معرفی نمک صورتی و آبی و دل نمک

همه چیز درباره نمک صورتی و آبی و دل نمک

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1401/5/2
معرفی نمک صورتی و آبی و دل نمک
مشاهده لیست عناوین :
  • معرفی خواص نمک صورتی
  • طریقه مصرف نمک صورتی
  • معرفی نمک آبی
  • خواص نمک آبی
  • خواص دل نمک

نمک صورتی بیش از 250 میلیون سال پیش در دوران ژوراسیک تشکیل شد. این ماده به طور طبیعی ، در کوههای هیمالیا پیدا می شود و قرن ها است که یک ادویه با ارزش به حساب می آید. بسترهای دریایی باستانی درون این کوه ها ، مکانی که این نمک استخراج می شود ، زمانی توسط گدازه پوشانده شده بود. گدازه مانع طبیعی ایجاد کرده است که از رسیدن سموم و دیگر آلاینده ها به نمک جلوگیری می کند. به دلیل این محافظت طبیعی ، بیشتر مردم اعتقاد دارند که نمک صورتی هیمالیا خالص ترین نمک روی زمین می باشد.

مردم هیمالیا نخست از این نمک به عنوان ماده نگهدارنده استفاده کردند. این امر موجب می شد ماهی و گوشت آنها برای مدت طولانی از بین نرود. به همین علت، این نمک در دره های نپال برای تجارت بسیار محبوب بود. مردم هیمالیا در طول سفرهای خود در امتداد کوه ها ، صخره ها و مسیرهای سنگلاخی از نمک معدنی برای حمل نمک استفاده می کردند تا بتوانند این محصول ارزشمند را تجارت کنند.

امروزه نمک هیمالیا از معادن نمک پاکستان استخراج می شود که در نزدیکی کوهپایه های هیمالیا قرار گرفته است. نمک صورتی از معادن با دست استخراج می شود. استخراج در این کوه ها با روش های مدرن به منظور آسیب نرساندن به بافت و مواد ارزشمند نمک صورتی صورت می گیرد.

معرفی خواص نمک صورتی

1.نمک صورتی برای تسکین دردها

2.نمک صورتی  برای تصفیه هوا

3.نمک صورتی برای تخلیه ی سینوس

4.نمک صورتی برای سم زدایی

5.نمک صورتی برای تنظیم آب

6.نمک صورتی برای کاهش فشار خون

7.تنظیم PH و کاهش ریفلاکس اسیدی

8.نمک صورتی برای بهبود گوارش

9.نمک صورتی برای مستحکم کردن بدن

10.نمک صورتی برای تهیه یک اسپری صورت تازه

11.نمک صورتی برای افزایش الکترولیت ها

12.نمک صورتی برای کمک به روده ها جهت جذب مواد مغذی

13.نمک برای کمک ویژه به عملکرد متابولیسم

14.نمک صورتی برای تسکین گلو درد

طریقه مصرف نمک صورتی

اضافه کردن مواد معدنی به غذا با استفاده از نمک صورتی رنگ

آشپزی بر روی بلور سنگ صورتی موجب متعادل کردن PH بدن، تثبیت سطح آب بدن، بهبود هضم غذا و کاهش رفلاکس اسید معده می شود. مقداری نمک نیز از این طریق وارد غذا می شود.

معرفی نمک آبی

نمک آبی رنگ که در سطح جهان با اسم  blue salt Persia شناخته می شود همان نمک خوراکی یا نمک طعام می باشد که به علت دارا بودن مواد معدنی مخصوصی همچون سیلویوت ، آهن ، کلسیم و پتاسیم و تحت شرایط آب و هوایی و جوی خاص و نیز فشار و رطوبت به این رنگ درآمده است.
رنگ آبی کریستال های این نوع نمک به طور طبیعی و کاملا اورجینال ایجاد شده و نمی توان کریستال های بزرگ آن را رنگ کرد. اما بعضی از افراد سودجو ، دانه بندی های ریز نمک معمولی را رنگ می کنند.

نحوه تشخیص نمک آبی اصل از تقلبی به صورت زیر است:

1. کریستال های بزرگ نمک باید شامل رگه های آبی رنگ در درون خود باشد.
2. چنانچه نمک آبی کوبیده شود ، دانه های ریز شده سفید رنگ بوده و به رنگ آبی نمی باشد.
3. نمک آبی به طور کامل آبی رنگ نمی باشد بلکه شفاف بوده و رگه هایی از رنگ آبی در درون آن وجود دارد.
در بیشتر کشور های جهان از نمک آبی به منظور های گوناگونی استفاده می کنند. بعضی از مردم دنیا به علت زیبایی چشم نوازی که نمک آبی دارد آن را در معرض دید قرار می دهند و بعضی برای رفع چشم زخم آن را مصرف می کنند. همچنین در برخی نقاط از نمک آبی رنگ به علت مواد معدنی موجود در آن استفاده می شود. قیمت نمک آبی بسیار بیشتر از نمک ها معمولی می باشد چون این ماده بسیار کمیاب بوده و به شکلی نادری در رگه هایی از بعضی معادن نمک یافت می شود.

خواص نمک آبی

سنگ نمک آبی رنگ ایران با داشتن پتاسیم طبیعی و خاصیت درمانی و دارویی یکی از بهترین نمک های جهان است.

نمک، بی تردید مهم ترین ادویه و طعم دهنده در آشپرخانه ها می باشد. بدون آن، بیشتر وعده های غذایی بی مزه و غیر قابل خوردن خواهد بود. همان گونه که می دانید انواع گوناگونی از نمک در جهان وجود دارد که یکی از کمیاب ترین آنها سنگ نمک آبی رنگ می باشد.

این نوع سنگ نمک تنها در کوه های اطراف شهر سمنان و گرمسار پیدا می شود و به دلیل داشتن مواد معدنی غنی همانند پتاسیم، آهن و روی و کلسیم، دارای خاصیت بی نظیری می باشد. بر اساس آنالیزهای اولیه ای که شرکت ما در آزمایشگاه های معتبر ایران انجام داده است، نمک آبی ایران دارای خلوص کلرید سدیم بالاتر از ۹۵% است.

خواص این نمک عبارتند از: خاصیت ضد عفونی و ضد باکتری، تنظیم فشار خون، تنظیم تعادل بدن، ضد استرس قوی، تنظیم خواب، کمک به هضم غذا، رفع برخی از مشکلات تنفسی، افزایش ایمنی بدن، جلوگیری کننده از اسپاسم عضلات، مفید برای بهداشت دهان و دندان و بسیاری دیگر.

در هر صورت توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف هر ماده غذایی و نمک موجب بروز نتایج عکس خواهد شد. پس در نتیجه نباید در مصرف زیاد نمک آبی زیاده روی کنید.

خواص دل نمک

اگرچه امروزه دنیای مدرن تحت تاثیر تکنولوژی کلیه مواد خوراکی را برای ما بصورت کاملا بهداشتی ودر بسته بندی های مختلفی در اختیار مصرف کنندگان قرارداده است. ولی همین فراینده بهداشتی کردن وبسته بندی مقداری از خاصیت مواد خوراکی را قربانی پاستوریزه کردن کرده است.

یکی از مواد کاملا ارگانیک که از محصولات عمده کشورمان است سنگ نمک سفید یا همان دل نمک معدنی می باشد. که در دنیای مدرن جای خود رو به نمک تصفیه شده و یددارداده است. این ماده گرانبها که در زمان های قدیم خیلی مورد استفاده قرارگرفته است. امروزه هم به علت فواید درمانی بسیار آن دوباره در بین مصرف کنندگان نمک های ارگانیک و همچنین طب سنتی جایگاه ویژه خود را دوباره بدست اورده است .در کتاب های طب سنتی بهترین نوع نمک در بین سایر نمک ها دل نمک ذکر شده است.


سنگ-نمک-صورتی
سنگ نمک صورتی
75,00075,000تومان
اضافه
پودر-نمک-صورتی
پودر نمک صورتی
24,00024,000تومان
اضافه
گرانول-نمک-صورتی
گرانول نمک صورتی
22,00022,000تومان
اضافه
معرفی نمک صورتی و آبی و دل نمک
7 روش جهت تشخیص عسل طبیعی از تقلبی
معرفی نمک صورتی و آبی و دل نمک
عسل انگبین: چیستی، فواید، معایب، قیمت و خرید
معرفی نمک صورتی و آبی و دل نمک
شهد عسل چیست؟
معرفی نمک صورتی و آبی و دل نمک
آموزش نحوه مصرف سیر برای کاهش چربی خون
معرفی نمک صورتی و آبی و دل نمک
بهترین زمان مصرف سیر برای خواب خوب، لاغری و چربی سوزی