طریقه خوردن اسپند برای بلغمی ها

طریقه خوردن اسپند برای بلغمی ها

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1402/9/11
طریقه خوردن اسپند برای بلغمی ها

یکی از بهترین روش های درمانی طب سنتی برای درمان بلغم استفاده از دانه اسپند است. در این مقاله بهترین طریقه خوردن اسپند برای بلغمی ها را بررسی می کنیم تا شاهد بهترین نتایج درمانی باشید.

بلغم

بلغم به زبان ساده یعنی غلبه سردی در بدن. حالا از کجا متوجه شویم که طبع ما بلغمی است. معلوم است از روی نشانه های آن. بعضی از این نشانه ها مشخص تر هستند و زودتر بروز می ‌کنند. سفیدی زبان، خواب آلودگی و خستگی زیاد، تکرر ادرار، سردی بدن و ترشی دهان از معمول ترین این نشانه ها هستند. اگر در هنگام خواب آب از دهان شما خارج می شود به احتمال زیاد طبع شما بلغم است.

راه های درمان غلبه بلغم

مصرف زیاد شیرینی جات یکی از علل غلبه بلغم در بدن است. با مصرف گوشت گوسفندی و یا شتر از غلبه بلغم شما کاسته می شود. بهتر است مدتی غذاهای گرم را در برنامه غذایی خود بیشتر قرار بدهید.

بلغم شکمی

یکی از نشانه های بلغم در بعضی افراد چربی های شکم و پهلو است. در این افراد این تجمع چربی در این دو ناحیه علاوه بر مشکلات ظاهری زمینه ساز ایجاد بسیاری از بیماری ها است. یکی از راه های پیشنهادی برای درمان این مشکلات استفاده از اسپند است. در این مقاله بهترین طریقه خوردن اسپند برای بلغمی ها را بررسی می نماییم.

برطرف کردن بلغم با خوردن اسپند

در بسیاری از مقالات معتبر به اثرات عالی خوردن اسپند برای رفع بلغم شکمی اشاره شده است. نتایج عملی استفاده مردم از اسپند نیز تایید کننده این نظریه علمی است. آیا می دانید بهترین طریقه خوردن اسپند برای بلغمی ها چگونه و به چه روشی است؟

ابتدا به بهترین مقدار مصرف اشاره می کنیم و سپس به بهترین زمان مصرف. برای نتیجه گیری عالی و بدون کوچکترین اثرات نامناسبی بهتر است روزی سه عدد از دانه اسپند را استفاده نمایید‌ حداکثر مقدار مورد استفاده نیز می تواند به اندازه یک قاشق مرباخوری باشد. از آن جا که بعضی از مواد موجود در دانه اسپند خواص سمی دارند بهتر است آن را ببلعید و از جویدن آن جدا خودداری نمایید.

گیاه دارویی اسپند و خواص درمانی آن

گیاه داروئی اسپند یکی از بهترین گیاهان دارویی توصیه شده در طب سنتی است. در بسیاری از روایات نیز نقل شده است که این گیاه داروئی می تواند ۷۰ نوع بیماری را درمان نماید. این گیاه به دو صورت خوردنی و دود کردنی مورد استفاده قرار می گیرد. از مهمترین خواص آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

• شادی آور، برطرف کننده افسردگی

• درمان بلغم، سردی بدن

• افزایش میل جنسی

• درمان مشکلات معده ای

• بهترین انتخاب برای لاغری

بهترین زمان خوردن اسپند برای بلغمی ها

در بسیاری از منابع علمی که توسط متخصصین تایید شده است بهترین زمان مصرف اسپند صبح ناشتا با معده خالی است. با انجام این روتین بهترین نتایج درمانی را برای رفع بلغم خواهید گرفت.

خوردن اسپند و درمان چاقی بلغمی- دیجی عطار

فواید استفاده از اسپند در طب سنتی

یکی از مهمترین فواید اسپند درمان درجه های بلغم شدید در افراد است. با مصرف دانه های این گیاه داروئی کلیه مشکلات بلغمی شما به طور کامل برطرف خواهد شد. پس خوردن دانه های اسپند چاقی بلغمی را درمان می کند. یکی دیگر از موارد کاربرد این گیاه داروئی استفاده از جوشانده آن برای درمان بی حالی و سستی بدن در افراد بلغمی است. از آن جا که سستی و رخوت بدن یکی از نشانه های بارز افراد بلغمی است با این روش به خوبی بر آن غلبه خواهید کرد.

تنظیم مزاج بلغم با مصرف اسپند

همانطور که در قسمت قبلی عنوان شد طبع افراد بلغم سرد است. از آن جا که اسپند طبع گرمی دارد بهترین درمان گر برای رفع این سردی بدن است. با برطرف نمودن این علائم سردی می توان بر بلغم و مشکلات ناشی از آن غلبه کرد. مطمئن باشید با چند دوره مصرف اسپند به روش صحیح بلغم شما برطرف خواهد شد و طبع شما اصلاح خواهد شد. به شرطی که طریقه خوردن اسپند برای بلغمی ها را به درستی رعایت نمایید.

مصرف اسپند زیر نظر متخصصین

از آن جا که اسپند طبع گرمی دارد و در ترکیبات خود بعضی مواد سمی دارد باید شروع این گیاه داروئی زیر نظر متخصصین باشد. تا بسته به درجه بلغمی شما بهترین طریقه خوردن اسپند برای بلغمی ها را شروع نمایید.

روش آماده سازی اسپند برای خوردن

برای اینکه از مصرف اسپند تنها خواص مثبت درمانی آن را بگیرید و از مضرات آن در امان باشید بهتر است قبل از مصرف دانه های اسپند را چندین بار با آب سرد شستشو داده و پس از خشک شدن در مقابل نور آفتاب استفاده نمایید.

معجزه مصرف چهل روزه اسپند برای رفع بلغم

با مصرف ۴۰ روزه ناشتای دانه های اسپند بهترین نتایج درمانی را در زمینه کاهش بلغم شاهد خواهید بود. بسیاری از محققین به علت ترکیبات سمی موجود در این گیاه دارویی مصرف بیش از چهل روز را توصیه نمی ‌کنند.

اثرات عالی مصرف اسپند در افراد بلغمی

یکی از نشانه های افراد بلغمی افسردگی و فکر و خیال زیاد است. به نظر شما بهترین راهکار برای این مورد چیست؟ با دود کردن صبح و شب اسپند نشانه های عصبی و افسردگی در افراد بلغمی بهبود پیدا خواهد کرد.

درمان سردی معده با مصرف اسپند

سردی معده یکی از نشانه های بارز در بسیاری از افراد بلغمی است.‌ سردی معده به خودی خود زمینه ساز بسیاری از مشکلات بعدی برای افراد است. با مصرف دانه های اسپند بهترین نتایج درمانی را برای سردی معده خواهید گرفت.

آیا نشانه های سردی معده را می دانید؟ ترش کردن اولین نشانه معمول در افراد با معده سرد است. دل درد، حالت تهوع، بی حالی و گرفتگی عضلات شکمی از دیگر نشانه های سردی معده است. اگر یکی از نشانه های بالا را دارید پس برای شروع دانه های ارزشمند اسپند تعلل نکنید و هر چه زودتر دوره مصرف ۴۰ روزه این گیاه را شروع نمایید تا اثرات معجزه آسای آن را به چشم خود ببینید.

بهترین روش درمانی آب ریزش از دهان

آب ریزش دهان به علت سردی معده است. با مصرف اسپند این مشکل به راحتی قابل حل است. آیا طریقه خوردن اسپند برای بلغمی ها را می دانید؟ در این مورد به خصوص بهتر است دانه های اسپند را شب هنگام مصرف نمایید. ترکیب عسل با دانه های اسپند نیز از دیگر راهکارهای پیشنهادی است.

دانه های اسپند و بلغم- دیجی عطار

لاغری با اسپند در افراد بلغمی

یکی از علت های چاقی سردی بدن به علت غلبه بلغم است. اگر به طور قطعی می دانید که علت چاقی شما به خصوص در نواحی شکم و پهلو به علت غلبه بلغم است با مصرف دانه های اسپند بهترین نتایج را خواهید گرفت.‌ بسیاری از افراد از انجام این روش بهترین نتایج را برای لاغری گرفته اند، با مصرف صحیح و اصولی مشکل چاقی بلغمی شما نیز درمان خواهد شد. بهترین زمان خوردن اسپند برای لاغری قبل از هر وعده غذایی است.

درمان سردی مغز با مصرف دانه اسپند

تمامی اعضای بدن در افراد بلغمی سرد می شوند. این سردی باعث اختلال در عملکرد عادی آن عضو می شود. سردی مغز یکی از مهمترین دلایل فراموشی های زود هنگام و کمی حافظه است. با مصرف دانه های اسپند سردی مغز برطرف خواهد شد. یکی مهمترین عوامل در اثر گذاری عالی این گیاه دارویی مصرف دانه های با کیفیت آن است. با خرید دانه های اسپند از عطاری دیجی عطار شاهد بیشترین اثرات دارویی آن خواهید بود.

درمان آبریزش بینی و علائم سرماخوردگی با مصرف اسپند

با مصرف دانه های اسپند بسیاری از علائم سرماخوردگی را درمان خواهید کرد. درمان درد های سینه ای از مهمترین اثرات درمانی این گیاه برای سرماخوردگی است. یکی از بارزترین نشانه های سرماخوردگی در افراد بلغمی سرفه های زیاد است که با دانه های اسپند این مشکل را درمان خواهید کرد.

درمان سردی رحم با مصرف اسپند

در افراد با رحم سرد مصرف اسپند خیلی موثر گزارش شده است. سردی رحم زمینه ساز بسیاری از بیماری های بانوان است.‌ با مصرف این گیاه داروئی به راحتی و با کمترین هزینه ها سردی رحم را برطرف خواهید نمود‌.

احتیاط های مصرف اسپند

مصرف بیش از اندازه دانه های اسپند در افراد گرم مزاج مطلوب نیست و باعث سر درد خواهد شد. از آن جا که در این گیاه ترکیبات سمی وجود دارد بهتر است به همراه آب بلعیده شود. حداکثر مقدار مصرف روزانه به اندازه یک قاشق مربا خوری و به مدت چهل روز است.‌ به علت اثرات سمی مصرف بیش از این مقدار توصیه نشده است و خطرناک است. خانم های باردار بهتر است در مصرف این گیاه داروئی احتیاط نمایند.

نکته پایانی

مصرف ناشتا و با معده خالی بهترین طریقه خوردن اسپند برای بلغمی ها است. از عوارض بلغم در رنج و عذاب هستید؟ سردی رحم، مغز و مشکلات چاقی شما را اذیت می کند. از همین امروز به مدت ۴۰ روز مصرف دانه های اسپند را شروع نمایید و در پایان این چهل روز شاهد بهترین نتایج درمانی خواهید بود.

طریقه خوردن اسپند برای بلغمی ها
مزاج شناسی یا خودشناسی؟
طریقه خوردن اسپند برای بلغمی ها
طعم مورینگا از نظر اکثریت مردم
طریقه خوردن اسپند برای بلغمی ها
چه گیاهان دارویی طبع سرد دارند
طریقه خوردن اسپند برای بلغمی ها
طبع مورینگا و خاصیت‌های آن