریحان  برای ماساژ دادن مورد استفاده قرار می گیرد
در راستای درمان گیاهی تنگی نفس توصیه می کنیم با انجام فعالت های ساده جسمانی و حرکتی و انجام تمرینات تنفسی به روند بهبود بیماری کمک کنید. امید است تنفسی راحت را تجربه کنید

بخور گرم برای درمان تنگی نفس

گرما و رطوبتی که در بخور وجود دارد می تواند به تمیز نگه داشتن مجاری تنفسی فرد کمک کند تا تنفس آسانی داشته باشد: ابتدا یک کاسه آب داغ تهیه کنید و سپس چند قطره روغن نعناع یا روغن اکالیپتوس  به آن اضافه کنید ، یک پارچه یا حوله را روی سر خود بیندازید و به طرف کاسه خم شوید و نفس های عمیق بکشید تا بخار وارد ریه هایتان شود و منافذ بینی تان باز شود، با این کار هم پوست سالم و شادابی خواهید داشت هم تنفس راحتی را تجربه خواهید کرد و حال روحی مثبتی به شما دست می دهد که نتیجه ی استشمام روغن های گیاهی می باشد
نعناع خواص فراوانی دارد از جمله ی آنها می توان به تسکین درد گلو و سرفه و تقویت دستگاه تنفسی اشاره کرد
استشمام بوی نعناع برای مبتلایان به آسم یا تنگی نفس توصیه می شود

فواید رازیانه برای درمان تنگی نفس

رازیانه گیاهی معطر دارای برگهای نازک همانند شوید با طبع گرم و خشک است که دارای خاصیت دارویی و درمانی است، بذر این گیاه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد
یک قاشق چای خوری از دانه های رازیانه را در آب گرم ریخته و ده دقیق بجوشانید سپس آن را صاف کرده و مقداری عسل به آن بیفزایید و میل کنید
همچنین می توانید از عرق رازیانه ویادانه رازیانه رابرای جویدن نیزاستفاده کنید    

فواید ریشه چغندر برای درمان گیاهی تنگی نفس

چغندر یکی از سبزی های ریشه ای دارای برگ های پهن و درشت در دو نوع سفید و قرمز مایل به بنفش است، چغندر گیاه منحصر به فردی است که مزایای بسیاری برای سلامتی دارد سرشار از ویتامین های A B C و مقادیر زیادی آهن ، فیبر و پتاسیم است اما در سبد غذایی خانواده ها کمتر استفاده میشود؛ این خوراکی در فصل های پاییز و زمستان محبوبیت بیشتری پیدا می کند و در بهبود سلامت نقش مؤثری ایفا می کند، شما می توانید آب چغندر را گرفته و به همراه افزودنی هایی مانند هویج و اسفناج میل بفرمایید و یا می توانید چغندر را بپزید و پوستش را جدا کنید و از طعم شیرین آن که حاوی ساکاروز (شکر ) است لذت ببرید و سیستم ایمنی بدنتان را در مقابل تنگی نفس بهبود ببخشید

فواید عسل برای درمان تنگی نفس

عسل یکی از محبوب ترین خوراکی هایی است که از پنج هزار سال پیش مورد استفاده بشر بوده است که با داشتن فواید بسیار و طعم شیرین طرفداران زیادی دارد
از خواص دارویی عسل ویژگی ضد انعقادی آن است که برای باز کردن مجاری تنفسی استفاده می شود، عسل سرفه را کاهش داده و خس خس مربوط به آسم را در سینه کاهش می دهد
یک قاشق غذا خوری عسل را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و به آرامی حل کنید تا رقیق شود، می توانید کمی پودر دارچین یز بدان بیفزایید تا تاثیر دوچندان و سریعی داشته باشد.

فواید شکر تیغال بعنوان درمان گیاهی تنگی نفس

شکر تیغال گیاهی چند ساله، خاردار به شکل خارخاسک است که گل هایش به شکل گلوله‌ای خاردار و آبی رنگ در انتهای ساقه قرار دارند
حشره‌ای به نام خزوکک بر روی برگ ها و ساقه این گیاه زندگی می‌کند، این حشره در دوره‌ای از زندگی خود، برای نگهداری تخم‌ها و نوزاد، پیله‌ای به اندازه یک فندق می‌تند که به رنگ سفید است، نوزاد پس از آن که به حشره بالغ بدل شد، پیله را سوراخ می‌کند و از آن خارج می‌شود

   شکرتیغال به رنگ سفید و طبع سرد و نیمه مرطوب دارد و در درمان بسیاری از بیماریها استفاده می شود و کاربردهای گسترده ای در داروسازی دارد که در فارسی به آن شکر تیغال گفته می شود، از نام های دیگر آن در قدیم شکر تیار ،خارشکر و تیغ قندک بوده است، محل رویش این گیاه در کوهها می باشد که از گیاهان دارویی بومی ایران است
شکر تیغال به راحتی در آب حل می شود ، طعم شیرینی دارد و لعاب دار است، استفاده از آن برای تخفیف بیماری های ریوی و برطرف کردن سرفه مناسب است؛ ملین سینه ، متعادل کننده دستگاه گوارش و خلط آور بوده و در صاف کردن صدا و رفع خشکی گلو مؤثر است، شکر تیغال در بهبود تنگی نفس و آسم نقش به سزایی دارد

.

فواید گلاب برای درمان گیاهی تنگی نفس

گل محمدی از محبوب ترین گلهایی است که از تقطیر آن در فصل بهار ،گلاب به دست می آید، گلاب رایحه خوشی دارد و در صنعت عطرسازی مورد استفاده قرار می گیرد، علاوه بر آن فواید درمانی زیادی نیز دارد که ضد باکتریایی و ضد التهابی است 

مایعی شگفت انگیز است که باعث آرامش روحی و جسمی می شود، سرشار از ویتامین C و ویتامین E  گلاب است طبع گرم و معتدلی دارد و خاصیت آرامبخشی آن موجب تقویت قوای عمومی بدن و بازیایی انرژی می شود، از آنجاییکه ضد استرس و افسردگی نیز می باشد در بدن مانند دیازپام عمل می کند و سبب آرامش شما می شود. دمنوش گلاب را به همراه مقدار کمی دارچین میل کنید تا موجب نرم شدن مجرای تنفسی گشته و نفس کشیدن را برای شما آسان کند

فواید پیاز برای تنگی نفس

پیاز از قدیمی ترین سبزی ها و صیفی جاتی است که در ایران و بسیاری از کشورهای دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و در سه رنگ متنوع ( سفید، زرد ، قرمز ) قابل دسترسی است، پیاز یک طعم دهنده عالی است که مواد اولیه بیشتر غذا ها را تشکیل می دهد و علاوه بر آن خواص دارویی بسیاری دارد و می توان گفت جزء بهترین ضد عفونی کننده ها بوده، خاصیت سم زدایی و ضد التهابی دارد و به درمان آلرژی ها کمک می کند

گرفتگی مجرای هوایی و تنگی نفس می تواند موجب سرفه و التهاب تارهای صوتی شود که جوشانده ی پیاز یکی از بهتران راهکارها برای رفع تنگی نفس می باشد، برای درست کردن دمنوش پیاز مقداری شکر را در حدود پنج لیوان آب ریخته تا گرم شود سپس پیاز های خرد شده را اضافه کنید تا بجوشد و به یک سوم مقدار برسد ، کمی آب لیمو و عسل به آن اضافه کنید تا بوی بد پیاز از بین برود ، بعد از سرد شدن محلول آن را در شیشه نگه داری کنید و در مواقع تنگی نفس علی الخصوص تنگی نفس کودکان و بزرگسالان مورد استفاده قرار دهید؛ محلول را به اندازه مورد نیاز تهیه فرمایید تا از فاسد شدن آن جلوگیری شود

فواید گل گاو زبان برای تنگی نفس

گل گاو زبان گیاهی علفی است شبیه به گل انار، تخم آن حلقوی شکل و لعابی است، طبعی گرم دارد و سرشار از آنتی اکسیدان، نیترات سدیم، اسید فسفریک، سدیم، منیزیم، و کلسیم است
گل گاو زبان برای درمان سرما خوردگی و تنگی نفس مؤثر بوده ، درد گلو را تسکین می دهد دمنوش گل گاوزبان به علت آرام بخش بودن اضطراب را کم می کند، میتوانید جوشانده این گیاه را به همراه عسل استفاده کنید

فواید سیر برای درمان تنگی نفس

سیر به علت دارا بودن روغن آلیسین می تواند هوا را تمیز کرده و حجم ریه ها را افزایش دهد در نتیجه تنفس را به حالت طبیعی برمی گرداند و برای درمان تنگی نفس مفید است؛ از سیر خام در وعده های غذایی استفاده می شود.

فواید انجیر برای درمان تنگی نفس

انجیر یک میوه شیرین است که مقدار زیادی هسته ی ریز دارد، پوست انجیر بسیار نرم بوده و به همین جهت نگهداری و انتقال آن مشکل است اما طعم بسیار شیرین و خوشمزه ای دارد، انجیر حاوی مواد معدنی و انواع ویتامین ها و فیبر فراوان است، خوردن انجیر تازه باعث نرم شدن سینه می گردد و از تنگی نفس جلوگیری میکند

فواید دانه های میوه “به” برای درمان تنگی نفس

دانه های قهوه ای رنگی در داخل میوه ٰ به ٰ وجود دارد که منبع بسیار بالایی از موسیلاژ ( لعاب ) هستند که حدود 20 تا 22 درصد وزن دانه را لعاب تشکیل می دهد.دانه های به خواص ضد باکتریایی قوی ای دارند و برای گلو درد و تقویت سیستم گوارش بدن مفید است . یک قاشق چای خوری از دانه های به را در کمی آب خیس کنید و بگذارید یک شب بماند تا به شکل لعابی دراید سپس میل بفرمایید ، توجه داشته باشید که به هیچ عنوان دانه های به را نجویید زیرا باعث تولید اسید شده که خطرناک می باشد. همچنین برای رفع تنگی نفس می توانید میوه به ترش را مصرف نمایید تا علاوه بر طعم و بوی دلپذیر آن ، از خاصیت دارویی اش نیز بهره مند شوید.

فواید روغن کافور برای درمان تنگی نفس

کافور ماده جامد مومی شکل شفاف و سفیدی است و از عناصر تشکیل دهنده پماد ویکس می باشد که بدان بوی تندی می دهد
روغن کافور یکی از اسانس های شگفت انگیزی است که در لیست داروهای خانگی قرار دارد و برای درمان تنگی نفس مورد استفاده قرار می گیرد روغن کافور  موجب تسکین درد شده و التهاب سینه را کم می کند . می توانید روغن کافور را به همراه یک روغن دیگر مخلوط کرده برای ماساژ سینه استفاده نمایید . راهکار دیگری نیز وجود دارد ، می توانید کافور را در آب داغ بریزید و به مدت ده دقیقه بخار آن را استشمام کنید، بوی تند کافور سینه را صاف می کند و به عنوان یک ضد احتقان طبیعی عمل کرده گرفتگی بینی را برطرف می کند در نتیجه تنفس راحتی خواهید داشت، 

دانه خشخاش برای تنگی نفس

  دانه خشخاش برای بهبود سیستم تنفسی بسیار خوب هستند و برای سرفه خشک و سینه درد مناسب هستند. برای کاهش سردرد های ناشی از سرفه می توانید از تخم خشخاش استفاده کنید. برای رهایی از سرفه خشک یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری دانه خشخاش را با هشت قاشق غذاخوری شیر نارگیل مخلوط کنید و آن را قبل از خواب میل کنید

فواید چلتوک برنج برای درمان تنگی نفس

یکی ازغذاهای اصلی مردمان آسیا برنج است که در کشورهای چین ، ژاپن، تایلند،هندوستان ، فیلیپین و ایران کشت می شود. برنج ایران یکی از مرغوبترین برنج هاست که دارای مقادیر زیادی ویتامین B است.
می توانید چلتوک برنج را با مقدار زیادی آب جوش با شعله مستقیم در حدود پنج دقیقه بجوشانید ، سپس در شعله غیر مستقیم بگذارید تا در حدود یک ساعت دم بکشد این دمنوش در رفع اختلالات تنفسی و آسم مؤثر است

دمنوش های مؤثر دردرمان گیاهی تنگی نفس

 

دمنوش آویشن

آویشن گیاه بومی مناطق مدیترانه و بخش هایی از افریقا بوده است که ساقه ها و برگ های معطر آن برای طعم بخشیدن به انواع غذاها و سالادها استفاده می شود البته از خواص مهم آویشن برای سلامتی ، باعث کاهش و تسکین اضطراب می شود ، مشکلات تنفسی را برطرف می کند ، خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند خلط را از بین ببرد همین امر موجب می شود تا تنفس راحتی را تجربه کنید دم کردن برگ های آویشن  بهترین و قدرتمندترین روش برای بهبود دستگاه تنفسی است که بیشتر برای رفع تنگی نفس و آسم توصیه می شودکسانی که دچار ضعف و حساسیت معده هستند از مصرف زیاد و بی رویه گیاه آویشن خودداری کنند تا دچار ناراحتی های گوارشی نشوند

دمنوش گل ختمی

گل ختمی از تیره پنیرکیان چند ساله و خود رو است. گلهای ختمی صورتی ، سفید و قرمز می باشند ریشه ، گل و میوه آن مصرف دارویی و درمانی دارد ، برای درمان مشکلات تنفسی و آسم و تنگی نفس می توانید از  دم نوش گل ختمی    استفاده کنید که برای تسکین بیماری های گلو بسیار مفید است
شما می توانید هم از ریشه ختمی و هم از گل های آن برای تنگی نفس استفاده کنید . ابتدا مقداری گل ختمی را به دلخواه در قوری ریخته و روی آن آب گرم بریزید اجازه دهید به مدت 15 دقیقه دم بکشد به دلخواه با کمی عسل شیرین کرده و میل کنید
برای دم کردن ریشه این گیاه ابتدا آن ها را تمیز کنید و در یک لیتر آب بجوشانید و سپس از صافی رد کرده بدان عسل بیفزایید و میل کنید

دمنوش زعفران

 زعفران  گیاهی از تیره زنبقیان است ومهم ترین بخش آن کلاله زرشکی رنگ و جزئ گرانبهاترین ادویه های جهان است که طلای سرخ یا ادویه طلایی نامیده می شود. زعفران علاوه بر چاشنی و طعم دهی به انواع غذاها ، در درمان بیماری ها نیز مفید می باشد به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا در کاهش بیماری های تنفسی مؤثر است و سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد . دمنوش زعفران شادی آور بوده و مانند یک داروی آرام بخش عمل می کند . پودر زعفران را با آب گرم مخلوط کنید و بنوشید تا از فواید آن بهره مند شوید

دمنوش زنجبیل

زنجبیل گیاهی جادویی و قدرتمند با خاصیت شفا بخشی و فواید سلامتی متعدد است که در هر خانه ای یافت می شود ، زنجبیل یک آنتی آکسیدان قوی است بافت های که در معرض زنجبیل خالص قرار می گیرند کمتر منقبض می شوند و بیشتر در حالت آرامش قرار می گیرند که موجب کاهش استرس و افسردگی می شود
می تواند برای رفع سرفه و دفع مخاط اضافه کمک کند، گرفتگی بینی را رفع و تنفس را راحت تر می کند.
یک قاشق غذا خوری پودر زنجبیل  و یا یک تیکه زنجبیل تازه را رنده کنید و داخل آب جوش بریزید بگذارید ده دقیق بماند سپس از صافی رد کرده و کمی عسل به آن اضافه کنید و میل بفرمایید

دمنوش بنفشه شیرین

بنفشه گیاهی علفی و بوته ای دارای گلهای بنفش و معطر است . برگ و گل بنفشه حاوی مقدار زیادی موسیلاژ و ساپوتین است که برای رفع مشکلات ریوی مفید می باشد برگ ها ی بنفشه یک املاح ضد التهابی قوی است که می تواند انواع عفونت های سینوسی و برونشیت را کاهش دهد. دمنوش بنفشه برای رفع بیماری های ریوی ، تنفسی و رفع خشکی صدا مؤثر است
کسانی که مزاج گرمی دارند می توانند از این دمنوش که طبع سردی دارد استفاده کنند . شما می توانید گل بنفشه را هم به صورت جوشانده و هم دمنوش تهیه نمایید، 5 الی 8 قاشق چایخوری از پودر گیاه را به یک لیتر آب جوش اضافه کنید و پس از 20 دقیق محلول به دست آمده را صاف کنید و اندکی شکر در آن حل نمایید و میل کنید این نوشیدنی سینه را نرم کرده و خلط آور است و التهابات مجاری تنفسی را کاهش می دهد

نوشیدن قهوه می تواند راه های تنفس را در عضلات باز کند ، کافئین موجود در قهوه باعث آرامش و تنفس راحت در کوتاه مدت می شود

دمنوش پونه

پونه گیاهی معطر از خانواده نعناعیان است که از برگ ، گل و ساقه های آن استفاده دارویی می شود، می توان گفت پونه جایگزین مناسبی برای بسیاری از آنتی بیوتیک هاست و دمنوش پونه  برای درمان آسم و تنگی نفس مفید می باشد. شما می توانید مقداری پونه تازه یا خشک را در مقداری آب جوش بریزید تا به مدت 15 دقیقه بجوشد و مقداری عسل بدان بیفزایید و روزی یک فنجان بنوشید

فواید نوشیدن قهوه برای تنگی نفس

نوشیدن قهوه می تواند راه های تنفس را در عضلات باز کند ، کافئین موجود در قهوه باعث آرامش و تنفس راحت در کوتاه مدت می شود

تمرینات ورزشی حرکتی و تنفسی برای درمان تنگی نفس

بر روی یک سطح صاف دراز کشیده و دست های خود را بر روی شکم قرار دهید دم عمیقی از طریق بینی انجام دهید تا ریه هایتان از هوا پر شود و همچنین شکمتان به سوی بالا کشیده شود نفس خود را به مدت چند ثانیه نگه داشته و سپس به آرامی از طریق دهان نفس خود را بیرون دهید تا ریه ها خالی شود  اینکار را می توانید به مدت پنج تا ده دقیقه تکرار کنید تا نتیجه حاصل شود

تنفس لب غنچه ا ی

تنفس لب غنچه ای یک راهکار ساده و سریع برای کنترل تنگی نفس می باشد به خصوص زمانی که تنگی نفس در اثر اضطراب ایجاد شده باشد در این روش هوا را از طرق بینی به داخل کشیده و به اصطلاح عمل دم را انجام می دهید سپس لب ها را به شکل غنچه کرده هوا را به آهستگی به بیرون بدمید این حالت بیشتر در بالا رفتن از پله ها و یا بلند کردن وسایل سنگین به فر دکمک می کند تا تنفس راحتی داشته باشد ن
بایستید و به پشت تکیه دهید
در کنار یک دیوار یا حایل بایستید و پاها را با فاصله از هم قرار دهید و دستها را روی ران گذاشته و باسن خود را به دیوار تکیه داده و در حالی که بالاتنه ی خود را ریلکس می کنید اندکی خود را به جلو خم کنید و دستهایتان را در مقابل خود بچرخانید

تنفس دیافراگم برای درمان تنگی نفس

تنفس شکم یا تنفس عمیق نیز نامیده می شود
برای انجام این حرکت دراز کشیده و دستان خود را روی شکم قرار دهید تا ماهیچه هایتان در حالت سکون و آرامش قرار بگیرند شروع به نفس کشیدن از طریق بینی بکنید ، شکمتن را به طرف داخل بکشید و ریه هایتان را از هوا پر کنید برای جند ثانیه نفس خود را نگه دارید و سپس به آرامی از طریق دهان تنفس کنید تا ریه هایتان به طور کامل خالی شود
این تمرین را روزی دو یا سه مرتبه به مدت پنج الی ده دقیقه انجام دهید تا نتیجه حاصل شود

 

 


پونه-کوهی
پونه کوهی
30,00030,000تومان
اضافه
تخم-ریحان
تخم ریحان
64,000ناموجود
اضافه
پودر-زنجبیل
پودر زنجبیل
42,00042,000تومان
اضافه
-ریحان-خشک
ریحان خشک
45,00045,000تومان
اضافه
زنجبیل-قلم
زنجبیل قلم
40,00040,000تومان
اضافه
پونه-کوهی
پونه کوهی
30,00030,000تومان
اضافه
تخم-ریحان
تخم ریحان
64,000ناموجود
اضافه
بهترین دمنوش گیاهی برای تنگی نفس
قهوه ترک: بهترین روش برای تهیه انواع قهوه ترک اصیل
بهترین دمنوش گیاهی برای تنگی نفس
چای: انواع، خواص، مضرات و بهترین طریقه مصرف
بهترین دمنوش گیاهی برای تنگی نفس
خاکشیر و تخم شربتی: خواص آن برای ورزشکاران، کبد و مو
بهترین دمنوش گیاهی برای تنگی نفس
داروی گیاهی یا شیمیایی کدام یک اثر بخش است؟
بهترین دمنوش گیاهی برای تنگی نفس
خواص گیاه اسطو قدوس